Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätitkö gradun/lopputyön tekemättä, mutta työllistyit silti hyvin?

Vierailija
12.04.2016 |

Niin, sinä, joka opiskelit yliopistolla tai korkeakoulussa ja jätit opinnot loppuvaiheessa kesken, oletko onnistunut työllistymään hyvin?
Itse tein kaikki muut opinnot yliopistolla paitsi gradun ja olen ollut oman alani töissä nyt parikymmentä vuotta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä, joka opiskelit yliopistolla tai korkeakoulussa ja jätit opinnot loppuvaiheessa kesken, oletko onnistunut työllistymään hyvin?

Itse tein kaikki muut opinnot yliopistolla paitsi gradun ja olen ollut oman alani töissä nyt parikymmentä vuotta.

Niin, ennen oli töitä niille, jotka töitä halusivat tehdä. Nykyään ei saa edes siivoustöitä, vaikka olisi kaksi gradua tehtynä.

Vierailija
2/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä jo ihmettelin, että mikä pelleavaus tämäkin on, mutta sinä oletkin joku viisikymppinen kääkkä. Ei nykyään kukaan täysjärkinen jätä mitään koulutusta kesken. Ei kukaan nykyään saa töitä, jos jättää jonkun koulutuksen kesken!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tuntemilleni koodareille on käynyt näin ja se johtui siitä, että pääsivät töihin ennen valmistumista. Pari niistä teki gradun myöhemmin.

Vierailija
4/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mikä vitsi. Ei, koulut kesken jättäneet eivät työllisty enää. Ehkä sinä juu sait joskus 90-luvulla, muttei kukaan tänä päivänä enää.

Minunkin isäni yleni toimitusjohtajaksi asti, vaikka suoritti vain oppikoulun. Ei opiskellut sen jälkeen yhtään mitään, koskaan. Tienasi ennen eläköitymistään 48 000 euroa kuussa. 

Ennen oli vähän helpompi päästä ilman koulutusta töihin.

Vierailija
5/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Työuraa takana 15v ja lopputyö tekemättä. Tosin aion sen vielä urakoida. Itselläni tutkintotodistuksen puute on vaikuttanut uralla etenemiseen. Mutta töitä on riittänyt.

Vierailija
6/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan muita. Ehkä ennen, mutta EI ENÄÄ. Välillä oikeesti itkettää, kun niin moni suomalainen ei oikeasti TAJUA millaiseen Suomeen ja työelämään nykynuoret valmistuvat. Enää ei riitä että on gradu, vaan pitää olla väh 3 v oman alan työkokemusta, ulkomaan kokemusta, työhistoriaa ja/tai opintoja täydentäviä harrastuksia tai vapaa-ajan toimia (esim vapaaehtoistyötä järjestötoiminnasta tms). Äitini kertoi että hänet ja opiskelukaverit revittiin 80-luvulla töihin suoraan koulun penkiltä, mutta toista se on nykyisin. Sillon varmaankin oli ihan sama saiko sitä lopputyötä tehtyä vai ei. Tänä päivänä on aina se hakijakandidaatti xxx , jolla paperit on kourassa.

Okei, kaikki on mahdollista, mutta kyllä suuret linjat ovat nykyisin tämän suuntaisia. 

Vierailija
7/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tosi kääkkä. Onko tama palsta vain nuorille nyt opiskeleville?

Valmistuin pahimman laman aikaan 90-luvulla ja sain töitä kuin ihmeen kautta. Laman aikaan ei edes kesätöitä ollut, vaan kesät piti käyttää kesätentteihin, jos pystyi.

Pätkiä on tullut tehtyä ja ihan samassa kilpailutilanteessa nuorempien kanssa olen KOKO AJAN. En siis ole ollut 20 vuotta samassa paikassa vakituisena, vaan minut on irtisanottu kerran ja lomautettu kaksi kertaa ja olen ollut useissa YT-neuvotteluissa.

Kiinnostaisi kuulla, onko muita ilman keskeyttäneitä ja työelämään sijoittuneita.

Vierailija
8/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Kiinnostaisi kuulla, onko muita ilman keskeyttäneitä ja työelämään sijoittuneita.

Siis muita ilman loppututkintoa olevia eli keskeyttäneitä ja työelämään sijoittuneita.

Vierailija
9/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tämän päivän nuoria, itselläkin on kaksi nuorta. Kilpailu on nykyään kovempaa monella saralla.

Kysymys on tarkoitettu siis ihan sitä selvittämään, että onko oikeasti ihmisiä sijoittunut työelämään ilman loppututkintoa. Riippuu toki alastakin. Neljättöista YT:t eivät ole ihan pikkujuttu kestää saati 90-luvun lama ja näköalattomuus. Oma työpaikkani on aina ollut epävarma, ja työvuodet ovat kertyneet pätkä kerrallaan.

Pahoittelut kaikille, jotka luulitte, että vähättelen nykyaikojen vaikeutta.

Vierailija
10/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Työuraa takana 15v ja lopputyö tekemättä. Tosin aion sen vielä urakoida. Itselläni tutkintotodistuksen puute on vaikuttanut uralla etenemiseen. Mutta töitä on riittänyt.

Kiitos kommentista. Itsekään en ole pystynyt hakemaan virkaa tuon gradun puuttumisen takia, mutta töitä on löytynyt muuten.

Vierailija
11/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain aloilla tärkeämpää on suhteet ja tuuri ja tekeminen kuin paperit.

Vierailija
12/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä edelleen kesken jääneillä opinnoilla pärjää, kun lähtee politiikkaan. Vihreissä, vasemmistossa ja demareissa näitä ikuisia ylioppilaita riittää jopa ministeritasolla. 

Vierailija
13/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edelleen kesken jääneillä opinnoilla pärjää, kun lähtee politiikkaan. Vihreissä, vasemmistossa ja demareissa näitä ikuisia ylioppilaita riittää jopa ministeritasolla. 

Hehheh, no poliitikot ovat oma lukunsa...

Ap

Vierailija
14/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tuskin ei, mutta muualla voi ihan kandin papereillakin päästä töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi