Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jaettu ruokakulut?

Vierailija
08.04.2016 |

Nää sisältää viinit ja pakolliset taloustarvikkeet ja pikaruoat yms.
Miehen tulot vuosi 45000e - 500e/kk
Naisen tulot vuosi 16000e - 300e/kk

Mies kokee tilanteen epäreiluksi. Asumiskulut yms menee puoliksi. Mietin olenko täys kusipää kun vaadin vähän tasoitusta eikä että menis 50/50..

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksat puolet. Miksi et muka maksaisi?

Vierailija
2/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa (ja varsinkin kun on lapsia) rahat on yhteisiä eli tulot isketään yhteen kasaan ja päätetään yhdessä miten ne käytetään. Mikään muu systeemi ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei jäis penniäkään omaa rahaa :/

Vierailija
4/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulut pitää jakaa, niin jakakaa sen mukaan missä suhteessa kulutus menee.

Vierailija
5/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö ja juo paljon enemmän kuin minä. Siinäkin mielessä olisi epäreilua maksaa puoliksi

Vierailija
6/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies syö ja juo paljon enemmän kuin minä. Siinäkin mielessä olisi epäreilua maksaa puoliksi

Meillä ei syö.. aika samat mussutetaan (mies syö töissä ravintolalounaan).

T. Ap

Vierailija
7/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit erota miehestä ja maksaa kaiken ihan itse. Oma elintaso on tainnut nousta aika mukavasti miehen siivellä loisiessa?

Vierailija
8/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mies maksaa enemmän yhteiselle taloustilille ja itse asiassa myös asumiskulut hän maksaa lähes kokonaan kun tienaakin paljon enemmän. Olen kiitollinen että ei ole ikinä tarvinnut riidellä tästäkään asiasta vaan asia on miehelle ihan ok. En jaksaisi avioliitossa (enkä kyllä avoliitossakaan) riidellä rahasta. 

Omasta mielestä se kumpi tienaa enemmän maksaa enemmän. Ainoa poikkeus voisi olla jos molemmat ovat jo lähtökohtaisesti suurituloisia että rahaa jää molemmilla paljon säästöön muutenkin joka kuukausi niin sitten voisin harkita pakollisten kulujen maksamista 50/50. Ei missään nimessä tilanteessa jossa toinen on pienituloinen tai tienaa merkittävästi vähemmän kuin toinen. 

Vierailija
9/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia, niin ottakaa tiukka linja ja maksakaa kumpikin omanne. Erilliset hyllyt jääkaapissa, omat vessapaperit, omat viinit. Siinä ei tarvitse tapella. Jos pystytte jakamaan asioita, avatkaa yhteinen taloustili, johon siirrätte rahaa tulojenne suhteessa. Mutta älkää tehkö lapsia, jos nyt on jo noin vaikeaa toimia yhteisesti.

Vierailija
10/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää vaikka prosenttiosuutta laskelmissa, kumpikin laittaa esim. 20 % nettotuloistaan.Sitä paitsi jos elää yhdessä toisen kanssa niin sitten elää yhdessä, vaikka on oma pankkitili. Ihmisillä pitäisi olla joitakin mielenkiintoisempia riidanaihetta kuin raha.

Vierailija
11/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkoloisia ketjussa jo yli puolet. Miten leveästi aloittaja eläisit ilman miestä verrattuna nykyiseen tilanteeseesi? Mietipä sitä.

Vierailija
12/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies kokee että mä loisin. Ettei hän käy niska limassa töissä sen vuoksi että maksaisi enemmän. Ja on mun oma valinta opiskella ja olla matalapalkka-alalla töissä siinä ohella.

T. Ap

Vierailija
13/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat kuluttaa saman verran, myös kulut puolitetaan. Miehesi on ilmeisesti nähnyt vähän enemmän vaivaa saadakseen parempipalkkaisen työn.

Vierailija
14/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies kokee että mä loisin. Ettei hän käy niska limassa töissä sen vuoksi että maksaisi enemmän. Ja on mun oma valinta opiskella ja olla matalapalkka-alalla töissä siinä ohella.

T. Ap

Miten isossa asunnossa asuisit yksin? Paljonko olisi rahaa ostella viiniä ja pikaruokaa?

Mies mahdollistaa sinulle leveämmän elämän, mutta haluat silti kupata mieheltä vielä makeampaa elämää.

Eli olet loinen. Kyllä, todellinen loinen.

Vierailija
15/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei syö.. aika samat mussutetaan (mies syö töissä ravintolalounaan).

T. Ap

Kannattanee sitten lopettaa tuo vinkuminen ja maksaa oma osuutensa. Vittu näitä lompakkoloisia, kehtaavat edes kysyä.

Vierailija
16/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa ilmeisesti siis jo 200 kuussa enemmän? Minusta se on jo ihan reilu diili. Toki asuminen yms kulut pitää sitten mitoittaa niin että molemmilla on niihin varaa, ts. puolison on turha vaatia keskutakolmiota asunnoksi. Mutta tosiaan ei noilla ap:n tuloilla juhlittaisi sinkkunakaan, joten se että "mitään ylimääräistä ei jää" ei ole mitenkään asia joka miehen pitäisi kompensoida, mielestäni. On selvää että noin pienillä tuloilla ei ylimääräistä jää!

Ps: kannattaa jättää sitä viinin ja pikaruoan kulutusta vähemmälle. Useimmilla hyvätuloisillakaan kun ne eivät muodosta niin suurta menoerää, että tulisi mieleen niitä erikseen mainita.

Vierailija
17/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Mietipä parisuhdettasi ja kumppaninvalintaasi vähän laajemminkin kuin ruokaostosten perusteella. Haluatko tuollaisen puolison loppuiäksesi? Luuletko, että se tulee tuosta joskus muuttumaan, vai oletko valmis tappelemaan rahasta hamaan hautaan?

Vierailija
18/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei eletä leveästi! Miehelle kertyykin sen takia jatkuvasti säästöjä. Ruoka (ja pikaruoka joskus) on ainut isompi menoerä. Sillon ku tienasin 35k/v maksoin puolet ja silloin olikin kivaa ja leveää. Nyt ei ole ja miestä vituttaa koska olen "köyhä" opiskelija.

T. Ap

Vierailija
19/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Mietipä parisuhdettasi ja kumppaninvalintaasi vähän laajemminkin kuin ruokaostosten perusteella. Haluatko tuollaisen puolison loppuiäksesi? Luuletko, että se tulee tuosta joskus muuttumaan, vai oletko valmis tappelemaan rahasta hamaan hautaan?

Maksulliset naiset on erikseen. Tässähän ei kukaan edes tapellut rahasta, vaan sielunsiskosi lompakkoloinen luulee vittunsa olevan käypää kauppatavaraa parisuhteessa.Kuten ilmeisesti sinäkin.

Vierailija
20/105 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei eletä leveästi! Miehelle kertyykin sen takia jatkuvasti säästöjä. Ruoka (ja pikaruoka joskus) on ainut isompi menoerä. Sillon ku tienasin 35k/v maksoin puolet ja silloin olikin kivaa ja leveää. Nyt ei ole ja miestä vituttaa koska olen "köyhä" opiskelija.

T. Ap

Ja tämä on miehen syytä? Not. Maksat puolet, tai sitten eroat ja etsit setiä jotka maksavat elämisesi seksiä vastaan. Se kun on sama asia kuin mitä nyt vingut, rahaa mieheltä yhdessäolosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi