Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko hullu? Jälleensyntymisestä...

Vierailija
08.04.2016 |

Olen nelikymppinen nainen, korkeasti koulutettu, testatusti keskitasoa älykkäämpi. Olen kaikkien hihhulijuttujen ulkopuolella, en usko jumaliin ja vielä vähemmän uskontoihin.

Nyt kysyn av-raadilta, olenko kaikesta huolimatta myös hullu. Minulla on todella vahva tunne siitä, että minulla on ollut aikaisempi elämä, joka on vielä todella vahvasti läsnä tässä elämässäni. Jo pienenä minulla oli tunne siitä, että oikeasti olin intiaani ja poika. Olen jotenkin (harhaisesti) tullut siihen käsitykseen, että olen ollut intiaani jossakin Pohjois-Amerikassa ja saanut nuorena miehenä surmani jossakin taistelu- tai kaaostilanteessa.

En osaa millään lailla selittää, mistä tämä johtuu, mutta tunne on ollut minussa aina. Myös näkemykseni ja käsitykseni maailmasta on hyvin samankaltainen kuin hatarilla tiedoillani intiaaneilla kuvittelen olleen.

Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Kommentit (880)

Vierailija
361/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole hullu. En tunne ketään joka ois jälleensyntynyt.

Ihmiset pyörittelee vaikka mitä ajatuksia ja uskomuksia vain selvitäkseen elämästä. Näin ollut kautta historian.

Joskus noista kehkeytyy uskontoja. Helpompi uskoa johonkin ulkopuoliseen kuin tajuta kuolevansa ja itse olevansa vastuussa jokaisesta päivästä jonka elelee. 

Kaikki tuntemasi ihmiset ovat jälleensyntyneet - mutta sinä et tiedä sitä.

Oliko ajatus että tiedät mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Itsellä ei kyllä ole 6 kertaa arkkua kantaneena ja vainajia nähneenä enää mitään oletuksia ole. Ihminet lopulta kuolee ja madot syö jollei tuhkata.

Vierailija
362/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pyörittelee vaikka mitä ajatuksia ja uskomuksia vain selvitäkseen elämästä. Näin ollut kautta historian.

Joskus noista kehkeytyy uskontoja. Helpompi uskoa johonkin ulkopuoliseen kuin tajuta kuolevansa ja itse olevansa vastuussa jokaisesta päivästä jonka elelee. 

Oliko ajatus että tiedät mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Itsellä ei kyllä ole 6 kertaa arkkua kantaneena ja vainajia nähneenä enää mitään oletuksia ole. Ihminet lopulta kuolee ja madot syö jollei tuhkata.

Et ole hirveästi sitten sinäkään tätä ketjua lukenut.

Olen minäkin nähnyt kuolleen ihmisen RUUMIIN, maallisen ja fyysisen biologisen kehon.

Ei kukaan ole väittänyt, että se BIOLOGINEN massa minnekään seuraavaan elämään kävelee.

Älä viitsi olla lapsellinen.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkun kantamiseen ei tarvita suurta älykkyyttä, mutta fyysistä voimaa kyllä tarvitaan.

Vierailija
364/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaamasi prosessi tapahtuu keholle. Olet outo. Kukaan ei ole sanonut, että fyysinen ruumis jälleensyntyy. Reinkarnoituu kuolematon sielu, joka poistuu kehosta kuoleman hetkellä.

Vierailija
365/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävä olento eli sielu vaihtaa kehoja, mutta kehot eivät vaihda sieluja jälleensyntymisen yhteydessä.

Vierailija
366/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.

Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

Menneisyydestä tulevaisuuteen.

Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).

Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.

Vierailija
367/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on ovat jälleensyntyneitä, ja kaikki on jälleensyntymistä. Sama energia jatkaa kiertokulkuaan.

Vierailija
368/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kehoni kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä kehoni. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava keho annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.

Vierailija
369/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten arkun kantaminen voi liittyä ikuisen kuolemattoman tietoisuushiukkasen, sielun, jälleensyntymiseen.

Vierailija
370/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisuus on merkki elävästä olennosta (sielusta), jolla on aineettomia ominaisuuksia. Tietoisuus ei synny eikä tuhoudu, vaan se voi vain väliaikaisesti peittyä aineellisen energian alle, kuten aurinko peittyy pilven alle. Tietoisuus ei ilmene materiasta eikä hyödy millään tavalla kosketuksesta materiaan, vaan se pikemminkin hämärtyy kosketuksessa materiaan.

Elävä olento=sielu =ikuinen kuolematon tietoisuushiukkanen=energia.

Vierailija
371/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universaalien lakien ymmärtäminen edellyttää  moraalia.

Vierailija
372/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuria mysteerejä etsiessään ihmiset uskaltautuvat avaruuteen, vuorille ja valtameren pohjalle, mutta kuten suuri filosofi Laozi sanoi, maailmasta voi oppia lähtemättä kotoa. Lähdetään matkalle itsemme syvyyksiin, jossa meitä odottavat hämmästyttävät löydöt. Heidän ansiostaan voimme luoda vaihtoehtoisen elämänkatsomuksen, joka on sivistyneen ihmisen arvoinen.

Vierailija
373/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.

Vierailija
374/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu on siis kaikkein tärkein asia, sillä ilman sitä keho on kuollut. Mutta sielusta, joka oli kehon isäntä, tuli sen orja, ja nyt se on vain akun rooli.

Yleensä sanomme ajattelematta: "Ajattelen", "Kävelen", "Teen", "Syön" jne. Jos kuitenkin todella teemme sen ilman apua, meidän pitäisi pystyä selittämään se. Emme kuitenkaan tiedä, mitä lihasta on jännitettävä, jotta voimme liikuttaa kättä tai jalkaa. Kaikki tapahtuu itsestään. Keho toimii hyvin älykkäänä olentona, vaikka se on pelkkä biologinen kone. Kehossamme tapahtuu monimutkaisia biokemiallisia prosesseja, kuten ruoansulatus, aineenvaihdunta, jne. Kaikki nämä älykkäät prosessit tapahtuvat ilman, että me osallistumme niihin tietoisesti.

Vierailija
375/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaus tietokoneeseen, jossa fyysinen keho on "rauta"; hienojakoinen keho (mieli, äly, ego) on ohjelmisto; sielu on käyttäjä, joka kytkee päälle sähkön, joka antaa virtaa mielelle ja keholle.

Vierailija
376/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon uudelleensyntymiseen. mutta ei mun tartte sitä todistella tai kertoa kellekään.

Vierailija
377/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa sinäkin olet väärässä. Kaikki maailman menneet ja nykyiset uskonnot voidaan jäljittää taaksepäin muinaiseen Mesopotamiaan. Suomenkielessä on myös useita lähes identtisiä sanoja proto-juutalaisen kielen ja jopa 'maailman vanhimman' kielen Sanskritin kanssa.

Vierailija
378/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö teillä uudelleensyntyjillä herää kysymystä, että kuka on kaiken LUOJA?

Vierailija
379/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietobuumista ja monista tieteellisistä keksinnöistä huolimatta nykyihmiseltä puuttuu yhä kokonaisvaltainen näkemys maailmasta. Elämä näyttäytyy ihmisille monimutkaisena rakennussarjana, jossa on monia osia, joista jokainen yrittää koota jotain omaa. Yritykset luoda materialistiseen tieteeseen perustuva yhtenäinen maailmankuva ovat epäonnistuneet.

Myös tieteen ja uskonnon risteyttäminen on epäonnistunut - länsimainen tiede on vasta kehitysvaiheessa ja länsimainen uskonto jo hajoamisvaiheessa

Vierailija
380/880 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon uudelleensyntymiseen. mutta ei mun tartte sitä todistella tai kertoa kellekään.

Eikö tietoja pitäisi jakaa. Jos pidät kaikki tiedot itselläsi, se on saituutta, mutta ei rahassa mitattuna.