Käsitinkö nyt oikein hel-nycin perhe-elämän?
Heillä käy
- lastenhoitaja
- siivooja
- miehen assari hoitaa juoksevat asiat?
Mitä vielä? Kokki?
Kommentit (1863)
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä meni viimeinenkin sympatia tätä hel-nycciä kohtaan. Ai että minun, väkivaltaisesti raiskatun naisen, pitäisi mennä miesgynekologille ettei vaan poloisilta lopu asiakkaat!!
Sinä olet kylmä ja empatiakyvytön sovinisti. Häpeäisit.
Ja sinä luulet että olet ainoa väkivaltaisesti raiskattu? Et todellakaan ole. Useimmat väkivaltaisesti raiskatut naiset kykenevät asioimaan miesgynekologeilla, siinä missä muutkin. Minä muun muassa. Olisiko sinun aiheellista mennä käsittelemään traumojasi, jos ne vaikeuttavat elämääsi noin kovin? Mihin se raja vedettäisiin? Siihen gynekologiin (raiskaustutkimuksen aikana ja ilmeisesti loppuikäsi?), vai pitikö niiden poliiseidenkin olla naispoliiseja, joille kerroit raiskauksestasi? Aina ei onnistuta naispoliisia saamaan paikalle.
En ole kylmä, enkä empatiakyvytön, ironisesti vieläpä työskentelen vapaaehtoisena mm. raiskauksen uhreja auttavassa yhdistyksessä. Enkä ole elämässäni saanut mitään muuta kuin positiivista palautetta. Ja ne naiset olivat helvetin kiitollisia, että oli joku joka halusi heitä auttaa, vaikka kyseessä on monesti ollut miesgynekologi. Siksi tuntuu niin käsittämättömältä, että ihmiset, joille se ei maksa mitään, itkevät siitä, että joutuvat menemään miesten tutkittavaksi, kun nämä naiset ovat olleet kiitollisia, että joku ylipäänsä heitä haluaa auttaa. Olen ollut tukihenkilönä useammin kuin muistan. Ehkä minulla on eri näkökulma asiaan.
Kuten sanottu, kannatan valinnanvapautta, niin kauan kun se ei vie kenenkään työpaikkoja.
Huhhuh. Tässäpä sitä tuli täyslaidallinen ymmärrystä ja empatiaa. Että ihan itkevät kun joku mies ilmaiseksi tutkii. Joku on todellakin terapian tarpeessa, et varmasti ole tarpeeksi tasapainoinen auttaaksesi toisia noine juttuinesi.
Kummasti minä siellä pärjään ja olen saanut paljon kiitoksia työstäni asiakkailta. Työskentelen naisten kanssa, jolla ei ole paljon mahdollisuuksia elämässä ylenemiseen, enkä ole koskaan kohdannut tilannetta, että misgyne ei kelpaisi. Vaikka ymmärrän trauman, niin tuntuu tätä taustaa vasten järkyttävältä, että varsinkin naiset eivät näe sitä sukupuolisyrjintänä. Mutta ehkä tästä nyt on keskusteltu tarpeeksi.
Eihän kukaan nainen tällaista soopaa kirjoita, eihän? Tämä ja kymmenen orgasmiaan illassa, sekä kuinka urbaanilegendaa on pienten lasten äitien väsyä.
Sinulle joka pahoitti mielensä helnycin kommenteista, nämä ovat häiriintyneen yksilön horinoita. Tsemppiä siis <3
En edes tiedä enää mitä sanoa.. käsittämätöntä kommenttia tulee hel-nyciltä! Kyllä tuo nyt vaan aika kylmältä kuulostaa. Eikä yhtään empaattiselta. Ihan mielenkiinnosta, miten kävisi, jos joku niistä sinun vapaaehtoistyössä kohtaamistasi naisista haluaisi naisgynekologin? Tulisiko sinulta samanlaista kommenttia kuin täällä?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo aiempi raiskattu nainen, jolle hel-nyc sanoi että "et sinä ole ainoa, miten kehtaat valittaa." Ja tahdon kiittää teitä jotka ymmärrätte ja puolustatte valinnan vapautta ettekä syyllistä kylmästi. Tuli ihan itku tuosta miljönäärin rouvan kommentista.
p.s käyn terapiassa.
Siis sinulle, joka haukuit minut kylmäksi empatiakyvyttömäksi sovistiksi joka saisi hävetä? Ja sinulle tuli itku kommentistani? Olen hyvin pahoillani että sinut raiskattiin, kukaan ei ansaitse sellaista. Idiootti olet joka tapauksessa, jos sinulle olisi pitänyt ystävällisesti tuollaisen paskan jälkeen vastata.
Nyt ole kiitos hiljaa. Et voi mitenkään verrata nettikommentia hänen kokemaansa.
Missä vertasin nettikommenttia hänen kokemaansa? Kummasti minua saa mielestäsi haukkua mennen tullen, vaikka minut on raiskattu väkivaltaisesti (ja paljon muuta). Eipä sinua näy puolustamassa minua.
Luepa juttusi uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä enää mitä sanoa.. käsittämätöntä kommenttia tulee hel-nyciltä! Kyllä tuo nyt vaan aika kylmältä kuulostaa. Eikä yhtään empaattiselta. Ihan mielenkiinnosta, miten kävisi, jos joku niistä sinun vapaaehtoistyössä kohtaamistasi naisista haluaisi naisgynekologin? Tulisiko sinulta samanlaista kommenttia kuin täällä?
Tuskin tulisi, samat yksilöt tuskin nettikiusaavat jotain kirjoittajaa päivät pitkät. Samat yksilöt tuskin kieltäytyisivät uskomasta, että kyse on sukupuolisyrjinnästä, jos valitsee jonkun tekemään työtä sukupuolen perusteella, tai kieltää sen toiselta sukupuolen perusteella.
Varmaan kertoisin, että osallistujat ovat vapaaehtoisia jotka tekevät työtä palkatta auttaakseen naisia ja että minä voin olla paikalla koko ajan ja lupaan, että tilanne menee hienosti. Pahin on jo takana. Ja jos ei mitenkään päin onnistuisi, maksaisin naisgynen omasta pussistani ja koittaisin madella ohjelmaan vapaaehtoisesti osallistuvan gynen edessä että hän ei jättäisi ohjelmaamme.
Kerropa nyt idiootille viekö kerran, miten naisten itsemääräämisoikeus ja tasa-arvo sulkevat toisensa pois? Kuulostaa siltä, ettet todellakaan tiedä kummastakaan yhtään mitään.
Kun argumentaatiotaidot on lapsen tasoa, on turha alentua väittelemään. Tuo tasa-arvosta jauhaminen lähti sitäpaitsi niin sivuraiteille, että ihmettelen jos olet saanut yhtään opintopistettä plakkariin punaisen langan kadottua kuin se kuuluisa pieru saharaan.
Kumman mustavalkoinen katsantakanta noin muutoinkin; se, että ymmärtää yksilöä ei poissulje yhteisön edun puolustamista - silloin kuin sille on aito tarve.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo aiempi raiskattu nainen, jolle hel-nyc sanoi että "et sinä ole ainoa, miten kehtaat valittaa." Ja tahdon kiittää teitä jotka ymmärrätte ja puolustatte valinnan vapautta ettekä syyllistä kylmästi. Tuli ihan itku tuosta miljönäärin rouvan kommentista.
p.s käyn terapiassa.
Siis sinulle, joka haukuit minut kylmäksi empatiakyvyttömäksi sovistiksi joka saisi hävetä? Ja sinulle tuli itku kommentistani? Olen hyvin pahoillani että sinut raiskattiin, kukaan ei ansaitse sellaista. Idiootti olet joka tapauksessa, jos sinulle olisi pitänyt ystävällisesti tuollaisen paskan jälkeen vastata.
Nyt ole kiitos hiljaa. Et voi mitenkään verrata nettikommentia hänen kokemaansa.
Missä vertasin nettikommenttia hänen kokemaansa? Kummasti minua saa mielestäsi haukkua mennen tullen, vaikka minut on raiskattu väkivaltaisesti (ja paljon muuta). Eipä sinua näy puolustamassa minua.
Luepa juttusi uudelleen.
Hän katsoi oikeudekseen käskeä minua häpeämään ja odotti päänsilittelyä takaisin? Sen jälkeen, kun tällä palstalla tulee kuraa niskaan aivan koko ajan jatkuvalla syötöllä, ja ihmisten ÄO on miinusmerkkinen, niin en jaksa olla empaattista ihmistä kohtaan, joka katsoo asiakseen haukkua toisia ihmisiä. Säästän empatiat niille, jotka sitä tarvitsevat. Koulukiusaajat pärjätköön mielestään ihan omillaan.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole puhunut tasa-arvosta mitään. Olet puhunut miesten oikeudesta toimia gynenä siitäkin huolimatta, ettei yksikään nainen tässä maailmassa halua miehen koskevan itseensä. Kerrohan toki, miltä suunnalta naiselta itsemääräämisoikeuden evääminen liittyy tasa-arvoon? Ja vielä, kerro miten tasa-arvo liittyy siihen, että jonkun yksilön työ on tärkeämpää kuin toisen ihmisen traumat ja niiden ymmärtäminen.
Tasa-arvostahan tässä on ainakin omalta osaltani ollut koko ajan kysymys. Olisiko naisten äänioikeus pitänyt evätä, koska jonkun miehen trauma? Saako lapsen opettajan vaatia olemaan mies koska trauma? Saako lentokapteenin vaatia olemaan mies koska trauma?
Tämän viestin myötä menetin viimeisetkin uskon rippeeni, että tällä kirjoittajalla olisi "lähes kaksi maisterintutkintoa, parhain mahdollisin arvosanoin".
Saanen kysyä miksi?
1) Akateemisesti koulutettu osaisi käyttää välimerkkejä oikein.
2) Paria pistettä vaille psykologian maisteri luultavasti ymmärtäisi, mikä ero on sillä, että raiskattu nainen ei halua ketä tahansa koskemaan omiin genitaaleihinsa ja sillä, että joku mies ei jonkun traumansa takia haluaisi naisilla olevan äänioikeutta. Mikä tuollainen trauma edes voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Kun argumentaatiotaidot on lapsen tasoa, on turha alentua väittelemään. Tuo tasa-arvosta jauhaminen lähti sitäpaitsi niin sivuraiteille, että ihmettelen jos olet saanut yhtään opintopistettä plakkariin punaisen langan kadottua kuin se kuuluisa pieru saharaan.
Kumman mustavalkoinen katsantakanta noin muutoinkin; se, että ymmärtää yksilöä ei poissulje yhteisön edun puolustamista - silloin kuin sille on aito tarve.
Hienosti sinun argumentaatiosi on noin aikuismaista, kuin ei tarvitse kun vaan toisen opiskeluihin kajota...
Miten se tasa-arvosta "jauhaminen" lähti sivuraiteille? Ihmisten mielestä kun ei ilmeisesti ole sukupuolista syrjintää päättää sukupuolen perusteella kuka saa tehdä työtään ja kuka ei. Minun mielestäni se on juurikin sitä. Sen voisi edes myöntää. Ja punainen lanka keskustelussa, että pitää saada valita automaattisesti naisgynekologi on, syrjintä sukupuolen perusteella. Järjetöntä edes väittää toisin.
Eikä näkökantani ole suinkaan noin mustavalkoinen, mutta vastapuolella se tuntuu olevan. Olen niin järjettömän moneen kertaan tämänkin ketjun aikana todennut että tässä ko. gynekologijutussa, asiat eivät näytä olevan ristiriidassa keskenään, toisin kuin aluksi luulin.
Laitappa Hel-Nyc se kannettava nyt kiinni ja koeta keksiä jotain muuta kivaa tekemistä. Elämää on netin ulkopuolellakin. Tartu vaikka kirjaan, soita kavereillesi tai siskollesi. Eiköhän me kaikki olla jo saatu tästä pelleilystä tarpeeksemme.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p.s käyn terapiassa.
Luepa juttusi uudelleen.
Hän katsoi oikeudekseen käskeä minua häpeämään ja odotti päänsilittelyä takaisin? Sen jälkeen, kun tällä palstalla tulee kuraa niskaan aivan koko ajan jatkuvalla syötöllä, ja ihmisten ÄO on miinusmerkkinen, niin en jaksa olla empaattista ihmistä kohtaan, joka katsoo asiakseen haukkua toisia ihmisiä. Säästän empatiat niille, jotka sitä tarvitsevat. Koulukiusaajat pärjätköön mielestään ihan omillaan.
Epäilen että se on oma ÄO:si joka jää nyt miinukselle, etkä kestä sitä. En ole pitkään aikaan, jos koskaan kohdannut noin suoran vihamielistä suhtautumista raiskattuihin naisiin. Samalla tuppaa jotain elinkeinoliputusta, äänioikeutta ja ties mitä keskusteluun, jonka jokainen yhtään empatiaa toisia kohtaan tunteva nainen ymmärtäisi olevan omien poliittisten agendojen ajamisen ulkopuolella.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa tosiaan siltä, että trollimme on flippauspisteessä.. Lähtölaskenta alkaa, lienee jääny lääkkeet ottamatta tai pitkä yhtäjaksoinen palstailu saanut aikaan psykoosin.
No psykoosista tuskin kyse, ja lääkkeitäkään en oikeastaan käytä. En vain voi käsittää kuinka naiset suhtautuvat noin ylimalkaisesti sellaiseen pikkuasiaan kuin tasa-arvo.
Mitä se 10mg unilääkettä iltaisin on, jos ei lääkkeiden käyttöä?
Missä välissä ehdit työskennellä vapaaehtoisena? Ja miten sulla on isot toleranssit unilääkkeisiin, syöt mm. Stilcnotia, mutta nyt sanot ettet käytä lääkkeitä?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p.s käyn terapiassa.
Luepa juttusi uudelleen.
Hui, oikein käski häpeämään:D! Miten tuollaisesta loukkauksesta voi päästä yli?!
Sama kirjoittaja, kuin siinä ketjussa, jossa 'komea' mies pyysi kysymään häneltä mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Missä välissä ehdit työskennellä vapaaehtoisena? Ja miten sulla on isot toleranssit unilääkkeisiin, syöt mm. Stilcnotia, mutta nyt sanot ettet käytä lääkkeitä?
Kato se läppäri kulkee kätevästi mukana ;-)
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole puhunut tasa-arvosta mitään. Olet puhunut miesten oikeudesta toimia gynenä siitäkin huolimatta, ettei yksikään nainen tässä maailmassa halua miehen koskevan itseensä. Kerrohan toki, miltä suunnalta naiselta itsemääräämisoikeuden evääminen liittyy tasa-arvoon? Ja vielä, kerro miten tasa-arvo liittyy siihen, että jonkun yksilön työ on tärkeämpää kuin toisen ihmisen traumat ja niiden ymmärtäminen.
Tasa-arvostahan tässä on ainakin omalta osaltani ollut koko ajan kysymys. Olisiko naisten äänioikeus pitänyt evätä, koska jonkun miehen trauma? Saako lapsen opettajan vaatia olemaan mies koska trauma? Saako lentokapteenin vaatia olemaan mies koska trauma?
Tämän viestin myötä menetin viimeisetkin uskon rippeeni, että tällä kirjoittajalla olisi "lähes kaksi maisterintutkintoa, parhain mahdollisin arvosanoin".
Saanen kysyä miksi?
1) Akateemisesti koulutettu osaisi käyttää välimerkkejä oikein.
2) Paria pistettä vaille psykologian maisteri luultavasti ymmärtäisi, mikä ero on sillä, että raiskattu nainen ei halua ketä tahansa koskemaan omiin genitaaleihinsa ja sillä, että joku mies ei jonkun traumansa takia haluaisi naisilla olevan äänioikeutta. Mikä tuollainen trauma edes voisi olla?
Ensinnäkin, akateemisesti koulutettuna osaan kertoa sinulle, että välimerkkien käyttäminen tällä kielellä ja sillä jolla opiskelin, on täysin eri asia. Mutta kiva, että tämä on sinulle uusi tieto.
Toisekseen, vastaavia esimerkkejä on huono löytää. Siksi onkin laissa tehyt poikkeus, että lääkärin valinta voi olla sukupuoliperusteista, eikä se ole rikos. Mutta satun tietämään, että raiskattu nainen ei välttämättä myöskään pysty olemaan samassa tilassa kahdestaan miehen kanssa. Saako hän tämän trauman perusteella vaatia itselleen esim. naispuoleisen autokoulunopettajan? Tai naispuolisen esimiehen? Siitä tässä on kyse, ei raiskattujen vähättelemisestä, vaikka se siltä väistämättä nähtävästi vaikuttaakin. Voi olla että lähdin kovin panoksin peliin, mutta se, ettei voida edes myöntää mistä on kyse, harmittaa kamalasti.
Se, että Suomessa tilanne on se, ettei se vaikuta kenenkään uraan, on merkittävä ja hieno asia. Se kertoo myös sen, että tässäkin asiassa kyetään ottamaan huomioon sekä yksilön trauma, että tasa-arvo.
Sekä mieheni että minä olemme kovia tasa-arvon puolustajia. Mieheni firma tunnetaan mm. siitä, että sillä on hyvät äitiysedut. Olemme lobanneet ahkerasti tasa-arvoa ja naisten huomioimista ylennyksissä siinä missä miehiä. Ja kun näen aivan räikeää sukupuolisyrjintää ja se on ihmisistä vain totta kai oikein, eikä mitään syrjintää, niin se tuntuu absurdilta.
Olen pahoillani jos olen loukannut jotain, se ei ole ollut tarkoitukseni. Epätasa-arvo on yksi niistä asioista, joita vastaan taistelen joka päivä ja sietotasoni sen suhteen on melko tyylipuhdas 0. Osallistumiseni gyne-keskusteluun oli täten tässä.
Voi kun tämä on mennyt tylsäksi väittelyksi ihme aiheista. Mutta en ihmettele onhan Hel-Nycin elämä jo koluttu lähes kokonaan hänen toimestaaan. Kirjoitin tuolla keskivaiheilla jo että en yllättyisi vaikka Hel-Nyc ei olisi ollenkaan nainen vaan mies. Jotkut seksijutut vaikuttaa vaan lähinnä miehen ajatuksenjuoksulta ja se yleinen asenne, nainen on jotenkin alistettu, väheksytty, mutta kuitenkin ihmeen ronski monissa mielipiteissään.
Hel-Nycin kuvauksen mukaan hän on hyvä äiti mutta makuuhuonessa vapaamielinen ja aina valmis, miehen pettäminen aiheuttaa lähinnä yhden kiukkukohtauksen joka sovitaan siihen että eihän sitten enää... Eletään enimmäkseen miehen ehdoilla. Tuohan on varmaan aika monen miehen kuvaus ihannenaisesta?
Mies on sitten hyvinvarusteltu, melkein yliluonnollisen superjaksava, seksuaalisesti lähes yliaktiivinen, sporttinen, hyvintienaavaa johtajaainesta, kiireinen mies mutta juuri silloin kun Hel-Nyc tarvitsee aikaa palstailuun niin mies heittäytyy koti-isäksi joka puuhailee lasten kanssa jotta Hel-Nyc voi kirjoitella rauhassa. Mutta siis melkoinen stereotypia macho miehestä.
Jos Hel-Nyc on nainen niin en oikein usko että lapsia löytyy omasta huushollista. Sen verran oudoilta vaikuttavat monet lapsiin liittyvät kommentit. Yleensä Hel-Nyc vastaa niihin tyyliin "no mitä nyt lasten kanssa yleensä tehdään palapeliä ja piilosta jne" ja jotenkin ovat teennäisiä. Ihan kuin hän ammentaa tähän tarinaan tietoa lapsista jostain muusta kun omasta tilanteesta eli lähinnä siitä mitä nyt on nähnyt ja kuullut.
Mut nyt kun tämä on mennyt jankkaamiseksi gynekologeista ja tasa-arvosta tämä teatteri on mennyt yleiseksi väittelyksi erilaisista asioista ja viihdepuoli on vähenemässä joten taida hyvästellä tämän ketjun.
Joku esitti muuten tämän ketjun alussa että olisko tämä sama kirjoittaja joka kyseli silloin neuvoja muuttamiseen New Yorkiin yhdeksäksi vuodeksi ja jotenkin oman muistini mukaan kirjoitustyylissä ja jankkaamisessa on jotenkin oudon paljon samaa? No mutta ehkä tapaamme Hel-Nycin taas kohta jossain uudessa ketjussa eri nimimerkillä.
Vierailija kirjoitti:
Laitappa Hel-Nyc se kannettava nyt kiinni ja koeta keksiä jotain muuta kivaa tekemistä. Elämää on netin ulkopuolellakin. Tartu vaikka kirjaan, soita kavereillesi tai siskollesi. Eiköhän me kaikki olla jo saatu tästä pelleilystä tarpeeksemme.
Entä jos aloittaisit vaikka itse? ;)
Saanen kysyä miksi?