Oikeastiko te aina kuljette taksilla lentokentälle? Suomessa ja Euroopassa?
Mä kyllä kuljen aina julkisilla, jos se on mahdollista, koska isoissa kaupungissa nuo yhteydet on yleensä järjestetty hyvin. Olenkin monia vuosia ollut vähävarainen mutta nyt taas en valitsisi taksia, koska julkiset valitsemalla näkee jo heti paikkoja enemmän, osa matkan jännittävyyttä.
Kommentit (73)
Tilanteen mukaan. Jos matka tapahtuu aikaisin aamulla tai myöhään yöllä, niin taksilla mennään, vaikka julkisillakin jotenkin pääsisi. Yleensä tuolloin ne julkisetkin kuitenkin kulkevat huonosti, ja jos pitää herätä kolmelta aamuyöllä, on eroa siinä, kestääkö matka 20 min vai yli tunnin. Talviaikaan ei ole myöskään kiva hytistä odottamassa vaihtojunia tai aina myöhässä olevaa bussia. Kun on lähdössä lomalle jonnekin, se 40 e on kuitenkin pieni raha koko matkan hinnassa.
Todella harvoin mennään taksilla määränpäässä kentältä hotellille, jos vaan olemassa on joku järkevä julkinen liikenne eikä olla menossa jonnekin Kroatian vuoriston maaseudulle.
No mites wt-kohteessa, Berliinissä?
Mina olen mennyt lentokentalle bussilla, junalla, autolla, taksilla, pyoralla ja kavellen. Taksin otimme yhden kerran Suomessa kun oli parikymmenta astetta pakkasta, muuten olisimme kavelleet juna-asemalta lentokentalla (Lappeenranta). Kotikaupungissani lentokentta nakyy ikkunastani noin 4 kilometrin paassa, sinne menen pyoralla - matkalaukun saa helposti pyoran etutarakalle. Schipoliin paasee junalla. Helsinki-Vantaalta ottaisin bussin rautatieasemalle, se oli viitisen vuotta sitten 4 euroa tietaakseni.
Ulkomailla katsomme sitten tilanteen mukaan paaseeko junalla, bussilla vai muuten. Alle 3 kilometria jaksaa kavella rautatie/bussiasemalle mutta tuon yli tarvitaan muita kulkuneuvoja. Takseja emme tosin oikein koskaan kayta.
2 aikuista usein kevyella varustuksella (molemmilla reppu).
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä kuljen aina julkisilla, jos se on mahdollista, koska isoissa kaupungissa nuo yhteydet on yleensä järjestetty hyvin. Olenkin monia vuosia ollut vähävarainen mutta nyt taas en valitsisi taksia, koska julkiset valitsemalla näkee jo heti paikkoja enemmän, osa matkan jännittävyyttä.
Aina taksilla, joskus olen viikonloppureissulla ottanut hotellin tarjoaman limusiinikyydin.
Puku päällä oleva kuski on aulassa vastassa, auttaa laukkujen kannossa ja autona uusi Mersu tai BMW. Vie suorinta tietä hotellille.
Koko lysti ei välttämättä maksa juurikaan taksia enempää, riippuu toki maasta.
Hikisen ruuhkabussin lumon jätän suosiolla muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina taksilla, joskus olen viikonloppureissulla ottanut hotellin tarjoaman limusiinikyydin.
Puku päällä oleva kuski on aulassa vastassa, auttaa laukkujen kannossa ja autona uusi Mersu tai BMW. Vie suorinta tietä hotellille.
Koko lysti ei välttämättä maksa juurikaan taksia enempää, riippuu toki maasta.Hikisen ruuhkabussin lumon jätän suosiolla muille.
Ihanaa, tuossa on tyyliä. Sopii ottaa esimerkkiä, kuka menee pyörällä lentokentälle, uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko lysti ei välttämättä maksa juurikaan taksia enempää, riippuu toki maasta.Hikisen ruuhkabussin lumon jätän suosiolla muille.
Ihanaa, tuossa on tyyliä. Sopii ottaa esimerkkiä, kuka menee pyörällä lentokentälle, uskomatonta.
Ja korostan vielä että parhaimmillaan moinen lysti maksaa muutaman kymmenen prosenttia enemmän kuin normi taksikyyti kustantaisi.
Eli ei mitään ökyhommaa todellakaan.
Bonuksena välttää lentokentän taksijonon (JFK:llä joskus 2 tuntia) ja epämääräisiä kyytejä väkisin tarjoavat häslärit.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mäkin haluaisin tietää, miten luuskat menee Berliinissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mäkin haluaisin tietää, miten luuskat menee Berliinissä
Bussilla pääsee Berliinissä parhaiten lentokentältä keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin just Roomassa ja Pariisissa perhelomalla. Taksi kentältä keskustaan maksoi n. 45€ ja oli nopea ja tietysti kaikin tavoin kätevämpi. Aika hyvin taksissakin näkee maisemia :D
Jos julkisilla meno maksaa noin 25-35€ niin ei se niin järin suuri ero ole taksiin verrattuna. Mutta on huomattavasti helpompaa ja miellyttävämpää neljän hengen porukalla.
Lisään vielä että taksi on turvallisempi, ei tarvi pelätä taskuvarkaita ja terrori-iskun mahdollisuus on pienempi.
Minä olen vain kerran mennyt taksilla. Eräässä kaupungissa ulkomailla ei julkinen liikenne toiminut enää yöllä, kun minun oli päästävä kentälle. Sitten oli mentävä millä pääsi.
Muutoin menen aina julkisilla (jotka usein huomattavasti halvempia kuin Suomen, vaikka menisi pitkääkin matkaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Lontoossa taksi oli halvempi kuin 3 henkeä Heartrow expressillä. Meen myös aina taksilla Helsinki-Vantaalle, koska se on helpointa.
Usein yhteydet lentokentille on hintadifferoituja, eli on halpa yhteys paikallisille ja kallis yhteys jolla viedään turisteilta rahat. Esimerkiksi tuonne menee metro joka maksaa tyyliin 3 € keskustaan.
Jotakin tyyliin paskan marjat. Se on tubella kylläkin 5,70 puntaa eli euroissa 7,20. Ihan inasen siis sulla tuo hinta-arvio vinksallaan.
Ja kun mukana on perhe, niin neljältä summa siis on 28,20. Ja sillä pääset siis metrolinjan varrelle, mutta jos kohde ei olekaan kätevästi Piccadilly linen varrella, voit käyttää julkisilla menemiseen aika montakin tuntia (suora metromatkakin Heathrowilta keskustaan kestää noin tunnin, liityntämatkat siihen päälle ja odottelut).
MINKÄ lisäksi raahailet joka välissä kapsäkkejä ja kyttäät hulluna mahdollisten mukana olevien alaikäisten lasten perään.Sen sijaan, että hyppäät taksiin ja perillä ulos taksista.
Mukavuudestakin moni mielellään pulittaa hiukan ekstraa.
http://www.heathrow.com/transport-and-directions/underground
Lontooseen matkustava tietenkin hankkii Oyster-kortin, jolla matkustaa Heathrowlta keskustaan hintaan 3 £/aikuinen tai maanantaista perjantaihin klo 6:30-9:30 hinta on 5 £/aikuinen. Lasten hinnat on halvemmat.
Vierailija kirjoitti:
Oon selkeästi missannut jotain :) Mikä tekee Berliinistä wt-kohteen?
Suosimme kotikenttälähtöjä (vaasa) ja todellakin menemme taxilla lentokentälle...kotiovelta 10min. Ja kohteessa menemme aina taxilla hotelliin niin pääsee nopeasti bussiin verrattuna. Tosin nämä meidän lennot ovat aina viikon etelänlomia joten niitä ei voi verrata kaupunkimatkailuun tai työmatkoihin.