Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä laadukkaita lakanoita: pussilakanat ja aluslakanat? Tilatteko ulkomailta vai onko löytynyt kotimaasta?

Vierailija
24.04.2016 |

Lopullisesti kyllästynyt varsinkin aluslakanoihin, jotka ovat jotain kummalista ohutta luirua, joka vain hankaa ja hikoiluttaa ihoa. Olen luullut että vika on peitossa ja vuoteessa, mutta eipä taida ollakaan. Juuri ostettu uusi sänkykin ja hyvä patja, uudet ja hengittävät ihanat peitot, mutta fiilis on huono.

Pellava on meille liian työlästä, kun ei ole mankelia eikä aikaa silitellä.

Egyptiläinen puuvilla olisi varmaan se materiaali jota haetaan. Nyt pitäisi löytää merkki ja valmistaja jolta näitä hankkia.

Onko kokemusta jostain laadukkaista merkeistä? Finlaysonin laatu ei enää tyydytä, ja Balmuir ei oikein nappaa.
Ranskalaiset, briteistä vai jopa usa:sta? Niiden mitat on sitten tietysti jotain inchejä eikä pussilakoita ollenkaan...

Tämä on vaikeaa!

Kommentit (245)

Vierailija
121/245 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, miten hanakasti tämä yrittäjä pilaa tätä ketjua. Perustan hei uuden ketjun tästä aiheesta ja laitan ekaan viestiin, että Luna voi jättää mainoksensa siitä ketjusta pois.

Vierailija
122/245 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lunan Tekstiilit ainakin toimittaa hotellilakanoita.

T. Luna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/245 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä saa niitä hotellien käyttämiä satiiniraita pussilakanoita. Pestään usein ja paranevat vain käytössä. Eikö kukaan tiedä.

Ostaisin ja ihan vakoinen kelpaa.

Lunan Tekstiilit ainakin toimitta hotellilakanat

T. Luna

Vierailija
124/245 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko

Vierailija
125/245 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Lewis

Vierailija
126/245 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka epäilee nykyisen "puuvillan" olevan huijausta ainakin osaksi? Onko kukaan koskaan selvittänyt, mitä materiaalia nämä liukkaat ja kankeat, kovalta tuntuvat ja nopeasti kuivuvat lakanat ovat? Outo äänikin niissä on, kun lakanoita laittaessa "sihahtaa" käsissä aivan eri tavalla kuin mummovainaan perintölakanat.

Parhaat lakanat löytää nykyään kirppareiltä, kun joku tuo myyntiin vanhoja häälahjalakanoita tai muuten muinoin käyttämättä jääneitä.

Ehkä puuvillan laatu on heikentynyt, kun on jalostettu vain muita ominaisuuksia, mutta kyllä siinä on menetetty alkuperäisen puuvillan parhaat puolet.

Oma kokemukseni näistä nykylakainoista on, että alkavatko ne haista todella helposti? Vai onko vain sattumaa, että samaan aikaan, kun olen ottanut käyttöön näitä ohuita halpislakanoita, kyseisiin vuodevaatteisiin on kehittynyt lähes saman tien kuvottava haju, jota edes peseminen ei vie pois? Ennen vanhaan ei tarvinnut huolehtia tällaisesta.

Vierailija
127/245 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkään säilynyt hyvänä Annon pussilakanat mitkä ostin aikanaan Kodin Anttilasta :)

Vierailija
128/245 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Familonin percale-lakanat (perkaalipuuvillaa) ovat osoittautuneet käytössä hyviksi. Ostin, kun moni suositteli.

Mulla on nämä myös ja ovat erittäin hyvät! 

Vierailija
129/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä, alennusmyynnit alkaa ja uusin meidän vuodevaattet.

Otin mielestäni söpön valokuvan nukkuvasta kissasta sängyllämme, mutta kaiken huomioni vei kyllä ne haalistuneet ja kuluneen näköiset lakanat siinä sängyssä.

Vierailija
130/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todennut lidlin trikoiset muotoon ommellut aluslakanat parhaaksi.Pysyy paikallaan ei hiosta. Aina se kallein ei ole paras. Toki voi jostain tilata satojen eurojen aluslakanat mutta rahat menee hukkaan.

Laatu

Vierailija
131/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko tosiaankin ainut joka ei käytä aluslakanoita ? Käytän pehmeitä, puuvillaisia päiväpeittoja. Niitä ostan kirppareilta.

No voi home, osta pellavalakanat. Itselle kelpaa Finlaysonin puuvillasatiini lakanat.

132/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin hotellitason lakanoita, ovat  hyviä. Sisustus 1 verkkokauppa

Vierailija
133/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on unikulman "steady body" aluslakanat,pussilakanat ja tyynyliinat. Niissä nukkuu kuin pilvellä, ei hiosta ,sopivat lämpöiset ja tuntuvat aivan silkkiseltä.

Tyynyliinat silutän, muut vain vedetään ja viikataan. Kuivuvat todella nopeasti.

Mitä maksaa pussilakana, aluslakana???

Vierailija
134/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan xtrata lakanoita yms., pidän pari vkoa ja nakkaan roskiin.

Vierailija
135/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa miten joku jaksaa pröystäillä Pariisin matkoilla täällä. Jos aivan pakko saada ylellistä eikä käytännöllistä ja haluaa säästää n.70% hinnassa, tilaa Tallinnasta. Peruslaadukkaita puuvillaisia löytyy Suomestakin eikä ole kalliita.

Pröystäillä? Sekö, joka sanoi että lakanat saa Pariisista edullisemmin kuin Suomesta, ja lentoliputkin ovat niin edulliset ettei silti tule kalliimmaksi? Mun mielestä ei yhtään pröystäilyä sanoa, että samalla rahalla millä Suomesta saa laatulakanat, saa matkan Pariisiin ja vielä paremmat lakanat. Enemmän vähemmällä.

Ens kerralla Pariisista edes yksi lakana. En tykkää laittaa ruumaan .

Vierailija
136/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on laadukkaita:

https://www.georgjensen-damask.com/the-bed/

Mulla on myös pyyhkeitä ja ovat todella hyviä.

Vierailija
137/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla mistä laatua voisi saada?

Olen käsittänyt, että unelman sileän lakana kankaan pitää olla ohutta batistiinia. Mahdollisimman tiukka langan tiheys.

Esim. Yves Delorme on löytämistäni lakanoista laadukkain. Saa Stockalta. Aiemmin oli vieläkin laadukkaampia pussilakanoita, mutta niitä en ole enää löytänyt. Ne olivat märkänä kuin rypistettyä paperia, kuivana ihon kosketus oli niin ihana, että siihen ihanuuden tunteeseen nukahti heti. Pussilakana on paras myös aluslakanana.

Vierailija
138/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää kyllä, mun mielestä Ikean lakanoissa on ehdottomasti paras hinta-laatu -suhde. Ovat jopa kestävämpiä kuin esim. Finlaysonin tai Marimekon tuotteet. Meillä on eräs aktiivisessa käytössä ollut ikean pussilakanasetti jostain 20v takaa, ja vasta nyt alkaa näkyä kunnolla käytön jälkiä. Ja uudemmatkin ovat hyvin kestäneet käyttöä.

Vierailija
139/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tc-luku, se kertoo lakanakankaasta paljon. Kun tc-luku eli paikkaluku alkaa olla 350 tai yli, alkaa lakana olla kunnollinen. Itse tilaan hotellitarped.ee. Viimeksi tilasin Presidential-laatua, on hyvä.

Finlayson ym on aika kuraa nykyään.

Vierailija
140/245 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen: Perkaali on huippu laatuinen lakana kangas. Ohut, tiheä.