Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka EI kokenut synnytystä erityisen kivuliaaksi?

Vierailija
11.04.2016 |

Itselläni epiduraali toimi niin hyvin, että kierukankin asettamisen koin kivuliaampana kuin synnytyksen :D Mietin onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla neljä kertaa enkä ole tarvinnut kivunlievitystä. Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut ja hyvä kivunsietokyky. Mieluummin synnyttäisin kuin menisin hammaslääkäriin...

Vierailija
2/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun supistukset ennen epiduraalia oli sellasia kovia menkkajomotuksia/kovaa polttavaa särkyä.. oli sillon h-hetkellä suht rajua mutta tuskin mitään niihin viimeisiin sentteihin verrattuna (joita siis en tuntenut edes). Sitten vedin ilokaasulla pään ihan sekasin ja epiduraali vaikutti vielä ponnistusvaiheessakin, joten kaiken kaikkiaan erittäin helppo, melko kivuton, ja sekava (:D) synnytys! Ihan positiivinen kokemus jäi tästä ensimmäisestä ja samalla myöskin viimeisestä synnytyksestä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet helvetin onnekas, AP.

Vierailija
4/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli kamala, koska oli käynnistetty ja epiduraalikin vaikutti vain toisella puolella. Toinen olikin sitten ihan helppo, enkä ottanut muuta kuin ilokaasua. Yhdyn edelliseen kommenttiin hammaslääkäristä...

Vierailija
5/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnyttäminen on ollut lähinnä epämiellyttävää, ei niinkään kovin kivuliasta. Kaksi synnyttänyt, ilokaasu.

Vierailija
6/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla! Epiduraalin suunnittelin ottavani, mutta ilokaasulla mentiin kun en muuta koennut tarvitsevani! Mun mielestä jo yhdyntäkin sattuu joten odotin synnytyksestä hirveää teurastusta. Edelleen ihmettelen miten se ei ollutkaan niin paha..kierukan asennuskin tosiaan teki enemmän kipeää.

Kyllä on kumma juttu?! :D kaiken järjen mukaan synnytyksen olisi pitänyt olla aivan sietämätöntä.

Kuopus sitten syntyikin kiireellisellä sektiolla joten vain yksi ''normaali'' synnytyskokemus.

Vierailija
7/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, epiduraali vei tunnon jalasta, lapsivesikalvo ei puhjennut ja kivut kovat. En kuitenkaan itkenyt tms. Ajattelin kanssa että hammaslääkäri pahempi.

Toisesta synnytyksestä olikin sitten sellainen kipu jota voisi verrata siihen kun juurihoitoa tehdään kaikkiin hampaisiin yhtäaikaa ilman puudutusta. En saanut epiduraalia ja synnytys oli käynnistetty.

Luottavaisin mielin odotan kolmatta synnytystä, ehkä se vaan tuleekin tällä kertaa suht kivuttomasti ja nopeasti. Näin uskon ja toivon.

Vierailija
8/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla neljä kertaa enkä ole tarvinnut kivunlievitystä. Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut ja hyvä kivunsietokyky. Mieluummin synnyttäisin kuin menisin hammaslääkäriin...

Hyvä kivunsietokyky, anna mun nauraa. Sulla on vaan supistukset eivät aiheuta samanlaista kipureaktiota kuin normaaleilla naisilla. Ponnistus ei mulla tuntunut missään (ilman kivunlievitystä), vaikka paikat repesi totaalisesti, mutta se avautumisvaihe.

Hammaslääkärillä mua on porattu ilman kivunlievitystä ja se oli ihan piece of cake.

Vierailija
9/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla esikoinen syntyi aivan järkyttävällä vauhdilla.. kätilötkin ihmetteli miten se noin nopeaa tulee kun vielä ensimmäinen synnytys. Kaikki tapahtui niin nopeaa ettei paljoa ehtinyt kivuissa kärsiä! Ja luomuna tosiaan mentiin.

Vierailija
10/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei sattunut yhtään, kahvia join sen jälkeen kun ajoivat pois synnytyssalista. Tekivät vaimolle sektion.

Vierailija
11/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kivunsietokyky, anna mun nauraa. Sulla on vaan supistukset eivät aiheuta samanlaista kipureaktiota kuin normaaleilla naisilla. Ponnistus ei mulla tuntunut missään (ilman kivunlievitystä), vaikka paikat repesi totaalisesti, mutta se avautumisvaihe.

Hammaslääkärillä mua on porattu ilman kivunlievitystä ja se oli ihan piece of cake.

Ootko vähän katkera? Miten se on sulta pois jos toisilla on helppo synnytys? :D

Vierailija
12/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolla synnytin, ei tuntunut missään. Ei myöskään jälkeepäin vaikka uhottiin että haava sattuu s*atanasti. No eipä sattunut yhtään! Todella tyytyväinen sektioon, palauduinkin vauhdilla.

Vierailija
13/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta naurattaa tollanen  "mulla on hyvä kivunsietokyky" selityksenä helpolle synnytykselle.

Vierailija
14/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä ei ponnistaminen sattunut yhtään kun epiduraali toimi hyvin. Alkusupistukset olivat jotain nii käsittämättömän hirveää, että en enää halua edes muistella. Hampaan poraaminen ei tunnu missään sen jälkeen. Tokassa synnytyksessä ei alkusupistukset olleet yhtä pahoja, mutta epiduraali ei sitten toiminutkaan kunnolla. Ponnistaminen ei sattunut niinkään pahasti, mutta repeäminen sattui aivan h*lvetisti.

Vierailija
15/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerralla meinasi korvat haljeta kun vaimo kiljui ja kiroili. Hävetä sai. Toka kertaa oli jo helpompi vedin vähän viinaa rauhoittavia ja laittomiakin päiheitä, niin että repesin hillittömästi, kun lapsi ripuloi synnyskanavaan ja sieltä tultuaan.

Vierailija
16/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta naurattaa tollanen  "mulla on hyvä kivunsietokyky" selityksenä helpolle synnytykselle.

Miten sinä oletat tietäväsi mitään toisten kivunsiedosta? :) Tämä kulkee meillä suvussa ja on toisinaan jopa haitallista, kun ei tajua jossain olevan kipua ennen kuin on myöhäistä (ja siksi allekirjoittaneelta on jouduttu poistamaan pari hammastakin, kun en tiennyt niiden olevan rikki, isälläni taas on ollut vuosia polvesta kierukka paskana ennen kuin huomattiin jne.). 

Vierailija
17/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku katkera täällä alapeukuttaa kaikki kommentit :DDD

Vierailija
18/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmantena osapuolena sotkeudun juttuunne, mutta itse en usko että toisilla on parempi kivunsietokyky, luulen että se enemmänkin niin että toiset vain tuntevat kivun kovempana.

Toinen lapsistani itkee todella kovaa hysteerisesti kun johonkin sattuu, kuin teurastettavana kun on esim. Iso kova kakka ja toinen lapsi ei ole koskaan ollut herkkänä. Ja nämä kivut eivät ole esim. Haava, ei tämä kipu herkkä haavoja tai kolhuja itke, mutta kaikki kehon sisältä tuleva kipu on silminnähden sietämätöntä.

Ihmisillä voi olla erimäärä makunystyröitäkin joten miksi ei myös tuntohermoja tai miksi niitä nyt kutsutaan.

Vierailija
19/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasta purren meni kaikki, en huutanut tai rääkynyt ja ollut kuoleman partaalla. 

Viimeinen (neljäs) oli aivan unelmasynnytys. Hetken verran avautumiskpuja, sitten ponnistus (kolme minuuttia ) ja nelikiloinen vauva ulkona. 

Edellisetkään synnytykset eivät ole olleet mitenkään vaikeita. Varmaan ihan tavallisia. 

Vierailija
20/55 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo vastaaja, mutta kyllä mun mielestä kivunsietokyvyssä on ihan selviä eroja. Esim. sellainen, joka pystyy rentouttamaan itseään tietoisesti synnytyksessä, kestää kipua paremmin kuin sellainen, joka ei osaa. Ja eroja on muutenkin: kun me oltiin miehen kanssa tatuoitavana yhtä aikaa (tatuoitiin vihkisormukset), mies oli aivan valkoisena ja häntä heikotti, mä en olisi edes kutsunut sitä kivuksi. Kyseessä oli kuitenkin molemmilla sama kohta, joten mikä selittää eron? Samoin miehellä verikokeen ottaminen tuntuu todella kivuliaalta, mä en sitäkään kutsuisi kivuksi. Mutta toisen synnytyksen jälkeen verikokeen ottaminen ja pistäminen ylipäätään sattui, joten siitäkin on kokemusta. Kivun kokeminen on yksilöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan