Onko veriletut oikeasti tehty verestä?
Onhan pinaatti letutkin tehty pelkästä pinaatista...
Kommentit (63)
Itse olen jo puoli vuotta lahjoittanut kuukautisvereni eräälle kotimaiselle ruoanvalmistajalle; he lähettävät puolen vuoden välein ilmatiiviin säiliön, jota pidetään jääkaapissa ylähyllyllä ja täysi säiliö palautetaan tehtaalle, jossa se tislataan ja käsitellään steriiliksi, ja toimitetaan eteenpäin ruoanjalostukseen. Tämä on vielä kokeiluasteella oleva juttu, mutta ehkä täällä av:lla on muitakin jotka on saaneet kutsun testiryhmään?
Lehmien kuukautisvertahan on jo iät ja ajat käytetty lettuihin...
Kuulostaa joltain zombie jutulta, aika huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitääkö sisko tappaa että saadaan siskonmakkarasoppaa?
Ainoastaan jos siskolla on isot vatsamakkarat
Ei siskoa tarvitse tappaa. Makkara voidaan tehdä myös luonnollisesti kuolleesta siskosta.
Tää on sarjassamme kun kaveri meinas pyörtyä kun huomasi että söi meetwurstia jossa on hevosenlihaa :D Löytyyhän tuota jo montaa sorttia ilman hevostakin, mutta ei ollut koskaan kuullutkaan hevosenlihan syönnistä, sitä menee suomessa vuosittain 2,5 miljoonaa kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Jos löytyy tampoonin koruja joukosta, on syytä huolestua.
Tämän takia kuukuppi on keksitty. Meillä on verilettuja aina kun minä ja tyttäret vuodetaan
Erään bloggaajan seuraavaa postausta odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitääkö sisko tappaa että saadaan siskonmakkarasoppaa?
Ei siskoa tarvitse tappaa. Makkara voidaan tehdä myös luonnollisesti kuolleesta siskosta.
Tai siskolle voidaan tehdä "laihdutusleikkaus" ja makkarat poistaa. Se on itse asiassa hyvin ekologista, koska näin yhdestä siskosta voidaan saada ainekset moneen keittoon, koska makkarat voidaan kasvattaa aina uudestaan.
Tiesittekö muuten, että kun tuotteessa lukee "rasvasekoitus", niin siinä on usein käytetty lehmän tai muun eläimen rasvaa? Osa plastiikkakirurgeista myös myy rasvaa eteenpäin lisätienestinä ja sen ansiosta voivat tarjota rasvaimua tarjoushinnoilla.
Mutsi oli aikoinaan 70-luvulla opettajana jossain aikuisoppilaitoksessa. Siellä oli verenluovutuskampanja aamupäivällä ja lounasaikaan ruokalassa tarjolla verilättyjä. Ei kuulemma monikaan syönyt sinä päivänä, vaikka lätyt kai yleensä on olleet suosikkiruokaa.
Mummi teki hyviä verilettuja! Laittoi taikinaan vichyä, taikina kupli ja letuista tuli sellaisia reunoista pitsimäisiä ja rapeita. Puolukkahillon kera oli herkkua. Nam.
Siis eikös ne oo? Kaupassahan myydään ihan sitä pullotettua naudanverta, josta niitä voi itse tehdä jos osaa.
Kreikkalainen jugurtti on tehty kreikalaisista.
Eskimo puikko on täynnä eskimoita.
Miettikää nyt tarkkaan siellä kaupassa ostoksianne!
En kyllä ikinä enää syö siskonmakkarakeittoa. Tsiisus!
Kiitos tästä ketjusta! Aiheutti voimakkaan primitiivireaktion (jota nauruksi kutsutaan ;).
Vierailija kirjoitti:
No on.
No ei ole ,ne on tehty tekoverestä. Siitä samasta tavarasta mitä käytetään Hollywoodissa.
Ei kai kukaan järkevä ihminen verta ala syömään.
Ei sentään, veriletut tehdään punajuurista ja puolukoista!
Mutta tiesittekö että:
-Näkkileivässä on jauhettuja näkinkenkiä
-simpukkapasta on tehty simpukanlihasta
-sukulakuun käytetään aina yhden suvun antimia kerrallaan(yksi suku per tuotantoerä), luoja tietää mitä kaikkea niihin laitetaan!
-ketsuppi on tehty ketsaalilinnun verestä
Monikaan ei tule ajatelleeksi näitä asioita ja ostaa vaan ailmät ummessa mitä sattuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs mummonlihapullat?
Ne on tehty mummosta
Keksitkö tämän ihan itse vai kilautitko kaverille?
Ja ei sovi unohtaa jauhenlihaa!
Se ei voi olla terveellistä, koska jos se ois, niin miksi jauhi ei kelpaa esim. pihveiksi? Tai onko joku joskus kuullut jauhikiusauksesta? Niinpä.
Muutenkin epäilyttävä eläin, miksi se ei koskaan näy missään julkisuudessa, miksi aina puhutaan naudasta ja siasta mutta jauhi on joku tabu? Jotain outoa tossa on, siksi en enää osta jauhenlihaa kotiin!
- Ja siksi jauheliha kannataakin pestä ennen käyttöä. - Mieluummin fairylla tiskiharjaa apuna käyttäen