Onko veriletut oikeasti tehty verestä?
Onhan pinaatti letutkin tehty pelkästä pinaatista...
Kommentit (63)
olette täysin hakoteillä.verilettujen punainen neste saadaan veriheinästä valuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
pitääkö sisko tappaa että saadaan siskonmakkarasoppaa?
Mitenkäs se sopan keitto muutenkaan onnistuisi.
Ei oo, kun poliitikkojen katteettomista lupauksista.
SPR myy ylijäämä veret mustamakkara ja verilettujen valmistajille
Eräs kaveri kerran kaupassa tutki mehupurkkeja ja luki niitä tuotesisältöjä, hylkäsi useat mehut, koska "Hyi, en todellakaan halua, että mun mehussa on jotain lihaa seassa". Olimme parikymppisiä tuolloin.
Merimiespihvin suosio 80- luvun kouluruokaloissa johti Suomen kauppalaivaston ulosliputukseeen.
Merimiehet loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan veripalttua?
Se oli sitten hyvää, sitä sai koulussa! Tein kerran itsekin.
Vierailija kirjoitti:
pitääkö sisko tappaa että saadaan siskonmakkarasoppaa?
Näinhän se valitettavasti on. Tämä ruokalaji suosii suuria perheitä - eikä silloinkaan mitään toivoa, jos on vain poikia.
Kun olin lapsi maalla, eläimiä teurastettiin kotona.
Muistan, kuinka paljon sitä verta oli kulhossa verilettuja varten. Oli kaunista siinä hangessa jäähtymässä vaaleassa kulhossa.
Jostain syystä en nyt aikuisena syö lihaa enkä verilettujakaan, noita lapsuuden ihania suolaisia herkkuja :D
saisipa aitoa verestä tehtyä lettua,itse en kestä sitä veren hajua,tekisin itse mutta
se oksettaa.
Ah ihanaa, lehmän ja sian rupia! maisk maisk nami nami
Joo on.
Sehän on genuiinin verta.
Saman varsin uhanalaisen nisäkkään nahastahan tehdään useimmat nahkatuotteetkin.
Syö tartar pihvi se vasta ällöttää.
Pohjanmaalla myydään myös verileipää.
No hah hah, tosi hauskaa. Oot sitten "vähän" käynyt muokkaamalla nettireseptejä. Voitko nyt sit muuttaa niistä ton veri-jutun takaisin punajuurimehuksi ennen ku joku pälli oikeasti tunkee verta verilettuihin. Ja ens kerralla käytät aikasi johonkin hyödylliseen.