Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies raivostui kun en siivonnut kämppää vanhempiensa vuoksi

Vierailija
25.04.2016 |

Miehen vanhemmat tulivat viime viikonloppuna käymään. Mies aloitti maanantaina jo "pitäis siivota" "perjantaina pitää sitten olla siistiä"-jankkaamisen.
Miehellä on todella inhottava tapa hokea "minä" tai "me" muodossa asioita, kun tosiasiassa tarkoittaa, että sun pitää tehdä jotain.
Esim. "Lauantaina syödään sit pihviä"=lauantaina sinun pitää käyd kaupassa, ostaa pihvi ja paistaa se.
Aika moni ihminen (kuten minä) ymmärtäisi tuon ilmoituksena, että hän aikoo tehdä sitä pihviä lauantaina.

Noh, mä tietty siivosin omat jälkeni ja tein vähän extraa (siivosin vessan, jääkaapin ja pesin matot). Mitä mies tekee? Jättää kamansa lojumaan eikä sormeaan nosta.
Torstai iltana pelaa ja välillä tiuskii, että täällä on näin paskasta. Huomenna pitäis olla sit siistiä.
M vastasin aina et no siivoa sitten herranjumala! Mihin tää herra vastasi hiljaisuudella ja mököttämisellä.
Perjatai aamuna sanoi vakavasti ennen lähtöä:"Ne tulee sit illalla, et voisitko millään jo hoitaa tän kämpän edustuskuntoon?"
En vastannu mitään.
No en tietenkään siivonnut miehen sotkuja, vanhemmat tuli ja vähän epäsiistiä oli. Mies oli kiukkuinen.
Sunnuntaina oli valtava riita siitä, miten miehen ex osasi hoitaa ja ymmärtää nää asiat. Mub ois pitänyt ymmärtää, et mies oli "väsynyt" ja "liian uupunut" siivoamaan ja oletti et mä "kannan vastuun kun hän ei pysty" ja myöskin kaiveli tämän 3kk yhteiselon aikana tehtyjä siivousurakoitaan esiin.
Tais loppuu tää suhde sit :(

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä tutustuttu, tammikuussa muutettu yhteen ja huhtikuussa erotaan? Olkoon tämä sulle nyt opiksi. On sen verran kevytpäistä tämä sunkin touhuilu, kun jonkin kolmen-neljän kuukauden tuntemisen jälkeen muutat yhteen. Typerä ja vastenmielinen mies, ja naisella tyhjää päässä.

tyhjäpää onkin mielenkiintoinen uusi tuttavuus, en ole ainakaam vähään aikaan törmännyt tuohon termiin ainakaan tässä kontekstissa.

Mutta sanos muuta. Tämän siitä saa kun elää synnissä susiparina. Jos olisin vartioinut siveyttäni avioliiton satamaan asti ei tätäkään murhetta olisi, joten hyi mua!

Vierailija
42/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet pahemman kerran laiminlyönyt emännänvelvollisuutesi ja olet ollut todella huonon näköinen nyt sulhasesi vanhempien silmissä. Kyllä on nyt syytä pyytää mieheltä ja etenkin appivanhemmilta anteeksi. Ja lupaat vaikka, että tällä viikolla siivoat koko asunnon lattiasta kattoon, niin että mieskin voi olla vaimostaan ja hänen kunnollisuudestaan ylpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni tyyli on tuollainen "meidän pitäisi..." Oikeasti se tarkoittaa juuri sitä että, joko teen homman yksin ja samalla vahdin lapsia tai teemme sen "yhdessä" eli vahdin lapsia ja teemme homman puoliksi. Mies ei oma-aloitteisesti tee juuri mitään kotitöitä, koska hän ei jaksa, ehdi tai muista. Olimme hyvin tasa-arvoisia ennen lapsia, mutta lasten synnyttyä mies aikamatkasi 50-luvulle ja jäi sinne. Vuosi vuodelta tilanne vituttaa enemmän ja enemmän. En tiedä kauanko jaksan tätä.

Joo toi "meidän pitäisi" tai "silloin tehdään sitä ja tätä" on ihan vtun ärsyttävää suoraansanottuna.

En ole ennen törmännyt ja kyllä ärsyttää kun mies ei kykene edes sanomaan, että tekisitkö, vaan hän kertoo mitä tapahtuu, esittää olevansa osallinen siinä asiassa ainakin sanomishetkellä ja odottaa mun järjestävän asian.

Sen takia olinkin niin ällistynyt kun teki ensimmäisen kerran (kyllä, toi pihviesimerkki oli oikea ja kyllä, riideltiin siitä).

Miehellä on myöskin tuo, ettei kykene itse koordinoimaan asioita tai varsinkaan tekemään oma-aloitteisesti. Esim. jos tuun myöhempään kotiin ei oo varmana laittanut ruokaa. Multa kyllä odottaa sitä.

Vierailija
44/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti miestäsi paljon nuorempi ja kouluttamaton? Juokse niin lujaa kuin pääset. Mies otti sut piiaksi.  

Olen miestä 10 kk nuorempi ja aloitin yliopiston samana vuonna :D Silloin ei tietty edes tunnettu toisiamme, vasta viime syksynä tutustuttiin.

Mutta voisi sanoa, että mies opiskelee arvostetumpaa ja tulevaisuudessa kovempipalkkaista alaa.

Voin kuvitella että jos olisitte edelleen yhdessä valmistumisen jälkeen, olisi sinun tehtävä kaikki kotityöt, koska miehellä on tärkeämpi työ ja isompi palkka. Jos lapset sairastavat jäät sinä kotiin, koska miehen TYÖ!  Ja äitiyslomalla saisit olla äärettömän kiitollinen siitä rahallisesta avusta mitä mies sinulle suostuu antamaan ja tietysti sinä teet kotona aivan kaiken vauvan lisäksi, pyykkäät, tiskaat, imuroit, kiillotat, kokkaat, käyt kaupassa, jne jne. Eli ala jo pakata kamoja.

Tätä mä oon oikeesti miettinyt. En ihan näin pitkälle, mutta sen pohjalta, että kyllä mies arvottaa itsensä jollain tavalla paremmaksi kuin minut ja siksi mun pitäisi ymmärtää palvella häntä.

Ei ehkä noin radikaalisti, vähän kärjistettynä, mutta pointti on se, että mua on oikeasti häirinnyt miten mies suhtautuu mun tutkintoon ja työhöni pikkasen silleen... Hyväntahtoisen holhoavasti. Tai vähän naureskellen/vähätellen. Et mä teen tälläistä kevyttä, suloista hupsuttelua ja hän opiskelee sitä Oikeaa Yliopistotutkintoa josta valmistuu Tärkeään ja Kunnioitettavaan ammattiin. Mulla on taas vähän tälläistä puuhastelua.

Oon kokenut noin ennenkin, mutta oon ajattellut olevani liian herkkä (mies esim. lähtee selittämään "asiantuntevasti" besserwiseräänellään kun kerron jotain, on kerran sanonut "oispa munkin tentit noin helppoja" jne) mut sain sit vahvistuksen et hän oikeasti kokee, että on uupuneempi kuin mä vaikka ollaan kyllä ihan yhtä paljon poissa kotoa.

Tää on jotenkin syvempää kuin pelkkä siivoaminen. Tietyllä tavalla musta tuntuu, että mies vihjaili mun pitävän olla onnellinen kun saan hänen kanssaan olla parisuhteessa ja siksi häntä pitää palvella.

Tänään on pyytänyt runsaasti anteeksi mut on vaan jotenkin vaikea olo..

Joku kyseli, et millanen kämppä miehellä oli kun tutustuttiin. Asui kaverinsa kanssa, ihan ok. Ei siisti, mutta ok.

Tämä ratkaisee asian. Etsi parempi mies, muuten kadut. 

Vierailija
45/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet pahemman kerran laiminlyönyt emännänvelvollisuutesi ja olet ollut todella huonon näköinen nyt sulhasesi vanhempien silmissä. Kyllä on nyt syytä pyytää mieheltä ja etenkin appivanhemmilta anteeksi. Ja lupaat vaikka, että tällä viikolla siivoat koko asunnon lattiasta kattoon, niin että mieskin voi olla vaimostaan ja hänen kunnollisuudestaan ylpeä.

No sinäpä sen sanoit, on kyllä suuri häpiä kun olen laiminlyönyt naiselliset velvollisuuteni! Ehkä siksi en ole vaimo (kuten oletit), mutta siihenhän jokainen nainen tähtää, joten jos haluan päästä tähän naisen elämän tärkeimpään ja tyydyttävimpään virkaan on minun selkeästi ryhdistäydyttävä ja ryhdyttävä palvelemaan herraani.

Ehkä silloin mieheni antaisi minunkin opetella lukemaan, tarkoittaen luonnolisesti sitä etten laiminlöisi Luojan määräämiä askareitani.

Nyt pitääkin pitää tauko av:sta kun nämä kureliivit niin kovasti pakottavat, että istuminen on vaikeaa kun ei henki kulje.

Vierailija
46/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

u

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä tutustuttu, tammikuussa muutettu yhteen ja huhtikuussa erotaan? Olkoon tämä sulle nyt opiksi. On sen verran kevytpäistä tämä sunkin touhuilu, kun jonkin kolmen-neljän kuukauden tuntemisen jälkeen muutat yhteen. Typerä ja vastenmielinen mies, ja naisella tyhjää päässä.

tyhjäpää onkin mielenkiintoinen uusi tuttavuus, en ole ainakaam vähään aikaan törmännyt tuohon termiin ainakaan tässä kontekstissa.

Mutta sanos muuta. Tämän siitä saa kun elää synnissä susiparina. Jos olisin vartioinut siveyttäni avioliiton satamaan asti ei tätäkään murhetta olisi, joten hyi mua!

Siis kevytpää.

Vierailija
47/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna loppua, tuollaista on turha katsella.

Vierailija
48/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta "Tää on jotenkin syvempää kuin pelkkä siivoaminen. Tietyllä tavalla musta tuntuu, että mies vihjaili mun pitävän olla onnellinen kun saan hänen kanssaan olla parisuhteessa ja siksi häntä pitää palvella."

Ota ritolat, ei tota asennetta voi muuttaa mitenkään. Fiksu nainen kun tajusit pintaa syvemmälle.

Vierailija
49/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nöyristelette miehiänne? Sanokaa tai vaikka huutakaa niille, että tämmönen peli ei vetele, jos ei muuten mene perille. Ja lopettakaa se passaaminen.

Ja mitähän hyötyä tuosta on? Luuletko etten ole huutanut ja raivonnnut asiasta? Koska ei ole varaa joka päivä syödä ulkona niin sitä ruokaa on pakko tehdä. Tai pestä pyykkiä, kun ei ole varaa pesettää pesulassa.

Älä tee ruokaa miehelle, älä pese miehen pyykkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi