Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti olemassa pariskuntia, jotka eivät "päästä" toista yksikseen ulkomaille?

Vierailija
05.04.2016 |

Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100 % yhteen.

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla 19, että pääsit eroon tuollaisesta suhteesta!

ap

Vierailija
22/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä ainakin yksi. Mitä tahtoisit tietää?

Jos toinen haluaa lähteä kesälomalla Lontooseen ja toinen vaeltamaan Lofooteille niin kumpaan menette ja miksi juuri sinne?

ap

Meillä ei ole koskaan tullut moista pulmaa edes eteen. Kesällä ei kumpikaan halua pois Suomesta vaan kaikki vapaa-aika ollaan mökillä. Syksyllä ja keväällä käymme kolmen, neljän päivän kaupunkilomalla. Yleensä kysyn, minne mennään. Mies antaa pari esimerkkiä ja sanoo, että päätä sinä. So simple!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko puolisosi matkustaa ilman sinua? Miksi et päästä häntä matkalle kavereiden kanssa tai yksin?

Haluaisi matkustaa. Minäkin matkustaisin mielelläni jos siihen olisi mahdollisuus.

Meillä on iso perhe ja pienet tulot, ja jos yksi lähtee omalle lomalle, se tarkoittaa, että muut kärsivät siitä ihan kirjaimellisesti. Minulla ei myöskään ole yhtään vapaa-aikaa (en ole vuosiin voinut esim. harrastaa mitään), joten jos joku täältä lähtee lomailemaan, se olen minä!

Lasten kanssa täytyy myös sumplia lomat niin, että he saavat tarpeeksi lomaa ja pienet koululaiset eivät joudu olemaan yksin. Meillä ei ole mitään kattavaa turvaverkkoa, vaan saamme muutaman kerran vuodessa lapset yhdeksi yöksi hoitoon, joten vastuu lapsista on tasan meidän kahden harteilla. Jos toinen lomailee, toiselle tulee kohtuuton taakka.

Kahdessa vuorotyössä myös vapaat menevät usein ristiin, joten kun toinen on töissä, toinen hoitaa lapsia ja sitten toisinpäin.

Tässä muutama syy, miksi meillä ei "päästetä" (typerä ilmaisu, oikeasti aikuinen ihminen päättää tasan tarkkaan itse lähteekö vai ei) puolisoa yksin lomalle.

Vierailija
24/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen haluaa lähteä kesälomalla Lontooseen ja toinen vaeltamaan Lofooteille niin kumpaan menette ja miksi juuri sinne?

ap

Ks. äskeinen vastaus. Olemme pienituloisia, joten vaihtoehdot eivät todellakaan ole tuota luokkaa. Ennemminkin, että jos minä menen nyt viikoksi Kanarialle, niin syötkö sinä lasten kanssa seuraavan kuukauden pelkkää kaurapuuroa ja jätetään lasten lomat kokonaan väliin?

Vierailija
25/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Meillä ei ole koskaan tullut moista pulmaa edes eteen. Kesällä ei kumpikaan halua pois Suomesta vaan kaikki vapaa-aika ollaan mökillä. Syksyllä ja keväällä käymme kolmen, neljän päivän kaupunkilomalla. Yleensä kysyn, minne mennään. Mies antaa pari esimerkkiä ja sanoo, että päätä sinä. So simple!

Okei, teillä siis täsmäävät mieltymykset. Osaatko sanoa mitä tekisitte, jos näin ei olisi vaan haluaisitte eri kohteisiin? Entä jos vaikka äitisi/siskosi/kummitätisi haluaisi lähteä kanssasi viikonloppumatkalle, sanotko ettei onnistu, kun mies ei päästä?

ap

Vierailija
26/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me on valittu toisemme niin hyvin, että kompromissi yhteisestä matkasta löytyy aina. Ollaan hyvin samantyyppisiä ja samat asiat kiinnostaa muutenkin. Molemmilla on toki omia työmatkoja mutta en minäkään ymmärrä, miksi pitäisi lomailla erikseen, koska viihdymme hyvin yhdessä. Tietty nyt on vielä alakouluikäiset lapset mukana matkoilla mutta luulen, että sitä kivempi on reissata aikuisten matkoja yhdessä, kun perhelomailu loppuu. Mitään kieltoja ei koskaan ole jaeltu vaan on jotenkin itsestään selvää, että vapaa-aikana nautitaan ja ollaan yhdessä, kun arki on töiden kanssa kiireistä ja sitovaa.

Vierailija
27/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla käyty ulkomailla ei yhdessä tai erikseen. Ei vaan ole varaa. Jos olisi, ja joskus parin vuoden päästä ehkä onkin, tehtäis reissu tietysti yhdessä, koska se nyt vaan ois epäreilua jos vaan toinen ne säästöt käyttäisi.

Mistään läheisriippuvaisuudesta tai luottamuspulasta ei kyse, ollaan nytkin jo 4-5pv/vk eri puolella suomea töiden takia.

Vierailija
28/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sairaanloinen?

Se on loiseläin joka asuu sairaassa ihmisessä.

Vierailija
29/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ks. äskeinen vastaus. Olemme pienituloisia, joten vaihtoehdot eivät todellakaan ole tuota luokkaa. Ennemminkin, että jos minä menen nyt viikoksi Kanarialle, niin syötkö sinä lasten kanssa seuraavan kuukauden pelkkää kaurapuuroa ja jätetään lasten lomat kokonaan väliin?

Jos matkan jälkeen ei olisi varaa ruokaan niin eiköhän ole aika selvää, ettei matkalle menneä. En tarkoittanut varsinaisesti sellaisia tilanteita, joissa ei ole varaa matkustaa ollenkaan vaan sellaisia, joissa voisi lähteä, mutta puoliso kieltää.

ap

Vierailija
30/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha anteeksi, vaihtakaa mielessänne n l:ään.

4: eikö kuitenkin ihan yleiseen hyvinvointiin ja itsensä hemmotteluunkin voi käyttää rahaa? Toinen saattaa ostaa isolla summalla vaatteita, toinen matkan. Tietysti jos kaikki menee vuokraan ja ruokaan niin sitten ei varmaan mietikään matkoja.

ap

Ei ainakaan meillä ne omat hemmottelut vaateostoksineen ja ulkonasyömisineen ole koskaan olleet eivätkä tule olemaan pois "omasta osuudesta" talouden kiinteitä menoja. Taatusti ei mies katsoisi hyvällä jos sanoisin että tässä kuussa voin maksaa vaan puolet vuokrasta kun haluunkin uuden laukun ja käydä kaverin kanssa luksusillallisella. Jos taas yhdessä lähdetään reissuun tai yhdessä mennän huippuravintolaan syömään niin se on eri asia, koska silloin yhteisestä päätöksestä mahdollisesti vähän muualla joudutaan kiristämään vyötä.

Vierailija
31/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolisoni lähtisi ilman minua minnekkään? 😲

Koska hän haluaisi? Ei nyt vaikka 50 vuotta elämänsä aikana jaksa matkustaa aina ja pelkästään saman ihmisen kanssa.

ap

Jaa miksi ei? Valitse paras mahdollinen puoliso niin mielesi vaihtuu ❤

Vierailija
32/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 kuolen nauruun! Nykyinen mieheni ei ikinä päästäisi minua yksin ulkomaille. Eikä mihinkään muuallekaan. Miehen ex-vaimo sai kyllä reissata

Vierailija
33/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä, että omaa rahaa siis molemmilla käytössä yhteisten menojen jälkeen joihin toinen ei puutu. Sen saa käyttää tai olla käyttämättä miten tahtoo.

Vierailija
34/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies matkustaa työn takia kerran kuussa jonnekin. Minä matkustan kerran kuussa kavereiden kanssa jonnekin. Tykkään matkustaa erittäin paljon, mies ei niin paljon. Kun mies on työmatkalla niin minä hoidan kodin ja toisinpäin. Lapsia ei ole, mutta koiria on.

Yhdessä matkustamme yleensä 3-4 kertaa vuodessa, yksi pidempi viikon loma ja loput yleensä eurooppaan pitkiä viikonloppuja. Näillä kerroilla koirat on hoidossa vanhemmillani. Kun saamme lapsia niin oletan että toimimme samoin, paitsi kun lapset ei ole enää ihan vauvoja niin sitten niitä varmasti otetaan mukaan osalle lomista.

Sanomattakin selvää, että meillä ei tämä (raha) ole pois ruuasta tms.

Vierailija
35/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeesti olemassa pariskuntia,jotka haluaa lähteä yksin ulkomaille?

Vierailija
36/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa tietysti matkustaa kavereiden kanssa, mutta rahaa, lomaa ja innostusta pitäisi löytyä varsinkin perheen yhteisiin lomiin, ja myös meidän kahden reissuun tai hotelliviikonloppuun toisinaan.

Lisäksi meillä on ulkomailla asuvia sukulaisia ja ystäviä, joiden luokse matkustaminen on ihan kivaa, mutta ei tietysti ihan sama kuin johonkin uuteen paikkaan. Näihinkin kuluu lomia ja rahaa, vaikka ei joka paikassa vuosittain käydä.

Viisi viikkoa lomaa koululaisperheessä on aika tarkkaa laskemista. Onneksi on isovanhemmat

Vierailija
37/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä matkustan muuten usein syksyisin ihan ypöyksin koiran kanssa viikoksi aurinkoon (espanjaan) kun mies lähtee viikoksi tai kahdeksi pohjois-suomeen metsästämään toisen koiramme kanssa. Vietän yksinäisen lomani yleensä opiskellen.

Vierailija
38/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä voisin matkustaa ilman miestä puutarhamatkalle, jos mies jostain syystä lähtisi ulkomaille ilman minua (ja lapsia) niin ehkä joku urheilutapahtuma vois olla syy, mutta ei ole kyllä koskaan sellaisesta puhunut. Miehellä ei juuri ole kavereita, eikä juuri käytä alkoholia, ei koskaan käy baarissa tms, urheilua käy katsomassa meidän poikien kanssa, joten se ulkomaanmatka urheilutapahtumaan voisi olla poikien kanssa jos minua ei kiinnostaisi mennä mukaan.

Jos minulla olisi mies joka hinkuaisi johonkin Tallinnaan tai Thaimaan turistirysiin kavereidensa kanssa, olisin väärän miehen kanssa.

Vierailija
39/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistuu lyhemmät reissut, mutta koska lomaa (ja rahaa) on rajattu määrä, en ilahtuisi mistään kahden viikon golfreissusta, varsinkin jos se suuntautuisi kohteeseen johon itsekin haluisin... Pitkä viikonloppu on taas ihan ok, niitä tehdään molemmat.

Vierailija
40/162 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolisoni lähtisi ilman minua minnekkään? 😲

Koska hän haluaisi? Ei nyt vaikka 50 vuotta elämänsä aikana jaksa matkustaa aina ja pelkästään saman ihmisen kanssa.

ap

Jaa miksi ei? Valitse paras mahdollinen puoliso niin mielesi vaihtuu ❤

Miehesi on sinulle paras mahdollinen puoliso siis siinäkin tapauksessa, että hän suoraan kieltäisi sinua matkustamasta esimerkiksi ystäväsi tai siskosi kanssa, vaikka haluisit lähteä?

ap