Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa - Olen raskaana ja tänään tuli ruskeaa tuhrua paperiin

Vierailija
14.04.2016 |

Elikäs, olen raskaana jotain rv. 10-11.
Tämä on toinen raskaus. Edellinen päättyi keskenmenoon 8+6, joka huomattiin varhaisultrassa 10+2.
Tällä kertaa otan kunnan tarjoaman rv 12 ultran eli en ole vielä käynyt ultrassa.
-
Tänään kävin pissalla ja huomasin pyyhkiessäni, että paperiin tuli vähän ruskeaa tuhrua.
Pitäisikö soittaa heti neuvolaan vai odottaa vielä kaksiviikkoa yleiseen ultraan?
Pelottaa, että taas keskemeno. Voisiko limakalvot olla herkät ja tästä syystä vuotaa tai kiinnittymisvuotoa?
Olen hieman surullinen ja peloissani.
Onko muilla jatkunut raskaus siitä huolimatta, vaikka tullutkin tuhruttelua?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on molemmissa raskauksissa tullut vähäistä vuotoa suunnilleen noilla viikoilla, ihan normaalisti sujui kuitenkin. Taitaa olla aika yleistä, ilmeisesti ruskea eli ns. vanha veri on kuitenkin parempi kuin tuore punainen.

Vierailija
22/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme keskenmenoa takana, ja jokainen alkanut tuhrulla. Itse en saisi mielenrauhaa, ellen kävisi tarkistuttamassa. Täällä on silleen hyvä tilanne, että neuvolalääkäri on paikalla päivittäin ja hänellä käytössä ultra.

Täällä äitiysneuvola on samassa talossa/tiloissa kuin ala-asteen koulun terveydenhoitaja.

Ultraa ei siellä ole.

Pitää mennä paikalliseen äitiysultra paikkaan ultrattavaksi. -AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme keskenmenoa takana, ja jokainen alkanut tuhrulla. Itse en saisi mielenrauhaa, ellen kävisi tarkistuttamassa. Täällä on silleen hyvä tilanne, että neuvolalääkäri on paikalla päivittäin ja hänellä käytössä ultra.

Muuttuko vuotosi vereksi vai oliko pelkkää ruskeaa? Millä viikoilla oli km:t?

Mulla 4 km takana. Jokaisessa verinen vuoti.ei ruskeaa tuhrua.

Vierailija
24/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi km varhaisilla viikoilla, pari päivää tiputteli ruskeaa ja sitten alkoi kunnon vuoto ja krampit. Soittaisin neuvolaan vasta jos vuotaa kunnolla, koska mitään ei voi kuitenkaan tehdä jos se km on :/

Vierailija
25/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää aloittaja. Kaikki on vielä hyvin, kun ei tule verta.

Vierailija
26/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnu mennä paikat housuun

Vierailija
27/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut neljässä raskaudessa viidestä tuhrua (yhdessä sitten vähän enemmänkin ja kaikki ei ollutkaan sitten kunnossa). Yhdessä vasta alkoikin noilla viikolla kuin sulla.

Vierailija
28/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan.

Vierailija
29/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikäs, olen raskaana jotain rv. 10-11.

Tämä on toinen raskaus. Edellinen päättyi keskenmenoon 8+6, joka huomattiin varhaisultrassa 10+2.

Tällä kertaa otan kunnan tarjoaman rv 12 ultran eli en ole vielä käynyt ultrassa.

-

Tänään kävin pissalla ja huomasin pyyhkiessäni, että paperiin tuli vähän ruskeaa tuhrua.

Pitäisikö soittaa heti neuvolaan vai odottaa vielä kaksiviikkoa yleiseen ultraan?

Pelottaa, että taas keskemeno. Voisiko limakalvot olla herkät ja tästä syystä vuotaa tai kiinnittymisvuotoa?

Olen hieman surullinen ja peloissani.

Onko muilla jatkunut raskaus siitä huolimatta, vaikka tullutkin tuhruttelua?

Sitä voi tulla ihan normaalist raskauden aikan muutenkin vähissä määrin.

Vierailija
30/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka idiootti on peukuttanat alas jokaisen kommentin täällä....mene itseesi...

Vierailija
31/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi km varhaisilla viikoilla, pari päivää tiputteli ruskeaa ja sitten alkoi kunnon vuoto ja krampit. Soittaisin neuvolaan vasta jos vuotaa kunnolla, koska mitään ei voi kuitenkaan tehdä jos se km on :/

Millaiset on krampit? Menkkakipua vai mitä se on?

Vierailija
32/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelästy vielä,voi olla ihan normaaliakin.

Vierailija
33/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
34/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli n rv 15 asti välillä. Lapsi syntyi vasta rv 41 ja täyttää kohta 2 v.

Vierailija
35/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on pientä vuotoa raskauden alussa.Itselläni on kaikissa kolmessa raskaudessa tullut pientä vuotoa ihan kirkasta vertakin satunnaisesti rv 9-rv 16 välillä.Silti kaikki sujunut hyvin ja kolme tervettä lasta on syntynyt.Vuoto voi johtua lkmakalvoista,alkuvaiheessa istukka sijaitsee lähellä kohdunsuuta,jolloin hankautuj ja vuotaa,voi olla,myös hematooma kohdussa,joka vuotaa. Jos kovasti vaivaa käy yksityisellä ultrassa niin ei tarvi stressata.

Vierailija
36/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulal oli samanlaista esikoisen raskauden aikana.. poika on nyt 14v eli ihan hyvin meni raskaus loppuun saakka.

Vierailija
37/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vain tahroja paperilla, älä siis suutu. Ei niistä asiat miksikään muutu "

Vierailija
38/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon raskaudesta ap! :) Toivon onnea ja terveyttä.

Vierailija
39/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun soittoa neuvolaan....

Vierailija
40/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautisesi olisivat tulleet ilman raskautta tähän aikaan, niin voi olla ihan normaalia. Minulla tuli niukat kuukautiset kolmena ekana raskauskuukautenakin. Silti oli muita raskausoireita; alkavaa kuvotusta ja lämmön nousua. Otin rauhallisemmin, kun vähän vuoti. Toistui siis seuraavina kuukausina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi