Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies raivostui kun en siivonnut kämppää vanhempiensa vuoksi

Vierailija
25.04.2016 |

Miehen vanhemmat tulivat viime viikonloppuna käymään. Mies aloitti maanantaina jo "pitäis siivota" "perjantaina pitää sitten olla siistiä"-jankkaamisen.
Miehellä on todella inhottava tapa hokea "minä" tai "me" muodossa asioita, kun tosiasiassa tarkoittaa, että sun pitää tehdä jotain.
Esim. "Lauantaina syödään sit pihviä"=lauantaina sinun pitää käyd kaupassa, ostaa pihvi ja paistaa se.
Aika moni ihminen (kuten minä) ymmärtäisi tuon ilmoituksena, että hän aikoo tehdä sitä pihviä lauantaina.

Noh, mä tietty siivosin omat jälkeni ja tein vähän extraa (siivosin vessan, jääkaapin ja pesin matot). Mitä mies tekee? Jättää kamansa lojumaan eikä sormeaan nosta.
Torstai iltana pelaa ja välillä tiuskii, että täällä on näin paskasta. Huomenna pitäis olla sit siistiä.
M vastasin aina et no siivoa sitten herranjumala! Mihin tää herra vastasi hiljaisuudella ja mököttämisellä.
Perjatai aamuna sanoi vakavasti ennen lähtöä:"Ne tulee sit illalla, et voisitko millään jo hoitaa tän kämpän edustuskuntoon?"
En vastannu mitään.
No en tietenkään siivonnut miehen sotkuja, vanhemmat tuli ja vähän epäsiistiä oli. Mies oli kiukkuinen.
Sunnuntaina oli valtava riita siitä, miten miehen ex osasi hoitaa ja ymmärtää nää asiat. Mub ois pitänyt ymmärtää, et mies oli "väsynyt" ja "liian uupunut" siivoamaan ja oletti et mä "kannan vastuun kun hän ei pysty" ja myöskin kaiveli tämän 3kk yhteiselon aikana tehtyjä siivousurakoitaan esiin.
Tais loppuu tää suhde sit :(

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Onneksi oma mies kerää sentään edes omansa jos muuta ei saa tehtyä ja jos on tulossa joku kylään siivoaa ihan oma aloitteisesti.

Vierailija
22/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut taas sitä oleellista, eli käytkö töissä vai pelkästään mies?

Luepa tarkemmin ap:n kommentit. Molemmat opiskelee ja käy töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin itse läheisriippuvainen?

Vierailija
24/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä saa ajattelemaan, että kaikki, mitä mies kertoo eksästä, olisi edes totta? 

Vierailija
25/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan mallia siitä exästä ja ryhdy itsekin exäksi.

Vierailija
26/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ex oli ilmeisesti hyvin nuori, kun aloitti suhteen miehesi kanssa ja alistui varmaan kokemattomuuttaan toisen tekemättömyydelle, vaikka pahalta tuntuikin. Ei ihmekään, jos sitten rakastui toiseen, häntä inhimillisesti kohtelevaan mieheen.

Älä jää suhteeseen miehen kanssa. Ei se muutu (viimeistään lasten tultua oot sille taas ilmainen piika, kun kotoa et lasten takia pakoon pääse).

Oli todella nuori, lukiossa aloittivat ja siitä jatkoivat tiiviisti.

Mies on pyytänyt tänään useasti anteeksi, mutta mä en vaan voi sietää tollaista "ensin lyödään ilman mitään estoja ja sitten pyydetään vuolaasti anteeksi"-meininkiä.

Kyllä se varmaan eron paikka on. Hemmetin hemmetti 😢

Vierailija
27/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on muuten hyvä mies, antaisin mahdollisuuden. Mutta seuraavalla kerralla miehen pitäisi mieluiten oma-aloitteisesti muistaa ottaneensa opikseen ja vähintään oikaista käytös pienellä muistuttamisella. 

Vierailija
28/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mies opi edes omia jälkiään siivoamaan, niin pihalle vaan. Lasten tultua kuvioihin, et muuta ehdikkään kuin siivota. On raskasta olla päävastuulinen kaikissa taloudenhoito- ja talousasioissa.

Vierailija
29/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, mitkä odotukset miehelläsi. Jos mies on muuten OK, niin kouluttaminen auttaa. Olet nyt jo toiminut esimerkillisesti. Voit vielä tehostaa viestiäsi kertomalla suoraan, että on miehen velvollisuus siivota omat jälkensä ja siistiä koti haluamaansa kuntoon vahempiaan varten. Sopikaa myös kodinhoidon työnjaosta. Miehesi asenteen vuoksi tämä voi olla haasteellista, koska hän selvästi odottaa sinun hoitavan kodin. Jos miehelläsi on jotain selittämättömiä mt-ongelmia (väsymys, uupumus ja vastuuttomuus, joihin itse vetoaa), niin hyvä vaihtoehto on erota. Miksi ex on ex? Kyllästyikö passaamaan miestä? 

Hieno tapa jakaa työt tasapuolisesti. Nainen huolehtii, nainen kouluttaa, nainen opastaa, nainen selittää kuin pikkulapselle.

Jos aikuinen ihminen ei tajua ottaa vastuuta oma-aloitteisesti, mitään ei ole tehtävissä.

Vierailija
30/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle, että tilanne on vakava ja harkitset eroa. Jos tuo mies on oikeasti 90% helmi, mutta loppu typerää sovinistia, niin kouluttamalla voi tapahtua jotain hyvää. Tosin uskon, että tuo ylimielisyys näkyy muissakin asioissa kuin kotitöissä, riitelyssä ja suhtautumisessa kriiseihin. Miehet kypsyy joskus hitaasti. Onko miehen vanhemmat käyttäytyvät, onko nainen siinä perheessä itsestäänselvä kotitalouskone?

Vierailija
31/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että otat exästä nyt mallia ja juokse. Äläkä tosiaan kävele. Vieläkö nykyäänkin on tollasia mammanpoikia? Luulin että ne on jo historiaa.

T. Mummeli vm 57 😊

Tässä voidaan syyttää vanhempia. Edelleen kasvatetaan miehenalkuja, jotka eivät koskaan joudu kokkaamaan tai siivoamaan kotona. Sitten, kun "mies" muuttaa 18-vuotiaana pois vanhempien luota, niin kaikki on täysin uutta. Siivoukselle ei koeta tarvetta ja ruoanlaitto on täyttä utopiaa.

Vierailija
32/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että otat exästä nyt mallia ja juokse. Äläkä tosiaan kävele. Vieläkö nykyäänkin on tollasia mammanpoikia? Luulin että ne on jo historiaa.

T. Mummeli vm 57 😊

Tässä voidaan syyttää vanhempia. Edelleen kasvatetaan miehenalkuja, jotka eivät koskaan joudu kokkaamaan tai siivoamaan kotona. Sitten, kun "mies" muuttaa 18-vuotiaana pois vanhempien luota, niin kaikki on täysin uutta. Siivoukselle ei koeta tarvetta ja ruoanlaitto on täyttä utopiaa.

On se paljon kiinni luonteenlaadustakin, miten paljon ihmistä voi kasvattaa kieroon. Veljeni sai jokseenkin täydellisen sovinistikoulutuksen, minut taas kasvatettiin kyökkipiiaksi. Kummankaan kohdalla tuho ei ole ollut peruuttamatonta. Mutta olisi elämä ollut meille molemmille helpompaa, jos meidät olisi alun perinkin kasvatettu 2000- eikä 50- luvun elämää varten.

Vierailija
33/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mummeli vm 57 😊

On se paljon kiinni luonteenlaadustakin, miten paljon ihmistä voi kasvattaa kieroon. Veljeni sai jokseenkin täydellisen sovinistikoulutuksen, minut taas kasvatettiin kyökkipiiaksi. Kummankaan kohdalla tuho ei ole ollut peruuttamatonta. Mutta olisi elämä ollut meille molemmille helpompaa, jos meidät olisi alun perinkin kasvatettu 2000- eikä 50- luvun elämää varten.

Varmasti on eroja ihmisissä, mutta veikkaisin että varsinkin monelle miehelle jää tuo "perinteinen" rooli ja asetelma mieleen. Otetaan tyttöystävä äidin korvikkeeksi ja on opittu, että siivoaminen on naisten hommaa.

Vierailija
34/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta mulla ois palanut hermo jo ensimmäiseen vihjailuun viikon aikana siitä, että minun olettaa siivoavan. Onko tollanen tolvana edes tajunnut pyytää käytöstään anteeksi? Kehtaisi murjottaa sille että et ruvennut aikuisen jälkiä siivoamaan...Uskomatonta! Jäätävä mieslapsi! Jos vielä haluat antaa tollaselle mahdollisuuden niin nyt kyllä on vakavan ja suoran keskustelun paikka missä kerrot jyrkästi oman kantasi. Jos ei käytös muutu heti, niin JOUKSE. Itselle tuollainen käytös ois kyllä sen verran iso turn off että en varmaan näkisin koko tyyppiä enää millään lailla viehättävänä.

Vierailija
35/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni tyyli on tuollainen "meidän pitäisi..." Oikeasti se tarkoittaa juuri sitä että, joko teen homman yksin ja samalla vahdin lapsia tai teemme sen "yhdessä" eli vahdin lapsia ja teemme homman puoliksi. Mies ei oma-aloitteisesti tee juuri mitään kotitöitä, koska hän ei jaksa, ehdi tai muista. Olimme hyvin tasa-arvoisia ennen lapsia, mutta lasten synnyttyä mies aikamatkasi 50-luvulle ja jäi sinne. Vuosi vuodelta tilanne vituttaa enemmän ja enemmän. En tiedä kauanko jaksan tätä.

Vierailija
36/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nöyristelette miehiänne? Sanokaa tai vaikka huutakaa niille, että tämmönen peli ei vetele, jos ei muuten mene perille. Ja lopettakaa se passaaminen.

Vierailija
37/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nöyristelette miehiänne? Sanokaa tai vaikka huutakaa niille, että tämmönen peli ei vetele, jos ei muuten mene perille. Ja lopettakaa se passaaminen.

Ja mitähän hyötyä tuosta on? Luuletko etten ole huutanut ja raivonnnut asiasta? Koska ei ole varaa joka päivä syödä ulkona niin sitä ruokaa on pakko tehdä. Tai pestä pyykkiä, kun ei ole varaa pesettää pesulassa.

Vierailija
38/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tunsitte ja vietitte aikaa toistenne asunnoilla ennen yhteenmuuttoa?

Vierailija
39/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä tutustuttu, tammikuussa muutettu yhteen ja huhtikuussa erotaan? Olkoon tämä sulle nyt opiksi. On sen verran kevytpäistä tämä sunkin touhuilu, kun jonkin kolmen-neljän kuukauden tuntemisen jälkeen muutat yhteen. Typerä ja vastenmielinen mies, ja naisella tyhjää päässä.

Vierailija
40/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti miestäsi paljon nuorempi ja kouluttamaton? Juokse niin lujaa kuin pääset. Mies otti sut piiaksi.  

Olen miestä 10 kk nuorempi ja aloitin yliopiston samana vuonna :D Silloin ei tietty edes tunnettu toisiamme, vasta viime syksynä tutustuttiin.

Mutta voisi sanoa, että mies opiskelee arvostetumpaa ja tulevaisuudessa kovempipalkkaista alaa.

Voin kuvitella että jos olisitte edelleen yhdessä valmistumisen jälkeen, olisi sinun tehtävä kaikki kotityöt, koska miehellä on tärkeämpi työ ja isompi palkka. Jos lapset sairastavat jäät sinä kotiin, koska miehen TYÖ!  Ja äitiyslomalla saisit olla äärettömän kiitollinen siitä rahallisesta avusta mitä mies sinulle suostuu antamaan ja tietysti sinä teet kotona aivan kaiken vauvan lisäksi, pyykkäät, tiskaat, imuroit, kiillotat, kokkaat, käyt kaupassa, jne jne. Eli ala jo pakata kamoja.

Tätä mä oon oikeesti miettinyt. En ihan näin pitkälle, mutta sen pohjalta, että kyllä mies arvottaa itsensä jollain tavalla paremmaksi kuin minut ja siksi mun pitäisi ymmärtää palvella häntä.

Ei ehkä noin radikaalisti, vähän kärjistettynä, mutta pointti on se, että mua on oikeasti häirinnyt miten mies suhtautuu mun tutkintoon ja työhöni pikkasen silleen... Hyväntahtoisen holhoavasti. Tai vähän naureskellen/vähätellen. Et mä teen tälläistä kevyttä, suloista hupsuttelua ja hän opiskelee sitä Oikeaa Yliopistotutkintoa josta valmistuu Tärkeään ja Kunnioitettavaan ammattiin. Mulla on taas vähän tälläistä puuhastelua.

Oon kokenut noin ennenkin, mutta oon ajattellut olevani liian herkkä (mies esim. lähtee selittämään "asiantuntevasti" besserwiseräänellään kun kerron jotain, on kerran sanonut "oispa munkin tentit noin helppoja" jne) mut sain sit vahvistuksen et hän oikeasti kokee, että on uupuneempi kuin mä vaikka ollaan kyllä ihan yhtä paljon poissa kotoa.

Tää on jotenkin syvempää kuin pelkkä siivoaminen. Tietyllä tavalla musta tuntuu, että mies vihjaili mun pitävän olla onnellinen kun saan hänen kanssaan olla parisuhteessa ja siksi häntä pitää palvella.

Tänään on pyytänyt runsaasti anteeksi mut on vaan jotenkin vaikea olo..

Joku kyseli, et millanen kämppä miehellä oli kun tutustuttiin. Asui kaverinsa kanssa, ihan ok. Ei siisti, mutta ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä