kaveri on raskaana ja ilmoitti ettei aio imettää
koska ei halua olla niin sidottu lapseen. En oikein tiennyt mitä sanoa siihen. En ole koskaan kuullut että joku ei halua imettää jos vaan on mahdollista.
Kommentit (90)
Ja asia kuuluu sinulle ylipäänsä miten?
Ei se yleistä ole, mutta ei tavatontakaan. Itse en halunnut imettää, eikä muutamat tuttavanikaan.
Jaaa no mulle on ihan sama imettääkö joku vai ei, mutta jos ei tahdo olla sidottu lapseen, niin ois varmaan kannattanu jättää tekemättä..
🤔
No tälleen lapsettomana itseäni huolettaa ainakin imettäminen siksi, että olen kuullut sen olevan kivuliasta puuhaa kaikkien tukkeutuneiden maitotiehyiden ja tulehdusten kanssa. Lisäksi tissit riipahtaa.
Mitä se kenellekään kuuluu imettääkö toinen vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Jaaa no mulle on ihan sama imettääkö joku vai ei, mutta jos ei tahdo olla sidottu lapseen, niin ois varmaan kannattanu jättää tekemättä..
Jooh, isompien lasten vanhempana naurattaa tämä ajatus. Lapseen kun on sidottu ja siitä on ihan hitonmoinen vastuu loppuelämäksi, imetti tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kenellekään kuuluu imettääkö toinen vai ei?
On sillä ihan kansanterveydellistä merkitystä. Vähän niinkuin silläkin, että kuuluuko toisten narkkaaminen sinulle?
Mikäs siinä, jos ystävääsi ei oman lapsen terveys kiinnosta :) Edestään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se yleistä ole, mutta ei tavatontakaan. Itse en halunnut imettää, eikä muutamat tuttavanikaan.
Ihan ystävällisesti kysyn, että mikä oli syy sille, että et halunnut? Kun kuitenkin otetaan huomioon imetyksen terveys hyödyt.
AINA täytyy olla tuomitsemassa muita! Ap, elä ja anna elää. Muista myös katsoa hyvin usein peilistä, tarkastella omaa käytöstäsi kriittisesti. Kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan.
Voi olla, että mieli muuttuu, kun sen vauvan saa, imetys ehkä tuntuukin maailman luonnollisimmalta asialta . Itsekin kuvitteli tekevänsä sitä sun tätä vauvan kanssa ja oli periaatteita ja ja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ystävällisesti kysyn, että mikä oli syy sille, että et halunnut? Kun kuitenkin otetaan huomioon imetyksen terveys hyödyt.
Terveydenhoitohenkilökunta aiheutti aikamoisen trauman ekan lapsen kanssa. Maito ei noussut millään ja sitä sitten kätilöt päivittelivät kovaan ääneen käytävällä. "Taas oli Virtasen syöttöpunnitus pyöreetä nollaa." Yritin yli kuukauden ja kaikki syöttöpunnitukset olivat tuona aikana nollaa tai miinuksella. Yritin kaikkeni. Seuraavien kanssa olisin saattanut onnistua, mutta henkinen este oli liian kova tuon ekan todella surkean kokemuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sinä ystävällisesti vaikka Pohjois-Koreaan jos mielestäsi kaikkien pitää elää samalla tavalla.
Ihan fiksu päätös, eikä nykyään mitenkään harvinainen.
Imetys on superhyvä laihdutuskeino xD
Minä toivoin että oisin voinut imettää, mutta se ei onnistunut. Siksi en voi ymmärtää miten joku vapaaehtoisesti päättää olla imettämättä. Sen verran tärkeä asia se kuitenkin on lapselle. -ap
Hyvä vaan. Pullosta voi mieskin juottaa lasta ja tällöin lapsi kiintyy molempiin vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sinä ystävällisesti vaikka Pohjois-Koreaan jos mielestäsi kaikkien pitää elää samalla tavalla.
Olet sinäkin varmasti sitä mieltä, ettei kannata käyttää heroiinia tai amfetamiinia ja jäädä koukkuun niihin, tai syödä pelkkää makkaraa päivästä toiseen? Miksi? Muuta vaikka Pohjois-Koreaan sitten.
No, omapa on asiansa.