Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaveri on raskaana ja ilmoitti ettei aio imettää

Vierailija
25.04.2016 |

koska ei halua olla niin sidottu lapseen. En oikein tiennyt mitä sanoa siihen. En ole koskaan kuullut että joku ei halua imettää jos vaan on mahdollista.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin imettänyt jos se olisi ollut mahdollista.

Mutta jos totta puhutaan niin pääsin korvikevauvan kanssa paljon helpommalla kuin tissivauvojen äidit.

Vauvalle kelpasi alusta asti äiti ja isä yhtä hyvin, vauva nukkui täydet yöt 3kk lähtien ja vauvan kehitys oli nopeaa verrattuna vauvakavereihin jotka roikkui tississä koko ajan ja nukkui pätkissä. Vauva oli perusterve ja tyytyväinen ja helppo. 

Ja yhä on terve ja fiksu ja ei ole todellakaan läski joten hyviä lapsia niistä korvikevauvoistakin tulee.

Ja tiedän äitejä jotka eivät vain halua imettää ja heillä on siihen oikeus vai aikooko av-mamma mennä väkisin tunkemaan tissiä vauvan suuhun...

Vierailija
42/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei imettänyt minua eikä kahta sisarustani kun maitoa ei tullut. Kenelläkään meistä ei ole mitään sairauksia, ei ollut korvatulehduksia, ei ole umppareita jouduttu poistamaan. Olemme malliesimerkkejä terveistä. Ystävä on imettänyt kaikki kolme lastaan, ja jokaiselle tullut korvatulehduskierteet, kahdelle laitettiin putket korviin. Ja tämä perhe elää kyllä samanlailla terveellisesti kun meidänkin lapsuuden kodissa: Itse valmistettua ruokaa ja monet ainekset omalta kasvimaalta. Ei roskaruokaa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Minä ainakin aijon imettää tulevaa lastani, esikoistani en imettänyt kun pari kuukautta.....

Vierailija
44/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetys on oksettavaa :D

Sanoo pulloruokittu ja pulloruokkinut wt mamma itä helsingistä.

Toivottavasti sun tissit kelpaa edes instagrammin pervoille, niin saadaan nekin hyötykäyttöön!

Oletpa hölmö kun noin ajattelet naisista ketkä eivät imetä. Itse en imettänyt esikoista, opiskelen oikiksessa. Mieheni myös akateeminen. En kuulu someen, en edes Facebookiin. Äitini ei imettänyt minua. Hän on yläasteen rehtori. Siinäpä sinulle valkoista roskaväkeä kerrakseen. Mutta nämä asiat ovat jokaisen henkilökohtaisia imettääkö vai ei. Kyllähän me aikuiset ihmiset sen tiedämme, emmekä haaskaa aikaa toisten tuomitsemiseen koska tiedämme että aiheutamme loppupeleissä itsellemme eniten harmia negatiivisilla ajatuksilla: Kannattaa ajatella miten kannattaa ajatella.

Vierailija
45/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä tärkeintä on että se vauva saa ruokaa eikä kuole nälkään.

Jokainen äiti ITSE päättää imettääkö vai ei ja sillä mennään. Ei sentään tarvitse av:lta pyytää lupaa imettää tai antaa korviketta pullosta.

En ymmärrä miksi osa imettäjistä suhtautuu imettämiseen niin fanaattisesti että katsoo oikeudekseen "pakottaa" kaikki muutkin imettämään. Moniko korvikevauvan äiti tyrkyttää väkisin pulloruokintaa muille äideille???

Vierailija
46/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei imettänyt minua eikä kahta sisarustani kun maitoa ei tullut. Kenelläkään meistä ei ole mitään sairauksia, ei ollut korvatulehduksia, ei ole umppareita jouduttu poistamaan. Olemme malliesimerkkejä terveistä. Ystävä on imettänyt kaikki kolme lastaan, ja jokaiselle tullut korvatulehduskierteet, kahdelle laitettiin putket korviin. Ja tämä perhe elää kyllä samanlailla terveellisesti kun meidänkin lapsuuden kodissa: Itse valmistettua ruokaa ja monet ainekset omalta kasvimaalta. Ei roskaruokaa ollenkaan.

Perustelut alapeukulle? Sallisitko minun ja sisarusteni olevan sairaampia kuin imettäneen äidin lapset?

Vierailija
47/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti asia on toisin. Minäkin voisin kertoa esimerkkinä vaikkapa omasta ja kumppanini perheestä. Minä ja sisarukseni ollaan terveitä, meitä imetettiin. Kumppania ja sisaruksiaan ei, kaikki ovat reilusti ylipainoisia ja on kaikenlaista pientä vaivaa ollut aina. Yksittäisillä kertomuksilla ei ole juurikaan väliä. Poikkeuksia on aina.

Vierailija
48/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jos ystävääsi ei oman lapsen terveys kiinnosta :) Edestään löytää.

Mitähän mun tai mun 20v. lapsen pitäis tai olisi pitänyt löytää, kun en imettänyt kuin muutaman viikon lapsen synnyttyä?

Lapsi on terve, ei niin mitään sairauksia/allergioita, eikä myöskään nuorempana sairastellut kuin muutaman kerran. Joten voisitko nyt listata ne "löydöt", niin alan etsiä tai kehoitan lasta etsimään.

Vierailija
49/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää imettää, sitten voikin loppuelämänsä syödä teollisesti valmistettuja valmisruokia! Mutta pääasia että imettää, ihan sama tuleeko sieltä mitään ja kuinka paljon se vit**aa

Vierailija
50/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppupeleissä tärkeintä on että se vauva saa ruokaa eikä kuole nälkään.

Jokainen äiti ITSE päättää imettääkö vai ei ja sillä mennään. Ei sentään tarvitse av:lta pyytää lupaa imettää tai antaa korviketta pullosta.

En ymmärrä miksi osa imettäjistä suhtautuu imettämiseen niin fanaattisesti että katsoo oikeudekseen "pakottaa" kaikki muutkin imettämään. Moniko korvikevauvan äiti tyrkyttää väkisin pulloruokintaa muille äideille???

No kuule aika moni? Oletko lukenut näitä ketjuja? Kyllä ne pullofanaatikot ovat usein niitä aggressiivisimpia. Hyi, imetys on oksettavaa, imettävä on kuin lehmä, ällöttävää jne. Paras on se, kun jotkut fanaattisimmat väittävät korviketta paremmaksi vaihtoehdoksi, kumoavat jopa tieteelliset faktat! On se jännä, kun keskosillekin on tärkeää saada rintamaitoa sairaaloihin. Eikö sana KORVIKE jo kerro kyseessä olevan huonompi kopio alkuperäisestä?

Vierailija
51/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kommentti ihmiseltä jolla ei ole mitään sanottavaa tai omaa aivotoimintaa. Jatka vaan tissin imemistä, se tekee sulle hyvää, et ainakaan pääse aukomaan suutasi meidän muiden harmiksi.

Vierailija
52/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tässä pumppaan rintoja ja luoha, että vihaan tätä. Vihaan kaikkea imettämisessä: sattuu, tulee huono olo, rinnat helvetin kipeet, hidasta jne. Mun AINOA motiivi imettää on laihtuminen mahd nopeasti. Aivan paskaa, seuraavaa en ees ala imettää.

Vierailija
53/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää imettää, sitten voikin loppuelämänsä syödä teollisesti valmistettuja valmisruokia! Mutta pääasia että imettää, ihan sama tuleeko sieltä mitään ja kuinka paljon se vit**aa

Joo, nimenomaan.

Tästä tulee niin yksi kaverini mieleen. Paasasi imettämisestä ja sen terveyshyödyistä (ja haukkui pari korviketta antavaa äitiä siinä sivussa). Kun ruoka vaihtui kiinteisiin niin lapsi sai eineksiä ja muuta höttöä. Nyt kouluikäisenä lapsi on lihava.

Vierailija
54/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia. Minä ainakin aijon imettää tulevaa lastani, esikoistani en imettänyt kun pari kuukautta.....

Mites aiot synnyttää ja miten esikoisesi syntyi?

Vierailija
55/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kommentti ihmiseltä jolla ei ole mitään sanottavaa tai omaa aivotoimintaa. Jatka vaan tissin imemistä, se tekee sulle hyvää, et ainakaan pääse aukomaan suutasi meidän muiden harmiksi.

Aha. Yksinkertaisia on näköjään joka lähtöön... On sulla tainnut tissin imeminen jäädä pelkästään fantasioiden tasolle. Kommenttisi on ala-arvoinen pullofanaatikon peruslyttäys, joten vastaan takaisin samalla tyylillä.

Vierailija
56/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, kun joillain käy tunteisiin :D Miksi nuo imetystä vastustavat käyvät aina herjaamaan muita keskustelijoita? Aina eka idioottimainen kommentti on tyyliin joku "imetys on ällöttävää :D", kuten tässäkin ketjussa.

Vierailija
57/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nimenomaan.

Tästä tulee niin yksi kaverini mieleen. Paasasi imettämisestä ja sen terveyshyödyistä (ja haukkui pari korviketta antavaa äitiä siinä sivussa). Kun ruoka vaihtui kiinteisiin niin lapsi sai eineksiä ja muuta höttöä. Nyt kouluikäisenä lapsi on lihava.

Kaikki mun tietämät lihavat lapset on just niitä, joita ei ole imetetty. Aikuisilla aika sama juttu. Mutta en voi yleistää omia havaintojani koskemaan kaikkia, kuten ei voi kukaan muukaan tässä ketjussa.

Vierailija
58/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa, kun joillain käy tunteisiin :D Miksi nuo imetystä vastustavat käyvät aina herjaamaan muita keskustelijoita? Aina eka idioottimainen kommentti on tyyliin joku "imetys on ällöttävää :D", kuten tässäkin ketjussa.

Ja imetysfanaatikot vetävät herneen nenään kun ihmiset keitä ei olekaan imetetty ovat terveitä...? :D

Vierailija
59/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkäpä hänellä onkin hiv, eikä hän vain halua kertoa uteliaille todellista imettämättömyyden syytä. Tai sitten hänellä on joskus poistettu molemmat rinnat rintasyövän takia, ja hän haluaa vain kokeilla, miten lähipiiri reagoisi, jos hän kertoisi hieman erilaisen syyn sille, miksi hän ei imetä...

Koskaan ei voi tietää...

Aina voi olla joo, mutta esimerkkisi ovat todella harvinaisia. Useammin syy on vain esim. oma laiskuus tai pelko rintojen pilalle menemisestä tms. naurettava.

Miksi ihminen ei saa pelätä rintojen pilalle menemistä? Ihan oikeasti, onko vaikea ymmärtää että joillekkin se voi ottaa ihan mielenterveyden päälle jos tuntuu että osa naiseutta katoaa. Vai voiko tällä kysymyksellä odottaa muuta kuin "kyllä on heikkoa jos naiseus on tisseistä kiinni" vastausta?

Vierailija
60/90 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen on myös äidille hyödyllistä: Pienentää rintasyöpäriskiä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän