Mistä laadukkaita lakanoita: pussilakanat ja aluslakanat? Tilatteko ulkomailta vai onko löytynyt kotimaasta?
Lopullisesti kyllästynyt varsinkin aluslakanoihin, jotka ovat jotain kummalista ohutta luirua, joka vain hankaa ja hikoiluttaa ihoa. Olen luullut että vika on peitossa ja vuoteessa, mutta eipä taida ollakaan. Juuri ostettu uusi sänkykin ja hyvä patja, uudet ja hengittävät ihanat peitot, mutta fiilis on huono.
Pellava on meille liian työlästä, kun ei ole mankelia eikä aikaa silitellä.
Egyptiläinen puuvilla olisi varmaan se materiaali jota haetaan. Nyt pitäisi löytää merkki ja valmistaja jolta näitä hankkia.
Onko kokemusta jostain laadukkaista merkeistä? Finlaysonin laatu ei enää tyydytä, ja Balmuir ei oikein nappaa.
Ranskalaiset, briteistä vai jopa usa:sta? Niiden mitat on sitten tietysti jotain inchejä eikä pussilakoita ollenkaan...
Tämä on vaikeaa!
Kommentit (245)
Olenko tosiaankin ainut joka ei käytä aluslakanoita ? Käytän pehmeitä, puuvillaisia päiväpeittoja. Niitä ostan kirppareilta.
Gantin pussilakanat olleet ainakin hyviä, saa nykyään esim. Ellokselta ja monesti melko hyvällä alennuksella.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimpiä lakanaostoksia ovat Finlaysonin puuvillasatiiniset pussilakanat. Tosi miellyttävä kangas.
Finlayson on merkki jota kysyin. Tosi hyvän laatuisia.
Pölyä kerääviä rättejä. 10 v sitten olivat vielä hyviä.
En koske enää tikullakaan. Auton pesuräteiksi menivät meillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän silkkilakanoita ja myös tuplapeittomme on silkkiä. Eipä tarvitse hikoilla tai palella.
Rypistyykö kovinkin, kun on silkkiä?
Huvittavaa miten joku jaksaa pröystäillä Pariisin matkoilla täällä. Jos aivan pakko saada ylellistä eikä käytännöllistä ja haluaa säästää n.70% hinnassa, tilaa Tallinnasta. Peruslaadukkaita puuvillaisia löytyy Suomestakin eikä ole kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimpiä lakanaostoksia ovat Finlaysonin puuvillasatiiniset pussilakanat. Tosi miellyttävä kangas.
Finlayson on merkki jota kysyin. Tosi hyvän laatuisia.
Pölyä kerääviä rättejä. 10 v sitten olivat vielä hyviä.
En koske enää tikullakaan. Auton pesuräteiksi menivät meillä.
Tietääkö kukaan muuten mistä johtuu Finlaysonin laadun romahdus? Vuosituhannen alussa myivät oikein miellyttävää ja varsin kestävää puuvillasatiinia. Nykyisin esimerkiksi Jyskin paremman pään tuotteet pesevät nuo mennen tullen.
Laadukkaita petivaatteita on Helsingin Balmuirissa Esplanadilla myös Stockmannilla laadukkaita löytyy. Suosittelen lämpimästi.
Eräs naisjuristi SS elvisteli Kaksplus lehdessä, miten on säästeliäs, kun osti käytetyn aluslakanan vauvansänkyyn 170 eurolla.
Meillä on käytössä sellaiset paksut satiinilakanat, tiikerikuvioiset upeat. Muistaisin että olisi ostettu ehkä joskus Chicagosta. Ihan hirveän leveät ja isot. Aina kuin uudet. Sieltä ainakin ostettiin upeat paksut päiväpeittot myös. Tottakai jokainen saa ostaa kuinka kalliit haluaa. Toisilta ei raha mihiinkään lopu, se nyt vaan on niin. Rahaa jos on, sinne tulee usein lisää. Olen kyllä 19 vuotaana äitinä ollut tiukoilla opiskellessa.Anoppi osti pakan karkeaa valkaisematonta lakakangasta.
Luhdan perkaalipuuvillaiset lakanat ihan super laadukkaat. Ovat ihanan viileät, jämäkän ja sileän tuntuiset. Saa ainakin Luhdan nettikaupasta. Meillä koko ajan käytössä kun tykätään niistä eniten.
Kun tuotanto Pakistanissa, Bangladeshissa ym. halpamaissa niin kyllä se laatukin kärsii
Tässäkin ketjussa on haikailtu mummun lakanoiden perään. Haikailen itsekin. Olen ostellut milloin mistäkin esim. Ellokselta tarjouksella perkaalilakanoita ja muita. Ihan ok laatua ja suht. mukavia, mutta ne mummun lakanat...mikä niissä oikein oli? Tein tässä yhtenä päivänä kangaskaavan sellaisesta vanhasta lakanasta (joka oli keskeltä jo kulunut) ja sitä oli vaikea ommella käsin. Se oli niin tiheää se kudos. Kangas on myös paksumpaa, kuin hienot ja kalliit tiheäkudoksiset lakanat. Tätä kangasta sai varmaan aikanaan jokaisesta osuuskaupasta kohtuuhintaan. Kutooko kukaan enää jossain päin maailmaa tällaista valkoista paksua ja tiheää puuvillaa, josta tulee rapsakat lakanat? En ole kiinnostunut superkalliista pima- ja perkaalilakanoista. Haluan tuota mummun puuvillaa, en muuta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käytössä sellaiset paksut satiinilakanat, tiikerikuvioiset upeat. Muistaisin että olisi ostettu ehkä joskus Chicagosta. Ihan hirveän leveät ja isot. Aina kuin uudet. Sieltä ainakin ostettiin upeat paksut päiväpeittot myös. Tottakai jokainen saa ostaa kuinka kalliit haluaa. Toisilta ei raha mihiinkään lopu, se nyt vaan on niin. Rahaa jos on, sinne tulee usein lisää. Olen kyllä 19 vuotaana äitinä ollut tiukoilla opiskellessa.Anoppi osti pakan karkeaa valkaisematonta lakakangasta.
Helpottiko olo kun tänne yksinhuoltajien, tiukilla elävien äitien sivustoille tulit elvistelemään. Mene sinne ET-sivuistoille pätemään ikäistesi seuraan. Ehkä siellä mittapuulla et olekaan enää niin raharikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottiko olo kun tänne yksinhuoltajien, tiukilla elävien äitien sivustoille tulit elvistelemään. Mene sinne ET-sivuistoille pätemään ikäistesi seuraan. Ehkä siellä mittapuulla et olekaan enää niin raharikas.
Entäs jos sinä lähtisit johonkin toiseen ketjuun katkeroitumaan? Tämä oli tähän saakka ihan hyvä ketju, jossa puhuttiin asiasta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä puuvillan laatu on heikentynyt, kun on jalostettu vain muita ominaisuuksia, mutta kyllä siinä on menetetty alkuperäisen puuvillan parhaat puolet.
Euroopassa käytetään heikkolaatuista intiassa kasvatettua puuvilla, esim. amerikkalainen puuvilla on ihan erilaista.
Mä tilasin just englannista pyyhkeitä, jotka on amerikkalaista pima puuvillaa, ja voin kertoa ettei suomesta löydy tuollaista laatua. Eikä ne olleet edes kalliit.
Tilaan siis kaikki pyyhkeet, petivaatteet, tyynyt, peitot yms. soak and sleepista, suosittelen, itse voi valita mitä thread countia lakanat on, ainoa vaan, että ne mitat menee sitten englannin mukaan.
Samoin tilaan thewhitecompanylta päiväpeitot yms. koska suomessa ei edes myydä sellaisia missään, sieltäkin voi katsoa petivaatteet.
Miten teillä on varaa laittaa tonni lakanoihin. Itse osasairauslomalla.
Ei niillä olekaan. Ihan satuja tämäkin mamma kirjoittanut. Googlaillut netistä ja satuilee. Nimittäin jos rahaa olisi, tuskin näillä sivustoilla pyörisi alikoulutettujen, köyhien seassa.
ww.therealkkk.org
Lakanat ja huput valmistettu Mississippissä Yhdysvalloissa kasvatetusta, orgaanisesta ja orjatyövoimalla poimitusta puuvillasta. 20% tuotoista käytetään lyhentämättömänä lynkkauksiin ja Trumpin tulevaan presidentinvaalikampanjaan.
Minä ostan aina kirpparilta jos löytyy vanha kunnon lakana. Harvenemaan päin kyllä jo ovat.
Vierailija kirjoitti:
Jyskin puuvillasatiinilakanat on olleet hyviä, ei niin kuumia kuin pelkät puuvillaiset. Ylellisistä ja kalliista hienostolakanoista mulla ei ole tietoa, ilmeisesti ap kaipaili sellaisia.
No ei ole yhtään hyviä Jyskissä.
Kestävät neljä pesua ja sitten veks.
Ihan järkyttävää kuraa.
Olen ostanut kirppareilta vanhoja valkosia pitsilakanoita, joissa on paksua puuvillaa. Jos on jotain tahroja, niin tahrat lähtee yleensä kloritella.
Vanhimmat noista olen ostanut 90-luvun alussa opiskelijana ja yhä käytössä.
Me käytetään sellaisia lakanoita, mitä on aika monissa hotelleissa Suomessa. Nettikaupasta (Virosta) tilattiin. Siellä on myynnissä paljon muutakin ns. hotellikamaa, mutta sieltä voi tilata yksittäiskappaleita ihan yksityishenkilönä. Ollaan tilattu sieltä peitot, aluslakanoita, pussilakanoita ja tyynyliinoja. Ollaan oltu tyytyväisiä.