Työttömät töihin ilman palkkaa
No nyt se on sitten totta. Hallituksen esityksen mukaan työttömät laitetaan töihin ilman palkkaa näyttämään työnantajille, mitä he osaavat. Vapaaehtoisesti tietenkin. Toistaiseksi ei tiedetä, ovatko vakuutukset tai työterveyshuolto voimassa ko. aikana tai voiko työttömän laittaa vastaamaan yöllä 30 vanhuksen hengestä, mutta päänavaus on nyt tehty: työstä ei tarvitse enää maksaa palkkaa!
Kommentit (180)
Ei vitun vittu kun hallitus on ahne paska
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kuukautta teillä menisi työnäytteen antamiseen? Osaavalta voisi riittää muutama tunti.
Ethän sinä oikeasti ole noin tyhmä? Ethän?
'Työnäyte' on vain uusi nimi ilmaiselle, mahdollisesti jopa kuukausia kestävälle työlle. Ei se ole mikään parin tunnin "näytä meille, miten otat verinäytteen" tai "näytä meille miten hitsaat kaksi putkea toisiinsa, ja jos osaat sen tehdä, otamme sinut töihin".
Tuota voitaisiin kutsua työhaastatteluksi.
Mutta siitähän ei ole kyse. Tämä uusi 'työnäyte'-termi on keksitty, jotta ihmisille ei tarvitse maksaa palkkaa.
Miten tämä suunnitteilla oleva "työnäyte" poikkeaa työkokeilusta? Sitenkö, ettei sen ajalta saisi edes sitä 9 euroa päivärahan lisäksi?
Olen ymmärtänyt työkokeilun keinona näyttää osaamistaan työnantajalle, mutta olen kai sitten ymmärtänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan ymmärrä, että jos hallituksen mielestä työstä ei tarvitse maksaa palkkaa, niin miten he itse voivat mitään palkkiota vaatia? Tuossa jos missään palkaton "työnäyte" olisi paikallaan, jonka jälkeen kansa voi arvioida saako jatkaa tehtävässään vai siirtyykö seuraavaa ilmaista työnäytettä tekemään.
Tuo sss on kyllä härskein hallitus mitä olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä suunnitteilla oleva "työnäyte" poikkeaa työkokeilusta? Sitenkö, ettei sen ajalta saisi edes sitä 9 euroa päivärahan lisäksi?
Olen ymmärtänyt työkokeilun keinona näyttää osaamistaan työnantajalle, mutta olen kai sitten ymmärtänyt väärin.
Työkokeilu on
-ammatinvalinnaohjaukseen (lähinnä nuorille)
-yrittäjyyttä suunnittelevalle tai
-jos ollut pitkään pois työmarkkinoilta
Ja huom. täällä keskustelevat pääsääntöisesti syrjäytyneet ääriainekset, jotka eivät tekisi mitään yhteiskunnan hyväksi, mutta vaativat kyllä jokaisen sentin, mit yhteiskunnalta irtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu on
Ja huom. täällä keskustelevat pääsääntöisesti syrjäytyneet ääriainekset, jotka eivät tekisi mitään yhteiskunnan hyväksi, mutta vaativat kyllä jokaisen sentin, mit yhteiskunnalta irtoo.
Mistä sinä tiedät kuka täällä keskustelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kuukautta teillä menisi työnäytteen antamiseen? Osaavalta voisi riittää muutama tunti.
'Työnäyte' on vain uusi nimi ilmaiselle, mahdollisesti jopa kuukausia kestävälle työlle. Ei se ole mikään parin tunnin "näytä meille, miten otat verinäytteen" tai "näytä meille miten hitsaat kaksi putkea toisiinsa, ja jos osaat sen tehdä, otamme sinut töihin".
Mutta siitähän ei ole kyse. Tämä uusi 'työnäyte'-termi on keksitty, jotta ihmisille ei tarvitse maksaa palkkaa.
En, mutta sinä olet. Tietenkään työnäytettä ei ole keksitty, ettei tarvitse maksaa palkkaa. Miten sinä tyhmä kuvittelet, että sillä tämä yhteiskunta pyörii? Eihän siinä kukaan maksa veroja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu on
Sää sanoit sen niin hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu on
Mistä sinä tiedät kuka täällä keskustelee?
Psykologina pystyy teksteistäkin paljon päättelemään. Toisaalta hyvin moni ei edes ymmärrä lukemaansa, joten varmaan täällä on muutama heikkolahjainenkin joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta sinä olet. Tietenkään työnäytettä ei ole keksitty, ettei tarvitse maksaa palkkaa. Miten sinä tyhmä kuvittelet, että sillä tämä yhteiskunta pyörii? Eihän siinä kukaan maksa veroja!
Työnäytehän on nimenomaan ilmainen 6 kuukauden työskentely työpaikalla ilman palkkaa tai työsuhdetta. Siis näin ihan tuon virallisen esityksen mukaan. Eli se on 6 kuukauden ilmainen työpanos.
Vierailija kirjoitti:
Mihin työssäkäyviä enää tarvitaankaan? Kaikki vaan työttömiksi ja ilmaiseksi töihin! Selvää säästöä.
Tyhymä. Kaikille työttömille annetaan rekisterinumero, jolloin he ovat kaikki yritrtäjiä.
Sipilä ja Stubb sekä Soini ilmaistöihin vanhusten kakkavaippoja vaihtamaan. Saisivat kerrankin tuntumaa, mitä on duunarin arki. Antakoot esimerkkiä ensin, ennenkuin rupeavat näitä tuhoontuomittuja ideoitansa heittelemään.
Tietenkin Suomalaisten on mentävä ilmaiseksi töihin, että saadaan rahaa turvapaikanhakijoiden palkallisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnäytehän on nimenomaan ilmainen 6 kuukauden työskentely työpaikalla ilman palkkaa tai työsuhdetta. Siis näin ihan tuon virallisen esityksen mukaan. Eli se on 6 kuukauden ilmainen työpanos.
Vasta maanantaina tulee yksityiskohdat. Todellakaan tuollainen laki ei voi tulla voimaan, missä täysin ilmatteeksi TÖISSÄ. Eikä siinä tule yhteiskunnalle säästöjä eikä tuloja. Mitä työtä voisi edes näyttää 6kk ajan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin työssäkäyviä enää tarvitaankaan? Kaikki vaan työttömiksi ja ilmaiseksi töihin! Selvää säästöä.
Tyhymä. Kaikille työttömille annetaan rekisterinumero, jolloin he ovat kaikki yritrtäjiä.
Yrittäjiä joilla ei ole sosiaaliturvaa. Tuohan on briljantti idea! Työttömyys saadaan noin vain nollaan, yhtäkkiä koko maa on täynnä yrittäjiä (ajattele miten hyvältä näyttää kansainvälisissä tilastoissa!) ja sosiaalikulut saadaan lähes nollaan.
Tosin sitten asunnottomat kerjäävät kaduilla. ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä joilla ei ole sosiaaliturvaa. Tuohan on briljantti idea! Työttömyys saadaan noin vain nollaan, yhtäkkiä koko maa on täynnä yrittäjiä (ajattele miten hyvältä näyttää kansainvälisissä tilastoissa!) ja sosiaalikulut saadaan lähes nollaan.
Tosin sitten asunnottomat kerjäävät kaduilla. ...
Suomessa nuo kerjäläiset kuolevat heti ensimmäisenä syksynä kylmyyteen. Jostain kumman syystä tätä arktisen maan erityispiirrettä ei muisteta, kun valitetaan suomalaisten "liian hyvästä" sosiaaliturvasta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän negatiivista suhtautumista. Minkä tavallaan ymmärränkin, mutta eihän tämä nyt mikään uusi asia ole. Miten eroaa aiemmasta työharjoittelusta tai työkokeilusta?
Itse lähdin työttömänä 5kk palkattomaan harjoitteluun. Vitutti, mutta sain ensin määräaikaisen ja sittemmin vakituisen työn tuosta harjoittelupaikasta. Olisin varmaan edelleen työtön ilman tuota harjoittelua.
Miksi tämä on saanut 4 yläpeukkua ja 14 alapeukkua? Voisiko joku alapeukuttaja perustella, mikä tuossa nyt niin nakertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän negatiivista suhtautumista. Minkä tavallaan ymmärränkin, mutta eihän tämä nyt mikään uusi asia ole. Miten eroaa aiemmasta työharjoittelusta tai työkokeilusta?
Itse lähdin työttömänä 5kk palkattomaan harjoitteluun. Vitutti, mutta sain ensin määräaikaisen ja sittemmin vakituisen työn tuosta harjoittelupaikasta. Olisin varmaan edelleen työtön ilman tuota harjoittelua.
Miksi tämä on saanut 4 yläpeukkua ja 14 alapeukkua? Voisiko joku alapeukuttaja perustella, mikä tuossa nyt niin nakertaa?
Kun on niin hävettävää olla ite aktiiviinen. Työttömän kuuluu valittaa ja tyhmistyä kotonansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se, että vaikka itsellesi kävi hyvin niin kaikille ei käy. Omalla kohdallasi systeemi toimi niin kuin pitäisi, eli työnantajasi oli valmis palkkaamaan jonkun. Ikävä kyllä monet työnantajat eivät toimi yhtä rehdisti vaan käyttävät systeemiä hyväkseen, ottamalla ilmaisia kokeilijoita ilman aikomustakaan koskaan palkata ketään. Siinä sitten ei auta yhtään teit työsi miten hyvin tahansa, työnantaja laittaa sinut ilmaisen jakson päätyttyä pihalle ja ottaa uuden ilmaisen työntekijän tilalle.
Minä voisin tulla sulle avustajaksi.