En aio enää tarjota naiselle treffeillä
Pelisääntöni on jatkossa seuraavat, eli minun rahani ovat minun rahoja ja naisen rahat naisen rahoja. En tarjoa naiselle leffalippuja tai lounasta, vaan nainen saa maksaa omat osuutensa itse.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, käy hyvin, itse haluan maksaa omat menoni periaatteesta. On ihan kohteliasta, että mainitset asiasta treffeille pyytäessäsi, niin ei tule sitten yllätyksenä.
Miten tämä voisi tulla yllätyksenä? Minkälainen nainen automaattisesti olettaa, että mies maksaa eikä että kumpikin maksaa osuutensa? Huh huh.
Kyllä ne jotkut maksaa. Kiusallista sekin on, kun mies sanoo tarjoilijalle, että laittaa kaikki samaan laskuun ja itse kiirehtii sanoa, että eiei, kun erikseen.
Jotkut maksavat, mutta minkälainen nainen vuonna 2016 automaattisesti olettaa, että maksaa?
No olisiko vaikka sellainen, jota mies on jo pitempään piirittänyt ja pyytänyt useaan kertaan treffeille ja nainen sitten joku kaunis päivä suostuu?
Eli omasta oletetusta arvostaan sokaistunut nainen. Näillekään ei ole mitään käyttöä nyky-yhteiskunnassa.
Opetan näköjään omaa poikaani väärin 😊. Vei joku aika sitten ensimmäistä kertaa tyttöystävänsä elokuviin ja Tottakai annoin rahat, että kustantaa myös tytön lipun ja syömiset. Herrasmiehet ovat siis katoava piirre miehissä? Opetanko poikaani ihan väärin?
Hyvä, tarjoaminen onkin vähän kiusallista varsinkin ekoilla tapaamisilla jolloin ei tiedä onko edes oikein kiinnostunut näkemään toista useammin. Muistakaa sitten vain päättää ravintolat yms yhdessä, on epäkohteliasta kutsua joku suoraan siihen kalleimpaan ravintolaan jos ei tarjoa.
En ole koskaan ollut treffeillä, joilla olen maksanut oman osuuteni. Joskus yritin maksaa oman osuuteni, niin siitä syntyi vain riita.
N25
Vierailija kirjoitti:
Opetan näköjään omaa poikaani väärin 😊. Vei joku aika sitten ensimmäistä kertaa tyttöystävänsä elokuviin ja Tottakai annoin rahat, että kustantaa myös tytön lipun ja syömiset. Herrasmiehet ovat siis katoava piirre miehissä? Opetanko poikaani ihan väärin?
Mahdollistat pojallesi laajemman valinnanvaran, joten way to go.
N43
Alfojen laariin nämä lopulta sataa kaikesta huolimatta. Alfalla harvoin on niin tiukkaa ettei voi tarjota muutaman euron kahvia ilman katkeruutta. Evoluutiota toki tämäkin ja voimakkampi geeni voittaa kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Voi minustakin olisi ihanaa, jos miehet yrittäisivät tehdä vaikutuksen jotenkin muuten kuin tarjoamalla lasillisen tai lounaan. Olisi ihana mennä "treffeillä" vain kävelylle pitkin kaupunkia varsinkin näin keväällä ja kesällä, eikä kenenkään tarvitse maksaa yhtään mitään. Tyhmä idea edes mennä treffeille leffaan ihan aluksi, eikä olisi vaan kivempi jutella ja tutustua. Vaikka museoonkin olisi kiva mennä, ei leffaan. Ja kyllä itse voin maksaa lipun museoon.
Minä myös vastustan ns. porvarillisia treffejä, parasta on kun pääsee yhdessä kävelylle ilta-aurinkoon. Jos mies kutsuu esim. syömään niin sanon vastaukseksi kyllä tämän kantani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joskus tarjonnut? Hyvä, että nyt ainakin olet oppinut. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään tarvetta naiselle, joka niin jumiutunut muinaisiin sukupuolirooleihin, että olettaa miehen tarjoavan.
Minä en ole olettanut koskaan miehen tarjoavan, mutta täytyy kyllä sanoa, että herrasmiehet silti löytävät tien sydämeen ihan eri tavalla kuin hajuttomat ja mauttomat tasa-arvotyypit. Herrasmiesmäisyys antaa miehelle mahdollisuuden tuntea itsensä mieheksi ja naiselle mahdollisuuden olla nainen. Monesti nämä tasa-arvotyypit haluavat kuitenkin naisellisen naisen olematta itse mies.
N43, ei mihinkään kaavaan tai oletukseen jumittunut
Eli olet valmis siis jatkossakin elämään 50-lukuisen ajatusmallin mukaisesti? Etkä vaadi sitä tasa-arvoa missään muussakaan asiassa? Fine, ehkä sinulle löytyy se mies, jota suurin osa naisista pitää alistavana sikana ja sovinistina.
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos olet itse nauttinut elämästäsi siellä keittiössä ja oletat, että miehesi tuleva vaimokaan ei pahemmin tule sieltä poistumaan, niin ihan oikein olet opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, käy hyvin, itse haluan maksaa omat menoni periaatteesta. On ihan kohteliasta, että mainitset asiasta treffeille pyytäessäsi, niin ei tule sitten yllätyksenä.
Miten tämä voisi tulla yllätyksenä? Minkälainen nainen automaattisesti olettaa, että mies maksaa eikä että kumpikin maksaa osuutensa? Huh huh.
Kyllä ne jotkut maksaa. Kiusallista sekin on, kun mies sanoo tarjoilijalle, että laittaa kaikki samaan laskuun ja itse kiirehtii sanoa, että eiei, kun erikseen.
Jotkut maksavat, mutta minkälainen nainen vuonna 2016 automaattisesti olettaa, että maksaa?
No olisiko vaikka sellainen, jota mies on jo pitempään piirittänyt ja pyytänyt useaan kertaan treffeille ja nainen sitten joku kaunis päivä suostuu?
Eli omasta oletetusta arvostaan sokaistunut nainen. Näillekään ei ole mitään käyttöä nyky-yhteiskunnassa.
Olisihan se mies voinut ekan kieltäytymisen jälkeen jättää pyynnöt siihen ja siirtyä seuraavaan naiseen, niin olisi tuokin väärinymmärrys jäänyt väliin.
Aloittaja tulee pilaamaan monet treffit tuolla aggressiivisuudella. Olen ollut useamman kerran treffeillä, missä huomasin miehen sanoista tai eleistä että hän on huolissaan siitä maksupolitiikasta. Olisi ollut varmaan hänelle helpottava tieto, että olen aina maksanut itse treffeillä ja muutenkin haluan että kaikki jaetaan tasan. En kuitenkaan halua suhdetta, missä mies arvioi ja kyttää tekemisiäni jatkuvasti miettien, yritänkö hyötyä hänestä. Ei suhde niin vihamielisen ihmisen kanssa voi toimia pitemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Alfojen laariin nämä lopulta sataa kaikesta huolimatta. Alfalla harvoin on niin tiukkaa ettei voi tarjota muutaman euron kahvia ilman katkeruutta. Evoluutiota toki tämäkin ja voimakkampi geeni voittaa kuten aina.
Tämä muutaman euron kahvista lässytys ei nyt vaan oikein toimi. Yksikään nainen ei siihen alfaankaan lankea parin euron kahvilla, ellei sitten ole erittäin paksu lompakko ja status joka on jo naisella etukäteen tiedossa.
Helsingissä ei taida olla yhtäkään kahvilaa, josta saisi kahdella eurolla sen kahvin, Ärrää ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joskus tarjonnut? Hyvä, että nyt ainakin olet oppinut. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään tarvetta naiselle, joka niin jumiutunut muinaisiin sukupuolirooleihin, että olettaa miehen tarjoavan.
Minä en ole olettanut koskaan miehen tarjoavan, mutta täytyy kyllä sanoa, että herrasmiehet silti löytävät tien sydämeen ihan eri tavalla kuin hajuttomat ja mauttomat tasa-arvotyypit. Herrasmiesmäisyys antaa miehelle mahdollisuuden tuntea itsensä mieheksi ja naiselle mahdollisuuden olla nainen. Monesti nämä tasa-arvotyypit haluavat kuitenkin naisellisen naisen olematta itse mies.
N43, ei mihinkään kaavaan tai oletukseen jumittunut
Eli olet valmis siis jatkossakin elämään 50-lukuisen ajatusmallin mukaisesti? Etkä vaadi sitä tasa-arvoa missään muussakaan asiassa? Fine, ehkä sinulle löytyy se mies, jota suurin osa naisista pitää alistavana sikana ja sovinistina.
Mulle on löytynyt mies, joka auttaa mulle takin päälle/ päältä, siirtää tuolin ravintolassa, avaa ovet, kantaa tavaroita, antaa viileässä illassa takkinsa jne. Mutta muuten ollaan sitten kyllä ihan normaalisti ja tasa-arvoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tulee pilaamaan monet treffit tuolla aggressiivisuudella. Olen ollut useamman kerran treffeillä, missä huomasin miehen sanoista tai eleistä että hän on huolissaan siitä maksupolitiikasta. Olisi ollut varmaan hänelle helpottava tieto, että olen aina maksanut itse treffeillä ja muutenkin haluan että kaikki jaetaan tasan. En kuitenkaan halua suhdetta, missä mies arvioi ja kyttää tekemisiäni jatkuvasti miettien, yritänkö hyötyä hänestä. Ei suhde niin vihamielisen ihmisen kanssa voi toimia pitemmän päälle.
Miksi olet itse niin huolissasi miehen maksamisesta, jos se on sinulle selviö? Loisen puhetta.
Itse ajattelen vähän niin että se että mies tarjoutuu maksamaan enkä minä kieltäydy siitä, on jonkunlainen merkki siitä että tokat treffit on mahdolliset ja silloin voidaan tasata tiliä. Jos mies ei nappaa, haluan aina itse maksaa. Jos taas voisin kuvitella että jatkoa on luvassa, on minusta kiva jos mies tarjoutuu maksamaan.
Näin olen aina menetellyt ja tuntuu että moni mies ajattelee vaistomaisesti samalla tavoin. Tokilla treffeillä sitten minä olen usein kuitannut laskun. Näin olen löytänyt nykyisen mieheni jonka kanssa meillä ei ole ollut kertaakaan viiden vuoden aikana riitaa rahasta. Ei ole tarvinnut tasailla kauppalaskuja tai kränätä ostoksista kun molemmilla on samanlainen rento asennoituminen rahaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet itse niin huolissasi miehen maksamisesta, jos se on sinulle selviö? Loisen puhetta.
Mulle on ihan se ja sama, kuka maksaa ja mitä treffeillä. Mutta se ei ole sama, millainen mielenmaisema potentiaalisella kumppanilla on. En katsele tyyppiä, joka pitää minua potentiaalisena loisena tai käyttää tuollaisia ilmauksia puhuessaan toisista tavallisista ihmisistä ja muutenkin katkerasävytteinen aggressiivisuus on ikävää eikä miehekästä.
Itse menen yleensa ekoilla treffeilla kahville. Herrasmies tarjoaa, ja totean hanelle, etta mina maksan sitten seuraavalla kerralla. Useimmiten menemmekin toisille treffeille, jolloin tarjoan mielellani. Varsinkin ulkomailla miehet tarjoavat ilman mitaan muttia.
N21, opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan se vähän kiusallista. Kerran myös piti lähettää tarjoilija hakemaan uusia laskuja, kun hän oli automaattisesti olettanut että vain yksi lasku. Pyyteli kyllä anteeksi.
Kestän kyllä sen hiukan kiusallisen tilanteen säilyttääkseni itsenäisyyteni - paremman sanan puutteessa. Toki joillekin tuo on vain kohtelias tapa, mutta minulle sillä on eri merkitys. Niin ja en myöskään halunnut että mies maksaa yksin lähes sadan euron ravintolalaskun, vaikka olikin töissä ja minä työtön.
Oletko aiemmin toiminut toisin ja jos niin miksi tai miksi haluat nyt muuttaa tapaasi toimia?
Sellainen, joka on kulkenut vähän tasokkaammissa piireissä. Paitsi että kyllä sekin nainen tajuaa, että samaa tasoa ei löydy kaikista vastaantulijoista.