Mistä laadukkaita lakanoita: pussilakanat ja aluslakanat? Tilatteko ulkomailta vai onko löytynyt kotimaasta?
Lopullisesti kyllästynyt varsinkin aluslakanoihin, jotka ovat jotain kummalista ohutta luirua, joka vain hankaa ja hikoiluttaa ihoa. Olen luullut että vika on peitossa ja vuoteessa, mutta eipä taida ollakaan. Juuri ostettu uusi sänkykin ja hyvä patja, uudet ja hengittävät ihanat peitot, mutta fiilis on huono.
Pellava on meille liian työlästä, kun ei ole mankelia eikä aikaa silitellä.
Egyptiläinen puuvilla olisi varmaan se materiaali jota haetaan. Nyt pitäisi löytää merkki ja valmistaja jolta näitä hankkia.
Onko kokemusta jostain laadukkaista merkeistä? Finlaysonin laatu ei enää tyydytä, ja Balmuir ei oikein nappaa.
Ranskalaiset, briteistä vai jopa usa:sta? Niiden mitat on sitten tietysti jotain inchejä eikä pussilakoita ollenkaan...
Tämä on vaikeaa!
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut kirppareilta vanhoja valkosia pitsilakanoita, joissa on paksua puuvillaa. Jos on jotain tahroja, niin tahrat lähtee yleensä kloritella.
Vanhimmat noista olen ostanut 90-luvun alussa opiskelijana ja yhä käytössä.
Sanos muuta, mullakin on mummin kapiolakanoita vielä kaapissa. Puuvillainen keittiönpyyhekin on jossa mummini äidin nimmarit kirjottuna.
Meillä on unikulman "steady body" aluslakanat,pussilakanat ja tyynyliinat. Niissä nukkuu kuin pilvellä, ei hiosta ,sopivat lämpöiset ja tuntuvat aivan silkkiseltä.
Tyynyliinat silutän, muut vain vedetään ja viikataan. Kuivuvat todella nopeasti.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Eräs naisjuristi SS elvisteli Kaksplus lehdessä, miten on säästeliäs, kun osti käytetyn aluslakanan vauvansänkyyn 170 eurolla.
Anna vinkki, niin en koskaan mene siihen toimistoon. Laskuttavat varmaan ihan kauheasti, että tuollaista elintasoa pystyvät pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Casa ja Finlayson pellava tai perkaali ja osta tarpeeksi isot lakanat.
Finlayson isonsi aluslakanoitaan muutama vuosi sitten. Nyt hyvän kokoisia.
Aluslakanana meillä joku muotoonommeltu (nurkissa siis kuminauharypytykset), olisko ihan jostain jyskistä? En muista. Ihan ok.
Vuosi sitten oli Cittareissa hyvä Marimekko-kampanja, josta ostin uuteen kotiin meille pussilakanasetit, Siirtolapuutarha-mallistoa, toinen värissä petrooli, toinen sangria. Älyttömän hyvät. Mikään ei tartu niihin kiinni ja värit on pysyneet hyvinä. Samoissa väreissä ostin samasta kampanjasta makkarin yhteydessä olevaan omaan vessaan Siirtolapuutarha Räsymatto - käsipyyhkeitä ison pinon.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Eräs naisjuristi SS elvisteli Kaksplus lehdessä, miten on säästeliäs, kun osti käytetyn aluslakanan vauvansänkyyn 170 eurolla.
Anna vinkki, niin en koskaan mene siihen toimistoon. Laskuttavat varmaan ihan kauheasti, että tuollaista elintasoa pystyvät pitämään.
En ole kirjoittaja, mutta muistan lehtijutun. Asianajotoimisto Laine Unioninkadulla ja siellä töissä S.S. muutenkin tytön vaatteet sikskalliita. Tyyliin Tukkarusetti 70 euroa.
Mielestäni Finlaysonin lakanat ovat laadukkaita
Egyptin puuvilla on liukasta, lämmin talvella ja kesällä viileää. Se on pitkäkuituista ja kestävää eli hintansa väärtti.
Vierailija kirjoitti:
Nämä olivat hyviä. TC300 luokan satinikangas
Voisiko tämä Luna tulla vielä kerran tänä vuonna, kolmesti ensi vuonna ja samoin vuonna 2023 kertomaan että hänen firmansa lakanat ovat hyviä. Kertakin olisi riittänyt, nyt en nimittäin aio vilkaistakaan rättejäsi vaikka ensin meinasin.
vantaan_rouva kirjoitti:
Lunan Tekstiilit sivulta sain perkaalilakanat. Olen erittäin tyytyväinen.
Tiesitkö, että jos olet ainoa, joka laittaa itselleen nimimerkin, kaikki tajuavat että sama henkilö siellä tykittelee viestejä. Mun mielestä tämä on sinulta mautonta spämmiä. Pidätkö meitä tyhminä, kun luulet keksittyjen suositusten uppoavan?
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten joku jaksaa pröystäillä Pariisin matkoilla täällä. Jos aivan pakko saada ylellistä eikä käytännöllistä ja haluaa säästää n.70% hinnassa, tilaa Tallinnasta. Peruslaadukkaita puuvillaisia löytyy Suomestakin eikä ole kalliita.
Pröystäillä? Sekö, joka sanoi että lakanat saa Pariisista edullisemmin kuin Suomesta, ja lentoliputkin ovat niin edulliset ettei silti tule kalliimmaksi? Mun mielestä ei yhtään pröystäilyä sanoa, että samalla rahalla millä Suomesta saa laatulakanat, saa matkan Pariisiin ja vielä paremmat lakanat. Enemmän vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
vantaan_rouva kirjoitti:
Lunan Tekstiilit sivulta sain perkaalilakanat. Olen erittäin tyytyväinen.
Tiesitkö, että jos olet ainoa, joka laittaa itselleen nimimerkin, kaikki tajuavat että sama henkilö siellä tykittelee viestejä. Mun mielestä tämä on sinulta mautonta spämmiä. Pidätkö meitä tyhminä, kun luulet keksittyjen suositusten uppoavan?
Samaa mieltä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyskin puuvillasatiinilakanat on olleet hyviä, ei niin kuumia kuin pelkät puuvillaiset. Ylellisistä ja kalliista hienostolakanoista mulla ei ole tietoa, ilmeisesti ap kaipaili sellaisia.
No ei ole yhtään hyviä Jyskissä.
Kestävät neljä pesua ja sitten veks.
Ihan järkyttävää kuraa.
Istin joitain vuosia sitten Jyskistä niin ns puuvillasatiinipussilakanoita, jotka ovat hotellilakanan näköisiä , siis niitä valkoisia raitakuosilla. Ihan täyttä kuraa, eka pesun jälkeen ihan nukkaisia. Roskaa, vein takaisin.
Onhan se kumma ,kun kukaan ei tiedä, mistä saa niitä ihanan laadukkaita hoteliilakanoita.
Jep, Lunan Tekstiilit -yrittäjän spämmit on ilmoitettu asiattomiksi. Suututtaa että hyvä ketju pitää pilata omia nettisivuja mainostamalla.
Pistää kyllä silmään, että aina kun ketju on ollut pitkään hiljaa, ilmestyy joku "nimimerkki Jyväskylän neiti" tms mainostamaan aina juuri Lunan rättikauppaa. Minäkin ilmoitin asiattomaksi pari hänen viestiään.
Katja__ kirjoitti:
Meilä Lunan tekstiilit sivulta osttetuna Perkale lakanat. Hyviä ovat.
Laita vaan suosiolla nimimerkiksi Luna jo. You are not fooling anyone.
sisustaja neiti kirjoitti:
Meillä on käytössä Luna -merkkiset lakanat. Ne on valmistettu Turkissa ja parempia kuin Finlaysonin lakanat.
Materiaali on TC300 satiinia, hintakaan ei ollut paha. Ostimme netistä, Lunan tekstiilit sivulta. https://lunantekstiilit.fi/
T. Luna
ostettuna lakanat kirjoitti:
Kiitoksia sinulle neuvosta. Olivat erinomaisia lakanaita. (ostin parisängyn setin)
T. Luna
Eli siis otsikko käännettynä selkokielelle: "mistä halpoja lakanoita, jotka mukamas parempia laadultaan?"