Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisia tabuja? (Muita kuin nuo aikuisopiskelijat)

Vierailija
06.04.2016 |

Avautukaa toki.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolta saa rahaa valmistuvista opiskelijoista. Eli lukeekohan kukaan graduasi edes puolta tuntia?

Vierailija
22/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaiset vaihto-opiskelijat. Vaikka nykyään pitäisi olla niin vitun international ja global, niin itse olen sitä mieltä että ne ovat lähes poikkeuksetta ainoastaan ärsyttäviä, eikä heistä ole mitään hyötyä minkään kannalta.

Vaikka suomalaisia opiskelijoita haukutaan usein laiskoiksi, niin nää vaihtarit (erit. ERASMUS!) vie kyllä aina voiton. Jos jotain ryhmätöitä pitää tehdä, ei ikinä erasmuslaisten kanssa samaan ryhmään, ellet halua tehdä kaikkia hommia itse.

Haha tutustuin kerran yhteen erasmus vaihtariin ja hän yritti laittaa minut kirjoittamaan esseen puolestaan. Olin itse silloin vielä lukiossa. Loppujen lopuksi hän ei kirjoittanut mitään kun ei viitsinyt itse etsiä tietoa aiheestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatutkimukset. Kukaan ei varmaan vain kehtaa sanoa, että tässä ei ole nyt mitään järkeä.

Vierailija
24/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgccfghj kirjoitti:

Valtiolta saa rahaa valmistuvista opiskelijoista. Eli lukeekohan kukaan graduasi edes puolta tuntia?

Meillä ainakin eräs proffa viittaa usein luennoillaan vastaanottamiinsa graduihin, vuosien takaisiinkin, kertoo mitä lähdeaineistoja niissä on käytetty, tutkimusprosessista jne. joten siltä pohjalta sanoisin että lukenut on.

Vierailija
25/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoiden bileissä on yhtä hohdokas meno kuin perus lähiokapakassa.

Kyllä. Meillä ainakin opiskelijaelämästä näytti eniten iloitsevan entiset hissukat ja hikarit, joilla oli jäänyt nuoruus viettämättä.

Vierailija
26/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden valmistuneiden määrä, jotka eivät ole saaneet oman alan töitä.

Vierailija
27/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen tässä nelikymppisenä istunut parillakin eri kurssilla, jossa suurin osa on ollut ulkomaisia Erasmus-opiskelijoita, enkä ole huomannut heissä mitään sen kummallisempaa kuin suomalaisissa opiskelijoissa. Jotkut ovat olleet laiskempia, toiset taas todella kunnianhimoisia ja fiksuja. Olen ällistynyt näistä ylläolevista negatiivisista kommenteista."

Mukava kuulla. itseäni sen sijaan en tiedä millaisen ilmeen olisin osannut ottaa kun luennoitsija päätti  vaihtaa lennosta kielen suomesta -ralli englanniksi, kun huomasi, että luentoa oli meidän noin viidenkymmenen muun opiskelijan tavoin oli tullut kuuntelemaan myös yksi saksankielinen vaihto-opiskelija, Luennon jälkeen kyseli, että voisiko hän saada luentomuistiinpanoja, kun hän ei ollut ymmärtänyt luennoista oikeastaan mitään. No hieman vaikeaa luennon ymmärtäminen oli kyllä monelle meistä suomalaisiakin, eikä vain siksi, että opetuskieli vaihtui tuon yhden vaihtarin ansiosta. - Vaan pelkästään jo siksi, että opetettava asia olisi vaatinut pientä pureskelua ja viipalointia, vaikka sen olsi kuullut suomeksi...     

Vierailija
28/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aikuisopiskelijoissa on vikana? Olenko aikuisopiskelija, jos aloitan yliopiston 24-vuotiaana? 

Vierailija
29/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Meillä ainakin opiskelijaelämästä näytti eniten iloitsevan entiset hissukat ja hikarit, joilla oli jäänyt nuoruus viettämättä.

Jep, täällä yksi. Hauskaa oli ja onneksi tuli se nuoruus elettyä edes silloin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ja valmistui se tutkintokin.

Vierailija
30/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei opinnot anna juurikaan työelämään mitään, eikä kukaan oikein osannut neuvoa nuorta opiskelijaa valmistautumaan työelämään. Ehkä ne tutkijat eivät tienneet itsekään mitä yliopiston ulkopuolella on?

Vierailija
31/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aikuisopiskelijoissa on vikana? Olenko aikuisopiskelija, jos aloitan yliopiston 24-vuotiaana? 

No et ole. Lue toi toinen ketju.

Vierailija
32/83 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikohkosti palkattu pätkätyö tutkijana ei kuulostaisi mun mielestä mitenkään kauhealta, jos ala vaan kiinnostaisi tarpeeksi. Jos voisi luottaa tuollaisen suojatyöpaikan löytymiseen hakisin opiskelemaan jotain unelma-alaani, mutta oikeasti en uskalla, koska pelkään etten saisi mitään töitä.

Vierailija
33/83 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtarit ovat puolet ajastaan Lapissa, Pietarissa jne.

Marisevat vapautuksia jne. siksi

Vierailija
34/83 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei opinnot anna juurikaan työelämään mitään, eikä kukaan oikein osannut neuvoa nuorta opiskelijaa valmistautumaan työelämään. Ehkä ne tutkijat eivät tienneet itsekään mitä yliopiston ulkopuolella on?

Tämä NIIN paljon. Hiljattain eräs vieraileva luennoitsija sanoi, että ehdottomasti suurin hyöty opinnoista oli tutkintotodistus. Itse opinnoissa oli hyvin vähän mitään oikeaan työelämään liittyvää.

Vierailija
35/83 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgccfghj kirjoitti:

Minun graduni vieraan professorin arviosta kävi selvästi ilmi se, että hän oli lopettanut lukemisen puolitiehen. Arvosana oli kuitenkin tarkoituksiini riittävä, joten en viitsinyt ruveta protestoimaan.

Vierailija
36/83 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opiskelijat ovat keskimäärin rumempia kuin amk-opiskelijat. Liikuskelkaa kampuksilla, eron huomaa.

Vierailija
37/83 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 13 v. ikäisestä on vetänyt kännejä niin näkyyhän se aivoissa ja niiden toiminnassa. Jää terve aikuisuus haaveeksi.

Ei 19 v. ole jäänyt nuoruus elämättä 😈

Vierailija
38/83 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto-opiskelijat ovat keskimäärin rumempia kuin amk-opiskelijat. Liikuskelkaa kampuksilla, eron huomaa.

Makuasiahan tuo on. Liikuskelin syksyllä paljon Viikin tiedekirjastossa ja Haaga-Helian Haagan kirjastossa ja huomasin, että opiskelijoiden ulkonäössä, siis pukeutumis-, laittautumis- ja käyttäytymistyylissä, tosiaan oli eroja. Minä kyllä viihdyin Viikissä paljon paremmin, oli luontevampi ilmapiiri tällaiselle aikuisopiskelijalle.

Vierailija
39/83 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistomaailma on ihan oma kuplansa, jossa ei edelleenkään kyetä valmistamaan opiskelijoita työelämään. Generalistialojen maisterit ovat opiskelleet sen seitsemää sivuainetta, satoja pisteitä ja helvetin monia vuosia päätyäkseen työttömiksi kun heillä ei ole aavistustakaan miten sitä koulutusta voisi työelämässä hyödyntää. Luetaan jotain diibadaabaa, ei käydä töissä edes kesäisin ja sitten ihmetellään kun yhteiskunta on pettänyt kun kukaan ei halua kolmekymppistä fakiiritieteen maisteria töihin. Tähän sitten ratkaisuksi opiskellaan vielä lisää jotain yhtä turhaa, eikä työllistytä sittenkään. Viimeistään kandivaiheessa pitäisi jokikinen opiskelija pistää pohtimaan ja suunnittelemaan tulevaa työllistymistä ja tekemään valintoja kun niitä vielä voi tehdä.

Vierailija
40/83 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä voi mehukkaimpia käytäntöihin liittyviä etuja kertoa, ettei vaan tuu mitään polemiikkia ja sitten otetaan pois :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän