Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä laadukkaita lakanoita: pussilakanat ja aluslakanat? Tilatteko ulkomailta vai onko löytynyt kotimaasta?

Vierailija
24.04.2016 |

Lopullisesti kyllästynyt varsinkin aluslakanoihin, jotka ovat jotain kummalista ohutta luirua, joka vain hankaa ja hikoiluttaa ihoa. Olen luullut että vika on peitossa ja vuoteessa, mutta eipä taida ollakaan. Juuri ostettu uusi sänkykin ja hyvä patja, uudet ja hengittävät ihanat peitot, mutta fiilis on huono.

Pellava on meille liian työlästä, kun ei ole mankelia eikä aikaa silitellä.

Egyptiläinen puuvilla olisi varmaan se materiaali jota haetaan. Nyt pitäisi löytää merkki ja valmistaja jolta näitä hankkia.

Onko kokemusta jostain laadukkaista merkeistä? Finlaysonin laatu ei enää tyydytä, ja Balmuir ei oikein nappaa.
Ranskalaiset, briteistä vai jopa usa:sta? Niiden mitat on sitten tietysti jotain inchejä eikä pussilakoita ollenkaan...

Tämä on vaikeaa!

Kommentit (245)

Vierailija
221/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kaikki kotimaiset isot tekstiilifirmat ole nykyään Bernerin perheen hallussa, sille taholle ei kyllä mene minulta yhtäkään euroa. Marimekon tuotteet tulee jostain tosi kaukaa. Kotimaisuudesta ei tietoakaan.

Omituinen kommentti. Luuletko että ennen vanhaan on Suomessa viljelty puuvillaa ja siitä tehty lakanoita? Höpöhöpö. Aina se puuvilla on ulkomailta tullut valmiina tai raaka-aineena. Kotimaista puuvillaa ei ole koskaan ollut olemassakaan.

Ja mitä se kotimaisuuteen vaikuttaa jos yrityksen omistaa suomalainen yritys kuten Berner? Toisaalta mitä tekstiilialan yrityksiä Berner omistaa?

Vierailija
222/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan Hobby Hall myi laadukkaita petivaatteita,kestivät isältä pojalle eli 25-30 vuotta.

Tänhetkisestä laadusta kyseisen yrityksen osalta ei ole kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavatuotteet hyviä. Ei pellavaa tarvitse mankeloida, saa olla huolettomat. Jos haluaa suht edullisesti, Zalando Lounge myy ajoittain laatua halvalla.

Vierailija
224/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kaikki kotimaiset isot tekstiilifirmat ole nykyään Bernerin perheen hallussa, sille taholle ei kyllä mene minulta yhtäkään euroa. Marimekon tuotteet tulee jostain tosi kaukaa. Kotimaisuudesta ei tietoakaan.

Omituinen kommentti. Luuletko että ennen vanhaan on Suomessa viljelty puuvillaa ja siitä tehty lakanoita? Höpöhöpö. Aina se puuvilla on ulkomailta tullut valmiina tai raaka-aineena. Kotimaista puuvillaa ei ole koskaan ollut olemassakaan.

Ja mitä se kotimaisuuteen vaikuttaa jos yrityksen omistaa suomalainen yritys kuten Berner? Toisaalta mitä tekstiilialan yrityksiä Berner omistaa?

Kannattaa lukea vähän Bernerin perijättären puuhista tässä maassa, ehkä opit jotain uutta. 

Vierailija
225/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus aikoinaan Hobby Hall myi laadukkaita petivaatteita,kestivät isältä pojalle eli 25-30 vuotta.

Totta. Minulla on sieltä yli 20 v vanhat lakanat ja ovat kuin uudet. Ei saumat kierrä, puuvilla vain paranee. Samoin vanhat Finlaysonin ja Tampellan pussilakanat ovat ihan toista laatua kun nykyiset. Suorat saumat ja hyvää puuvillaa.

Olen ostanut envelope fitted sheets Jyskistä. Ne ovat hyviä, pysyvät paikoillaan ja pitävät sijauspatjan suorana.

Vierailija
226/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoin sai Ikeastakin ohuen Percalen tuntuisia kestäviä puuvilla lakanoita, jotka ovat vieläkin kuin uusia. Nykyään ei vastaavaa laatua ole tullut korviini. Famillonin laatu ei ole ollenkaan sama.

Vierailija
227/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelet itse. Neljä metriä pussilakanoihin ja vajaa 3 metriä menee aluslakanoihin. Kaikki puuvillaa ja pellavat kankaat käyvät, jotka sinusta tuntuu hyvältä lakanaksi.

Ellei oo ompelukonetta niin Oodiin, siellä ainakin 2 elkei 3 konetta.

Ai satojen kilsojen päästäkin? Johan tulee silloin lakanoille hintaa.

Ellet oo käynyt niin kannattaa käydä. Ei ole menneet veronmaksajain rahat hukkaan.

Vierailija
228/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellavatuotteet hyviä. Ei pellavaa tarvitse mankeloida, saa olla huolettomat. Jos haluaa suht edullisesti, Zalando Lounge myy ajoittain laatua halvalla.

pellava pölyää, mankelin läpi varsinkin jos astma

Vierailija
229/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni osti minulle Hobby Hallista puuvillasatiinisetit. Merkki oli NK Denmark. Kovassa käytössä nämä lempparit edelleen vaikka ikää on jo 35 vuotta. Siis pussilakanoilla, ei minulla 😁Ihanan sileät, kauniit ja tulee rakas mummu mieleen.

Vierailija
230/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun sillee et on lakanat mut niiden päällä todella pehmeä torkkupeitto. Ai että on ihanampi kun lakana.

Vierailija
231/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra-merkkiset ainakin tuntuvat kuluvan nopeasti. 

Vallilan pussilakana ok. 

Vierailija
232/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilan tuotteet laadukkaita. Onhan hintaakin puolet verrattuna helpiksiin, mutta kannattaa panostaa, varsinkin alesta.

Vierailija
233/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut finlaysonin kaupasta suoraan. Kivoja kuoseja ja ihan hyviä minun mielestä ainakin.

Vierailija
234/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut hempea.fi verkkokaupasta hamppulakanat. Ommeltu Suomessa. Materiaali tosi miellyttävä talvella ja kesällä. Aika arvokkaat, mutta satsaus, josta iloitsen joka ilta ja yö.

Vierailija
235/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Tammistossa oli vuonna 1996 Hobbarin tehtaanmyymälä, missä myytiin reilulla alella asiakaspalautuksia. Ostin köyhänä opiskelijana , vuonna 1996, sieltä pinkkikukallisen lakanapaketin missä oli saman sarjan kaksi tyynyliinaa, kaksi pussilakanaa ja kaksi lakanaa. Ovat edelleen mulla käytössä. Kuosi toki on retroa mutta laatu todella tukevaa puuvillaa. Ei mitään kulumaa vielä eikä väritkään ole haalistuneet yhtään.

Varmaan käytän niitä loppuikäni. Nyt olen 48 v.

Vierailija
236/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin jostain Finnlaysonin superalesta ne Jesus-lakanat ja tyynyliinat ja Magdalena-aluslakanan, ja ne ovat kyllä ihanat. Niilehän luvataan jotain 50 vuoden takuu, ja uskon että kestävät kyllä. Ovat jämäkät ja kivan tuntuiset iholla ja tosi kaunispintaista kangasta. Ostin valkoisena, joten voin valkaista ne tarvittaessa, tarvitsematta piitata haalistumista. Normaalihintaisena ovat aika kalliit.

Vierailija
237/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kallista. Mies niitä joskus jostain ostaa.

Vierailija
238/245 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijan kirpputorilta löysin niitä vanhan ajan lakanoita varmaan 1950-1960 luvulta. Niitä ostin paljon. Pesen ne 95 asteessa eikä mene miksikään. Nämä ovat niitä ihania ikuisuuslakanoita, joita ei ikävä kyllä enää valmisteta. Nykyiset lakanat ovat kauheita, tehty liian ohuesta puuvillalangasta (jotta saadaan ihmisiä ostamaan jatkuvasti uusia).

Vierailija
239/245 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän pellavaisia. En tosiaankaan ole mahduttanut mankelia kerrostalokaksiooni, mutta käytän niitä kuivausrummussa. Ei valitettavaa.

eikö ole taloyhtiössä pesuhuonetta

Vierailija
240/245 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskin lisenssituote-pussilakanasetti vaikuttaa ainakin nyt käyttöönottopesun jälkeen kestävältä, toivottavasti onkin. Setissä pussilakana ja tyynyliina.

Kivoja kuoseja, ainakin lapsenmielisille!