Onko BDSM itsetuhoisuuden muoto?
Itsetuhoinen aiheuttaa itselleen tahallaan kipua. Tuo porukka haluaa kokea kipua. Onko näillä yhteys?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Voitko perustella?
Vierailija kirjoitti:
Traumatausta.
Sitä minäkin epäilen
Minä tykkään bdsm-seksistä, mutta en mitenkään "halua kokea kipua". Enkä ole vielä kertaakaan bdsm-seksissä kokenutkaan kipua.
Vierailija kirjoitti:
Traumatausta.
Tutkimusten mukaan yleensä ei ole. Ihan yhtä lailla vaniljaseksiin mieltyneellä voi olla traumatausta.
Ei ole vaan pervojen "turvaseksiä".
Joku silloin ihmisellä on vinksallaan kuitenkin.
Tuo on hyvin outo ilmiö. Masokismi on tavallisempaa kuin luulisi, sadismikin melko yleistä, ja usein samassa henkilössä on molempia taipumuksia. Taustalla ei yleensä ole mitään traumoja.
Kikkeki kokkeliks, ja ei kun kaltereiden taakse neljäksi vuodeksi. Sadomasot tykkää kaltereista, ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatausta.
Tutkimusten mukaan yleensä ei ole. Ihan yhtä lailla vaniljaseksiin mieltyneellä voi olla traumatausta.
Tutkimuksia on tehty sekä puolesta, että vastaan. BDSM-väellä on tietysti kiire yrittää todistella olevansa järkeviä, eikä sairaita. Sairastahan tuollainen touhu joka tapauksessa on.
Se pieni kipu tuottaa nautintoa. Nautinto on se ykkönen. Jos vaikka viiltelisin niin olen aika varma etten kostuisi siitä litimäräksi ja saisi orgasmia, se ainoastaan sattuisi eikä toisi ainakaan fyysistä nautintoa (joillekin kai tuottaa jonkinlaista henkistä nautintoa? en osaa itse kuvitella).
Ei, se on sadismin muoto, joka kanavoidaan libidon kautta.
Voisko joku vähän nöyryyttää minua täällä? Minulla kun on liian pieni .........
Kipu, valta-asetelma ja seksuaalisuus yhteenkietoutuneina.
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on sadismin muoto, joka kanavoidaan libidon kautta.
Mielenkiintoinen hypoteesi, saattaisi pitää paikkansakin ainakin osassa tapauksista. Toisaalta varmaankin myös primitiivinen (ja tehoton) suojamekanismi sadistisia hyökkäyksiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on seksiä.
Esim. Eilen tuomittu silpominen oli ihan pahoinpitely
No ei noista nyt tietenkään voi mitään suuria johtopäätelmiä vetää 😆 Mutta varmasti siellä on yhtenä ryhmänä sellainen ryhmä ihmisiä, jotka kokevat itsensä niin arvottomiksi että he sallivat itselleen tapahtuvan ja tehtävän kaikenlaista.
Siis tätä on ns. Terveen ihmisen vähän vaikea edes ymmärtää. Mutta terapioissa on vaikkapa sellaisia ihmisiä, jotka eivät jotenkin pysty ostamaan itselleen lämmintä talvitakkia vaikka siihen ei ole mitään taloudellistakaan estettä. He ovat vaan jotenkin tottuneet siihen että aina on talvisin palellut ja sukat kastuneet ja se on jotenkin normaalitila johon ei tajuta hakea mitään muutosta. Pitää monta kuukautta terapioida ihmistä että he pystyvät paitsi ostamaan sen talvitakin myös ymmärtämään että se oli hyvin ja oikein tehty.
Varmasti on jatkuvan väkivallan uhreista aika monella tällainen sielunmaisema, myös sillä Koskelan uhrilla, ja varmaan ovat samat tyypit yliedustettuna BDSM-porukoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatausta.
Tutkimuksia on tehty sekä puolesta, että vastaan. BDSM-väellä on tietysti kiire yrittää todistella olevansa järkeviä, eikä sairaita. Sairastahan tuollainen touhu joka tapauksessa on.
Onko sinusta siis kaikenlainen bdsm sairasta? Millä perusteella?
Ei.