kaveri on raskaana ja ilmoitti ettei aio imettää
koska ei halua olla niin sidottu lapseen. En oikein tiennyt mitä sanoa siihen. En ole koskaan kuullut että joku ei halua imettää jos vaan on mahdollista.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
On se ihmeellistä miten ihmisten odotettu elinikä on monissa euroopan maissa korkeampi kuin suomessa ja mitään suureellista äippäloma tai imetyskulttuuria ei ole.
Miten tuo nyt selitetään ? Kummasti terveitä lapsia kehittyy. Ja vielä ilman neuvolan seurantaa !
Hieman simppelin oloisia kirjoittelijoita tässä ketjussa. No, johtuisiko vaikka siitä, että monissa Euroopan maissa terveydenhuolto on paljon laadukkaampaa kuin Suomessa. Ihan sen takia ne ihmiset siellä pidempään elävät, eivät pulloruokinnan tai edes imetyksen.
Imetys ei oo kivuliasta paitsi ihan aluksi. Sen jälkeen se ainakin oman kokemukseni mukaan tuntuu ihanalta! Ja tissit ei välttis mee pilalle, musta on kiva kun ketunnenistä tuli vähän isommat, lyijykynä ei edelleenkään pysy tissin alla vaikka oon 2 lasta imettänyt. Lisäksi lapsen isä/hoitaja voi antaa pullosta maitoa jos äiti haluaa lähteä jonnekin, tän ei tarvitse olla joko tai päätös. Mutta mun lapset on saaneet rintamaitoa pitkään ja ovat huonovatsaisia allergikkoja joten ei se aina mene kuin oppikirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetys on oksettavaa :D
Sanoo pulloruokittu ja pulloruokkinut wt mamma itä helsingistä.
Toivottavasti sun tissit kelpaa edes instagrammin pervoille, niin saadaan nekin hyötykäyttöön!Oletpa hölmö kun noin ajattelet naisista ketkä eivät imetä. Itse en imettänyt esikoista, opiskelen oikiksessa. Mieheni myös akateeminen. En kuulu someen, en edes Facebookiin. Äitini ei imettänyt minua. Hän on yläasteen rehtori. Siinäpä sinulle valkoista roskaväkeä kerrakseen. Mutta nämä asiat ovat jokaisen henkilökohtaisia imettääkö vai ei. Kyllähän me aikuiset ihmiset sen tiedämme, emmekä haaskaa aikaa toisten tuomitsemiseen koska tiedämme että aiheutamme loppupeleissä itsellemme eniten harmia negatiivisilla ajatuksilla: Kannattaa ajatella miten kannattaa ajatella.
Tässä kyllä puhuttiin siitä kuinka joku aattelee, että imetys on ällöä, ei siitä, että pulloruokinta ois väärin.
HölömöSiis miten jonkun koulutustaso liittyy imetykseen?! Voi hyvä jumala :D
Tutkimusten mukaan korkeammin koulututet imettävät pidempään. Vaikka siten.
Imetin lopulta vuoden lasta, mutta kyllä se oli osittain sitovaa ja vähän raskasta. Aina piti etsiä joku paikka, nälkä pysyi max. 2h, vauvasta tuli PALJON tyytyväisempi kun aloitin kiinteät 4kk iässä! Eikä suostunut imemään kun maaten. + kaikki pienet alkuhankaluudet (suihkutissit, ylivuodot, piti yölläkin etsiä se hemmetin maidonkeräyskuppi yms.)
Ja runsaan maidontuotannon ja vauvan nopeasti opitun imuotteen puolesta imetys oli mulle helppoa, ei ollut kovia kipujakaan. Voin siis uskoa että jotain voi hirvittää pelkkä ajatus imetyksen hankaluuksista. Ja jos se vielä on vaikeaa ja kaikki painostaa että imetäimetäimetä!!
Ketä kiinnostaa ihan oikeasti imettääkö muut, vai ei?
Nyt kun nämä asiat eivät enää ole ajankohtaisia millään tavalla (thänkkaad) niin huomaa miten yhdentekevää on tämä koko imetyskeskustelu.
Siis ihan totta, mitä merkitystä sillä on miten joku toinen ruokkii vauvansa?
En ainakaan kadulla kävellessä huomaa ihmisestä, että ketä on imetetty ja ketä ei. :D Kysytäänkö sitä IKINÄ missään enää vauvaiän jälkeen? Ei todellakaan.
Jos saat keuhkokuumeen tai ripulin tai rintasyövän tai polvivamman kolmekymppisenä niin kysyykö lääkäri että onko sinua imetetty? EI!!!
Jos äiti haluaa imettää niin se on hieno juttu, mutta mitään taivaspaikkaa sillä ei tienaa itselleen tai lapselleen.
Tai jos tienaa niin voi viddu sitten vaan. :D
Vierailija kirjoitti:
No, omapa on asiansa.
On se aika paljon myös sen tulevan lapsen asia. On tärkeää, että lapsi saa ihan oikeaa maitoa äidiltään. Ei sitä maitoa tule sattumalta, se on tärkeää mm. lapsen vastustuskyvyn kannalta.
Itseäni inhotti ajatus toisesta ihmisestä imemäs mun omia paikkoja. Ei, miehenikään ei imeskele rintojani, eikä kukaan muukaan. Lisäksi tuntuu kuvottavalta ajatus siitä, kuinka jostain oman kehon reiästä vuotaisi hallitsemattomasri nestettä.
Otin synnärillä sen saman pillerin, jonka äitinikin oli aikanaan ottanut. Meillä ei ole suvussa tietääkseni yhtäkään imetettyä, eikä kenelläkään ole myöskään sairauksia tai allergioita.
Toki itse olen vasta 26 ja saattaa olla, että sairastun vanhana, mutta en usko sellaisen enää korvikkeesta johtuvan.
Ainoastaan mummoni on vähän pullea.
Siis miten jonkun koulutustaso liittyy imetykseen?! Voi hyvä jumala :D