Olenko hullu? Jälleensyntymisestä...
Olen nelikymppinen nainen, korkeasti koulutettu, testatusti keskitasoa älykkäämpi. Olen kaikkien hihhulijuttujen ulkopuolella, en usko jumaliin ja vielä vähemmän uskontoihin.
Nyt kysyn av-raadilta, olenko kaikesta huolimatta myös hullu. Minulla on todella vahva tunne siitä, että minulla on ollut aikaisempi elämä, joka on vielä todella vahvasti läsnä tässä elämässäni. Jo pienenä minulla oli tunne siitä, että oikeasti olin intiaani ja poika. Olen jotenkin (harhaisesti) tullut siihen käsitykseen, että olen ollut intiaani jossakin Pohjois-Amerikassa ja saanut nuorena miehenä surmani jossakin taistelu- tai kaaostilanteessa.
En osaa millään lailla selittää, mistä tämä johtuu, mutta tunne on ollut minussa aina. Myös näkemykseni ja käsitykseni maailmasta on hyvin samankaltainen kuin hatarilla tiedoillani intiaaneilla kuvittelen olleen.
Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
Kommentit (880)
Emme voi nähdä tai ymmärtää mitään, koska aistilaitteemme on ohjelmoitu maallisia tila- ja aikaominaisuuksia varten. Vain jos korkeampien maailmojen asukkaat itse haluavat avautua meille, voimme nähdä heidän maailmansa. Lisäksi, aivan kuten jokainen maa vartioi omaa rajaansa, myös muut maailmat vartioivat sitä. Meistä on reilua, kun rajavartijat pidättävät tunkeilijan, mutta olemme hyvin yllättyneitä, kun avaruusalukset räjähtävät yrittäessään murtautua muihin maailmoihin pyytämättä. Meitä ei päästetä sinne myöskään moraalisista syistä, ennen kuin teemme sisäisen muutoksen. Avaruustutkimuksessa ihmiset ovat päättäneet sivuuttaa moraalin ja henkisyyden lait ja haluavat valloittaa avaruuden fyysisesti. Tämä on kuin yrittäisi tunkeutua toiseen maahan ilman viisumia. Sielulle on luonnollista, että se haluaa nousta muille planeetoille, koska se on alun perin peräisin korkeammista maailmoista. Pyrkimys palata alkuperäiseen on ymmärrettävää, mutta mekaaninen menetelmä on riittämätön.
Jälleensyntymiskokemukset on siitä hauskoja että niihin uskovat ovat aina olleet entisessä elämässään jotain erityistä: intiaani, prinsessa, kartanon neito, soturi jne. Kukaan näistä ei koe olleensa vaikka Raija Kannelmäestä, joka kävi töisssä eläkeikään, oli 2 lasta ja kuoli 80-vuotiaana sydän- ja verisuonitauteihin.
Vierailija kirjoitti:
Jälleensyntymiskokemukset on siitä hauskoja että niihin uskovat ovat aina olleet entisessä elämässään jotain erityistä: intiaani, prinsessa, kartanon neito, soturi jne. Kukaan näistä ei koe olleensa vaikka Raija Kannelmäestä, joka kävi töisssä eläkeikään, oli 2 lasta ja kuoli 80-vuotiaana sydän- ja verisuonitauteihin.
Tässä ketjussa on jo monta kertaa sanottu, että: asianmukaisessa regressiossa lähes kaikki olivat tavallisia ihmisiä. Melkein kaikki. Myös tohtori Stevensonin tutkimuksissa lähes kaikki heistä olivat tavallisia ihmisiä.
Alkuräjähdyksen jälkeen universumissa ei ollut mitään muuta kuin tilaa ja energiaa. Eli kaikki näkyvä, mitä tällä hetkellä näemme/olemme on sitä samaa alkuräjähdyksestä liikkelle lähtenyttä energiaa. Tällä hetkellä se energia on kiinnittynyt meidän orgaaniseen ruumiseen. Kun kuolemme, se energia jatkaa matkaa. Koska niin energia tekee.
Oon lapsesta asti halunnut uskoa reinkarnaatioon. Siksi en ole kokenut kristinuskoa koskaan täysin omaksi. Nyt alkoi kiinnostaa nuo Raamatusta poistetut Jeesuksen opetukset. Mutta onko ne Raamatusta poistetut jälleensyntymisestä kertovat osat vain Tuomaan evankeliumi? Etsin sen netistä ja eipä tuossa mikään kohta ole selkeä viittaus reinkarnaatioon.
https://www.gnosis.fi/historia/gnostilaiset_evankeliumit/tuomaan-evanke…
Muutenkin niin vaikeasti tulkittavia. Sitä inhoan Raamatussa ylipäätään, kun se on niin vaikeasti tulkittava. Tästäkin Tuomaan evankeliumin pätkästä vois vetää lähinnä johtopäätöksen, että muun sukupuoliset on ainoat, jotka pääsee taivaaseen:
"(22) Jeesus näki, kun pieniä lapsia imetettiin, ja sanoi oppilailleen: »Nämä imeväiset ovat kuin ne, jotka ovat menossa valtakuntaan.» Oppilaat kysyivät häneltä: »Tulemmeko siis jälleen lapsiksi, kun saavumme valtakuntaan?» Jeesus sanoi heille: »Kun teette kaksi yhdeksi, sisäpuolen samanlaiseksi kuin ulkopuolen, ulkopuolen samanlaiseksi kuin sisäpuolen, yläpuolen samanlaiseksi kuin alapuolen, toisin sanoen, teette miehen ja naisen yhdeksi, ettei mies ole mies eikä nainen nainen ja kun teette silmiä silmän paikalle, käden käden paikalle, jalan jalan paikalle ja kuvan kuvan paikalle, silloin pääsette sisälle valtakuntaan.»"
Vierailija kirjoitti:
Oon lapsesta asti halunnut uskoa reinkarnaatioon. Siksi en ole kokenut kristinuskoa koskaan täysin omaksi. Nyt alkoi kiinnostaa nuo Raamatusta poistetut Jeesuksen opetukset. Mutta onko ne Raamatusta poistetut jälleensyntymisestä kertovat osat vain Tuomaan evankeliumi? Etsin sen netistä ja eipä tuossa mikään kohta ole selkeä viittaus reinkarnaatioon.
Muutenkin niin vaikeasti tulkittavia. Sitä inhoan Raamatussa ylipäätään, kun se on niin vaikeasti tulkittava. Tästäkin Tuomaan evankeliumin pätkästä vois vetää lähinnä johtopäätöksen, että muun sukupuoliset on ainoat, jotka pääsee taivaaseen:
"(22) Jeesus näki, kun pieniä lapsia imetettiin, ja sanoi oppilailleen: »Nämä imeväiset ovat kuin ne, jotka ovat menossa valtakuntaan.» Oppilaat kysyivät häneltä: »Tulemmeko siis jälleen lapsiksi, kun saavumme valtakuntaan?» Jeesus sanoi heille: »Kun teette kaksi yhdeksi, sisäpuolen samanlaiseksi kuin ulkopuolen, ulkopuolen samanlaiseksi kuin sisäpuolen, yläpuolen samanlaiseksi kuin alapuolen, toisin sanoen, teette miehen ja naisen yhdeksi, ettei mies ole mies eikä nainen nainen ja kun teette silmiä silmän paikalle, käden käden paikalle, jalan jalan paikalle ja kuvan kuvan paikalle, silloin pääsette sisälle valtakuntaan.»"
Raamatussa on vielä muutamia kohtia, joita ei ilmeiseti osattu poistaa. Meidän on katsottava pintaa syvemmälle.
Esimerkiksi
"12. Johannes Kastajan päivistä asti taivasten valtakunta on ollut murtautumassa esiin, ja jotkut yrittävät väkivalloin temmata sen itselleen.* 13. Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta, 14. ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla." ?
jne.
Vierailija kirjoitti:
En itse tiedä sitä kirjaa, enkä kirjailijaa, mutta netistä etsien löysin sellaisen:
Jälleensyntymä ja Raamattu : jälleensyntymäopin tarkastelua Raamatun ja esoteerisen perinteen valossa
Kirja
Heinola, Seppo
Myllylahti 2003.
Jälleensyntymä ja Raamattu on tamperelaisen näyttelijä ohjaaja Seppo Heinolan toinen teos. Aiheena on nyt paljon kiistelty jälleensyntymäoppi: Sisältyykö se Raamattuun ja onko oppia alkukirkossa opetettu vai ei? Heinolan mukaan alkukristillisyys on ollut luonteeltaan paljon salatumpaa ja gnostilaisempaa kuin tähän asti on myönnetty. Raamattu on hänestä myös täynnä rikasta symboliikkaa, numerologiaa, astronomiaa, astrologiaa ja jännittäviä salakirjoituksia; ratkaisunsa saakin mm. kuuluisa 'pedon luvun' arvoitus. Jälleensyntymä ja Raamattu on rohkea kirja. Kaunistelematta se paljastaa alkukirkon oppiriidat, toisuskoisten vainot, kidutukset ja teloitukset sekä hyytävien noitavainojen syyt. Jälleensyntymä ja Raamattu kuuluu jokaisen kristinuskon historiasta ja sen salaisuuksista kiinnostuneen lukijan käteen.
Jumala ei koskaan anna sielun kärsiä ikuisesti helvetissä muutaman tässä elämässä tehdyn virheen vuoksi. Ortodoksikristittyjen mukaan sielu joutuu kuoleman jälkeen oikeudenkäyntiin, jossa enkelit ja demonit punnitsevat vaakakupissa kaikki ihmisen myönteiset ja kielteiset teot. Ja jos paino annetaan kielteisille teoille, sielu lähetetään kärsimään ikuisesti helvettiin. Vastatkaa minulle, mikä on tuon ikuisen kärsimyksen tarkoitus? Vankila? Ei, koska rangaistuksen tarkoituksena on muuttaa ihmisen tulevaa elämää parempaan suuntaan, ja helvetissä tulevaisuus on vain yksi - kidutus. Mitä uudistettavaa siinä on? Ja vain satanistit voivat uskoa pahaan Kaikkivaltiaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos uudelleen syntyminen on totta?niin mulla on olo kuin kuolemaantuomitulla ,joka on odottanut teloituspäivää ,hyväksynyt kohtalonsa ja yksx kakx joku tulee sanoo upsis et kuolekaa disapointid?
No mulla on sellainen olo, että haluan vain saada siellä välipaikassa suunvuoron ja sanoa: Ei en halua enää syntyä uudelleen, mulle riittää että lakkaan kokonaan olemasta ikuisesti, kiitos, tai jos on pakko syntyä uudestaan, niin ei pliis enää ihmisten planeetalle tai minnekään missä on ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uudelleen syntyminen on totta?niin mulla on olo kuin kuolemaantuomitulla ,joka on odottanut teloituspäivää ,hyväksynyt kohtalonsa ja yksx kakx joku tulee sanoo upsis et kuolekaa disapointid?
No mulla on sellainen olo, että haluan vain saada siellä välipaikassa suunvuoron ja sanoa: Ei en halua enää syntyä uudelleen, mulle riittää että lakkaan kokonaan olemasta ikuisesti, kiitos, tai jos on pakko syntyä uudestaan, niin ei pliis enää ihmisten planeetalle tai minnekään missä on ihmisiä.
Et ole ainoa, joka on jo kyllästynyt siihen kaikkeen. Meitä on muitakin ja meitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mahdollisuus päästä pois tästä syklistä, mutta se ei ole helppoa ja vaatii ponnisteluja. Ja se tapahtuu harvoin vain yhden elämän aikana. Siihen voi kulua satoja elämiä tai enemmänkin. Mutta se on hyvin laaja ja hyvin erilainen aihe, eikä se ole tämän palstan aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa, joka on jo kyllästynyt siihen kaikkeen. Meitä on muitakin ja meitä on paljon.
No sitten kristinusko antanee teille enemmän kuin hinduismi. Yksi elämä, jossa odotamme pääsyä Taivasten valtakuntaan. Kuolema ei ole kauhistus tai rangaistus, vaan siirtymä pois tämän maailman kamaluuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan ketjun hulluin, mutta minä tunnen, sen lisäksi että koen olevani minä, tunnen jollain tasolla olevani myös muut ympärilläni olevat elävät olennot. Työskentelen eläinten parissa ja joskus tuntuu, kuin ajattelisin tai kokisin tai näkisin heidän "kauttaan". En osaa selittää. Mutta että samalla kun olen minä, olen samalla moni muu.
Mikäs on diagnoosi tähän? 😀
Sitähän tämä oneness-käsite hyvin pitkälti on. Kaikki tässä maailmassa on yhtä ja universumi kokee itse itseään eri muodoissa.
Mutta elävät olennot ovat kuitenkin persoonallisuuksia, ja jokainen on erilainen, niin oudolta kuin se kuulostaakin. He ovat yksilöitä, persoonallisuuksia.
Tuo persoonallisuus on minusta hauska semmoinen tavallaan harha.
Ihmisethän monesti ajattelevat ja sanovat, että jos minä olisin tuo ja tuo ihminen, niin osaisin elää paremmin ja viisaammin, ja toimisin niin ja näin, ja minä sinuna tekisin näin ja näin.
Naurattaa ja säälittää tuo naiivi luulo.
Ei ole mitään "minua" tai "sinua" joka voisi elää henkilön x elämän yhtään toisella tavalla mitä henkilö x juurikin itse tekee.
Itse en usko vapaaseen tahtoon ollenkaan. Se ei ole mielestäni mahdollista.
Ei voi valita yhtään mitään, mikä ei olisi jo etukäteen määrätty.
Et voi valita oikeasti vapaasta tahdostasi yhtään mitään, koska teet kaiken elämässäsi jonkun asian seurauksena.
Menet juomaan vettä koska jano, valitset mehua, koska sitä on tarjolla ja kaipaat vähän makeaa.
Valitsetkin vettä, koska olet aikaisemmin syönyt makeaa ja on äklö maku suussa.
Et juokkaan vaikka on jano? Miksi teet niin? Koska haluan näyttää anonyymille kirjoittajalle vauvapalstalla, että perkale, minähän päätän itse.
No et päätä. Jätät juomatta koska olet lukenut juuri palstaa, ja aivosi ovat oppineet, että palstalaiset ovat vastustajiasi, joiden kanssa pitää aina olla eri mieltä.
Kaikki mitä kuvittelet, että olet itse valinnut, on vain jatkumoa aikaisemmille elämän kokemuksille, olosuhteiden määrittämiä.
Kaikki ovat yksilöitä siinä mielessä, että kaikki elävät olennot ovat ikuisia kuolemattomia tietoisuushiukkaisia= sieluja =energiaa. Ja fyysinen keho ei ole todellinen "minä". Se vaihtuu aina jälleensyntymisen yhteydessä.
Jokainen sielu on oma yksilö (elävä olento, henkilö, miten paremmin sen sanoa suomeksi, en tiedä?), jolla on erillinen tietoisuus eli yksilöllisyys. Jokainen meistä on ollut yksilö menneisyydessä, on yksilö nyt ja säilyttää yksilöllisyytensä tulevaisuudessa.
Sielu ei ole pelkkää energiaa tai persoonatonta valoa tai tyhjyyttä, kuten jotkut ihmiset virheellisesti luulevat. Sielu on kaunis persoonallisuus, joka kuuluu Jumalan valtakuntaan, ja sillä on henkinen keho, joka on sat-chit-ananda (sanskrit) - ikuisuus, tieto ja autuus. Kun sielu kuitenkin joutuu halun valtaan nauttia Jumalasta riippumatta, se laskeutuu välittömästi aineelliseen maailmaan, jossa se jää loukkuun aineelliseen kehoon. Miksi me kärsimme? Koska sielu, joka on sat-chit-ananda, on vangittuna aineelliseen kehoon, jonka luonto on asat-achit-nirananda, eli se on väliaikainen, tietämätön ja kärsimyksen alainen.
Hinduismi oli alunperin monoteistinen uskonto, josta voidaan vetää yhteyksiä juutalaisuuteen. Sen toi Intiaan pieni joukko muualta tulleita ihmisiä. Ihmisten puheissa ja tavoissa monoteismi muokkautui hiljalleen muinaisen Mesopotamian kaltaiseen polyteismiin, jossa jokaisella yksilöllä/perheellä on palvottavanaan henkilökohtaisia henkiä. Hindut eivät välitä Luojasta, koska nostavat henget eli demonit hänen kanssaan yhtä korkealle. He myös kuvittelevat itse voivansa nousta yhtä korkealle hyvillä teoilla, jolloin sielun ei tarvitse enää kiertää kärsimässä tässä maaliisessa todellisuudessa. Buddhalaiset kutsuvat itseään filosofeiksi, vaikka heistäkin ne jotka ovat korkea-arvoisia salatiedon tietäjiä sekä salatieteiden harjoittajia, tietävät ettei heille aukeavassa henkiulottuvuudessa ole kuin demoneita. He jumittuvat henkimaailmaan etsien "valaistumista" eli eksyvät transsinomaiseen tilaan ja näännyttävät itsensä hengiltä. He ovat harhautuksen uhreja.
Joku kirjoitti toisella palstalla hinduismista. Mutta se on niin hyvin selitetty, sen takia laitan sen tähän,.
Ensimmäinen asia mikä pitää ymmärtää hindulaisuudesta on että kyse on rotunimityksestä.
Muslimivalloittajat tulivat Sindhu-joen rannalle valloitusretkellään, ja kutsuivat joen toisella puolella olevaa kulttuuria hinduiksi koska heidän aakkosista puuttui s-kirjain.
Siksi ei voida oikeastaa puhua ollenkaan hindu-uskonnosta. Hindu-rodun edustajista löytyy kaikenlaisia oppeja sekä elämäntyylejä, aivan kuin amerikassa löytyy kaikenlaisia jenkkejä, esimerkiksi.
Yhtä hyvin kuin kutsumme näitä indus-laakson ihmisiä hinduiksi, kutusumme amerikkalaisia jenkeiksi. Tajuatko, hindu-nimellä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olin jo lapsena sitä mieltä, että minä en kuulu tälle pallolle. Kotini on jossain muualla. Tuo tunne on vain vahvistunut. Toivottavasti ei enää tarvitse tänne syntyä, vaan saan valita jonkun vähän valaistuneemman planeetan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olin jo lapsena sitä mieltä, että minä en kuulu tälle pallolle. Kotini on jossain muualla. Tuo tunne on vain vahvistunut. Toivottavasti ei enää tarvitse tänne syntyä, vaan saan valita jonkun vähän valaistuneemman planeetan.
No mutta aina voi lohduttautua sillä, että on itse hyväksynyt syntyä tänne. Ja että tämä on VAIN rangaistus.
Kun tämä rangaistus on kärsitty niin toivottavasti, ei enää ikinä tarvitse uudestaan opetella sitä oppiläksyä, miksi alunperin joutui tänne.
Minulla on seuraava ehdotus tämän viestiketjun lukijoille eli kaikille jälleensyntymisestä kiinnostuneille.
Tässä keskusteluketjussa on yksi henkilö, joka koko ajan halveksii ja vähättelee muita, eli täysin suvaitsematon henkilö, jokä hyväksyy ainoastaan omia näkemyksensä kaikesta. Ja koska emme pääse hänestä eroon, ehdotan muille, että jätämme huomiotta kaikki hänen kommenttinsa, kaikki hänen myrkylliset kommenttinsa, ikään kuin niitä ei olisi koskaan ollutkaan. Ja me muut puhumme keskenään , ja provosoiva myrkyllinen henkilö jätettään huomiotta. Mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on seuraava ehdotus tämän viestiketjun lukijoille eli kaikille jälleensyntymisestä kiinnostuneille.
Tässä keskusteluketjussa on yksi henkilö, joka koko ajan halveksii ja vähättelee muita, eli täysin suvaitsematon henkilö, jokä hyväksyy ainoastaan omia näkemyksensä kaikesta. Ja koska emme pääse hänestä eroon, ehdotan muille, että jätämme huomiotta kaikki hänen kommenttinsa, kaikki hänen myrkylliset kommenttinsa, ikään kuin niitä ei olisi koskaan ollutkaan. Ja me muut puhumme keskenään , ja provosoiva myrkyllinen henkilö jätettään huomiotta. Mitä mieltä olette?
Kannatetaan.
Tutustu jälleensyntymisoppiin ja henkisen kehityksen ideaan. Huomaat, että ne ovat ainoat loogisesti ihmiselämän asioita selittävät opit.
Fundamentalistinen pelastususkonto jakaa maailman kahteen leiriin - paholaisen ohjaamiin uskottomiin ja oikeauskoisiin kristittyihin.