Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa - Olen raskaana ja tänään tuli ruskeaa tuhrua paperiin

Vierailija
14.04.2016 |

Elikäs, olen raskaana jotain rv. 10-11.
Tämä on toinen raskaus. Edellinen päättyi keskenmenoon 8+6, joka huomattiin varhaisultrassa 10+2.
Tällä kertaa otan kunnan tarjoaman rv 12 ultran eli en ole vielä käynyt ultrassa.
-
Tänään kävin pissalla ja huomasin pyyhkiessäni, että paperiin tuli vähän ruskeaa tuhrua.
Pitäisikö soittaa heti neuvolaan vai odottaa vielä kaksiviikkoa yleiseen ultraan?
Pelottaa, että taas keskemeno. Voisiko limakalvot olla herkät ja tästä syystä vuotaa tai kiinnittymisvuotoa?
Olen hieman surullinen ja peloissani.
Onko muilla jatkunut raskaus siitä huolimatta, vaikka tullutkin tuhruttelua?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös soittamaan jonnekin. Päivystykseen, neuvolaan tai synnärille.

Ruskea tuhruttele ei ole koskaan normaalia raskaudessa ja on _AINA MERKKI_keskenmenosta.

Nyt aplle sanoisin sen, että älä hätäänny, mutta tuo ei ole normaalia.

Vierailija
42/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuhru? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ollvoi olla ihan siitäkin, että limakalvot on kuivat. Etenkin jos vuoto ilmeni seksi jälkeen.

Vierailija
44/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 raskautta, 2 keskenmenoa ja vain raskaudessa joka kesti loppuun asti ei ole tullut tuhrua tai verta koko aikana.

Kummassakin keskenmenossa on aluksi tullut tuhrua muutama pv. ja siitä siten yltynyt kunnon verenvutotoon. Myös vatsa (kohtu)krampit/kivut ovat olleet mukana keskenmenoissa.

Vierailija
45/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tuhru? :D

Läntti, pläntti, pieni vuoto jne.

Etkö muka todellakaan tiennyt?

Vierailija
46/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut molemmista syntyneistä lapsistani useamman kerran ensimmäisellä kolmanneksella tuhruista vuotoa. Viimeisimmässä raskaudessa tuli ihan vertakin. Minulle on kerrottu, että kohtu saattaa joskus tiputtaa verta raskaudessa, kun se kasvaa. Molempien lasten kohdalla olen käynyt kuitenkin ultrassa verenvuotojen jälkeen.

Minulla on myös ollut kaksi keskenmenoa. Silloin on ollut kovat vatsakivut, menkkamaiset, ja vuoto on ollut runsasta ja klimppimäistä.

Onnea odotukseen, ap! Toivottavasti alkio kasvaa kohdussasi.

Vierailija
47/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

B

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää aloittaja. Kaikki on vielä hyvin, kun ei tule verta.

Niin no, keskeytyneessä keskenmenossa ei vuotoa tule välttämättä lainkaan,

Ap, mene ultraan yksityiselle

Vierailija
48/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin juuri tänään alkuraskauden ultrassa, ja lääkäri ihan erikseen sanoi, että pieni verenvuoto on täysin normaalia, vaikka se saattaakin säikäyttää. Ei siis kannata liikaa ahdistua, toivottavasti kaikki on hyvin :)

Vierailija
49/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös samaa kuin sulla ap.

Minulla raskaus alussa ja joka kerta pelottaa käydä vessassa pissalla,että joko tulee taas ruskean punaista vuotoa. :/

Vierailija
50/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille! Toivottavasti kaikilla menee raskaus hyvin! :)

Vierailija
51/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut molemmista syntyneistä lapsistani useamman kerran ensimmäisellä kolmanneksella tuhruista vuotoa. Viimeisimmässä raskaudessa tuli ihan vertakin. Minulle on kerrottu, että kohtu saattaa joskus tiputtaa verta raskaudessa, kun se kasvaa. Molempien lasten kohdalla olen käynyt kuitenkin ultrassa verenvuotojen jälkeen.

Minulla on myös ollut kaksi keskenmenoa. Silloin on ollut kovat vatsakivut, menkkamaiset, ja vuoto on ollut runsasta ja klimppimäistä.

Onnea odotukseen, ap! Toivottavasti alkio kasvaa kohdussasi.

Entäpä jos tuntuu pientä nippailua ja vähän menkkatyyppistä kipua, ja tulee ruskeaa vuotoa. Voisiko siis sekin olla keskenmeno?

Vai pitääkö tuon ruskeanvuodon olla vain vuotoa mutta kipuja ei saa olla.

Silloinko se olisi normaalia? Minuakin hieman huolestuttaa, sillä olen 10 viikolla raskaana. T.Satu

Vierailija
52/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin lääkäriin. Ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
53/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä joilla alkanut vuotoa, onko raskausoireet hävinneet?

Vierailija
54/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Tuossa tarkemmin asiasta.

"Niukka alkuraskauden verenvuoto ajankohtana, jolloin kuukautisvuodon pitäisi alkaa ("valekuukautiset"), on tavallinen oire, sitä esiintyy joka neljännellä naisella. Jos vuoto on kuukautisvuotoa runsaampaa ja jos siihen liittyy supistuksen omaisia kipuja, oireet viittaavat keskenmenoon. Niukka ruskea vuoto, johon liittyy alavatsakipuja, voi myös olla kohdunulkoisen raskauden merkki."

Vierailija
55/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vuotoa ihan alussa (luulin kuukautisiksi, kun en tiennyt olevani raskaana). Vuotoa tuli myös joskus viikolla 8-9. Raskaus eteni normaalisti ja terve poika tuli rv 40+6.

Vierailija
56/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin semenee.

Vierailija
57/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli kakkaa? :O

Vierailija
58/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä? Jaa apn vuoto? Hyi.

Vierailija
59/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli vuotoa ihan alussa (luulin kuukautisiksi, kun en tiennyt olevani raskaana). Vuotoa tuli myös joskus viikolla 8-9. Raskaus eteni normaalisti ja terve poika tuli rv 40+6.

Pakko kysyä, että oliko runsaatkin kuukautiset? Itse luulin, että voisin olla raskaana. Saan järkyttäviä raivokohtauksia miehelle, en kellekään muulle. Enkä ole niitä saanut kuin raskana ollessani. Myös väsynyt olen. Nukun kun lapset katsovat Pikku Kakkosta ja nytkin ihan kuoleman väsynyt.

Ruskeaa tuli ti ja ti-ke yö sekä ke päivällä tuli kyllä verta ihan kuin olisi kuuautiset. Mitään kökköjä jne ei ole tullut kuten viime keskenmenossa. Anteeksi pitkä sepustus, mutta mietin vain onko järkeä testailla.. Siksi siis kiinnostaa, että oliko sinulla siis normaalit "kuukautiset", vai onko muutenkin niukemmat?

Vierailija
60/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut tuhruvuotoa, mutta neuvolasta sanoivat, että jos tulee, se on tavallista eikä tarvitse huolestua. Runsaampi verenvuoto olisi hälyyttävämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi