Vierailija

Sen jälkeen kun olin paskonut housuuni kahdesti lyhyen ajan sisään ja ripuloinut puskassa neljästi, totesin että nyt riittää. Olin aivan loppu ärtyneeseen suoleeni, joka oireili aivan kaikesta, ihan sama mitä söin tai jätin syömättä. Tein siis radikaaleja muutoksia ruokavaliooni ja nyt tilani on paljon, paljon parempi!

Ensimmäinen muutos on, että vähensin päivän ruokailukertoja radikaalisti. En ennenkään uskaltanut syödä mitään ennen lähtöä ulos, mutta nyt lisäsin siihen tuon, että syön vain KAHDESTI PÄIVÄSSÄ. Tuntui, että jos söin säännöllisesti eli noin kolmen-neljän tunnin välein, suolistossa oli jatkuvasti tavaraa ja oli iso riski joutua etsimään vessaa äkkinäisen ripulikohtauksen koittaessa. Kun on kunnolla nälässä useamman tunnin, vatsa tyhjänä, suolisto ei toimi samaan tapaan.

Toinen muutos on annoskokojen pienentäminen. Mitä vähemmän syö, sitä pienempi riski kärsiä suolistostaan.

• ylös 3
  • alas 6

Kommentit (6)

Vierailija

Eli syöt kahdesti päivässä minimaalisen verran? Ei tule olemaan hyvä juttu tulevaisuudessa. 

Vierailija

Jaa, minulla on IBS ja syödä pitää noin 4 h välein tai vatsa ei tykkää hyvää. Osoittaa tämän mm. turpoamalla kauheaksi palloksi  jos ruokakertojen välilä on mennyt liikaa aikaa sen mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Niin, yksilöllistä varmasti että mikä toimii kenelläkin. Minulla taas vatsa turpoaa palloksi + tulee ripuli jos syön kovin usein. Ap

Vierailija

Kannattaa kokeilla cayenne-pippuri ja sitruuna paastoa kehon energia tasapainon palauttamiseksi ja puhdistamaan koko elimistö.

Vierailija

Ootko ap kokeillut fodmap-ruokavaliota? Sitä nykyään lääkäritkin suosittavat ensisijassa IBS:n oireiden hoitoon. Mulla on ainakin auttanut.

Vierailija

Tuntuuko teillä IBS:läisillä että suolen loppuosaan kertyisi tavaraa eikä tule pois?  Vai toimiiko vatsa liiankin hyvin?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.