Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsitinkö nyt oikein hel-nycin perhe-elämän?

Vierailija
06.04.2016 |

Heillä käy
- lastenhoitaja
- siivooja
- miehen assari hoitaa juoksevat asiat?
Mitä vielä? Kokki?

Kommentit (1863)

901/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten ihan totta, että Helnykki on perunut sanansa monessa kohtaa ja vaihtanut "parempaan" selitykseen.

Voi luoja, miten olisi antaa niitä todisteita? 

Onhan niitä tässäkin ketjussa annettu, muttei mene sinulle perille.

Johtuisiko siitä, että minusta todisteen pitäisi olla vaikka ihan vedenpitävä, eikä mikään köykäinen rakennelma, joka koostuu jonkun väärästä mielikuvasta?

Osaatteko arvata miksi minut on saatu kiinni (vedenpitävästi) tasan yhdestä valheesta?

Siis tiedätkö, nyt olen jo hieman huolestunut mielenterveydestäsi. Miksi ihmeessä tämän pitäisi olla joku vedenpitäviä todisteita sisältävä oikeussalidraama? Eihän sinun pitänyt edes välittää siitä, uskotaanko sinua.

Lukijat saavat tehdä omat havaintonsa ja johtopäätöksensä sen perusteella, kuinka johdonmukainen, ristiriidaton ja uskottava olet. Ilman että heidän täytyisi kaivaa jostain todisteita, joita et voisi kumota. Tämä on anonyymi nettipalsta.

Siksi, että he väittävät suoraan että olen valehdellut. Yleensä kuuluisi hyviin tapoihin kyetä todistamaan moinen syytös. Mutta ehkä ei sinun piireissäsi? Minulle on ihan sama kuka uskoo kuka ei, mutta syyttely ja hyökkäilyt on aika perseestä, eikö sinusta? 

Me olemme molemmat nyt ihan samoissa "piireissä", eli AV:lla. Tämä tässä huolestuttaakin, ettet tunnu tekevän eroa tämän foorumin ja normaalielämän kanssakäymisen välillä.

Hienosti väistetty kysymys. Ja ei, en olisi huolestunut kenestäkään sen perusteella, että tämä kokee ihmisten kimppuun hyökkäilyn ja jatkuvat syytökset epämiellyttävänä ja ikävinä - edes nettifoorumilla. Päin vastoin. Ei nettifoorumitkaan ole mikään paikka mihin kuuluu oksentaa se oma paha olo hyökkäilemällä muiden kimppuun.

Ihan yhtä hienosti väistetty, kuin se että koetat asettaa minut piireihin joissa saa käyttäytyä kuin anonyymilla nettipalstalla. Tämä on free-for-all, hyvässä ja pahassa. Olet hakemassa täältä jotain gratifikaatiota, se on minusta turhaa ja satuttaa sinua. En oksenna pahaa oloani hyökkäilemällä muiden kimppuun, vaikka ilmeisesti huoleni oli hyökkäys.

En sanonut, että se oli hyökkäys, enkä kokenut sitä hyökkäyksenä tai pahan olon oksentamisena. 

Mutta se että minua sanotaan urpoksi, mielisairaaksi ja valehtelijaksi, ne ovat hyökkäyksiä. Tietenkin anonyymillä palstalla on hyvä pitää pieni varaus siinä, mitä toisen puheesta uskoo, se on luonnollista, normaalia ja järkevää, mutta se stalkkaaminen ja haukkuminen oikeasti menee välillä yli. 

Vierailija
902/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bakteeria ei todeta verinäytteestä. Paitsi tietty veriviljelyllä, mutta se on taas eri juttu. Outoa, ettet tiedä, miten se on sinussa todettu.

Ei helkkari, että ihmiset (aikuiset ihmiset?) jaksaa. Tiedätkö, lääkärit tekevät paljon sellaisia asioita, joita potilas ei välttämättä tiedä tai ymmärrä. Esimerkiksi mihin joku tietty näytteenotto määrätty, jos niitä näytteitä otetaan paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hetkonen.. Helnyc, missä välissä sä oikein söit tai valmistit illallista perheellesi?

Olet ollut täällä _koko_ illan. Siis oikeasti, koko illan.

Vierailija
904/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellulla on mennyt A ja B streptokokit sekaisin. Ei voi vain tunnustaa, koska jos se oikeasti olisi oma kokemus, takuulla tietäisi mistä on kyse. Olisit nyt vaan pysynyt normi synnytyksessä :(

Minä luulen että kokemus on aito, mutta kommunikaatio hoitavan tahon kanssa on ollut vajaa. Lisäksi hän tuntuu googlettavan paljon muttei oikein ymmärrä lukemaansa.

905/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellulla on mennyt A ja B streptokokit sekaisin. Ei voi vain tunnustaa, koska jos se oikeasti olisi oma kokemus, takuulla tietäisi mistä on kyse. Olisit nyt vaan pysynyt normi synnytyksessä :(

Siitä kokemuksesta on nyt yli 3 vuotta. Se kokemus oli niin traumatisoiva, etten nauttinut äitiydestä kuukausiin. Jos minulla olisi mennyt streptokokit sekaisin, se olisi aika ymmärrettävää, mutta en usko että ne menivät.

Ja normisynnytyksestä en tiedä yhtään mitään. Minulla ei ole ollut sellaista. Ainoastaan kaksi sektiota, joista toinen kiireellinen ja toinen elektiivinen.

Vierailija
906/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka!

Olen tuo helnycin paniikissa poistaneen "helnyc on provo"-ketjun aloittaja.

Olen myös se, joka laittoi viestiä helnycin collegeen ja nyt odotellaan vastauksia. 

Tilannehan meni niin, että kun kerroin alkaneeni tutkia asiaa ja laittaneeni s-postia, alkoi ystävämme kertomaan, miten "ei ole niin tyhmä kuin luulemme" ja "on muuttanut joitakin asioita".

Eli, toisin sanoen, kaiken. Koko hommahan lähti siitä ketjusta, missä helnyc käytti kaikki voimansa todistaakseen, miten tupakoivia äitejä ei saa tuomita. Tässä ketjussa hän keskittyi ERITYISESTI collegeensa ja miehensä koulutukseen (siis yrittäessään todistaa, että hänen päihteitä käyttänyt äitinsä ja miehensä päihteitä käyttänyt äiti eivät ole vaikuttaneet heidän kehitykseensä tipan vertaa) , eli jos on tosiaan sen opinahjon valehdellut (mistä lasketteli monen monta luikuria, lukukausimaksuista lähtien, monta viestiä) on valehdellut kaiken. 

Minusta olisi ihan helnycin mielenterveyden kannalta (viestejähän tulee minuuttivauhtia, all day, every day) hyvä, jos pääsisi fantasiastaan irti ja voisi keskittyä esim. töiden hakemiseen tai itsensä kuntouttamiseen. Tämä voisi läheä siitä, että myöntäisi omaavansa mielenterveysongelmia, ja -tadaa- olevansa provo. Noin pitkäjänteinen tarinointi kertoo jo vaarallisen vakavasta intohimosta aihetta kohtaan. Minä aidosti uskon, ettei helnyc itsekään hahmota mikä on todellisuutta ja mikä ei. Luultavasti tarina on ainoa tapa paeta todellisuutta, mikä on yksinäistä ja sisällötöntä.

Nyt kun silmukka kiristyy ja helnycin pitää jo alkaa selittelemään, miten on "muutellut pieniä yksityiskohtia" tms jäädessään jatkuvasti valheista kiinni, alkaakin kuvaan astua jo äärimmäisen huolestunut "ulkopuolinen" henkilö (joka ei muuten ikinä kirjoita samaan aikaan helnycin kanssa), joka varoittelee mitä kauheuksia voi tapahtua provon ruokkimisesta ja miten tavattoman huolissaan hän on kaikkien provoa ruokkivien hyvinvoinnista. Ts. tutkiminen pitäisi heti lopettaa. Tämä ehtiväinen henkilö onkin jo ehtinyt tähänkin ketjuun. :)

Halusin vaan ilmoittaa helnyc, että aion laittaa kuvakaappaukset aijaahan siitä, mitä collegesta vastataan. Ymmärrä, että teen tämän myös sinun parhaaksesi.

Niikuin jo sanoin poistetussa ketjussa: Provoksi epäillyn "paljastaminen" ei ole mitenkään takeena sille, että kyseinen henkilö lopettaa kirjoittelunsa. Joudut siis tekemään suunnitelma B:n eli miettimään miten toimit kirjoittelun jatkuessa "paljastuksestasi" huolimatta. Kuinka paljon olet valmis käyttämään omaa aikaasi provoksi arvelemasi jahtaamiseen ja palstan päivystämiseen hänen kirjoitteluaan seurataksesi? Ryhdytkö jokaiseen keskusteluketjuun lisäämään omat provosyyttelysi muuttuen itse häiriköksi ja lopulta saaden bannia asiattoman käytöksesi vuoksi?

Edelleenkään kukaan täysjärkinen ei palstalle kirjoittele paljastaen itsestään helposti tarkistettavia asioita. Minä olen kirjoitellut paljon nimimerkillä provoilematta, enkä koskaan anna syntymäpäiviä, tutkintojen, koulujen tms nimiä tai edes summittaista asuinpaikkaa tai perhetietoja täsmällisesti oikein. Täällä kun on ollut todellisia stalkkaustapauksia eli bloggaajaa on menty kyttäämään hänen ikkunansa taakse ja siitä sitten palstalla kirjoiteltu. 

Jos kirjoittaja on provo niin ainakin sinut hän on varsin onnistuneesta provosoinut.

907/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hetkonen.. Helnyc, missä välissä sä oikein söit tai valmistit illallista perheellesi?

Olet ollut täällä _koko_ illan. Siis oikeasti, koko illan.

En ole vielä syönyt, ruoka uunissa. Etkö ole kannettavasta kuullut? 

908/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että kokemus on aito, mutta kommunikaatio hoitavan tahon kanssa on ollut vajaa. Lisäksi hän tuntuu googlettavan paljon muttei oikein ymmärrä lukemaansa.

Kokemus on aito ja kommunikaatio todellakin oli vajaa. Kyseessä oli streptokokki A. Varmistin sen mailista, jonka olin lähettänyt äidilleni kotiuduttuani. 

Vierailija
909/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais tuo provoketju hävitä ? Joka tapauksessa haluaisin kuulla sinulta, miten tieto A- ryhmän streptokista päätyi papereihisi? Ja se tieto, että antibiootit pitäisi antaa 12 h ennen kalvojen puhkaisua?

Vastasin siihen poistuneeseen ketjuun jo. Ilmeisesti et ehtinyt näkemään? Minusta otettiin lukuisia verinäytteitä ennen synnytystä, synnytyksen aikana ja sen jälkeen. Minulla oli raskausmyrkytys joten olin vähintään joka toinen päivä loppuraskaudesta sairaalassa/lääkärissä. 

En tiedä missä vaiheessa bakteeri on todettu. Papereissa mielestäni luki vielä, että se oli todettu ennen synnytystä, koska mielestäni oli niin älytöntä, ettei antibiootista huolehdittu erityishyvin. Hitto kun vein ne mukanani USAan lääkäriäni varten ja jätin sinne. Pitää tarkastaa kun pääsee kotiin, mutta mielestäni se oli tiedossa ennen synnytystä. Minulle ei kukaan kertonut mitään ennen, kesken eikä jälkeen synnytyksen. Vasta papereista näin mikä minun oli. Eikä kukaan kertonut että olin lähellä kuolla, ennen kuin pääsin kotiin omalle OB/GYNilleni, joka oli puhtaasti järkyttynyt.

Ja antibiootit pitäisi aloittaa kaikille viim. 12h kalvojen puhkaisun jälkeen.

Osasiko jenkkilääkärisi lukea sinun suomenkielisen epikriisisi?

:O Ei, kuinka minä olen selvinnyt siellä lääkärinvastaanotolla olematta itse paikalla? Ei tietenkään osannut. Se oli minulla mukana ja kerroin hänelle ne pääkohdat mitä siinä luki.

Ja lääkäri osasi sinun omin sanoin kääntämästäsi epikriisistä päätellä, että olit lähellä kuolla, mutta itse et tätä päätelmää kyennyt tekemään luettuasi tekstin kokonaisuudessaan omalla äidinkielelläsi? Sinulla on siis lääketieteen termistö niin hyvin hallussasi, että pystyt kertomaan synnytyskertomuksesi englanniksi lääkärillesi, mutta et kuitenkaan tiennyt, mitä teksti käytännössä tarkoittaa? 

Vierailija
910/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Minulla on paketti Ben&Jerry'siä odottamassa pakkasessa. Olen maitoallergikko, mutta on joitain asioita, joiden takia kannattaa kärsiä vatsakipua. :D

En kamalasti leivo, meillä tosiaan syödään (siis minua lukuunottamatta, luonnollisesti), maidottomasti, e-koodittomasti, prosessoimatonta, ei puhdistettua jauhoa, lisäsokerittomasti, ja kananmunattomasti. Jee. Tämä jättää paljon valinnanvaraa, varsinkin kun en ole mikään kummoinen kokki. Ostin ensimmäisenä vegaanin kokkikirjan kun muutimme yhteen...

B&J on kyllä hyvä merkki. Satisfy My Bowl on yks mun suosikeista. Harmi kun kaikkia makuja ei ole saatavilla, haluisin maistaa tota Banana Cream Pie:ta (kuka noi nimet oikeen keksii??).

Tuosta ruasta vielä. Sen verran olen kattonu noita dokkareita Jenkkien ruokatuotannosta etten uskaltaisi syödä siellä muuta kuin luomuruokaa. Tai sitten olen vaan nähnyt kaikki väärät dokkarit :D

Vierailija
911/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemus on aito ja kommunikaatio todellakin oli vajaa. Kyseessä oli streptokokki A. Varmistin sen mailista, jonka olin lähettänyt äidilleni kotiuduttuani. 

Eikö äitisi ollutkaan luonasi synnytyksen jälkeen? Sen takiahan sinä halusit Suomeen synnyttämään.

Vierailija
912/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää kyllä teidän lapset. Iskää ei näy tai se tekee töitä tietsikalla. Äiti viettää aikaansa netissä. Kuka niiden lasten kanssa on läsnä? Ai niin, ne leikkii keskenään.

913/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais tuo provoketju hävitä ? Joka tapauksessa haluaisin kuulla sinulta, miten tieto A- ryhmän streptokista päätyi papereihisi? Ja se tieto, että antibiootit pitäisi antaa 12 h ennen kalvojen puhkaisua?

Vastasin siihen poistuneeseen ketjuun jo. Ilmeisesti et ehtinyt näkemään? Minusta otettiin lukuisia verinäytteitä ennen synnytystä, synnytyksen aikana ja sen jälkeen. Minulla oli raskausmyrkytys joten olin vähintään joka toinen päivä loppuraskaudesta sairaalassa/lääkärissä. 

En tiedä missä vaiheessa bakteeri on todettu. Papereissa mielestäni luki vielä, että se oli todettu ennen synnytystä, koska mielestäni oli niin älytöntä, ettei antibiootista huolehdittu erityishyvin. Hitto kun vein ne mukanani USAan lääkäriäni varten ja jätin sinne. Pitää tarkastaa kun pääsee kotiin, mutta mielestäni se oli tiedossa ennen synnytystä. Minulle ei kukaan kertonut mitään ennen, kesken eikä jälkeen synnytyksen. Vasta papereista näin mikä minun oli. Eikä kukaan kertonut että olin lähellä kuolla, ennen kuin pääsin kotiin omalle OB/GYNilleni, joka oli puhtaasti järkyttynyt.

Ja antibiootit pitäisi aloittaa kaikille viim. 12h kalvojen puhkaisun jälkeen.

Osasiko jenkkilääkärisi lukea sinun suomenkielisen epikriisisi?

:O Ei, kuinka minä olen selvinnyt siellä lääkärinvastaanotolla olematta itse paikalla? Ei tietenkään osannut. Se oli minulla mukana ja kerroin hänelle ne pääkohdat mitä siinä luki.

Ja lääkäri osasi sinun omin sanoin kääntämästäsi epikriisistä päätellä, että olit lähellä kuolla, mutta itse et tätä päätelmää kyennyt tekemään luettuasi tekstin kokonaisuudessaan omalla äidinkielelläsi? Sinulla on siis lääketieteen termistö niin hyvin hallussasi, että pystyt kertomaan synnytyskertomuksesi englanniksi lääkärillesi, mutta et kuitenkaan tiennyt, mitä teksti käytännössä tarkoittaa? 

Ensinnäkin, termistö on sama latinankielinen kummassakin maassa. Toisekseen, kyllähän minä tiesin, että yli 400 tulehdusarvot ovat vaarallisia, mutta en minä ajatellut että olin missään välittömässä vaarassa kuolla. OB/GYN oli kuitenkin sitä mieltä, että ihminen noilla arvoilla voi käytännössä kuolla 30min sisään helposti.

Vierailija
914/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis on pannut muutama viikko sitten suomalaisen, hyvin todennäköisesti helsinkiläisen/pk-seutulaisen naisen kanssa. Lisäksi hän on muutama viikko sitten palkannut kiireellä lapsenvahdin, joten koko ajan todennäköisempää että joku miehen kanssa tekemisissä ollut tunnistaa. Lapsenvahti tai lapsenvahdin työllistävän firman edustaja ei tietenkään voi kertoa täällä vaikka tunnistaisi, mutta voi siis aivan hyvin tunnistaa. Samoin se miehen pano. Vaikka mies puhuisikin suomea, hän tuskin puhuu niin hyvin että kävisi syntyperäisestä suomalaisesta, vaan luultavasti puheesta huomaa että hän on ulkomaalaistaustainen.

(Tai itse asiassa, mies tietysti puhuu suomea puhtaasti, ilman aksenttia, koska henkilökohtaiset syyt.)

Ja vielä siitä että kukaan ei ole ilmoitanut täällä tunnistaneensa helnykkiä. Ei se mitään vielä tarkoita, koska tunnistaja saattaa olla kertomatta asiasta ihan senkin takia, että ilmaisemalla tunnistaneensa jonkun, hän samalla paljastaisi itsekin olevansa täällä.

915/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö äitisi ollutkaan luonasi synnytyksen jälkeen? Sen takiahan sinä halusit Suomeen synnyttämään.

No eihän äiti meillä asunut! Asuu kyllä samalla alueella ja oli joka päivä auttamassa, mutta lähtihän hän sitten aina kotiinsa. Meillä mailataan muutenkin paljon.

Vierailija
916/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Todennäköisyys sille on niin pieni (1%) ettei sitä rutiinisti ehkäistä. Tartunta on tapahtunut silloin sinun ihosi/jonkun haavan kautta, tai olet saanut tartunnan toiselta henkilöltä.

917/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Todennäköisyys sille on niin pieni (1%) ettei sitä rutiinisti ehkäistä. Tartunta on tapahtunut silloin sinun ihosi/jonkun haavan kautta, tai olet saanut tartunnan toiselta henkilöltä.

Kiitos infosta. Mitään tietoa en tosiaan saanut hoitavalta taholta ja se jätti aika tyhjän päälle silloin.

Vierailija
918/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän vielä että siis lapsivuodekuumeista n.1% on streptokokki A:n aiheuttamia, eikä niin että jokaisessa synnytyksessä on sen suuruinen riski.

Vierailija
919/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ymmärtänyt oikein: Synnytyksesi oli traumaattinen (kuolemanvaara), mutta miehesi siltikin petti sinua sen jälkeen? Vieläpä rakastavassa suhteessa? Enpä tiedä... Jos tuo on totta, niin minä en henkilökohtaisesti kyllä olisi jäänyt suhteeseen.

920/1863 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siis on pannut muutama viikko sitten suomalaisen, hyvin todennäköisesti helsinkiläisen/pk-seutulaisen naisen kanssa. Lisäksi hän on muutama viikko sitten palkannut kiireellä lapsenvahdin, joten koko ajan todennäköisempää että joku miehen kanssa tekemisissä ollut tunnistaa. Lapsenvahti tai lapsenvahdin työllistävän firman edustaja ei tietenkään voi kertoa täällä vaikka tunnistaisi, mutta voi siis aivan hyvin tunnistaa. Samoin se miehen pano. Vaikka mies puhuisikin suomea, hän tuskin puhuu niin hyvin että kävisi syntyperäisestä suomalaisesta, vaan luultavasti puheesta huomaa että hän on ulkomaalaistaustainen.

(Tai itse asiassa, mies tietysti puhuu suomea puhtaasti, ilman aksenttia, koska henkilökohtaiset syyt.)

Ja vielä siitä että kukaan ei ole ilmoitanut täällä tunnistaneensa helnykkiä. Ei se mitään vielä tarkoita, koska tunnistaja saattaa olla kertomatta asiasta ihan senkin takia, että ilmaisemalla tunnistaneensa jonkun, hän samalla paljastaisi itsekin olevansa täällä.

Ei, kyllä mies puhuu ihan selkeällä aksentilla ja tietyt sanat ovat todella hankalia :) Mutta samassa talossakin, saati alueella, saati Helsingissä asuu niin monta englanninkielistä miestä, että eiköhän hän sulaudu joukkoon. Pano todennäköisesti tunnistaisi kuvauksesta, mutta en jaksa uskoa, että mies on kertonut koko nimensä. 

Luotan siihen, että hoitaja ei paljasta miestäni, sillä hän kyllä tietää nimemme. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän