Missä voisin tavata sokean miehen?
Olen äärimmäisen epävarma ulkonäöstäni ja epäilen, että suhteenalkuni kaatuvat rumaan ulkonäkööni. Haluaisinkin tavata sokean miehen. Mistä näitä voisi löytää?
Kommentit (72)
Hienoa jos haluat seurustella sokean kanssa, mutta älä vaan sano hänelle että halusin tavata sinut vaan koska et pysty näkemään kuinka ruma olen.
Voiko sokeat tavallaan arvata tai tietää jostain, että ihminen on ruma?
Mua ahdistaa tämä ulkonäkökeskeinen pariutumiskulttuuri niin paljon. Tuntuu, että jään kaikesta paitsi ruman ulkonäköni vuoksi enkä kelpaa kenellekään.
Toisaalta kuurosokea ois vielä parempi, koska mun jututkin on vähän tyhmiä eikä mulla oikein koskaan ole mitään mielenkiintoista sanottavaa.
Välittääkö sokeat kumppaninsa ulkonäöstä? Jos niin miksi/miten? Ymmärrän kyllä tuntoaistin näkökulman, mutta tarkoitan nyt ihan vain visuaalista ulkonäköä. Mielenkiintoista :D
Ihon tasaisuuden ja sileyden ainakin pystyy tuntemaan ja ylipainon, mutta mitä esimerkiksi erilaiset kasvojen muodot, vaikka iso nenä merkitsee?
Kyllä sokea tietää, miten ihmiseen suhtaudutaan, joten hän huomaisi sen.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kuurosokea ois vielä parempi, koska mun jututkin on vähän tyhmiä eikä mulla oikein koskaan ole mitään mielenkiintoista sanottavaa.
Mulle näiden lisäksi munaton varmaankin.
Seukkaako sokeat vain toisten sokeiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sokea tietää, miten ihmiseen suhtaudutaan, joten hän huomaisi sen.
Ihmiset luottavat silmiinsä niin paljon, että muut aistit ovat toissijaisia. Sokealla on kaksi aistia todella tehokkaassa käytössä, kuulo ja tunto. Ne ovat erittäin tärkeitä arvioitaessa ihmisen yleisasennetta, joten uskoisin että sokea on jopa herkempi havaitsemaan, jos jotain on vialla sosiaalisissa suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Välittääkö sokeat kumppaninsa ulkonäöstä? Jos niin miksi/miten? Ymmärrän kyllä tuntoaistin näkökulman, mutta tarkoitan nyt ihan vain visuaalista ulkonäköä. Mielenkiintoista :D
Ai että sokealla olisi joku kaveri, joka kertoo aina, että onko sokean potentiaalinen hoito hyvännäköinen yhteiskunnan nykyisessä ulkonäköstandardissa ja sokea tekee päätöksen sen perusteella? "Reisivako on kova juttu nyt ja hänellä ei ole sitä." Vaikea uskoa kyllä. Sokeallekin varmasti kehittyy jonkinlaiset omat standardit kasvoja ja vartaloita tunnustellessa.
Oletteko ihmetelleet miten Daredevilkin seukkailee aina vaan todella hottisten naisten kanssa? Se tumma hoitsu, Elektra, se blondi sihteerikkö.. kyllä ne sokeatkin tietää!
172 cm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että sokealla olisi joku kaveri, joka kertoo aina, että onko sokean potentiaalinen hoito hyvännäköinen yhteiskunnan nykyisessä ulkonäköstandardissa ja sokea tekee päätöksen sen perusteella? "Reisivako on kova juttu nyt ja hänellä ei ole sitä." Vaikea uskoa kyllä. Sokeallekin varmasti kehittyy jonkinlaiset omat standardit kasvoja ja vartaloita tunnustellessa.
No teit aika kärjistetyn esimerkin, mutta jotain tuohon suuntaan: välittääkö sokea siitä, miltä hänen puolisonsa näyttää muiden silmissä? Tuntuuhan se monille näkevillekin olevan hyvin tärkeää. Tietysti kaikki ovat yksilöitä, mutta olisi kiva kuulla näkemyksiä tai kokemuksia tästä.
Mua myös kiinnostaa tämä aihe. En ole aikaisemmin edes tullut ajatelleeksi, että ulkonäköpaineista voisi päästä eroon seurustelemalla sokean kanssa.
Ap lähtee nyt vaan sinne Iiriksen kulmille notkuun ja jalkaa sitten vaan eteen kun näkyy potentiaalinen sokkomies ;)
Mikäs paikka tää Iiris on? Onko Turussa jotain sokeiden ihmisten kohtaamispaikkaa?
Kaikki minun tuntemani sokeat ovat seurustelleet sokeiden kanssa. :o
On hienoa että voisit olla sokean kanssa. Sokea ihminen tuskin löytää kovin helposti kumppania. Voisit hengata vaikka jonkin sokeiden palvelukeskuksen liepeillä ja jos siellä on jokin piha jossa istuskelevat, voisit kysyä haluavatko he sinusta juttuseuraa. En ole varma mitä henkilökunta tuosta ajattelee mutta aina voi kokeilla!
Muuta hyvää ideaa ei tule mieleen.
Viestin 19 kirjoittaja lisää, että sokea toki voi löytää helpostikin kumppanin muista sokeista, mutta sokealle ihmiselle olisi hyvä olla näkökykyinen kumppani ihan siksikin, että se helpottaisi sokean elämää ja liikkumista! Ja mikäpä sen parempaa kuin että se avustaja olisi elämänsä rakkaus. :)
Hyvä idea. Sokea ja KOMEA mies :-)