Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikallisen Siwan kassahenkilön lievä tilannetajuttomuus/outo huumorintaju

Vierailija
05.04.2016 |

Taannoin enin myymälän kassalle iso Zalandon paketti kainalossa ja sanoin että palauttaisin tämän paketin. Myyjätär tokaisi että enpä olisi arvannutkaan.
Toissapäivänä noudin paketin ja samalla ostin maitopurkin ja jotain muuta pientä. Sama myyjä ojensi minulle paketin ja kommentoi että tässä tämä käynnin perimmäinen syy.
Todella outo tyyppi. Ei asiakaspalvelusta hajuakaan tai sitten on hieman yksinkertainen/ sosiaalisesti kömpelö

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ja ylimielinen tyyppi, joko tarkoituksella tai tietämättään. Asiakas ja myyjä eivät ole vertaisia. Tuollainen kuittailu on huonoa asiakaspalvelua.

Vierailija
22/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuosta voi pahoittaa mielensä? Ihan hauska heittohan tuo oli, ja ilmeisesti vielä samalla tottakin. En tietysti tiedä millä äänensaävyllä sanoi.

Terveisin Naispelko22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on tamperelainen niin sitten kyllä ymmärrän närkästymisen. Täällä peljästyy pahasti jos joku puhuu. Esim tervehtii...Savossa tuossa ei olis mitään ihmeellistä

Vierailija
24/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Olen ehkä tyhmä, mutta en tajua mitä tuo kassa on yrittänyt kertoa? Ihan ihme horinaa.

Vierailija
25/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoiset asiakaspalvelijat osaavat lukea asiakasta. Tarkoittaa, että tajuavat yhdellä vilkaisulla, kenelle voi sutkautella, kenelle taas ei. Sitten vielä senkin, että yhdellä ja samalla asiakkaalla on huonoja ja hyviä päiviä. Varmempaa on olla heittelemättä, ellei todella osaa small talkia tai tajua, että joka tilanteeseen ei sovi rento huulenheitto.

Tuo AP:n kassahenkilö oli mielestäni melko kömpelö. Tuollaista voi sanoa, jos asiakas kuuluu omaan tuttavapiiriin. 

Vierailija
26/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa välillä ihmettelin entisen lähi-Siwani myymäläpäällikön asiakaspalvelukäytöstä, itsekin siis omaan alan koulutuksen ja niitä töitä teen, joten jotain tietoa uskoisin itsellänikin hyvästä palvelusta olevan :D Minulle ei siis koskaan ilkeillyt tmv, mutta eräänkin kerran hänellä oli jotain pientä sanaharkkaa jonkun vanhemman rouvan kanssa ja rouva sitten tuumasi tälle päällikölle siinä mun edessä kassalla, että "Älä nyt hermostu kunhan vain ilmoitin asiasta". Kyse taisi siis olla jostain hyllyn sotkuisuudesta/tyhjyydestä tmv. Johon tää päällikkl sitten kipakasti tokaisi, että "En se nyt minä ole, joka tässä on hermostunut" ja kysyi vielä multa sen vanhemman rouvan kuullen, että "Olinko mä muka sun mielestä hermostunut?", johon vaan hymisin jotain, kun veti niin sanattomaksi hänen käytös :D

Vierailija
27/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että myyjä on vain ilmeisesti ollut liian paljon töissä ja väsynyt, ehkä kaikki jo ärsyttää.:)

Olen nimittäin Siwassa töissä ja kun olen kaikkeen kyllästynyt, minua ärsyttää tuo asiakkaiden tapa ilmoittaa palautuksesta (jos siis tuot paketin kassalle, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että se olisi palautus). Toki on kohteliasta sanoa tilanteessa jotain, mutta jotkut asiakkaat katsovat, että heidän pitää kertoa minulle tietyllä äänensävyllä, että kyseessä todellakin on palautus, josta tulee vaikutelma, että olen niin tyhmä, etten voisi sitä tietää, vaikka työkseni paketteja käsittelen. En kuitenkaan itse letkauttele asiakkaille, että "enpä olisi arvannut" vaan ihan asiallisesti suhtaudun.

Nykyään Siwoissa voi olla Matkahuollon lisäksi Veikkaus ja jopa Postikin, joten työ ei muistuta enää sellaista helppoa tuotteiden piippailua, jota kassatyö on perinteisesti ollut ja siten voisi myyjän ammattia parjaavien olla hyvä päivittää asenteensa tälle vuosituhannelle.:)

Vierailija
28/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika kyynistä ja elämäänsäkyllästynyttä huumoria. Ei ihan tätä päivää enää aspatyössä. Nykyään negatiiviset jutut päätyvät someen alta aikayksikön. Niin kuin nyt tämäkin.

Vierailija
29/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että myyjä on vain ilmeisesti ollut liian paljon töissä ja väsynyt, ehkä kaikki jo ärsyttää.:)

Olen nimittäin Siwassa töissä ja kun olen kaikkeen kyllästynyt, minua ärsyttää tuo asiakkaiden tapa ilmoittaa palautuksesta (jos siis tuot paketin kassalle, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että se olisi palautus). Toki on kohteliasta sanoa tilanteessa jotain, mutta jotkut asiakkaat katsovat, että heidän pitää kertoa minulle tietyllä äänensävyllä, että kyseessä todellakin on palautus, josta tulee vaikutelma, että olen niin tyhmä, etten voisi sitä tietää, vaikka työkseni paketteja käsittelen. En kuitenkaan itse letkauttele asiakkaille, että "enpä olisi arvannut" vaan ihan asiallisesti suhtaudun.

Nykyään Siwoissa voi olla Matkahuollon lisäksi Veikkaus ja jopa Postikin, joten työ ei muistuta enää sellaista helppoa tuotteiden piippailua, jota kassatyö on perinteisesti ollut ja siten voisi myyjän ammattia parjaavien olla hyvä päivittää asenteensa tälle vuosituhannelle.:)

On se nyt hyvät hyssykät sentään kohteliasta sanoa jotain kun tuo paketin palautettavaksi. Jos vain iskee paketin tiskiin ja on hiljaa, niin aika juroa touhua se olisi. Sitten kun tuosta pakollisesta small talkista saa kiitokseksi jonkun kyynisen murjaisun, niin kyllä päivä taas on pelastettu. Sekä myyjällä että asiakkaalla... not.

Vierailija
30/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulussa tuollaisia vastauksia kutsutaan näsäviisasteluksi. Aikuistuessa sellaiset tavat yleensä karsiutuvat pois, koska aikuisten maailmassa on tietty sosiaalinen koodisto, jonka mukaan ihmisten oletetaan käyttäytyvän. Näsäviisastelu ei kuulu enää aikuisten maailmaan.

Vierailija
31/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa välillä ihmettelin entisen lähi-Siwani myymäläpäällikön asiakaspalvelukäytöstä, itsekin siis omaan alan koulutuksen ja niitä töitä teen, joten jotain tietoa uskoisin itsellänikin hyvästä palvelusta olevan :D Minulle ei siis koskaan ilkeillyt tmv, mutta eräänkin kerran hänellä oli jotain pientä sanaharkkaa jonkun vanhemman rouvan kanssa ja rouva sitten tuumasi tälle päällikölle siinä mun edessä kassalla, että "Älä nyt hermostu kunhan vain ilmoitin asiasta". Kyse taisi siis olla jostain hyllyn sotkuisuudesta/tyhjyydestä tmv. Johon tää päällikkl sitten kipakasti tokaisi, että "En se nyt minä ole, joka tässä on hermostunut" ja kysyi vielä multa sen vanhemman rouvan kuullen, että "Olinko mä muka sun mielestä hermostunut?", johon vaan hymisin jotain, kun veti niin sanattomaksi hänen käytös :D

vaihdevuodet?

Vierailija
32/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se nyt hyvät hyssykät sentään kohteliasta sanoa jotain kun tuo paketin palautettavaksi. Jos vain iskee paketin tiskiin ja on hiljaa, niin aika juroa touhua se olisi. Sitten kun tuosta pakollisesta small talkista saa kiitokseksi jonkun kyynisen murjaisun, niin kyllä päivä taas on pelastettu. Sekä myyjällä että asiakkaalla... not.

Olen samaa mieltä. Oma lukunsa ovat sitten sellaiset, jotka antavat henkkarit ja minun pitää arvata, mitä he haluavat.:D Vaihtoehtoja on useampia.:)

t: se edellinen myyjä

Vierailija
33/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että niitä Zalandon paketteja palautetaan joka toinen. Joten mielestäni myyjä on OIKEIN sosiaalisesti älykäs, mutta sinä et taida terävin kynä penaalissa olla?

No ei se ole mitään sosiaalista älykkyyttä, että on vittuuntunut zalandojuttuihin ja purkaa sen asiakkaaseen. Ihan full hd asperger varmaan tuolla myyjällä.

Vierailija
34/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että niitä Zalandon paketteja palautetaan joka toinen. Joten mielestäni myyjä on OIKEIN sosiaalisesti älykäs, mutta sinä et taida terävin kynä penaalissa olla?

Jos kaupan kassahenkilö sanoisi tympiintyneenä minun ostoksistani, että "jotenkin arvasin, että tulet taas tänään ostamaan sinistä maitoa", niin en minä sinä kovin kummoisena sosiaalisena älynä pitäisi. Asiakaspalvelijan tehtävä on tehdä työnsä, eikä kommentoida asiakkaan ostoksia tai palautuksia negatiivisiseen sävyyn.

Vierailija
35/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tgcvh kirjoitti:

Jos ap on tamperelainen niin sitten kyllä ymmärrän närkästymisen. Täällä peljästyy pahasti jos joku puhuu. Esim tervehtii...Savossa tuossa ei olis mitään ihmeellistä

Näin on!

Tiedän hyvin, että myös täällä etelärannikon kaupungissa yli 90%:lla nuo myyjän heitot menisivät yli hilseen.

Täällä ei vain ole sellaista kulttuuriperimää, jolla kykenisi hyppäämään vauhdissa mukaan, kun joku yllättäen heittää (oikeasti tuo oli loistavaa läppää) edellämainittua tilanteeseen sitoutuvaa sanallista komiikkaa.

Vierailija
36/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tgcvh kirjoitti:

Näin on!

Tiedän hyvin, että myös täällä etelärannikon kaupungissa yli 90%:lla nuo myyjän heitot menisivät yli hilseen.

Täällä ei vain ole sellaista kulttuuriperimää, jolla kykenisi hyppäämään vauhdissa mukaan, kun joku yllättäen heittää (oikeasti tuo oli loistavaa läppää) edellämainittua tilanteeseen sitoutuvaa sanallista komiikkaa.

Onko se "tilanteeseen sitoutuva sanallinen komiikka" samaa kuin savolainen kierous? Huumori on vaarallinen laji. Jos ei ole varma, että vastapuoli ymmärtää vitsin, sitä ei kannata heittää.

Vierailija
37/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tgcvh kirjoitti:

Näin on!

Onko se "tilanteeseen sitoutuva sanallinen komiikka" samaa kuin savolainen kierous? Huumori on vaarallinen laji. Jos ei ole varma, että vastapuoli ymmärtää vitsin, sitä ei kannata heittää.

Sama asia :=D

Vierailija
38/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Itsekin aspan töitä teen ja kyllä mun mielestä on ihan normaalia kommunikointia kertoa "palauttaisin tämän paketin", eikä vaan tuppisuuna tai sen tervehdyksen jälkeen iskeä pakettia tiskiin mitään sanomatta. Jotain käytöstapoja voisi asiakkaallakin olettaa olevan.

Vierailija
39/42 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tgcvh kirjoitti:

Näin on!

Sama asia :=D

Savon ulkopuolella asuvana en voi ymmärtää, miksi ilkeys on hyvää huumoria.

Vierailija
40/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siwan kanssa loukkaantui kun avopuoliso ei ollut kertonut hänelle että seurustelee. Käy siis siellä suht usein ostamassa kahvipaketin, maitoa jne. Kassatyttö huusi sitten kovaan ääneen, että "KUKA TUO ON???" kun käytiin yhdessä kaupassa. :D viitaten minuun. Sen jälkeen mökötti ja vinkui miehelle että olisihan hänelle pitänyt seurustelusta kertoa. Itse menin pidättelemään naurua kaupan toiselle puolelle.

Myöhemmin avopuoliso kävi kysymässä että miksi ihmeessä lähikaupan myyjä käyttäytyi niin oudosti, niin tämä mutisi että "nokun mä olen tottunut että kaikki kertoo mulle kaiken ja mäkin oon kertonut sulle että mulla on poikaystävä :("

Mikä siinä on kun ei osata käyttäytyä ammattimaisesti? Muutenkin kuulemma tosi skitso tyttö, huutaa muille työntekijöille ja puhuu asiakkaiden kuullen paskaa työkavereistaan. No, jotain draamaa ja sisältöä meidänkin tasaisen arkeen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä