Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa - Olen raskaana ja tänään tuli ruskeaa tuhrua paperiin

Vierailija
14.04.2016 |

Elikäs, olen raskaana jotain rv. 10-11.
Tämä on toinen raskaus. Edellinen päättyi keskenmenoon 8+6, joka huomattiin varhaisultrassa 10+2.
Tällä kertaa otan kunnan tarjoaman rv 12 ultran eli en ole vielä käynyt ultrassa.
-
Tänään kävin pissalla ja huomasin pyyhkiessäni, että paperiin tuli vähän ruskeaa tuhrua.
Pitäisikö soittaa heti neuvolaan vai odottaa vielä kaksiviikkoa yleiseen ultraan?
Pelottaa, että taas keskemeno. Voisiko limakalvot olla herkät ja tästä syystä vuotaa tai kiinnittymisvuotoa?
Olen hieman surullinen ja peloissani.
Onko muilla jatkunut raskaus siitä huolimatta, vaikka tullutkin tuhruttelua?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli samaa viikko sitten... olen siis nyt myös raskaana,mut vasta viikolla 6

Vierailija
2/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli keskenmenon jälkeisessä raskaudessa kerran ruskeaa tuhrua paperiin. Jollei vuoto voimistu/kirkastu/jatku, niin odottaisin ultraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Soita vain, jos siltä tuntuu.

Vierailija
4/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollu koskaan raskaana, mutta eikös tuommonen tiputtelu ole ihan normaalia? Jotkut naiset jotka ei ole tiennyt olevansa raskaana luulevat, että kyseessä on kuukautiset, ja siksi heillä ei ole epäilystä raskaudesta.

Vierailija
6/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut useammasta keskenmenosta joiden ensimmäinen merkki oli kellertävä valkovuoto, ruskeasta tuhrusta en ole huomannut kenenkään raportoineen.

Vierailija
7/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuotanut kolmessa raskaudessa, ekassa verta holahti kerran rv 10,raskaus jatkui normaalisti loppuun asti. Toisessa vuotoa oli runsaasti rv 6-13 johtuen hematoomasta,tuloksena terve lapsi ja nyt kolmannessa tuhrua rv 10-11,nyt menossa rv 41 ja kaikki ok. Eli vuoto ei aina tarkoita keskenmenoa :)

Vierailija
8/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen valkovuoto voi olla merkki tulehduksesta.

Vierailija
9/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kävi noin, soitin sinne neuvolan neuvontaan. Siks kai sitä neuvontanumeroks sanotaan... Ne kyllä varmaan vaan sanoo, että seuraile tilannetta ja jos muuttuu reilusti runsaammaksi kuin kuukautiset ja/tai tulee pahoja kramppeja, soita päivystykseen.

-

Mulla tuli tuhruvuotoa päivän ajan ja varasin ajan varhaisultraan yksityiselle saadakseni mielenrauhan. Kaikki oli kuitenkin hyvin.

Vierailija
10/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut viikoilla 10-13 parina päivänä pientä vuotoa. Siis silleen, että paperiin on tullut vähän verta. Kaikki ollut kunnossa. Mutta yksityisellä olen käynyt aina varmuudeksi ultrassa.

Vierailija
11/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenvuoto raskauden aikana on ihan normaalia ja usein vaaratonta, varsinkin ruskea tuhru. Mutta takeitahan kukaan ei voi täällä antaa. Ehdotan, että käyt oman mielenrauhasi takia yksityisellä ultrassa, tuskin maksaa satasta enemmän.

Vierailija
12/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tokassa raskaudessa tuhruilu pariin otteeseen. Lääkäri sanoi että on ihan normaalia ja että yleensä keskenmenossa ei tuhrua tule. Jos kovasti huolestuttaa niin käy yksityisellä ultrassa, 100 euroa on pieni hinta mielenrauhasta.

Vierailija
13/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista kaikille. Helpottaa kun tsemppaatte ja kerrotte, että kaikki voisi olla hyvin.

Pelottaa vain, jos tämäkin pieni menetetään. Niin kovasti haluaisimme perheenlisäystä.

Jään seuraamaan tilannetta. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menisi hyvin. Tv. AP

Vierailija
14/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLE RAUHASSA! Ei välttämättä tarkoita mitään pahaa vaan on ihan normaalia pieni verenvuoto tai ruskea tuhru kun limakalvot "turpeina". Itsellä oli myös noilla viikoilla vähän tuhrua ja vertakin tuli hieman ja raskaus on sujunut oikein hyvin, nyt viikkoja 34+6 :)

Vierailija
15/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli tokassa raskaudessa tuhruilu pariin otteeseen. Lääkäri sanoi että on ihan normaalia ja että yleensä keskenmenossa ei tuhrua tule. Jos kovasti huolestuttaa niin käy yksityisellä ultrassa, 100 euroa on pieni hinta mielenrauhasta.

Onko tosiaan niin, että keskenmenossa ei tuhrua tule??

Minun keskenmenoni alkoi juuri ap:n kuvailemalla tavalla. Ensin kunnon ruskeaa limaista tuhrua ja siitä sitten pikkuhiljaa punaisia hyytymiä ja niukahkoa verta.

Vierailija
16/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että pitää olla kirkasta verta että kannattaa soittaa neuvolaan? Eikö muka ruskea vuoto ole jo hälyyttävää? :D neuvokaa Apta vähän rehellisemmin.

Vierailija
17/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin että pitää olla kirkasta verta että kannattaa soittaa neuvolaan? Eikö muka ruskea vuoto ole jo hälyyttävää? :D neuvokaa Apta vähän rehellisemmin.

Kumpikin voi olla merkki keskenmenosta, kirkas punainen veri todennäköisemmin (mutta ei sekään suinkaan aina). Mutta tässähän on se, että keskenmenoa ei noilla viikoilla voi estää, eli neuvolaan soittaminen ei siinä asiassa auta (toki kannattaa soittaa saadakseen ammattilaisen neuvoja ja tukea).

Vierailija
18/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turuilu ja verenvuoto on oman kokemuksen mukaan ihan normaalia...ekassa raskaudessa tuhruilin ekat 12 viikkoa. Nyt tässä toisessa oli tuhrua ja kunnon veristä vuotoakin, jota tuli oikein holahtamalla muutamaan otteeseen ja sidettäkin piti käyttää. Edelleen kuitenkin porskutellaan menemään rv 27+

Vierailija
19/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alias kirjoitti:

Turuilu ja verenvuoto on oman kokemuksen mukaan ihan normaalia...ekassa raskaudessa tuhruilin ekat 12 viikkoa. Nyt tässä toisessa oli tuhrua ja kunnon veristä vuotoakin, jota tuli oikein holahtamalla muutamaan otteeseen ja sidettäkin piti käyttää. Edelleen kuitenkin porskutellaan menemään rv 27+

Ihana kuulla, että silti kaikki mennyt hyvin. :) Pelotti varmasti sinuakin sillä hetkellä? -AP

Vierailija
20/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme keskenmenoa takana, ja jokainen alkanut tuhrulla. Itse en saisi mielenrauhaa, ellen kävisi tarkistuttamassa. Täällä on silleen hyvä tilanne, että neuvolalääkäri on paikalla päivittäin ja hänellä käytössä ultra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi