Petyin kosintaan
Mies kosi eilen minua, makoilimme illalla sängyllä ja hän pyysi mua kääntymään itseensä päin, kysyi "miksi tykkäät olla mun kanssa?" ja sanottuani kertoi parilla sanalla miks itse tykkää olla minun kanssa..tämän jälkeen hän kysyi haluaisinko olla koko loppuelämän hänen kanssaan, johon vastasin että tietysti haluaisin... siinä se. En siis edes oikeasti tajunnut että hän kosi mua, vaan pari lausetta vaihdettuamme (en nyt muista mitä ne oli) tarkensin vielä jotenkin "niin siis jos toi oli kosinta?..." johon vastasi että kyllä oli tuutsä mun vaimoksi....
Olin niin hämmentynyt tilanteesta..onnellinen tietysti, sillä meille on tulossa vauva ja ollaan puhuttu naimisiinmenosta, mutta jonkin aikaa tuon jälkeen minut valtasi tosi iso pettymys:(
Olin mielessäni ajatellut/toivonut et miten mies ikinä kosiikaan, niin sen ei tarvii olla mitään hienoa, mut et kuitenkin varmaan hän näkis tilanteen eteen edes jotain pientä vaivaa, veisi vaikka kävelylle johonkin meidän tärkeään paikkaan tai ihan mitä vaan, mut tuossa sängyllä makoillessa mä en kunnolla edes nähnyt hänen silmiään koska valot oli pois päältä ja hämärää. Tuntuu että hän ei ajatellut tilanteessa yhtään mua ja että mistä mä olisin tykännyt, vaan et mikä hetki hänestä tuntuu oikealta..
Eilen illalla jo mulla oli kamala olo, pettynyt, mutta samalla syyllinen omasta pettymyksestäni/odotuksistani kun en halua loukata miestä, rakastan häntä yli kaiken..mies huomasi et jotain on vialla ja yritti kysellä tekikö jotain väärin. Ei oikein saatu kunnollista keskustelua aikaan. Tänään sit kerroin tuntemuksistani, mut keskustelu jäi kesken kun miehen oli pakko lähteä töihin, mies ehti kuitenkin sanoa et perutaan kosinta ja hän kosii uudestaan, että ymmärtää kyllä mua ja et tilanne tuntui HÄNESTÄ oikealta eilen. Nyt en tiedä yhtään miten päin olisin..kamala muisto jää tästä mikä piti olla yksi elämän onnellisimmista hetkistä, kosinta on kuitenkin jo kerran vaikka uusi kerta olis kuinka ihana:( Samalla tuntuu että olen ihan kamala ihminen, yritin tosissaan pitää pettymyksen sisälläni mut mä en onnistunut mitenkään, olisin niin toivonut että miten ikinä kosiikaan olisin saanut tuntea itseni edes jotenkin vähän erityiseksi, tai että hän olis jotenkin suunnitellut edes vähän...onko se liikaa vaadittu/odotettu?
Kommentit (309)
En ymmärrä teitä, jotka ette anna ap:n olla pettynyt asiaan, joka olisi hänen toiveissaan voinut mennä toisin. Voin sanoa, että on mukavaa kun kosinnasta on ihana muisto. Oma mies kosi erityisessä paikassa, polvistuen kysyi vaimoksensa. Ei jäänyt epäselväksi mistä on kyse, eikä ole harmittanut jälkikäteen.
No se johtuu ihan siitä ettei negaajan oma kosinta ole ollut kummoinen ja sitten sen merkitystä vähätellään "ei vaites, ei sillä kosinnalla ole merkitystä, tiskatessa äijä kysy kalsareissaan ja oli kerrassaan aito ja paras tapa".. joopa joo, hah hah hah haaaa ;)
Mua kosittiin kauheessa kännissä :) Aamulla sit varmisteltiin että ollaanhan vielä samaa mieltä...
35-vuotiasta ystävääni ei ole koskaan kosittu ja hän on siitä aika surullinen.
Sinulla on oikeus tunteisiisi ja taitaa raskaushormonitkin vaikuttaa. Vauva on isompi sitoumus kuin joku naimisiinmeno. Koita saada vähän perspektiiviä...
Itse olen ollut kohta 22 v naimisissa ja meillä se meni niin, että minua ei edes kosittu. Mieheni pyysi kysymään milloin yksi juhlapaikka olisi vapaana. Soitin ja kysyin. Kun ilmoitin miehelle milloin se olisi vapaa , niin pyysi vain varaamaan sen, koska silloin mennään naimisiin.. En kokenut tuota minkäänlaisena kosintana, mutta en osannut olla edes pettynyt silloin ja nyt se tuntuu, että niin sen pitikin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Kyllä mäkin ajattelen niin, että mies joka välittää, haluaa tehdä kosinnasta myös minun näköiseni. Samalla tavalla kuin kihlasormusta valitessa sormus valitaan sen mukaan, mikä kuvastaa parhaiten kantajaansa, ja sitten vasta lompakkoa. Tai varmaan jollekin se hinta voi olla tärkein, mutta ei mulle, ja siksi ymmärrän Ap:ta.
Minusta olet vain itsekäs. Et arvosta miestä tai miehen mielipidettä ollenkaan.
Minulle on aina opetettu, että lahjan tulisi toki sopia saajalle, mutta ennen kaikkea kuvastaa antajaansa.
Ei jumalauta just noita tyyppejä mä inhoon! Ostavat lahjankin oman makunsa mukaan, kun "minä tykkään keltaisesta tai ruukkukasveista tai perkele himmeleistä tai Myrna-sarjasta." Itsekkäät apinat! Lahja hankitaan saajaa ajatellen tai unohda koko juttu.
Olen pistänyt äijän uudestaan kukkakauppaan et mietis uudemman kerran, kannattaako mulle kiikuttaa tulilatvaa tai ruusukimppua mikä on heti kun 60-kymppisille tädille. Yritti pihistellä ja inistä et hyvä tarkoitus on tärkein mutta kun tunnen oman (pihin) äijänu niin minä sanoin et autoon tulee sitten halvimmat mahdolliset lisävalot niin meni uuteen harkintaan synttärirehutkin.
Olisit tyytyväinen, että kosi, minä vielä odottelen. Vaikka rakkautta onkin välillämme hyvin paljon mulla on mielikuva, ettei mies enää uskalla naimisiin, kun ensimmäinen liitto oli hirveä pettymys. Eikä me olla kyllä edes hirveästi puhuttu naimisiinmenosta, paitsi yleisellä tasolla. Kuitenkin hän sanoo minua vaimokseen <3
Ymmärrän sua Ap. Odotit että mies tekis hetkestä jollain tavoin erityisen, ja petyit. Lohdutan kuitenkin sen verran, että pettymyksen tunne menee ohi. Voi olla, että olette miehen kanssa vain hyvin erilaiset tällaisten asioiden suhteen. Mun oma mieskään ei ole 12 vuoden suhteen aikana järjestänyt mulle yhtäkään yllätystä, vaikka olen maininnut useasti, kuinka paljon ilahtuisin yllätyksestä. (Minä sen sijaan olen.) Täytyy vain hyväksyä se tosiasia, että ihmiset on erilaisia (sen huomaa näistä kommenteistakin). Jos "erityisen hetken järjestäminen" ei tule miehellesi luonnostaan, voi olla, että jos hän olisi sellaista yrittänyt, sekin olisi mennyt jollain kornilla tavalla pieleen.
Mammojen harmiksi tälläkin tilanteella on onnellinen loppu...
Kunnollisen rehellisen keskustelun jälkeen mieheni ja minä ymmärrämme toisiamme taas hieman paremmin. Mieheni kertoi et oli miettinyt kosintaa monta kertaa aikaisemmin, siis suunnitellutkin eri vaihtoehtoja missä sen voisi toteuttaa jne, mutta hänet oli kuulemma vallannut ylitsepääsemätön tunne siinä makoiluhetkessä että tuntui et nyt on pakko kosia. Minä kerroin omat tuntemukseni; että olin siinä tilanteessa rättiväsynyt (olin useamman tunnin siivoillut ja järkkäillyt kotiamme ennen tuota juurikin varmaan niiden kuuluisien raskaushormonien ja pesänrakennusviettien vallassa) ja minulta meni ohi jopa aluksi että nyt mies tosiaan kosii, enkä ollut yhtään samalla aaltopituudella siinä hyvässä fiiliksessä kuin missä hän oli. Oli minulla siis ihan kiva fiilis mut samalla tosi uupunut..
Mieheni ymmärsi harmitukseni täysin ja minäkin ymmärrän nyt paremmin miksi tilanne meni miten meni. Mieheni ei ole sen tyylinen et jäisi rypemään negatiivisiin tuntemuksiin eikä hänestä tuntunut loukatulta, (kerroin huoleni asiasta kun nimenomaan en halua loukata häntä). Kun saimme juteltua kunnolla kumpikin oman näkemyksen siitä miten tilanne meni, niin todettiin hymyillen et tälle vielä nauretaan myöhemmin, hän totesi et ainakin nyt on otettu harjoittelukierros.. ;) mies ehdottomasti on sitä mieltä että haluaa kosia uudestaan, minä sanoin ettei tosiaankaan tarvitse vaan voidaan juhlia yhdessä vaikka sormustenhakureissulla, mut hän tuntuu asiasta ehdottomalta.. hän omien sanojensa mukaan haluaa meille muiston joka on erityinen yhteisellä tavalla, toisin kuin mitä tuo ensimmäinen oli (hänelle erityinen hetki mutta minulle ei) <3
surullinenwaimo kirjoitti:
Mammojen harmiksi tälläkin tilanteella on onnellinen loppu...
Kunnollisen rehellisen keskustelun jälkeen mieheni ja minä ymmärrämme toisiamme taas hieman paremmin. Mieheni kertoi et oli miettinyt kosintaa monta kertaa aikaisemmin, siis suunnitellutkin eri vaihtoehtoja missä sen voisi toteuttaa jne, mutta hänet oli kuulemma vallannut ylitsepääsemätön tunne siinä makoiluhetkessä että tuntui et nyt on pakko kosia. Minä kerroin omat tuntemukseni; että olin siinä tilanteessa rättiväsynyt (olin useamman tunnin siivoillut ja järkkäillyt kotiamme ennen tuota juurikin varmaan niiden kuuluisien raskaushormonien ja pesänrakennusviettien vallassa) ja minulta meni ohi jopa aluksi että nyt mies tosiaan kosii, enkä ollut yhtään samalla aaltopituudella siinä hyvässä fiiliksessä kuin missä hän oli. Oli minulla siis ihan kiva fiilis mut samalla tosi uupunut..Mieheni ymmärsi harmitukseni täysin ja minäkin ymmärrän nyt paremmin miksi tilanne meni miten meni. Mieheni ei ole sen tyylinen et jäisi rypemään negatiivisiin tuntemuksiin eikä hänestä tuntunut loukatulta, (kerroin huoleni asiasta kun nimenomaan en halua loukata häntä). Kun saimme juteltua kunnolla kumpikin oman näkemyksen siitä miten tilanne meni, niin todettiin hymyillen et tälle vielä nauretaan myöhemmin, hän totesi et ainakin nyt on otettu harjoittelukierros.. ;) mies ehdottomasti on sitä mieltä että haluaa kosia uudestaan, minä sanoin ettei tosiaankaan tarvitse vaan voidaan juhlia yhdessä vaikka sormustenhakureissulla, mut hän tuntuu asiasta ehdottomalta.. hän omien sanojensa mukaan haluaa meille muiston joka on erityinen yhteisellä tavalla, toisin kuin mitä tuo ensimmäinen oli (hänelle erityinen hetki mutta minulle ei) <3
Eihän tuossa mitään harmittavaa ole, että pääsitte samalle aaltopituudelle :)
Kosii uudelleen, että on morsiamen mieluinen kosinta? Ok
:-DDDD Voi aikoja, voi tapoja! Mitä avioliitto muuten teille merkitsee (vai onko jo tullut ilmi täällä)?
Eihän se kosinta enää sitten ole yllätys, tiedät että se on tulossa...? Mut hyvä että ratkesi parhain päin!
Mahtaa olla jätkällä melkoiset paineet.
Osaako mies yleensä tehdä mitään sun mielesi mukaan?
Ihana kuulla tarinan onnellinen loppu, ap. Hyvää jatkoa teille molemmille!
Kosinta vasta sitten, kun vauva on jo ilmoittanut tulostaan? Ja vielä toiseen kertaan, kun eka ei sulle kelvannut? Annatko yhtä paljon arvoa avioliitolle kuin kosinnalle, mietin vaan.
Onnea <3 Millaiset häät teille tulee?
Häät kesälle -17? Vai meneekö myöhempään? Romanttista!
Vierailija kirjoitti:
Onnea <3 Millaiset häät teille tulee?
Kiitos!=) Mitä ollaan joskus yleisesti juteltu häistä, niin kummankin unelmahäät on aika pienimuotoiset,vieraana lähimmät sukulaiset ja ystävät. Kummankin mielestä juhlissa tärkeintä lämmin tunnelma ja että vieraat viihtyvät, hyvää ruokaa ja juomaa, jotain kevyttä ohjelmaa.. tuskin mitään hassuja perinteisiä leikkejä tms, ne voisivat tuntua kummastakin liian väkinäiseltä. Mitään tarkempaa ei ole vielä suunniteltu, ihan vaan aiheesta juteltu yleisluontoisesti. Ja onneksi kirkon varaamisesta meidän ei tarvitse myöskään stressata kun haluamme kumpikin mennä naimisiin jossain muualla..
Näin se menee vaihe vaiheelta, eikä kenellekään tarvitse tulla epämukava olo:
1. Mies (tai nainen) huomaa haluavansa kosia toista parisuhteen osapuolta.
2. Mies (tai nainen) omassa rauhassaan miettii, onko päätös varmasti oikea, ja milloin olisi oikea hetki. Tähän voi mennä viikkoja tai vuosia, ihmisestä riippuen (samalla tavoin kuin lapsiakaan ei tule hankkia mentaliteetilla "nyt tekee mieli, ruvetaanpas hommiin!")
3. a) Mies (tai nainen) tekee päätöksen siitä, milloin ja miten kosia. Kalsarikosinta on mielestäni esimerkki siitä, miten otetaan vain omat tunteet huomioon. Kositaan silloin, kun itsestä tuntuu, välittämättä siitä että toisella saattaa sillä hetkellä olla mielessä muita arkisia asioita, joista huolehtia, ja kosintaa ei halua tässä vaiheessa edes ajatella. Järkevää mielestäni olisi kosia sellaisena hetkenä, joka selkeästi on parille yhteinen ja erityinen, ja jossa molemmat voivat keskittyä toisiinsa.
3. b) Seksin jälkeen ei mielestäni ole hyvä aika koska a) monet miettivät seksin jälkeen entistä enemmän omia asioitaan, kun "tarve" on saatu täytettyä b) hyvässä parisuhteessa seksi ei aina ole molemmille yhtä ihanaa, sillä jos seksiä harrastettaisiin vain kun molemmat ovat 100% sillä tuulella, lapset mummolassa jne. niin ei sitä tulisi harrastettua juuri koskaan. Eli aika usein on niin, että toinen on esim. 100% ja toinen 65% mukana. Jos asialla ei ole kummallekaan merkitystä, niin silloin voi toki kosia vaikka kesken vessassakäynnin.
Eikä sille kosinnalle ole "oikeaa tapaa" ja "oikeaa hetkeä" , sen tulee vain olla sellainen, joka tekee toisen yhtä onnelliseksi kyseisestä asiasta, kuin sinä jo olet. Jokainen tuntee itse oman partnerinsa parhaiten, ja tietää miten tehdä molemmat yhdessä onnellisiksi :)