Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikallisen Siwan kassahenkilön lievä tilannetajuttomuus/outo huumorintaju

Vierailija
05.04.2016 |

Taannoin enin myymälän kassalle iso Zalandon paketti kainalossa ja sanoin että palauttaisin tämän paketin. Myyjätär tokaisi että enpä olisi arvannutkaan.
Toissapäivänä noudin paketin ja samalla ostin maitopurkin ja jotain muuta pientä. Sama myyjä ojensi minulle paketin ja kommentoi että tässä tämä käynnin perimmäinen syy.
Todella outo tyyppi. Ei asiakaspalvelusta hajuakaan tai sitten on hieman yksinkertainen/ sosiaalisesti kömpelö

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että myyjä on vain ilmeisesti ollut liian paljon töissä ja väsynyt, ehkä kaikki jo ärsyttää.:)

Olen nimittäin Siwassa töissä ja kun olen kaikkeen kyllästynyt, minua ärsyttää tuo asiakkaiden tapa ilmoittaa palautuksesta (jos siis tuot paketin kassalle, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että se olisi palautus). Toki on kohteliasta sanoa tilanteessa jotain, mutta jotkut asiakkaat katsovat, että heidän pitää kertoa minulle tietyllä äänensävyllä, että kyseessä todellakin on palautus, josta tulee vaikutelma, että olen niin tyhmä, etten voisi sitä tietää, vaikka työkseni paketteja käsittelen. En kuitenkaan itse letkauttele asiakkaille, että "enpä olisi arvannut" vaan ihan asiallisesti suhtaudun.

Nykyään Siwoissa voi olla Matkahuollon lisäksi Veikkaus ja jopa Postikin, joten työ ei muistuta enää sellaista helppoa tuotteiden piippailua, jota kassatyö on perinteisesti ollut ja siten voisi myyjän ammattia parjaavien olla hyvä päivittää asenteensa tälle vuosituhannelle.:)

Miten niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin palautus? Eikö siellä voi enää lähettää paketteja?

Onko ärsyttävää sekin kun menen tiskille ja sanon "hei, ois muutama paketti" samalla kun ojennan koodit?

Vierailija
42/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa vähän sosiaalisesti kömpelö, ei sen kummempia. Itse tuppaan kommentoimaan samaan malliin "näsäviisastelevasti", vaikka sillä en pahaa tarkoitakaan. Joihinkin tilanteisiin tuo sopii, mutta ei yleisesti käytettäväksi. Ihan hyvää varmaan tekisi sosiaalisille taidoille opetella tuosta tavasta eroon, mutta toisaalta harvapa meistä on sosiaalisesti niin charmantti ja täydellinen, etteikö voisi toiselle joitain poikkeavuuksia ja erikoisuuksia käytöksessä sallia. Ja varmasti joihinkin iskee tuo kassan tapa keskustella, kun muuten olisi jo varmaan itsekin tajunnut tuosta opetella eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi