Petyin kosintaan
Mies kosi eilen minua, makoilimme illalla sängyllä ja hän pyysi mua kääntymään itseensä päin, kysyi "miksi tykkäät olla mun kanssa?" ja sanottuani kertoi parilla sanalla miks itse tykkää olla minun kanssa..tämän jälkeen hän kysyi haluaisinko olla koko loppuelämän hänen kanssaan, johon vastasin että tietysti haluaisin... siinä se. En siis edes oikeasti tajunnut että hän kosi mua, vaan pari lausetta vaihdettuamme (en nyt muista mitä ne oli) tarkensin vielä jotenkin "niin siis jos toi oli kosinta?..." johon vastasi että kyllä oli tuutsä mun vaimoksi....
Olin niin hämmentynyt tilanteesta..onnellinen tietysti, sillä meille on tulossa vauva ja ollaan puhuttu naimisiinmenosta, mutta jonkin aikaa tuon jälkeen minut valtasi tosi iso pettymys:(
Olin mielessäni ajatellut/toivonut et miten mies ikinä kosiikaan, niin sen ei tarvii olla mitään hienoa, mut et kuitenkin varmaan hän näkis tilanteen eteen edes jotain pientä vaivaa, veisi vaikka kävelylle johonkin meidän tärkeään paikkaan tai ihan mitä vaan, mut tuossa sängyllä makoillessa mä en kunnolla edes nähnyt hänen silmiään koska valot oli pois päältä ja hämärää. Tuntuu että hän ei ajatellut tilanteessa yhtään mua ja että mistä mä olisin tykännyt, vaan et mikä hetki hänestä tuntuu oikealta..
Eilen illalla jo mulla oli kamala olo, pettynyt, mutta samalla syyllinen omasta pettymyksestäni/odotuksistani kun en halua loukata miestä, rakastan häntä yli kaiken..mies huomasi et jotain on vialla ja yritti kysellä tekikö jotain väärin. Ei oikein saatu kunnollista keskustelua aikaan. Tänään sit kerroin tuntemuksistani, mut keskustelu jäi kesken kun miehen oli pakko lähteä töihin, mies ehti kuitenkin sanoa et perutaan kosinta ja hän kosii uudestaan, että ymmärtää kyllä mua ja et tilanne tuntui HÄNESTÄ oikealta eilen. Nyt en tiedä yhtään miten päin olisin..kamala muisto jää tästä mikä piti olla yksi elämän onnellisimmista hetkistä, kosinta on kuitenkin jo kerran vaikka uusi kerta olis kuinka ihana:( Samalla tuntuu että olen ihan kamala ihminen, yritin tosissaan pitää pettymyksen sisälläni mut mä en onnistunut mitenkään, olisin niin toivonut että miten ikinä kosiikaan olisin saanut tuntea itseni edes jotenkin vähän erityiseksi, tai että hän olis jotenkin suunnitellut edes vähän...onko se liikaa vaadittu/odotettu?
Kommentit (309)
Kiva sitten häissä ja muutenkin kun kysytään että mites se kosinta tapahtui.... "No eka kerta x teki sen ihan väärin, niin otettiin sitten uusiks..." :-DDD Siinä on kysyjällä ilmeessä pitämistä!
Apua miten noloa!!
Pliis ap älä vaan tuu tänne kertomaan mitä avioliitto merkitsee, täällä joku "kukkahattutäti" odottaa niin ettei pissalle ehdi päivitysten välissä. Olis pakko päästä moralisoimaan ja pätemään. Parempi pitää mammat jännityksessä.
Sitten nämä "ankeuttajat" korottaa itsensä jalustalle et hirveen teeskentelevää kosia uudestaan et tosi noloo. Hei pissikset - se vasta on NOLOA mennä halveksimaan toisten onnea ja jos nuoripari haluaa juhlistaa sormusten ostoa ja kosia toinen toistaan joka päivä niin siitä vaan!
Ja sitten nämä maan matoset "emmää mitään elämältä odota ja varsinkaan mun mieheltä" en mä välitä, no ei se sun mieskään susta välitä niin no worries.
Suurin osa täällä palstalla on rakkikoiria räksyttämässä toisten onnea mutta ap:n kosintakaravaani kulkee ja koirat haukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Pliis ap älä vaan tuu tänne kertomaan mitä avioliitto merkitsee, täällä joku "kukkahattutäti" odottaa niin ettei pissalle ehdi päivitysten välissä. Olis pakko päästä moralisoimaan ja pätemään. Parempi pitää mammat jännityksessä.
Sitten nämä "ankeuttajat" korottaa itsensä jalustalle et hirveen teeskentelevää kosia uudestaan et tosi noloo. Hei pissikset - se vasta on NOLOA mennä halveksimaan toisten onnea ja jos nuoripari haluaa juhlistaa sormusten ostoa ja kosia toinen toistaan joka päivä niin siitä vaan!
Ja sitten nämä maan matoset "emmää mitään elämältä odota ja varsinkaan mun mieheltä" en mä välitä, no ei se sun mieskään susta välitä niin no worries.
Suurin osa täällä palstalla on rakkikoiria räksyttämässä toisten onnea mutta ap:n kosintakaravaani kulkee ja koirat haukkuu.
Että koville ottaa, vai? :-D
Onhan se aika mielenkiintoista nostaa häly vääränlaisesta kosinnasta, mutta kun avioliitosta kysytään niin ei olekaan mitään sanomista. :-D
Elämä vaan yllättää niin monesti. Asiat tärkeysjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo negatiiviset mammat on just niitä jotka elämässä TYYTYVÄT vaan siihen kaikkein vähimpään mitä "elämä antaa" ja katkeruudessaan sit purkavat oman huonon olonsa netissä anonyymina muihin.. ja olettavat muidenkin tyytyvän.
Voit jankuttaa tästä vaikka kuinka, mutta minun ja monen muunkin mielestä aloittajan miehen kosinta ei millään mittapuulla ole mitään "kaikkein vähintä".
Todellisuudessa miestäsi harmittaa se, että hän lankesi virittämääsi pilluansaan. Hankkiuduit raskaaksi tarkistettuasi hänen verotietonsa ja kuvittelit ettei miehesi oivaltaisi sinun olevan juonitteleva lompakkoloinen. Ehkä tästä syystä kosinta oli mitä oli.
Kuka epätoivoinen mamma peukuttaa jo lompakkoloisgubbea?? Hee heh heh, ottaa vissiin koville?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo negatiiviset mammat on just niitä jotka elämässä TYYTYVÄT vaan siihen kaikkein vähimpään mitä "elämä antaa" ja katkeruudessaan sit purkavat oman huonon olonsa netissä anonyymina muihin.. ja olettavat muidenkin tyytyvän.
Voit jankuttaa tästä vaikka kuinka, mutta minun ja monen muunkin mielestä aloittajan miehen kosinta ei millään mittapuulla ole mitään "kaikkein vähintä".
Ja täsmennetään nyt, että olisi mies voinut kosia suureellisemminkin vetämättä överiksi, mutta ei tuo herranen aika sentään kuitenkaan ollut mitään tunteetonta paskaa.
Älä huoli ap, mäkään en reagoinut aluksihirveän hyvin kun mies kosi mua...
Meille oli alle viikko aikasemmin vaeltanut lutikka naapuriasunnosta. Oltiin siivottu ja pakattu tavaraa hurjasti roskiin, pakastukseen ja pesuun. Ja odotimme kauhuissamme maanantaita ja tuholaistorjujaa. Olin ötökkäkammoisena aivan hermot riekaleina, meillä oli ilmalla täytettävä vuode keskellä olohuonetta ja sen ympärillä kaksipuoleista teippiä. Valmistauduttiin nukkumaan, eli riisuttiin mahdollisesti "saastuneet" vaatteet pois päältä ja kömmimme alasti ilmapatjalle. Siinä sitten mieheni silitteli minua ja kysyi, että mennäänkö naimisiin. Aloin itkeä, enkä todellakaan pelkästä ilosta. Olin pettynyt ja vähän loukkaantunutkin, että keskellä kamalaa lutikkakriisiä mies kosii ikään kuin puolihuolimattomasti. Mies huomasi ilmeestäni, että onnen rinnalla oli jotain muutakin. Seuraavana päivänä haimme sormukset. Mies ajoi minut kaikessa hiljaisuudessa meille merkitykselliseen paikkaan ja polvistui lumisohjoon "vahvistaakseen" kosinnan.
Nyt myöhemmin lutikatonta elämää elellessä muistelen tuota hetkeä lämmöllä. Ei olisi yhtään parempaa hetkeä ollut, kun kerta juuri siinä hetkessä mies tajusi, että kriisien keskellä hän haluaa tarpoa juuri minun kanssani. :) <3
Olin joskus aikaisemmin kihloissa erään miehen kanssa, joka oli pinnallinen ja juoksi vieraissa. Hän kosi romanttisesti, kävi oikein pyytämässä isältäni luvan ja sormuksessakin oli blingiä. Hän ja koko kosinta oli kaukana aidosta... Olen onnellinen aidon ja ihanan mieheni kanssa, vaikka kosinta olikin vähän hassuun aikaan, ja sormuksessa ei ole blingiä, vaan se on keltakultainen, simppeli rinkula. :D Juuri semmoinen rinkula, jota olin ihaillut oman äitini sormessa, ja jollaista toivoin saavani pitää omassa sormessa aikuisena <3
Tää ketju on ihan hulvattoman hauska. Voiko tää olla totta? Taidan kallistua provon puolelle. Mutta hyvä provoksi.
Mikset AP kosinut itse? Nähnyt vähän vaivaa miehesi puolesta jne.
surullinenwaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin myös, että Ap on ilmaissut miehelleen joskus, millaisesta kosinnasta hän tykkäisi. Onhan se nyt kurjaa, jos toive on ilmastu, eikä mies ole ottanut sitä huomioon lainkaan.
Juuri näin, olin moneen kertaan sanonut että en kaipaa mitään kynttiläillallisia enkä välitä et millanen sormus, ei haittaa vaikka sormusta ei tilanteessa olisi. Petyin eniten tunnepuolella, tuntui ettei hän halunnut tehdä tilanteesta myös minulle ikimuistoiseksi...olisin toivonut että jollain eleellä osoittaisi et olen hänelle tärkeä, myös sen itse kosinnan lisänä siis ... ;/
Olet siis sanonut miehelle, ettet kaipaa kynttiläillallisia ja nyt olet loukkaantunut kun et saanut kynttiläillallista ja dramatiikka. Voi ap, mieti nyt hieman. Miehesi valitsi intiimin rauhallisen hetken kosia sinua. Olit kertonut miehelle ettet kaipaa krumeluureja, miksi niitä sitten odotit?
Ei Suomessa saa pettyä mihinkään, eikä todellakaan toivoa mitään arjesta poikkeavaa! Sehän on meillä suomalaisilla oikein kulttuurissa ja veressä. Tässäkin keskustelussa halveksuen viljellään sanoja krumeluuri ja tehdään välittömästi Hollywood vertauksia. Tuollainen kosinta ei olisi tullut kuuloonkaan nykyisessä asuinmaassani ja siitä olisi kuohkuttu varmaan perheitä myöten. Tähän siis liittyy paljon kulttuurisidonnaisia elementtejä. Suomalainen ihailee arkea ja halveksuu ihmisiä, joka toivoo siitä poikkeuksia. Kuitenkin, eikö kosinnassa olisi oleellisinta miettiä, mikä sille toiselle on tärkeää ja millainen ihminen se kosittava oikein on? Jos kosittava on sellainen, että erityisen tapahtuman tai Julkisen rakkauden osoituksen järjestäminen on tärkeää, ei sitä kukaan voi tuomita eikä haukkua täällä. Luulisi, että sulho voisi edes sen verran sen yhden kerran vaivaa nähdä, että järjestää jotain naisen näköistä? Jos kerran tämän kanssaan halutaan avioon ihan mennä. Tuntuu, että täällä säälitään miestä, koska mies on suorastaan superritarillinen, koska haluaa astua avioon, vaikka palsta on täynnä naisia jotka haluavat samaa. He eivät todellakaan saa vastaavanlaista hurrausta ja ylistystä kuin tämä mies tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en osaisi kuvitellakaan intiimimpää ja romanttisempaa kosintaa. Oma mieheni kosi aikanaan sanomalla, että olisi varmaan aika laittaa oveen vain yksi sukunimi.
Mun mies kosi samalla tavalla, tosin itse menkkahuuruissa järkytyin perin pohjin kun luulin että tarkoittaa haluavansa erota. Jälkeenpäin ajateltuna kyllä ihana kosinta, naimisissa nyt 10 v.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ikimuistoista että mies kosii ja haluaa viettää loppuelämänsä kanssasi? Nyt se ikimuistoisuus on siinä että prinsessa-ap murjottaa kun oma elämä ei vastaa amerikkalaista elokuvaa.
Aivan. Sillä vaikka elämmekin muka vuotta 2016, mikään ei ole naisen elämässä niin suuri asia, kuin että joku mies hänet huolii. Siitä pitää olla ainoastaan kiitollinen, eikä missään nimessä näyttää miehelle pettymystään, sillä miehen tunteita ei saa loukata koskaan! Vaikka hän istuisi paskalla ja huutaisi vessan oven läpi "pitäiskö meidän mennä naimisiin?!", niin naisen sydämen täytyy pakahtua onnesta, sillä mies on valinnut juuri hänet. Hän voi myös vieräyttää muutaman onnenkyyneleen, mutta hillitysti, eikä räkä valuen volloottaa, sillä se voi ärsyttää miestä.
Nyt ap korjaat tilanteen nopeasti, ettei mies vaan jätä sinua. Nöyränä pyydät anteeksi ja palvelet miestäsi kiitollisena lopun elämäsi. Muista, että olet onnekas. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ikimuistoista että mies kosii ja haluaa viettää loppuelämänsä kanssasi? Nyt se ikimuistoisuus on siinä että prinsessa-ap murjottaa kun oma elämä ei vastaa amerikkalaista elokuvaa.
Aivan. Sillä vaikka elämmekin muka vuotta 2016, mikään ei ole naisen elämässä niin suuri asia, kuin että joku mies hänet huolii. Siitä pitää olla ainoastaan kiitollinen, eikä missään nimessä näyttää miehelle pettymystään, sillä miehen tunteita ei saa loukata koskaan! Vaikka hän istuisi paskalla ja huutaisi vessan oven läpi "pitäiskö meidän mennä naimisiin?!", niin naisen sydämen täytyy pakahtua onnesta, sillä mies on valinnut juuri hänet. Hän voi myös vieräyttää muutaman onnenkyyneleen, mutta hillitysti, eikä räkä valuen volloottaa, sillä se voi ärsyttää miestä.
Nyt ap korjaat tilanteen nopeasti, ettei mies vaan jätä sinua. Nöyränä pyydät anteeksi ja palvelet miestäsi kiitollisena lopun elämäsi. Muista, että olet onnekas. <3
Hahahhaa, tämä oli niin täydellinen! Kirjoitin tuon viestin, missä sanoin, että täällä puhutaan miehestä kuin jonain ritarina kun haluaa naimisiin- ikäänkuin olisi tapahtunut ihme jota ei vaan saa nyt pelästyttää ja loukata sillä se on niin hieno ja harvinainen asia. Palsta on täynnä naimisiin haluavia naisia, heidän tilanteena ja kohtaama asenne on pikkuisen erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiva sitten häissä ja muutenkin kun kysytään että mites se kosinta tapahtui.... "No eka kerta x teki sen ihan väärin, niin otettiin sitten uusiks..." :-DDD Siinä on kysyjällä ilmeessä pitämistä!
Apua miten noloa!!
Tämä XD
Sinä sen miehen olet valinnut. Jos elämässäsi pitää olla paljon enemmän draamaa ja spektaakkelia, niin sinulla on siihen väärä mies. Toivon kuitenkin, että siinä miehessä on jotain, jota arvostat vielä enemmän kuin kuvia sormuksista ja maljoista joita voisi laittaa someen. Muuten ei kyllä kannata mennä naimisiin.
Nolompaa kuin tuo miehesi kosinta, on nuo päivitykset joissa kuvataan sydämiä lumessa tai kahta kuohuviinilasia, ja ikuista rakkautta - ja vuotta myöhemmin kuvissa on jo ihan eri mies ja vanha on blokattu vähin äänin.
surullinenwaimo kirjoitti:
Mammojen harmiksi tälläkin tilanteella on onnellinen loppu...
Kunnollisen rehellisen keskustelun jälkeen mieheni ja minä ymmärrämme toisiamme taas hieman paremmin. Mieheni kertoi et oli miettinyt kosintaa monta kertaa aikaisemmin, siis suunnitellutkin eri vaihtoehtoja missä sen voisi toteuttaa jne, mutta hänet oli kuulemma vallannut ylitsepääsemätön tunne siinä makoiluhetkessä että tuntui et nyt on pakko kosia. Minä kerroin omat tuntemukseni; että olin siinä tilanteessa rättiväsynyt (olin useamman tunnin siivoillut ja järkkäillyt kotiamme ennen tuota juurikin varmaan niiden kuuluisien raskaushormonien ja pesänrakennusviettien vallassa) ja minulta meni ohi jopa aluksi että nyt mies tosiaan kosii, enkä ollut yhtään samalla aaltopituudella siinä hyvässä fiiliksessä kuin missä hän oli. Oli minulla siis ihan kiva fiilis mut samalla tosi uupunut..Mieheni ymmärsi harmitukseni täysin ja minäkin ymmärrän nyt paremmin miksi tilanne meni miten meni. Mieheni ei ole sen tyylinen et jäisi rypemään negatiivisiin tuntemuksiin eikä hänestä tuntunut loukatulta, (kerroin huoleni asiasta kun nimenomaan en halua loukata häntä). Kun saimme juteltua kunnolla kumpikin oman näkemyksen siitä miten tilanne meni, niin todettiin hymyillen et tälle vielä nauretaan myöhemmin, hän totesi et ainakin nyt on otettu harjoittelukierros.. ;) mies ehdottomasti on sitä mieltä että haluaa kosia uudestaan, minä sanoin ettei tosiaankaan tarvitse vaan voidaan juhlia yhdessä vaikka sormustenhakureissulla, mut hän tuntuu asiasta ehdottomalta.. hän omien sanojensa mukaan haluaa meille muiston joka on erityinen yhteisellä tavalla, toisin kuin mitä tuo ensimmäinen oli (hänelle erityinen hetki mutta minulle ei) <3
Mä oon ainakin iloinen ap:n puolesta, että asia ratkesi parhainpäin. Paljon onnea ja kaikkea hyvää. Ja pakko kertoa: tästä ketjusta seurasi se, että kun kerroin tästä ketjusta avokille, niin hänpä sai kastua, että hänkin haluaisi virallistaa meidän suhteen ja, että oisin hänelle ihan oikea vaimo <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua miten noloa!!
Tämä XD
Sinä sen miehen olet valinnut. Jos elämässäsi pitää olla paljon enemmän draamaa ja spektaakkelia, niin sinulla on siihen väärä mies. Toivon kuitenkin, että siinä miehessä on jotain, jota arvostat vielä enemmän kuin kuvia sormuksista ja maljoista joita voisi laittaa someen. Muuten ei kyllä kannata mennä naimisiin.
Nolompaa kuin tuo miehesi kosinta, on nuo päivitykset joissa kuvataan sydämiä lumessa tai kahta kuohuviinilasia, ja ikuista rakkautta - ja vuotta myöhemmin kuvissa on jo ihan eri mies ja vanha on blokattu vähin äänin.
Usko tai älä, mutta kosintatapa ei korreloi suhteen keston kanssa. Samalla tavalla niistä ei- romanttisista kosinnoista voi tulla ero ja romanttinen kosinta johtaa pitkään liittoon. Ja aika pikkusieluinen saa olla, jos toisia sen perusteella tuomitsee siihen asti, että itse eroaja joutuu häpeämään. Avioero ei ole koskaan helppo asia eikä siihen tarvita mitään mammoja viisastelemaan että "olihan se nähtävissä kun oli niin hieno kosintakin ja siitä piti ihan Facebookissa leveillä! Meidän Esa se kosi kun oli paskalla ja siitä tiesin että hyvä mies on!" Sairasta.
Minusta kosimisella ei ole väliä, ei mies kosinu minua edes. Käytiin vaan ostaa sormukset ja se oli siinä, mä en välitä mistään "täytyy kosia kuin elokuvissa"