Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritsee seksiin liittyvät muistot lapsuudesta

Vierailija
16.04.2016 |

En ole voinut kertoa terapiassa vielä 1,5 vuoden aikana, että näin isäni katsovan pornoa ekan kerran kun olin 7-v, ja sitten 10-v. eteenpäin katsoi säännöllisesti sitä olohuoneessa, vaikka muu perhe oli kotona. Syytän jotenkin itseäni.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä sanottiin provoksi?

Vierailija
22/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne liity seksiin, vaan isäsi pornoaddiktioon naisten esineellistämiseen ja oman tyttären slut shamingiin. Ensimmäinen on kaunista, jälkimmäiset ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Ymmärrän täysin ja haluan sanoa sinulle että koita kerätä rohkeutesi ja vaikka oksentaa asia esille. Itse toivon että olisin pystynyt puhumaan terapiassa edes vaikka 20 vuotta sitten, minulta meni kauan pitää sisällä. Tuli päivä etten voinut kantaa tuskaa enää sisällä ja koska se vaikutti kaikkeen, ja varjosti kaikkialla. Lopulta vajosin ja painelin ensimmäiselle lääkärille koska en kestänyt romahduksia enää ja asian oli pakko purkautua pihalle. Olin kieltänyt asioita pitkään jo itseltäkin. Vaikka kivut oli kauheita ja tilanteet jotka laukas traumoja, niin lopulta ne oli niitä jotka alko parantamaan ja pakotti etsimään apua. Toivon sydämeni pohjasta että saat apua, ja voimaa kohdata lopulta upea itsesi vääristyneiden mielikuvien alta. Tie on mahdollisesti pitkä mutta kannattava.

Helpottaisiko sinua kirjoittaa se paperille, ja antaa se siinä muodossa? Näin peli tulisi avatuksi ja kynnys voisi madaltua. Minua harjoittelu ja jäsentely paperilla auttoi. Osasin aloittaa puhumisen jostakin kun olin saanut käsitystä omaan päähän ja löytänyt sanoja kuvata. Ensimmäiset puhumiskerrat oli karmeita,mutta muru kerrallaan ja jokainen oksennus vähemmän helpottaa kyllä. Oli myös iso kynnys minulle kun lääkäri oli mies. Koin kuitenkin, että se oli merkittävää ja eteenpäin vievää kohdata asia tuonkin sukupuolen kannalta myös. Luota. Prosessi jatkuu ja tulee testatuksi monta kertaa, mutta pienin askelin syyllisyys voi haihtua ja vihat, pettymykset ja surut, päästää mielummin ulos kuin kantaa kivenä ja haavoina sisuksissaan. Olet varmasti upea ihminen ja kaiken hyvän arvoinen.

Voimia sinulle.

Vierailija
24/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on terapeuttista olla tunti viikossa miehen kanssa samassa huoneessa. Miehen, joka on turvallinen ja puhuu pehmeällä äänellä. Ei huuda eikä hauku.

Vierailija
25/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinani siis vastaavanlainen kuin sinun, et ole yksin. Lopulta kun olen uskaltanut puhua, asia on otettu ammattilaisten parissa hyvin.

Vierailija
26/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

O, voitko kertoa enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin löysin isäni tissilehtiä pienenä (oli ihan näkyvillä lehtilaatikossa) ja kerran se nussi kaverinsa naista kun nukuin vieressä. Hieman aiheuttanu vaikeuksia seksuaalisuuden saralla.. Tsemppiä AP, tulee vielä se päivä kun asia ei enää paina!

Vierailija
28/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, eikö kaikilla isillä ole tissilehtiä? Pitääkö tästä lähteä terapiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä nyt on aikaa...

Vierailija
30/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinuun enää vaikuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikilla ole lapsuudesta jotain vastaavia muistoja? Vai elääkö osa ihmisistä onnellisen tietämättöminä suojaikärajaan asti?

Vierailija
32/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asioilla on pikkuisen eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on mökillä nudisti ja sillä sipuli. Isosiskoni toi kerran kaverinsa kylään mökille 11-12v. Koivikon läpi se kaveri oli nähnyt naurismaalla ukon ilman housuja ja pyysi saman tien päästä kotiin. (äitini vei)

Hiton ajattelemattomia vanhempia minulla, hävettää.

Vierailija
34/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Kerro terapiassa, mene ihan ahdistuksen ja ällötyksen alkuun mistä on asia lähtenyt. Pääset siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikilla ole lapsuudesta jotain vastaavia muistoja? Vai elääkö osa ihmisistä onnellisen tietämättöminä suojaikärajaan asti?

Joku pedo puolustelee!

Vierailija
36/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja minua vaivaa vieläkin vähän se että ensimmäinen seksivideo joka meille ala-asteella näytettiin käsitti ainoastaan "mies päällä"-asennon ja meille annettiin kuva että seksi on sitä kun mies tekee ja nainen makaa lahnana......

Vierailija
37/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten tietämättömyys ja myötäelämättömyys kummastuttaa. Ei traumoja aiheuttavia asioita voida laittaa yhteen lokerikkoon, että jotkin asiat traumatisoi vähemmän, kuin toiset. Ihmiset on yksilöitä. Asia on selkeesti vaikuttanut ap:n tunne-elämään ja minäkuvaan ja käsitykseen itsestään naisena ja ihmisenä.

Vierailija
38/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies ja minua vaivaa vieläkin vähän se että ensimmäinen seksivideo joka meille ala-asteella näytettiin käsitti ainoastaan "mies päällä"-asennon ja meille annettiin kuva että seksi on sitä kun mies tekee ja nainen makaa lahnana......

Ap on tiennyt kaikki temput

Vierailija
39/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies ja minua vaivaa vieläkin vähän se että ensimmäinen seksivideo joka meille ala-asteella näytettiin käsitti ainoastaan "mies päällä"-asennon ja meille annettiin kuva että seksi on sitä kun mies tekee ja nainen makaa lahnana......

😂😂😂

Vierailija
40/44 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se EI olisi traumaattista tai outoa, olisit sen jo sivulauseessa lipsauttanut terpallesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän