Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkäinen kumppani masentaa.

Vierailija
27.10.2024 |

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010786779.html

Tämä tuli vastaan ja aloin lukee. Jos mä mieheltä kyselen tollasia niin hän saattaa suuttua tai kattoo minua todella ikävällä ja inhottavalla ilmeellä. 

Saattaa vastata tyyliin että " mitäää sää kyselet, ahdistaa kun kysyt, emmä jaksa muistella mitä oon tänään tehnyt jne jne jne". Vastaa hyvin tylysti ja ikävästi. Ilmeet on ne pahimmat, hän on saanut minua itkee useita kertoja kun on ilkeä. 

Viikonloppusin ollaan täysin hiljaa ja ite en uskalla ottaa häneen kontaktia kun pelkään hänen reaktiota. Saattaa raivostua ihan siitä kun kysyn siltä et pitäiskö joku homma tehä yhessä.

Hän on tosi mukava sitten mies kavereille tai omalle perheelle. Mulle ei. 

Musta on tullut arka, masentunut ja ehkä jopa pelokas. Ollaan ihan töissäkäyviä ja päihteettömiä. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen kysyä itseltäsi, että miksi hitossa suostut elämään tuollaisen örkin kanssa? Lähde litomaan.

Vierailija
2/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken kannustakaan olemaan (tahallaan) äkäinen, aika epäluontevilta nuo kysymykset tuntuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakko pitää yhdessä?

Vierailija
4/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikken kannustakaan olemaan (tahallaan) äkäinen, aika epäluontevilta nuo kysymykset tuntuvat.

Olen ap. Mitä järkeä on sit ihmisuhteissa jos ei jutella elämästä? 

Vierailija
5/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mitä miestä vaivaa kun on tommonen mulle? Sit kun kysyn siltä että etkö sä siedä mua vai ärsyttäänkö jotenkin niin vastaa että ei. Silti on mulle niin töykee et tekis mieli vaa kävellä järveen. 

Vierailija
6/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut mitä miestä vaivaa kun on tommonen mulle? Sit kun kysyn siltä että etkö sä siedä mua vai ärsyttäänkö jotenkin niin vastaa että ei. Silti on mulle niin töykee et tekis mieli vaa kävellä järveen.

Mies äksyilee sinulle kun jokin häntä vaivaa. Onko sillä toisaalta väliä ärsyyntyykö sinusta, vai onko kyse ainoastaan siiitä että paha olo purkautuu sinuun? 

Käytös sinua kohtaan on kuitenkin sama ja se tuntuu sinusta todella pahalta. 

Niin pahalta että tekisi mieli kävellä järjeen. Vaihtoehtoja on kuitenkin hyvin paljon. Esimerkiksi jatkaa elämää erillään. 

Vierailija
7/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sua itsestään selvyytenä. Haluatko tuollaisen suhteen loppuelämäksi? Lähde menee

Vierailija
8/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies äksyilee sinulle kun jokin häntä vaivaa. Onko sillä toisaalta väliä ärsyyntyykö sinusta, vai onko kyse ainoastaan siiitä että paha olo purkautuu sinuun? 

Niin pahalta että tekisi mieli kävellä järjeen. Vaihtoehtoja on kuitenkin hyvin paljon. Esimerkiksi jatkaa elämää erillään. 

Hän ei koe tarvetta avautua. Meil hiipuu yhteys tän takia. Oon joskus sanonu sille et oon aina tukena ja vierellä ja saa avautua jos tuntuu siltä. 

Vierailija
9/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää suhun henkistä väkivaltaa, gaslighter/joku muu persoonallisuushäiriö. Itellä oli tuollainen, elämä kuin munankuorilla kävelyä, mielenterveys kärsi. Kannattaa erota ennen kuin oot ihan masentunut.

Vierailija
10/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei koe tarvetta avautua. Meil hiipuu yhteys tän takia. Oon joskus sanonu sille et oon aina tukena ja vierellä ja saa avautua jos tuntuu siltä. 

Ei se kukkokaan käskien laula, eikä välttämättä edes osaa vaikka olisit kuinka hyvin ruokkinut. 

Vierailija
11/23 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen mies. Ei ole hyvä suhteelle jos sinusta tulee outo ja et voi enää puhua mitään kun mies suuttuu aina. Minun mieheni ei ole koksaan äkäinen eikä suuttunut vaikka kolaroin sen auton. Sanoi vaan että "jaa sitten se kai pitää viedä korjaamolle" eikä muuta sanonut.

Vierailija
12/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sua itsestään selvyytenä. Haluatko tuollaisen suhteen loppuelämäksi? Lähde menee

Oisko näin? :( 

Vierailija
13/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, hienon miehen olet itsellesi valinnut. Pidä toki kiinni kynsin ja hampain. Hyvää loppuelämää.

Vierailija
14/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on löydetty joku jännämies, josta ei uskalleta sitten päästää irti.

Lähde menemään. Ei kenenkään tule sietää tuollaista käytöstä ja vielä enemmän hämmentää, että olet tuollaisen kanssa päätynyt minkäänmuotoiseen suhteeseen.

Vierailija
15/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli aivan samanlainen. Suhteen alussa osasi esittää mukavaa, että sai minut koukkuun. Muuten oli ilkeä, vihainen ja katkera mies. Jälkeenpäin olen miettinyt, etten koska muista hänen hymyilleen aidosti. Jos joku asia oli hänestä hauskaa, hän sanoi ha ha. Muttei nauranut aidosti. Nekin asiat, joista hän sitä vähäistä iloa sai, olivat usein melko julmia. Jollekin sattui jotain ikävää. 

Eli lähde. Elämä on paljon parempaa aidosti tuntevan kumppanin kanssa. Tai yksikin. 

Vierailija
16/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä, jos joku ystäväsi käyttäytyisi sinua kohtaan tuolla tavalla? Sietäisitkö? Tuskin. Miksi siis siedät tuollaista ihmiseltä, jonka juuri tulisi olla se joka kohtelee sinua hyvin.

Vierailija
17/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän et tuun saamaa valtavasti askaa niskaan mutta siedän koska hän on mulle ainut perhe. Mulla ei ole tukiverkosto eikä muita ihmisiä. Olen todella yksinänen. 

Vierailija
18/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun äkäilee ihan normaalista kysymyksestä sanot asiallisesti mutta tiukasti että minulle ei tarvitse eikä saa sanoa noin rumasti. Lähdet vaikka itse sitten käymään lenkillä niin mies saa hetken aikaa mietiskellä mitä tuli sanottua. Eiköhän opi useamman toiston jälkeen. Älä jää likaämpäriksi, sulla on omakin elämä. Mies voi toki olla masentunut ja kannattaa ohjata hakemaan apua.

Vierailija
19/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde hyvä ihminen tiehesi. Tuo pahenee iän myötä eikä ainakaan muutu paremmaksi. Kysäsepä lähteekö sun kanssa pariterapiaan puhumaan teidän kommunikaatio-ongelmista. Jos ei, ja etenkin jos suuttuu, niin siinä sulle vastaus. Haluatko tosiaan olla ihmisen kanssa joka ei vaivaudu edes puhumaan kanssasi?

Vierailija
20/23 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän et tuun saamaa valtavasti askaa niskaan mutta siedän koska hän on mulle ainut perhe. Mulla ei ole tukiverkosto eikä muita ihmisiä. Olen todella yksinänen. 

Miksi sinusta on parempi että olet "parisuhteessa" yksinäinen ja ilkeän ihmisen loukattavana kuin se että olisit yksin, eikä kukaan ilkeilisi sinulle?

Jälkimmäisessä tapauksessa sinulla olisi kuitenkin rauha olla ja tehdä mitä haluat, sekä mahdollisuus löytää parempaa seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi