Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittu tätä kirkon touhua!

Vierailija
13.04.2016 |

Saatana nyt viimeistään eroaisin kirkosta jos en olisi sitä tehnyt jo aikoja sitten!

Ukko on kirkon koulutuksessa jossain satojen kilometrien päässä eikä se kuulemma voi puhua lapsen kanssa puhelimessa eikä järjestää edes sellaisia asioita, joita voisi hoitaa puhelimella tai sähköpostilla! Siis kokonaiseen viikkoon! Se on joku vitun hiljaisuuden retriitti, eikä siellä saa kuulemma puhua edes puhelimessa eikä edes oman lapsen kanssa, jolla on hätä ja ikävä.

Tää on kyllä viimeinen pisara! Miten ne voi vaatia, että joku on koulutuksessa kokonaisen viikon 24/7 eikä saa sinä aikana pitää yhteyttä lapsiinsa? Ihan tarpeeksi rankkaa, että joutuu olemaan koko viikon yksinhuoltajana.

Argh, vittu, saatana!!!! Että mä vihaan tota saatanan sovinistista patriarkaalista systeemiä jossa oletetaan, että vaimo hoitaa kaiken ja mies voi lepäillä hiljaa "koulutuksessa".

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun miehesi on retriitissä?

Kun lukee aloituksen, tarvitseeko sitä edes kysyä?

Vierailija
42/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli aivan puun takaa...vai niin.

Ei, vaan nyt vain läikkyi lopullisesti yli!

Olen totaalisen kyllästynyt näihin kirkon työntantajamääräyksiin, jotka ovat edelleen jostain sieltä ajalta, jolloin ruustinnat hoitivat lapset, kodin ja vielä puoli seurakuntaa ilmaiseksi.

Papin palkka ei nykyisin riitä perheen elättämiseen, mutta silti oletetaan, että vaimo hoitaa lapset ja kodin sekä antaa papin viuhtoa työssään. Papin velvollisuutta huolehtia vähintään puolet kodista ja lapsista ei huomioida missään.

Kellekään ei tule mieleen, että papin puolisollakin on työ ja ura ja todennäköisesti varsin paljon suurempi palkka kuin papilla. Myös papin puolisolla on työnantaja ja esimies, jotka olettavat puolison tekevän työnsä normaalisti ja hyvin siitä huolimatta että puoliso on pappi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Sulle tekis retriitti hyvää.

Vierailija
44/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap. Sulle tekis retriitti hyvää.

Ja millä ajalla ajattelit, että sellaiseen ehtisin?

Katsos kun kirkko määrää vain omat työntekijänsä retriittiin, mutta työntekijöiden puolisoiden tehtävä on raataa niska limassa kotona pitämässä sitä pystyssä, jotta kirkon työntekijät voivat rentoutua retriitissä. En ole ikinä kuullutkaan, että kirkko pistäisi työntekijänsä hoitamaan kotia, jotta puolisot pääsisivät retriittiin.

ap

Vierailija
45/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kohtuuttomalta. Oikeasti.

Vierailija
46/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika valaiseva juttu. En ole tiennyt, että noin rankat odotukset pappien puolisoille edelleen.

Vierailija
47/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen totaalisen kyllästynyt näihin kirkon työntantajamääräyksiin, jotka ovat edelleen jostain sieltä ajalta, jolloin ruustinnat hoitivat lapset, kodin ja vielä puoli seurakuntaa ilmaiseksi.

Papin palkka ei nykyisin riitä perheen elättämiseen, mutta silti oletetaan, että vaimo hoitaa lapset ja kodin sekä antaa papin viuhtoa työssään. Papin velvollisuutta huolehtia vähintään puolet kodista ja lapsista ei huomioida missään.

Kellekään ei tule mieleen, että papin puolisollakin on työ ja ura ja todennäköisesti varsin paljon suurempi palkka kuin papilla. Myös papin puolisolla on työnantaja ja esimies, jotka olettavat puolison tekevän työnsä normaalisti ja hyvin siitä huolimatta että puoliso on pappi.

ap

Nämä on näitä puolisonvalintakysymyksiä. Jos valitsee puolison, jonka työajat ovat muuta kuin virka-aikaa, sitten se elämä on sellaista. 

Vierailija
48/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun minä olen elänyt hyvän ja onnellisen lapsuuden, vaikka MOLEMMAT vanhempani ovat kirkon työssä.

Vierailija
49/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissutöitä tai pitkää työpäivää tekeviä perheellisiä on paljon. Oma puolisoni on itsenäinen ammatinharjoittaja, myy työsuorituksiaan ja tekee 50-60 tunnin työviikkoa. Minulla ei ole koskaan ollut tarvetta viivottimella mitata, kuinka paljon kumpikin hoitaa kotitöitä ja tuo talouteen rahaa. Olen saanut ap:n kirjoituksista seuraavan vaikutelman: Retriitin aiheuttama stressi on vain jäävuoren huippu. Ap halveksii ja vihaa ainakin miehensä työtä, toivottavasti ei miestään. Heidän kannattaisi hakeutua parisuhdeterapiaan.

Vierailija
50/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli.

Vierailija
51/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papin vaimolla aika roisia kielenkäyttöä. Minusta on sivistymätöntä kiroilla.m

Vierailija
52/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuilemma voi soittaa, kun siellä pitää olla ihan hiljaa. Ja kyseessä siis pakollinen koulutus. Mutta mun mielestä on kohtuutonta jos koulutuksessa on kiinni yli 8-10 tuntia päivässä eikä saa vapaa-ajallaankaan olla yhteydessä perheeseensä.

Eikö sun miestäsi infottu etukäteen millaisesta koulutuksesta on kyse?

Varmaan sitä on infottu joo, mutta mitä väliä? Pakollinen koulutus on pakollinen koulutus. En valita siitä, että ei olisi infottu vaan siitä, että tämä on TÄYSIN KOHTUUTONTA lapsia kohtaan, että he eivät saisi pitää yhteyttä isäänsä. Lisäksi se on varsin kohtuutonta myös minua kohtaan, koska joudun hoitamaan perheen ja kodin täysin yksin ilman että mies hoitaisi edes niitä asioita, joita pystyy sieltä tekemään.

No, saapahan päivärahat: 7x40€ on ihan mukava summa.

Mihin pakolliseen koulutukseen kuuluu tuo retriitti? Kirkkoherra? Retriitin vetäjä? Olisiko voinut valita ihan tavallisen papin duunin lasten ollessa pieniä?

No ei muuten saa päivärahoja, ei kirkko sellaisia maksa.

Kyllä mä ainakin oon päivärahat saanu työhön liittyvistä leiripäivistä. Ja totuus on, että huonoa palkkaa kirkko maksaa siihen nähden, mitä työhön sisältyy. Mutta samalla kirkon työ on sen verran ainutlaatuista, ettei sitä voi muuhun verrata, eikä kukaan muu ymmärrä kuin toinen samassa tilanteessa oleva. Helppoa ei kirkon työ ole - ei työntekijälle, eikä läheisille.

Työhön sisältyy olennaisena osana erilaiset leirit ja retket. Niihin on vaan sopeuduttava. Se vaatii läheisiltä paljon, sitä ei voi kiistää. Mutta täällä kiukkuamalla asiat ei parane. Retriitti on retriitti. Sääntöihin sitoutuu jokainen. Jo se on iso juttu, ettei puhelinta tarvinnut sulkea kokonaan.

Kyllä mä ymmärrän, että sua harmittaa, mutta yksi retriitin tarkoitus on hiljentyä ja olla kahden ajatustensa ja Luojan edessä. Mutta jos kotona jotain kamalaa tapahtuu, toki voi yhteyttä ottaa.

Ja ei, en ole pappi ennen kuin joku kysyy.

Vierailija
53/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on vaimon kanssa ollut silloin tällöisiä noin viikon kestäviä hiljaisuuden retriittejä. Kuullostaa paljon fiksummalta kun mököttäminen.

Vierailija
54/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun miehesi on retriitissä?

Luo aloittajan kommentti uudelleen, niin ymmärrät (muijaansa karussa tietenkin).

Vierailija
55/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Nämä on näitä puolisonvalintakysymyksiä. Jos valitsee puolison, jonka työajat ovat muuta kuin virka-aikaa, sitten se elämä on sellaista. 

Ei nyt ihan pelkästään niin. Työstä johtuva valintakysymys voi olla se, että työajat sijoittuvat virka-ajan ulkopuolelle tehtävästä johtuen.

On kuitenkin eri asia, että niitä töitä teetetään työajattomuuden varjolla huomattavasti ENEMMÄN kuin muilla ihmisillä. Pahinta ovat leirit ja koulutukset, joissa pappi on töissä 24/7 ilman mitään ylityökorvausta. Papeillahan on lisäksi arkipyhien verran vähemmän vapaapäiviä vuodessa (2 vapaapäivää viikossa arkipyhistä riippumatta). Tämän lisäksi heidät määrätään jatkuvasti töihin yli 8 tunniksi päivässä tai yli 40 tunniksi viikossa ilman mitään ylityökorvauksia. Lomat ovat yleensä järjestään 2 päivää lyhyemmät kuin muilla (muut jäävät lomallle perjantai-iltana, pappi vasta maanantaina ja töihin kaikki palaavat kuitenkin maanantaina).

Nämä ovat KIRKON VALINTA, joka minun mielestäni on silkkaa kusetusta ja hyväksikäyttöä. Vielä pahempaa kusetusta ja hyväksikäyttöä on se, että pappien puolisoiden oletetaan automaattisesti hoitavan perheen ja lapset näiden järjettömien työputkien aikana ilman mitään kompensaatiota. Muut ihmiset saavat vastaavista esim. ylityökorvauksia, joilla voi maksaa lasten- tai kodinhoitoapua.

ap

Vierailija
56/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei nyt ihan pelkästään niin. Työstä johtuva valintakysymys voi olla se, että työajat sijoittuvat virka-ajan ulkopuolelle tehtävästä johtuen.

On kuitenkin eri asia, että niitä töitä teetetään työajattomuuden varjolla huomattavasti ENEMMÄN kuin muilla ihmisillä. Pahinta ovat leirit ja koulutukset, joissa pappi on töissä 24/7 ilman mitään ylityökorvausta. Papeillahan on lisäksi arkipyhien verran vähemmän vapaapäiviä vuodessa (2 vapaapäivää viikossa arkipyhistä riippumatta). Tämän lisäksi heidät määrätään jatkuvasti töihin yli 8 tunniksi päivässä tai yli 40 tunniksi viikossa ilman mitään ylityökorvauksia. Lomat ovat yleensä järjestään 2 päivää lyhyemmät kuin muilla (muut jäävät lomallle perjantai-iltana, pappi vasta maanantaina ja töihin kaikki palaavat kuitenkin maanantaina).

Nämä ovat KIRKON VALINTA, joka minun mielestäni on silkkaa kusetusta ja hyväksikäyttöä. Vielä pahempaa kusetusta ja hyväksikäyttöä on se, että pappien puolisoiden oletetaan automaattisesti hoitavan perheen ja lapset näiden järjettömien työputkien aikana ilman mitään kompensaatiota. Muut ihmiset saavat vastaavista esim. ylityökorvauksia, joilla voi maksaa lasten- tai kodinhoitoapua.

ap

Ammatinvalintakysymys. Kai mies on tiennyt mihin duuniin ryhtyy. Ja sinä minkälaisen puolison olet valinnut.

Vierailija
57/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papin vaimolla aika roisia kielenkäyttöä. Minusta on sivistymätöntä kiroilla.m

Nimittämiseni papin vaimoksi on sivistymätöntä. Minulla on oma nimi, ammatti, arvo ja asema eikä minulla ole mitään henkilökohtaista tai virallista suhdetta kirkkoon. En ole kirkon jäsen enkä ole siihen työsuhteessa. Asemani määrittäminen suhteessa kirkkoon on törkeää.

Olen kritisoinut kirkkoa puolisoni työnantajana ja siihen minulla on täysi oikeus.

ap

Vierailija
58/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia piti tehdä niin paljon ettei yhtä viikkoa pärjää niiden kanssa?

Vierailija
59/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun minä olen elänyt hyvän ja onnellisen lapsuuden, vaikka MOLEMMAT vanhempani ovat kirkon työssä.

Ehkä et ole vain vielä huomannut kaikkea :-)

Vierailija
60/99 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se perheen pappi voi olla myös äiti, jolloin se olisi isä, joka täällä valittaa. Eikä tää työajattomuus koske vaan pappeja, jos ette sattuneet tietämään, vaan samassa kastissa ovat myös diakoniatyöntekijät ja kanttorit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme