Mistä laadukkaita lakanoita: pussilakanat ja aluslakanat? Tilatteko ulkomailta vai onko löytynyt kotimaasta?
Lopullisesti kyllästynyt varsinkin aluslakanoihin, jotka ovat jotain kummalista ohutta luirua, joka vain hankaa ja hikoiluttaa ihoa. Olen luullut että vika on peitossa ja vuoteessa, mutta eipä taida ollakaan. Juuri ostettu uusi sänkykin ja hyvä patja, uudet ja hengittävät ihanat peitot, mutta fiilis on huono.
Pellava on meille liian työlästä, kun ei ole mankelia eikä aikaa silitellä.
Egyptiläinen puuvilla olisi varmaan se materiaali jota haetaan. Nyt pitäisi löytää merkki ja valmistaja jolta näitä hankkia.
Onko kokemusta jostain laadukkaista merkeistä? Finlaysonin laatu ei enää tyydytä, ja Balmuir ei oikein nappaa.
Ranskalaiset, briteistä vai jopa usa:sta? Niiden mitat on sitten tietysti jotain inchejä eikä pussilakoita ollenkaan...
Tämä on vaikeaa!
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan Hobby Hall myi laadukkaita petivaatteita,kestivät isältä pojalle eli 25-30 vuotta.
Tänhetkisestä laadusta kyseisen yrityksen osalta ei ole kokemuksia.
Totta. Minulla on sieltä yli 20 v vanhat lakanat ja ovat kuin uudet. Ei saumat kierrä, puuvilla vain paranee. Samoin vanhat Finlaysonin ja Tampellan pussilakanat ovat ihan toista laatua kun nykyiset. Suorat saumat ja hyvää puuvillaa.
Olen ostanut envelope fitted sheets Jyskistä. Ne ovat hyviä, pysyvät paikoillaan ja pitävät sijauspatjan suorana.
Hobby Hallin omisti aiemmin Stockmann.
Nyt Hobby Hallin omistaa joku kaikkea myyvä kauppahuone.
Justiinsa tilasin vallilan pussilakana setin ja ensi tuntumalta vaikuttaa laadukkaalta. Pehmeä mutta samaan aikaan jämäkkä paksuhko materiaali. Luulen, että näissä on lakanaa pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa tilasin vallilan pussilakana setin ja ensi tuntumalta vaikuttaa laadukkaalta. Pehmeä mutta samaan aikaan jämäkkä paksuhko materiaali. Luulen, että näissä on lakanaa pitkäksi aikaa.
Annekos se siellä itse on???
Tätä teidän on varmaan vaikea uskoa: tein pussilakanat vanhoista 70- luvun verhoista. Ne oli ensin lapsilla ja nyt kun ne lähti kotoaan, käytin niitä vielä jonkun aikaa. Tänä vuonna ostin tuplapussilakanasetin Prisman alesta. On intialaista alkuperää, ihan hyvin pelittää sekin. Mitään paksua kangasta en halua, sellaista melkein terästä. Johan sen kuivattamiseenkin menee älyttömästi energiaa. Kuivatan huoneessa lakanoita, samalla tulee kostutusta ilmaan.
Pellavaa eivät tekstiilituntijat suosita käytettvän kuivausrummussa, koska pellavan kuitu on pitkä. Tuote menee huonoksi nopeammin rummutettuna. Pitäisi kuivata suorana, säilyy ryhdikkäänä ja kauemmin.