Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei lapsettomuushoitoja yhden lapsen jälkeen!

Vierailija
15.04.2016 |

Ärsyttää ykskin kahden lapsen äiti joka hoidoissa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ihan sillä vaan pitäisi jättää yhteen lapseen, kun sua sattuu ärsyttään? No sori hitosti. Mua ärsyttää, kun tuollaisella asenteella liikkeellä olevat lisääntyy, eli parempi jos et kuule lisääntyis ollenkaan, ei asennevamma periytyis. :) T: hoidoilla lapsia saanut.

Olisit adoptoinut jonkun kodittoman. Mua niin ärsyttää että työstetään "omia" pentuja vielä nykyiseen tilanteeseen. Ymmärrän vietin saada biologinen lapsi, se oli itselläkin, mutta että ihan useampia, vaikka maailman tilanne tämä.. Ei heru ymmärrystä. Kyllä itsellä ainakin silmät aukeni sen biologisen lapsen saannin jälkeen vielä entistä paremmin tilanteeseen, että tuolla on oikeasti perheettömiä ja kodittomia lapsia tukkukuorma. Kuka vanhempi ei tätä näe? Joku sairas itsekäs paska, jonka ei olisi alunperinkään pitänyt siis lapsia hankkia.

No adoptoi sinä vaan. Adoptio ei ole ensiksikään mikään "nipsnaps" juttu, että tuosta vaan haetaan rekkakuormallinen kärsiviä lapsia ja lapsettomuus on ohi, noin vaan. Adoptioprosessi on pitkä ja kallis, myös yhteiskunnalle tulee siitä kustannuksia, ja pahimmillaan tuodaan mahdollisesti toisesta maasta traumatisoitunut lapsi, joka tarvitsee voimakkaasti yhteiskunnan tukimuotoja. Miksi se pitäisi sitten yhteiskunnan maksaa juuri sinulle? Toisekseenkin kaikki eivät halua jonkun toisen ihmisen, täysin vieraita lapsia. Meillä oli vaihtoehtona, että ollaan kahdestaan, ikimaailmassa en haluaisi adoptoida lasta, enkä liioin ottaa sijoituslapsia. Veroja voin maksaa ja mielellään maksan, jos joku niistä varoista saa vaikka lapsettomuushoidot ja lapsen. Miksi sinulla oli oikeus hankkia biologinen lapsi, mutta jos minä haluan biologisen lapsen hoidoilla, enkä adoptiolasta, olen itsekäs paska?

Eikös sulla ollu jo penska ja jos ei niin hyvä niin. Aika tasapainotonta menoa, ellet tajua jutun pointtia. Siis vaikka kuin tahtoisit sen biologisen..

Et edelleenkään vastannut tuohon, että miksi adoptiosta aiheutuvat kustannukset ovat ok, mutta lapsettomuushoidoista ei, ja että millä tavalla sinulla oli oikeus saada biologinen lapsi, mutta minulta se pitäisi kieltää? Ja juu, minulla on lapsia, itsessäni ei ole todettu mitään estettä luonnolliselle raskaudelle, lapsettomuuteen kun on monenlaisia syitä. Miksi lapsettomalle "pitää kelvata" jonkun toisen lapsi, ja on ok että yhteiskunta maksaa siihen kalliit kustannukset, mutta hoitoja ei saisi kustantaa? Mulla ei ole tässä asiassa mitään epätasapainoa, olen hoitoni ja lapseni saanut, onneksi, minulla oli mielestäni siihen oikeus. Olen hyvä ja rakastava äiti biologisille lapsilleni, siitä huolimatta että en halunnut adoptoida, ja pyrin kasvattamaan heistä avarakatseisia ihmisiä, etteivät he ikinä tuomitsisi tuolla tavalla kenenkään valintoja, kun eivät todellisuudessa voi toisen ihmisen elämästä pelkän keskustelufoorumin perusteella tietää yhtään mitään. Mutta tsemppiä sulle vihasi kanssa. :)

Vierailija
62/65 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ihan sillä vaan pitäisi jättää yhteen lapseen, kun sua sattuu ärsyttään? No sori hitosti. Mua ärsyttää, kun tuollaisella asenteella liikkeellä olevat lisääntyy, eli parempi jos et kuule lisääntyis ollenkaan, ei asennevamma periytyis. :) T: hoidoilla lapsia saanut.

Olisit adoptoinut jonkun kodittoman. Mua niin ärsyttää että työstetään "omia" pentuja vielä nykyiseen tilanteeseen. Ymmärrän vietin saada biologinen lapsi, se oli itselläkin, mutta että ihan useampia, vaikka maailman tilanne tämä.. Ei heru ymmärrystä. Kyllä itsellä ainakin silmät aukeni sen biologisen lapsen saannin jälkeen vielä entistä paremmin tilanteeseen, että tuolla on oikeasti perheettömiä ja kodittomia lapsia tukkukuorma. Kuka vanhempi ei tätä näe? Joku sairas itsekäs paska, jonka ei olisi alunperinkään pitänyt siis lapsia hankkia.

No adoptoi sinä vaan. Adoptio ei ole ensiksikään mikään "nipsnaps" juttu, että tuosta vaan haetaan rekkakuormallinen kärsiviä lapsia ja lapsettomuus on ohi, noin vaan. Adoptioprosessi on pitkä ja kallis, myös yhteiskunnalle tulee siitä kustannuksia, ja pahimmillaan tuodaan mahdollisesti toisesta maasta traumatisoitunut lapsi, joka tarvitsee voimakkaasti yhteiskunnan tukimuotoja. Miksi se pitäisi sitten yhteiskunnan maksaa juuri sinulle? Toisekseenkin kaikki eivät halua jonkun toisen ihmisen, täysin vieraita lapsia. Meillä oli vaihtoehtona, että ollaan kahdestaan, ikimaailmassa en haluaisi adoptoida lasta, enkä liioin ottaa sijoituslapsia. Veroja voin maksaa ja mielellään maksan, jos joku niistä varoista saa vaikka lapsettomuushoidot ja lapsen. Miksi sinulla oli oikeus hankkia biologinen lapsi, mutta jos minä haluan biologisen lapsen hoidoilla, enkä adoptiolasta, olen itsekäs paska?

Eikös sulla ollu jo penska ja jos ei niin hyvä niin. Aika tasapainotonta menoa, ellet tajua jutun pointtia. Siis vaikka kuin tahtoisit sen biologisen..

Et edelleenkään vastannut tuohon, että miksi adoptiosta aiheutuvat kustannukset ovat ok, mutta lapsettomuushoidoista ei, ja että millä tavalla sinulla oli oikeus saada biologinen lapsi, mutta minulta se pitäisi kieltää? Ja juu, minulla on lapsia, itsessäni ei ole todettu mitään estettä luonnolliselle raskaudelle, lapsettomuuteen kun on monenlaisia syitä. Miksi lapsettomalle "pitää kelvata" jonkun toisen lapsi, ja on ok että yhteiskunta maksaa siihen kalliit kustannukset, mutta hoitoja ei saisi kustantaa? Mulla ei ole tässä asiassa mitään epätasapainoa, olen hoitoni ja lapseni saanut, onneksi, minulla oli mielestäni siihen oikeus. Olen hyvä ja rakastava äiti biologisille lapsilleni, siitä huolimatta että en halunnut adoptoida, ja pyrin kasvattamaan heistä avarakatseisia ihmisiä, etteivät he ikinä tuomitsisi tuolla tavalla kenenkään valintoja, kun eivät todellisuudessa voi toisen ihmisen elämästä pelkän keskustelufoorumin perusteella tietää yhtään mitään. Mutta tsemppiä sulle vihasi kanssa. :)

En ole kuinkaan vihainen ihminen, aivan jotain muuta. Olen kaikin puolin aina se ymmärtävä osapuoli kaikkien ihmisten elämässä. Olen myös itse saanut paljon, sen oman lapsen. Ja olen kiitollinen siitä. Anteeksi, että en voi ymmärtää ihmisiä, varsinkin jos jo ovat vanhempia, eli se biologinen lapsi saatu, mikä hinku voi olla päästä lisääntymään niin paljon, että unohdetaan kaikki tämän maailman todellisuudet. Kerro toki lisää siitä tunteesta jos voit, niin yritän ymmärtää sinua paremmin :3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsettomuushoitoja ollenkaan verorahoista! Jos et saa lapsia, sinun ei ole niitä tarkoituskaan saada - geeneissäsi on jotain vialla.

Meillä lapsettomuus johtuu siitä, että mieheni on sikiövaiheessa altistunut ympäristökemikaaleille, kuten esim. muovinpehmentimille. Geeneissä ei ole mitään vikaa. Yhteiskunta saa korjata sen, minkä on aiheuttanutkin. Kemikaaliviranomaiset ovat epäonnistuneet tehtävässään suojella kansalaisia.

Alkoi kiinnostaa, että miten tämä altistus on todennettu.

Perehdy erilaisiin lapsettomuuden aiheuttajiin, niin ehkä saat jotain vihiä. Geenitestit on tehty ja lääkäreiden puheiden sekä nykytieteen tietojen perusteella voidaan sanoa, että on ympäristöstä aiheutunut. 

Kerro nyt vaan ;)

Mitä haluat tietää? Henkilötunnukseni, asuinpaikkani? Kerroinhan jo, että geenitestitkin on tehty, lääkärit ovat todenneet asian olevan ympäristöperäinen ja nykytiede tunnistaa tekijöitä, jotka vahingoittavat hedelmällisyyttä. 25 vuotta sitten tiede oli eri tasolla  eikä ymmärretty kaikkia asioita.

Haluaisin tietää, mikä on tämä ympäristötekijä, ja kuinka yhteys on vahvistettu. Ja toki, miten geenitesti asiaan liittyy.

Kemikaaliyhdisteet, jolle tiedetään että mieheni äiti altistui odottaessaan miestäni. Toki oli olemassa myös  pieni mahdollisuus, että lapsettomuus olisi ollut geeniperäinen. Tämä suljettiin pois geenitesteillä. Ne lääkärin, joiden kanssa olemme asioineet, ovat sitä mieltä että lapsettomuus johtuu ympäristötekijöistä. En jaksa tästä sen enempää vääntää, tämä on raskasta ja henkilökohtaista paitsi meille, myös mieheni vanhemmille.

Ihmetyttää kovin, että joku lääkäri antaa tuollaisen lausunnon - selittämätön lapsettomuus kun on melko yleistä kaikissa kulttuureissa ja olosuhteissa. Kai tuo kemikaali on nykyään kielletty?

No tällaiset ongelmat tulevat varmasti yleistymään, koko ajan ovat yleistyneet. Vuosikymmeniä- jopa vuosisatoja on käytetty kemikaaleja, joitten vaikutus voi näkyä vasta monta sukupolveakin myöhemmin, ja vasta silloin niiden käyttöön osataan puuttua. Tuo sun uteliaisuus menee jo jankkaamisen puolelle, toinen on jo sanonut, ettei halua enempää kirjoittaa asiasta, mutta sä vaan jatkat. Mistä tiedät, ettei siellä jossain toisessa kulttuurissa se selittämätön syy johdu juuri ympäristömyrkyistä, sitä ei vaan ole ehkä hoksattu siellä ajatella tai tutkia.

Mielestäni ei sitten pidä kertoa ollenkaan, jos ei ole valmis vastaamaan kysymykseen. Ihan luonnollista olla utelias asiaan, joka on itselle uusi. Kaikki eivät ole ilkeyttään kysyttyjä, jotkut ovat ihan vilpittömiä. Onko tämä sinulle jotenkin outoa, että ihmiset voivat olla muutakin kuin ilkeitä?

Vierailija
64/65 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsettomuushoitoja ollenkaan verorahoista! Jos et saa lapsia, sinun ei ole niitä tarkoituskaan saada - geeneissäsi on jotain vialla.

Tai sit sun päässäs.

Vierailija
65/65 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sit sun päässäs.

No nykytilanteessa aika vaikea hyväksyä lapsettomuushoitoja verovaroilla, anteeksi vaan. Itse luopuisin koska vaan teidän puolestanne tästä kysvystä tulla raskaaksi. Mutta se ei vaan toimi vaikka kuinka rukoilisin. Siksi olen esimerkiksi sen puolella, että kohdunvuokraus olisi helpompaa, tai edes laillista. Ei tarvittaisi näitä verovaroin tuotettuja palveluja. Minä voin saada lapsia helposti ja moni muu ei, haluaisin olla avuksi heille, vaikka itse en halua tähän maailmaan enempää lapsia, niin ymmärrän sen, että joku toinen haluaa. En ajattele että kenenkään geeneissä on samantien vikaa, jos ei raskaudu. Tuo nyt on ihan sairas ajatus..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan