Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä laadukkaita lakanoita: pussilakanat ja aluslakanat? Tilatteko ulkomailta vai onko löytynyt kotimaasta?

Vierailija
24.04.2016 |

Lopullisesti kyllästynyt varsinkin aluslakanoihin, jotka ovat jotain kummalista ohutta luirua, joka vain hankaa ja hikoiluttaa ihoa. Olen luullut että vika on peitossa ja vuoteessa, mutta eipä taida ollakaan. Juuri ostettu uusi sänkykin ja hyvä patja, uudet ja hengittävät ihanat peitot, mutta fiilis on huono.

Pellava on meille liian työlästä, kun ei ole mankelia eikä aikaa silitellä.

Egyptiläinen puuvilla olisi varmaan se materiaali jota haetaan. Nyt pitäisi löytää merkki ja valmistaja jolta näitä hankkia.

Onko kokemusta jostain laadukkaista merkeistä? Finlaysonin laatu ei enää tyydytä, ja Balmuir ei oikein nappaa.
Ranskalaiset, briteistä vai jopa usa:sta? Niiden mitat on sitten tietysti jotain inchejä eikä pussilakoita ollenkaan...

Tämä on vaikeaa!

Kommentit (245)

Vierailija
161/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuntuu, että pikku epidemia tai sota ei tekisi ollenkaan pahaa näille elintason mädättämille porukoille!

Tiedän, että maailmalla on näitä, mutta että tälläkin foorumilla! Tunnen myötähäpeää. Että ollaan niin fiinejä, niin fiinejä, ettei mikään kelpaa... Huh.

Saisi kyllä Putin meuhkata vähän tännekin päin, niin ehkä löytyisi älyä ja järkeä näillekin porukoille, joiden "on tilattava" vuodevaatteet kin maailmalta, kun "iho ei kestä" tai "on karheaa" tai muuta älytöntä. Kuka näitä nuoria kasvattaa? Mistä näitä sikiää?

Vierailija
162/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon puuvillasatiinilakanat (muutama Finlayson). Marimekon lakanoissa kankaan kudonta tiheätä, lämpimät ja pehmeät talvitäkkien kanssa. Kestävät pesua, värit ei haalistu. Aluslakanat Ikeasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuntuu, että pikku epidemia tai sota ei tekisi ollenkaan pahaa näille elintason mädättämille porukoille!

Tiedän, että maailmalla on näitä, mutta että tälläkin foorumilla! Tunnen myötähäpeää. Että ollaan niin fiinejä, niin fiinejä, ettei mikään kelpaa... Huh.

Saisi kyllä Putin meuhkata vähän tännekin päin, niin ehkä löytyisi älyä ja järkeä näillekin porukoille, joiden "on tilattava" vuodevaatteet kin maailmalta, kun "iho ei kestä" tai "on karheaa" tai muuta älytöntä. Kuka näitä nuoria kasvattaa? Mistä näitä sikiää?

Jos sinulla on ikinä ollut perintölakanoita, tiedät, miksi huonot lakanat harmittavat. Minulla on vieläkin käytössä iso- ja isoisoäidin vanhoja lakanoita viime vuosisadan alusta ja puolestavälistä, mutta 2010-luvulla hankituista osa tuli tiensä päähän alle viidessä vuodessa.

Se on luonnonvarojen tuhlausta.

Ikean puuvillasatiini on ollut kestävää. Samoin Finlaysonin. Marimekon puuvillalakana kesti reilun pari vuotta, joten ei ikinä enää. Muutama iso lakana isoon untuvatäkkiin on Mujista. Laatu on hyvä, eettisyys varmasti huono.

Tarkistan aina lankatiheyden ja kudontatavan, ennen kuin ostan mitään.

T. Kovaa vauhtia mummoutuva n44

Vierailija
164/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaappi täynnä huonoja lakanasettejä. Varmasti on yksi 1000 euroa mennyt niihin luiruihin. Sen sijaan hyvät kestävät vaikka 20 vuotta. Ei tarvitse ostaa kun kerran.

Vierailija
165/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on laadukkaita:

https://www.georgjensen-damask.com/the-bed/

Mulla on myös pyyhkeitä ja ovat todella hyviä.

On varmaan laadukkaita, mutta koot eivät yhteensopivia suomalaisten peittojen / tyynyjen kokojen kanssa.

Vierailija
166/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut Luhdan, Pentikin, Gantin ja Lexintoni lakanoita.

Tykkään kaikista.

Ihan ok on laatu ollut myös noissa Edullisimmista.

Mulla on ostettu Suomesta Gantin lakanoita ja muita petivaatteita egyptinpuuvillaisina. Kestävät ikuisuuden pränikän näköisinä. Maksavat käytössä itsensä takaisin. Stockmannilta ja pienistä sisustusmyymälöistä olen löytänyt.

Vierailija
167/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa kyseessä klassinen humble brag.

Vierailija
168/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on ostanut uuden sängyn sekä uudet peitot ja tyynyt, mutta silti on huono fiilis. Sen ajattelee korjaantuvan ostamalla uudet petivaatteet. Ostamalla onnelliseksi? Jos on huono fiilis, kannattaa pysähtyä pohtimaan elämäänsä ja mielenterveyttään. Vastaus löytyy muualta kuin kukkaron pohjalta.

Vierailija
169/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellavaa Tallinnasta. Ihan parhaat ikinä. Enkä todellakaan silitä enkä mankeloi.

Jos tykkää pellavasta, niin näin.

Itse tykkään siitä lievästä karheudesta, mikä jää lakanan pintaan kun ei silitä, mankeloi tai rumpukuivaa.

Vierailija
170/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkaalipuuvilla on mielestäni miellyttävintä (sileä ja viileä). Jyskistäkin olen löytänyt hyvälaatuisesta perkaalista tehtyjä.

Vierailija
171/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta löytyy tosi komeita pussilakanoita:

https://www.redbubble.com/shop/zelensky+duvet-covers

Vierailija
172/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla on hyviä. Kannattaa hyvödyntää Hullarit ja alet. Viimeksi hankin Ted Bakerin kun kuviokin oli ihana ja laatu on todella yllättänyt positiivisesti. Kotimaisista tykkään Balmuirista ja Marimekosta. Suurin osa on Casa Stockmannia. 

Vierailija
173/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Frette.eu taikka Oliver Desforges.fr alennuksista tarpeen mukaan. Kestävät vuosia. Käytämme tuplakokoisia peittoja joten koot sopivat meille.

Vierailija
174/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla kokeilemaan!

Vierailija
175/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskin puuvillasatiiniset pussilakanat kesti vuosia hyvänä. Sitten tilasin kotimaiselta Vormulta hotellilakanat. Ikean muotoonommelluista lakanoista pidän myös. Tykkään puuvillasatiinista ja perkaalista.

Vierailija
176/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on ikinä ollut perintölakanoita, tiedät, miksi huonot lakanat harmittavat. Minulla on vieläkin käytössä iso- ja isoisoäidin vanhoja lakanoita viime vuosisadan alusta ja puolestavälistä, mutta 2010-luvulla hankituista osa tuli tiensä päähän alle viidessä vuodessa.

Se on luonnonvarojen tuhlausta.

Ikean puuvillasatiini on ollut kestävää. Samoin Finlaysonin. Marimekon puuvillalakana kesti reilun pari vuotta, joten ei ikinä enää. Muutama iso lakana isoon untuvatäkkiin on Mujista. Laatu on hyvä, eettisyys varmasti huono.

Tarkistan aina lankatiheyden ja kudontatavan, ennen kuin ostan mitään.

T. Kovaa vauhtia mummoutuva n44

Olen saman ikäinen kuin sinä. Äitini kuoli juuri ja äitini vaatekaappi on täynnä näitä vanhoja, mankeloituja lakanoita, ajalta jolloin vielä kaikki tehtiin hyvin. Veljeni meinasi viedä ne lahjoitukseen ja mä sanoin että et saamari vie! Mulla on ollut koko ajan käytössä näitä vanhoja lakanoita joita sain kun muutin kotoota pois eikä ne ole menneet miksikään. Näitä ei todellakaan anneta mihinkään, ne riittävät mun koko loppuelämän! Yhtä laadukkaita ei nykyään saa edes rahalla.

Vierailija
177/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä kateellinen meille suomalaisille, kun meillä on varaa ja mahdollisuuksia hankkia parempaa?

Mitä järkeä on hyväksyä läpinäkyvän ohuita lakananliuruja ja maksaa niistä maltaita,  kun jo Tallinnasta voi hankkia parempaa laatua?

Vierailija
178/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockalla on hyviä. Kannattaa hyvödyntää Hullarit ja alet. Viimeksi hankin Ted Bakerin kun kuviokin oli ihana ja laatu on todella yllättänyt positiivisesti. Kotimaisista tykkään Balmuirista ja Marimekosta. Suurin osa on Casa Stockmannia. 

Maksettiinko sinulle tästä mainoksesta?

Vierailija
179/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse tilaan, pitää olla kunnolliset. En halua ostaa nopeasti rikkoontuvia huonolaatuisia liruja.

Vierailija
180/245 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Finlaysonin ja Lennolin pussilakanat, jotka ovat valmistettu puuvillasatiinista. Minusta ne tuntuivat aluksi sileiltä ja pesun jälkeen inhottavan karheilta ihoa vasten. Tajusin myöhemmin, että ilmeisesti mankelointi tai silittäminen tekisi niistä satiinisista sileät jälleen. Se painaa kuidut kasaan. Pitää testata seuraavalla kerralla. Saas nähdä miten nämä kestää! Hinta ei ollut halvimmasta päästä.

Hyviä satiinilakanoita ei tarvitse silittää eikä mankeloida. Jotkut ovat niin sähköisiä, että keräävät kaikki pölyt, mitä talossa löytyy.

Kuuluuko puuvillasatiinin olla hieman karheaa aluksi? Sähköisiä eivät ole. Pussilakanat ovat hieman karheampia vain kuin ennen pesua, jolloin tuntuivat niin ihanan sileiltä.