Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa - Olen raskaana ja tänään tuli ruskeaa tuhrua paperiin

Vierailija
14.04.2016 |

Elikäs, olen raskaana jotain rv. 10-11.
Tämä on toinen raskaus. Edellinen päättyi keskenmenoon 8+6, joka huomattiin varhaisultrassa 10+2.
Tällä kertaa otan kunnan tarjoaman rv 12 ultran eli en ole vielä käynyt ultrassa.
-
Tänään kävin pissalla ja huomasin pyyhkiessäni, että paperiin tuli vähän ruskeaa tuhrua.
Pitäisikö soittaa heti neuvolaan vai odottaa vielä kaksiviikkoa yleiseen ultraan?
Pelottaa, että taas keskemeno. Voisiko limakalvot olla herkät ja tästä syystä vuotaa tai kiinnittymisvuotoa?
Olen hieman surullinen ja peloissani.
Onko muilla jatkunut raskaus siitä huolimatta, vaikka tullutkin tuhruttelua?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut tuhruvuotoa, mutta neuvolasta sanoivat, että jos tulee, se on tavallista eikä tarvitse huolestua. Runsaampi verenvuoto olisi hälyyttävämpää.

Kuinka niin, että niukka ei ole hälyttävää ?

Minun keskenmenossa vuoto oli niukkaa.

Vierailija
62/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ap !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle ultraan. Normaaliin alkuraskauteen EI kuulu veriset vuodot. Piste. Julkinen sektori vaan "käskee seurailla, kuuluu asiaan", koska keskenmenot on niin yleisiä ja eihän niille voi mitään. Satanen on loppupeleissä pieni raha mielenrauhasta.

T: 3 lapsen äiti, kätilö, ja sellainen ihminen, joka haluaa olla VARMA.

Vierailija
64/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa raskaudessa rv 10 tuli tuhruvuotoa parina päivänä. Rv 39+6 syntyi 4.6kg painava poika, joka nyt 18v nuorimies:-)

Vierailija
65/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna näihin aikoihin olin raskauden alkumetreillä, positiivisen testin olin tehnyt maaliskuun lopulla. Ja sitten eräänä aamuna lorahti oikein kunnolla silkkaa verta! Soitin hetikohta meidän klinikalle (kyseessä oli IVF-raskaus) ja sain ajan muistaakseni seuraavalle päivälle. Verenvuoto jäi onneksi kertaluontoiseksi, mutta rusehtavaa pientä tuhrua tuli silloin tällöin. Siellä vastaanotolla ultrassa lääkäri sitten totesi kohdussa hematooman, joka mitä ilmeisimmin oli sen lorahduksen aiheuttanut. Vauvanalku onneksi voi hyvin. Pari seuraavaa viikkoa oli kuitenkin mulle piinaavaa, kun kyttäsin, tuleeko vuotoa - no sitä pientä rusehtavaa tuli, mutta pikku hiljaa sekin loppui. Ja nyt juuri äsken peittelin yöunille meidän nelikuisen terveen hymypojan :) Joten Ap, varmasti olet säikähtänyt, mutta pahemmankin näköiset vuodot voivat olla lopulta harmittomia :)

Vierailija
66/73 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä oikein väittää, että vähäinenkin vuoto ei ole normaalia?!

- On ihan normaalia pieni tuhruttelu.

Vierailija
67/73 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D joo joo.

Vierailija
68/73 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhruvuoto ei pahasta.

Vierailija
69/73 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kakka?

Vierailija
70/73 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä itsellänikin oli hieman ruskehtavaa vuotoa. Kävin yksityisellä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Nyt on lapsi jo teini.

Vierailija
71/73 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais tulla kakka

Vierailija
72/73 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuhruvuotoa ensimmäisessä raskaudessa n viikolla 9 alkaen.

Kävin ultrassa viikolla 7 yksityisellä ja np-ultrassa normaalisti. Kaikki oli näissä hyvin.

Neuvolalääköri suositteli olemaan tekemättä mitään raskasta. Tosin hän olisi halunnut tehdä papakokeen viikolla 10 kun siitä oli yli vuosi aikaa. Pelasin varman päälle ja papakoetta en antanut ottaa, en tehnyt mitään raskasta ja yhdynnätkin jätimme tuhruvuodon takia.

Tuhruvuoto jäi pois jossain vaiheessa, tarkasti en muista.

Vierailija
73/73 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut molemmissa raskauksissa myös. Molemmat etenivät normaalisti, terveet lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan