Käsitinkö nyt oikein hel-nycin perhe-elämän?
Heillä käy
- lastenhoitaja
- siivooja
- miehen assari hoitaa juoksevat asiat?
Mitä vielä? Kokki?
Kommentit (1863)
Vierailija kirjoitti:
Hel-nyc, siihen streptokokki A asiaan liittyen: Streptokokki B on se joka aiheuttaa mahd infektion alatiesynnytyksen yhteydessä, ja jota ab-kuurilla ehkäistään. Noin neljäsosa naisista on kolonisoitunut. Linkittämässäsi jutussa puhuttiin potilastapauksesta, jossa keisarileikkauksen yhteydessä oli ilmennyt streptokokki A- infektio.
Linkitin kaksi, joista toisessa puhuttiin strep A:sta ja lapsivuodekuumeesta.
Vierailija kirjoitti:
Hel-nyc, siihen streptokokki A asiaan liittyen: Streptokokki B on se joka aiheuttaa mahd infektion alatiesynnytyksen yhteydessä, ja jota ab-kuurilla ehkäistään. Noin neljäsosa naisista on kolonisoitunut. Linkittämässäsi jutussa puhuttiin potilastapauksesta, jossa keisarileikkauksen yhteydessä oli ilmennyt streptokokki A- infektio.
Mutta senhän helnyc tiesi. Kertoisipa nyt vielä oman versionsa omasta tapauksestaan. Hänellähän oli nimenomaan A eikä B streptokokki.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä linkki siihen. https://www.thl.fi/fi/web/infektiotaudit/taudit-ja-mikrobit/bakteeritau… ihan lopussa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen oli THL:n sivu, jossa puhuttiin yleisluontoisesti streptokokki A:sta.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais tuo provoketju hävitä ? Joka tapauksessa haluaisin kuulla sinulta, miten tieto A- ryhmän streptokista päätyi papereihisi? Ja se tieto, että antibiootit pitäisi antaa 12 h ennen kalvojen puhkaisua?
Vastasin siihen poistuneeseen ketjuun jo. Ilmeisesti et ehtinyt näkemään? Minusta otettiin lukuisia verinäytteitä ennen synnytystä, synnytyksen aikana ja sen jälkeen. Minulla oli raskausmyrkytys joten olin vähintään joka toinen päivä loppuraskaudesta sairaalassa/lääkärissä.
En tiedä missä vaiheessa bakteeri on todettu. Papereissa mielestäni luki vielä, että se oli todettu ennen synnytystä, koska mielestäni oli niin älytöntä, ettei antibiootista huolehdittu erityishyvin. Hitto kun vein ne mukanani USAan lääkäriäni varten ja jätin sinne. Pitää tarkastaa kun pääsee kotiin, mutta mielestäni se oli tiedossa ennen synnytystä. Minulle ei kukaan kertonut mitään ennen, kesken eikä jälkeen synnytyksen. Vasta papereista näin mikä minun oli. Eikä kukaan kertonut että olin lähellä kuolla, ennen kuin pääsin kotiin omalle OB/GYNilleni, joka oli puhtaasti järkyttynyt.
Ja antibiootit pitäisi aloittaa kaikille viim. 12h kalvojen puhkaisun jälkeen.
Osasiko jenkkilääkärisi lukea sinun suomenkielisen epikriisisi?
HEL-NYC kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä linkki siihen. https://www.thl.fi/fi/web/infektiotaudit/taudit-ja-mikrobit/bakteeritau… ihan lopussa.
Eihän se edelleenkään tarkoita, että se tarttuu alatiesynnytyksessä äidistä lapseen.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen oli THL:n sivu, jossa puhuttiin yleisluontoisesti streptokokki A:sta.
"Streptokokki A -infektioon sairastuneen tulee olla pois päiväkodista, koulusta tai työpaikalta kunnes on kulunut 24 tuntia tehokkaan antibioottihoidon aloituksesta. Jos märkärupea hoidetaan paikallisantibiootilla, on syytä pysytellä kotona pidempään, 48 tuntia.
Joissain tilanteissa (päiväkotiepidemiat, lapsivuodekuume) saatetaan myös oireettomalle lähikontaktille antaa antibioottikuuri."
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se edelleenkään tarkoita, että se tarttuu alatiesynnytyksessä äidistä lapseen.
Minä en tiedä mikä lapseni sitten tulehdutti, mutta hän oli tulehtunut, tulehdusarvo oli muistaakseni yli 40. Hänkin sai antibioottitipan.
Bakteeria ei todeta verinäytteestä. Paitsi tietty veriviljelyllä, mutta se on taas eri juttu. Outoa, ettet tiedä, miten se on sinussa todettu.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä syödään? :)
Lapset söivät iltapalaksi kaakaota ja kaurapuuroa marjoilla. Miehen ja minun illallinen on vielä uunissa, lohta ja hunajalla siveltyjä uunijuureksia. Lisänä on kvinoasalaattia. Teillä?
Kiitos, mutta ei tarvitse teititellä :P No joo, sinkkutalous ollaan kaikissa persoonissamme.
Lohi kuullostaa kyllä hyvältä, nam. Mä söin viime viikolla puol kiloo muikkuja. Tänään ei ollut kummoset eväät. Aamu alko rahkalla johon laitoin päärynän ja mustikoita x-määrän. Munakas, raejuustoo, leipää, vihanneksia päiväseltään. Iltapalaks taidan napostella pakastevihanneksia ja syödä puuroa. Lisäks nautin jäätelöä kevään lämmössä.
Tykkäätkö leipoa?
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais tuo provoketju hävitä ? Joka tapauksessa haluaisin kuulla sinulta, miten tieto A- ryhmän streptokista päätyi papereihisi? Ja se tieto, että antibiootit pitäisi antaa 12 h ennen kalvojen puhkaisua?
Vastasin siihen poistuneeseen ketjuun jo. Ilmeisesti et ehtinyt näkemään? Minusta otettiin lukuisia verinäytteitä ennen synnytystä, synnytyksen aikana ja sen jälkeen. Minulla oli raskausmyrkytys joten olin vähintään joka toinen päivä loppuraskaudesta sairaalassa/lääkärissä.
En tiedä missä vaiheessa bakteeri on todettu. Papereissa mielestäni luki vielä, että se oli todettu ennen synnytystä, koska mielestäni oli niin älytöntä, ettei antibiootista huolehdittu erityishyvin. Hitto kun vein ne mukanani USAan lääkäriäni varten ja jätin sinne. Pitää tarkastaa kun pääsee kotiin, mutta mielestäni se oli tiedossa ennen synnytystä. Minulle ei kukaan kertonut mitään ennen, kesken eikä jälkeen synnytyksen. Vasta papereista näin mikä minun oli. Eikä kukaan kertonut että olin lähellä kuolla, ennen kuin pääsin kotiin omalle OB/GYNilleni, joka oli puhtaasti järkyttynyt.
Osasiko jenkkilääkärisi lukea sinun suomenkielisen epikriisisi?
:O Ei, kuinka minä olen selvinnyt siellä lääkärinvastaanotolla olematta itse paikalla? Ei tietenkään osannut. Se oli minulla mukana ja kerroin hänelle ne pääkohdat mitä siinä luki.
Vierailija kirjoitti:
Bakteeria ei todeta verinäytteestä. Paitsi tietty veriviljelyllä, mutta se on taas eri juttu. Outoa, ettet tiedä, miten se on sinussa todettu.
Kukaan ei kertonut sanallakaan siitä koko sairaalassaoloaikana. Ei minulle, eikä miehelleni. Olimme molemmat niin shokissa, ettemme tajunneet varmaan edes kysyä suoraan eikä kukaan sitä sitten sanonutkaan. Olin melkein 2vk sairaalassa. Kotona vasta luettiin paperit.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten ihan totta, että Helnykki on perunut sanansa monessa kohtaa ja vaihtanut "parempaan" selitykseen.
Voi luoja, miten olisi antaa niitä todisteita?
Onhan niitä tässäkin ketjussa annettu, muttei mene sinulle perille.
Johtuisiko siitä, että minusta todisteen pitäisi olla vaikka ihan vedenpitävä, eikä mikään köykäinen rakennelma, joka koostuu jonkun väärästä mielikuvasta?
Osaatteko arvata miksi minut on saatu kiinni (vedenpitävästi) tasan yhdestä valheesta?
Siis tiedätkö, nyt olen jo hieman huolestunut mielenterveydestäsi. Miksi ihmeessä tämän pitäisi olla joku vedenpitäviä todisteita sisältävä oikeussalidraama? Eihän sinun pitänyt edes välittää siitä, uskotaanko sinua.
Lukijat saavat tehdä omat havaintonsa ja johtopäätöksensä sen perusteella, kuinka johdonmukainen, ristiriidaton ja uskottava olet. Ilman että heidän täytyisi kaivaa jostain todisteita, joita et voisi kumota. Tämä on anonyymi nettipalsta.
Siksi, että he väittävät suoraan että olen valehdellut. Yleensä kuuluisi hyviin tapoihin kyetä todistamaan moinen syytös. Mutta ehkä ei sinun piireissäsi? Minulle on ihan sama kuka uskoo kuka ei, mutta syyttely ja hyökkäilyt on aika perseestä, eikö sinusta?
Me olemme molemmat nyt ihan samoissa "piireissä", eli AV:lla. Tämä tässä huolestuttaakin, ettet tunnu tekevän eroa tämän foorumin ja normaalielämän kanssakäymisen välillä.
Hienosti väistetty kysymys. Ja ei, en olisi huolestunut kenestäkään sen perusteella, että tämä kokee ihmisten kimppuun hyökkäilyn ja jatkuvat syytökset epämiellyttävänä ja ikävinä - edes nettifoorumilla. Päin vastoin. Ei nettifoorumitkaan ole mikään paikka mihin kuuluu oksentaa se oma paha olo hyökkäilemällä muiden kimppuun.
Ihan yhtä hienosti väistetty, kuin se että koetat asettaa minut piireihin joissa saa käyttäytyä kuin anonyymilla nettipalstalla. Tämä on free-for-all, hyvässä ja pahassa. Olet hakemassa täältä jotain gratifikaatiota, se on minusta turhaa ja satuttaa sinua. En oksenna pahaa oloani hyökkäilemällä muiden kimppuun, vaikka ilmeisesti huoleni oli hyökkäys.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä mikä lapseni sitten tulehdutti, mutta hän oli tulehtunut, tulehdusarvo oli muistaakseni yli 40. Hänkin sai antibioottitipan.
Et tiedä, enkä näillä tiedoin osaa auttaa.
Kai nyt sanoit siinä, että sulla on se angiina? Miksei sitä muka voitu hoitaa ennen synnytystä? En ihan usko tähänkään tarinaan. Liian erikoinen ollakseen totta. Liikaa epäuskottavia sattumia tässä tarinassa.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä syödään? :)
Lapset söivät iltapalaksi kaakaota ja kaurapuuroa marjoilla. Miehen ja minun illallinen on vielä uunissa, lohta ja hunajalla siveltyjä uunijuureksia. Lisänä on kvinoasalaattia. Teillä?
Kiitos, mutta ei tarvitse teititellä :P No joo, sinkkutalous ollaan kaikissa persoonissamme.
Lohi kuullostaa kyllä hyvältä, nam. Mä söin viime viikolla puol kiloo muikkuja. Tänään ei ollut kummoset eväät. Aamu alko rahkalla johon laitoin päärynän ja mustikoita x-määrän. Munakas, raejuustoo, leipää, vihanneksia päiväseltään. Iltapalaks taidan napostella pakastevihanneksia ja syödä puuroa. Lisäks nautin jäätelöä kevään lämmössä.
Tykkäätkö leipoa?
Kuulostaa hyvältä. Minulla on paketti Ben&Jerry'siä odottamassa pakkasessa. Olen maitoallergikko, mutta on joitain asioita, joiden takia kannattaa kärsiä vatsakipua. :D
En kamalasti leivo, meillä tosiaan syödään (siis minua lukuunottamatta, luonnollisesti), maidottomasti, e-koodittomasti, prosessoimatonta, ei puhdistettua jauhoa, lisäsokerittomasti, ja kananmunattomasti. Jee. Tämä jättää paljon valinnanvaraa, varsinkin kun en ole mikään kummoinen kokki. Ostin ensimmäisenä vegaanin kokkikirjan kun muutimme yhteen...
Moikka!
Olen tuo helnycin paniikissa poistaneen "helnyc on provo"-ketjun aloittaja.
Olen myös se, joka laittoi viestiä helnycin collegeen ja nyt odotellaan vastauksia.
Tilannehan meni niin, että kun kerroin alkaneeni tutkia asiaa ja laittaneeni s-postia, alkoi ystävämme kertomaan, miten "ei ole niin tyhmä kuin luulemme" ja "on muuttanut joitakin asioita".
Eli, toisin sanoen, kaiken. Koko hommahan lähti siitä ketjusta, missä helnyc käytti kaikki voimansa todistaakseen, miten tupakoivia äitejä ei saa tuomita. Tässä ketjussa hän keskittyi ERITYISESTI collegeensa ja miehensä koulutukseen (siis yrittäessään todistaa, että hänen päihteitä käyttänyt äitinsä ja miehensä päihteitä käyttänyt äiti eivät ole vaikuttaneet heidän kehitykseensä tipan vertaa) , eli jos on tosiaan sen opinahjon valehdellut (mistä lasketteli monen monta luikuria, lukukausimaksuista lähtien, monta viestiä) on valehdellut kaiken.
Minusta olisi ihan helnycin mielenterveyden kannalta (viestejähän tulee minuuttivauhtia, all day, every day) hyvä, jos pääsisi fantasiastaan irti ja voisi keskittyä esim. töiden hakemiseen tai itsensä kuntouttamiseen. Tämä voisi läheä siitä, että myöntäisi omaavansa mielenterveysongelmia, ja -tadaa- olevansa provo. Noin pitkäjänteinen tarinointi kertoo jo vaarallisen vakavasta intohimosta aihetta kohtaan. Minä aidosti uskon, ettei helnyc itsekään hahmota mikä on todellisuutta ja mikä ei. Luultavasti tarina on ainoa tapa paeta todellisuutta, mikä on yksinäistä ja sisällötöntä.
Nyt kun silmukka kiristyy ja helnycin pitää jo alkaa selittelemään, miten on "muutellut pieniä yksityiskohtia" tms jäädessään jatkuvasti valheista kiinni, alkaakin kuvaan astua jo äärimmäisen huolestunut "ulkopuolinen" henkilö (joka ei muuten ikinä kirjoita samaan aikaan helnycin kanssa), joka varoittelee mitä kauheuksia voi tapahtua provon ruokkimisesta ja miten tavattoman huolissaan hän on kaikkien provoa ruokkivien hyvinvoinnista. Ts. tutkiminen pitäisi heti lopettaa. Tämä ehtiväinen henkilö onkin jo ehtinyt tähänkin ketjuun. :)
Halusin vaan ilmoittaa helnyc, että aion laittaa kuvakaappaukset aijaahan siitä, mitä collegesta vastataan. Ymmärrä, että teen tämän myös sinun parhaaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt sanoit siinä, että sulla on se angiina? Miksei sitä muka voitu hoitaa ennen synnytystä? En ihan usko tähänkään tarinaan. Liian erikoinen ollakseen totta. Liikaa epäuskottavia sattumia tässä tarinassa.
Ei minulla ollut angiinaa! Eikä mitään oireita mistään tulehduksesta.
Vai että nyt synnytyskokemuksenikin on liian uskomaton... No, niin se kyllä minustakin oli. Vielä uskomattomampaa oli, että halusivat käynnistää kuopuksen. Alle vuosi sektion jälkeen. Luulin, että suomalaiset lääkärit olisivat olleet asiantuntevampia. Minäkin olin lukenut monta tutkimusta vbac:istä ja kuinka vaarallista se on, varsinkin noin lyhyellä ajalla. Mutta kiinnostiko suomalaisia lääkäreitä? Ei.
Hellulla on mennyt A ja B streptokokit sekaisin. Ei voi vain tunnustaa, koska jos se oikeasti olisi oma kokemus, takuulla tietäisi mistä on kyse. Olisit nyt vaan pysynyt normi synnytyksessä :(