Luetelkaa 1-5 maata, johon ETTE haluaisi matkustaa
Oma listani: Pohjois-Korea, Kiina, Venäjä.
Kommentit (150)
Kumma juttu kun hirveän moni on listannut Venäjän, Kiinan ja Pohjois-Korean. Olen käynyt Venäjällä useasti ja Kiinassa kerran ja kumpaankin lähtisin milloin vain uudestaan. Todella kiehtovia maita. Pohjois-Korean haluaisin myös nähdä vaikka se yhteiskunta onkin sairas. Enkä ole todellakaan kommunisti, kaukana siitä.
Itse en matkustaisi ainakaan Somaliaan, Somalimaahan, Afganistaniin ja Syyriaan. On varmaan muitakin maita mihin en menisi mielelläni mutta nuo tuli ensimmäisenä mieleen.
Muslimimaat ja Intia. Noissa kyllä olisi varmaa paljon nähtävää, niin historian kun luonnonkin puolesta, mutta kulttuurik takia en halua,
Saudit, Jemen sekä sen kaikki naapurisulttaanikunnat, Afganistan, Egypti, Sudan.
.. ja niin monta jäi mainitsematta.
Kaikki Afrikan maat paitsi ehkä Etelä-Afrikka. Kaikki Lähi-Idän maat. Intia. Pohjois-Korea.
Voi,viisi ei riitä millään edes niihin maihin mihin minua ei saataisi edes väkisin vietyä...
Kyllä niitä 'turistin viisaampi jättää kokonaan matkustamatta sinne '- maita on maailmassa tälläkin hetkellä ainakin ja vähintäänkin kymmeniä...
Diktatuurit ja/tai ihmisoikeuksia polkevat maat, kuten Pohjois-Korea, Turkki, Egypti.
Sotaa käyvät maat kuten Afganistan, Syyria, Irak.
Mutta koska olen ulkomaantoimittaja, noissa nimenomaan on käytävä. Onneksi sentään lomalle voi mennä muualle...
Kyllä mä kävisin mielelläni kaikkialla missä ei riehu sota tai terroristit. En kuitenkaan välttämättä maksais reissusta muslimivaltioihin, kun rahaa ei ole loputtomasti ja on hienompiakin maita kulttuurillisesti ja muutenkin. Kaakkois-Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan haluan tutustua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malta Viro Ruotsi Norja Latvia
Ja lisäksi Suomi Venäjä sekä Puola
Ja mitä vikaa on Maltassa, entä Suomessa.
Toinen kasa kiviä, ja toinen taas kotimaa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjähän on tosi mielenkiintoinen maa. Itse kyllä haluaisin matkustaa siellä, mutta pärjääkö siellä englannilla? Kumma oikeastaan että ei ole koskaan tullut käytyä edes Pietarissa, vaikka se on niin lähellä.
Olen käynyt monesti ja se on todella kiehtova maa. Isoissa kaupungeissa pärjää englannilla, maaseudulla on vaikeampaa mutta kyllä sieltäkin löytyy aina joku joka osaa englantia. Sitäpaitsi venäläiset ovat niin ystävällistä kansaa, että puhuvat "käsillä" ja piirtämällä asian sinulle selväksi ellei kieltä ole.
Kumma kun ne tänne ja ulkomaiden turistikohteisiin tulevat venäläiset naisenkuvatukset ja pröystäilevät röyhkeät miehet ovat ihan kamalia etuilevia ja öykkäröiviä paskiaisia ja siellä maassa olevat kansalaiset ovat aivan ihania. Olen ajatellut sen niin että niille rikkaimmille on noussut k*si päähän. Nehän ne on jotka matkustaa muualle ja saamme aivan väärän kuvan siitä kansasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjähän on tosi mielenkiintoinen maa. Itse kyllä haluaisin matkustaa siellä, mutta pärjääkö siellä englannilla? Kumma oikeastaan että ei ole koskaan tullut käytyä edes Pietarissa, vaikka se on niin lähellä.
"Mielenkiintoinen" kyllä. Ei pärjää englannilla.
Älä puhu soopaa, pärjää siellä englannilla.
Vierailija kirjoitti:
> Israel. En tajua miten sinne tehdään vieläkin lomamatkoja ottaen huomioon maan tilanteen. Kuka idiootti haluaa tukea sotivaa ja siviilejä pommittavaa maata matkailemalla sinne?
Kyllä sinne voi mennä. Ikävää tosiaan, että ne arabit siellä sotii ja ammuskelee raketteja ja itsemurhapommittaa juutalaisia, mut minkäs teet...
ikävää, että palestiinalaisilta on varastettu maat. Jokainen pommi on hyvin ansaittu. YK on tuominnut aidan ja laittomat siirtokunnat.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että Intia on niin monen listalla. Perusteluja?
Ei ole turvallinen maa naisille, kastijärjestelmä aiheuttaa paljon turhautumista. Hyvilläkin alueilla katsotaan pitkään naista, joka on ilman miesseuraa seisoskelemassa kadunvarrella. Paljon köyhyyttä ja slummeja, mikä näkyy muunakin rikollisuutena. Saasteet ja likaisuus, Gangesh-joessa lilluu jopa ruumiita. Epäturvallinen liikenne.
Pakko sanoa ettei tuu mitään mieleen. Joku sellanen jossa on aina talvi ja kovat pakkaset?
No lasken nyt Afrikan, Lähi-idän ja Keski/Etelä-Amerikan huumeghetot kolmeksi 90% niistä samaa paskaa kuitenkin. Lisäksi Intia ja... Pohjois-Korea. (Vaikka eihän ne siellä ulkomaalaisille turisteille ole hetkeen mitään tehnyt, mutta aina olisi pelko että joutuu kohta jonnekin leirille anyway :))