Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoitaja ihmettelee: MIKSI vanhemmat eivät ota lastensa sairastumista vakavasti?

Vierailija
05.04.2016 |

jos soitamme ja sanomme, että tyttärenne oksentelee ja on tulikuuma en todellakaan ilahdu siitä että saavut hakemaan vasta kolmen tunnin päästä tai
jos soitan, että pojallasi on vesirokko olet sitä mieltä, että voihan se olla hikinäppylöitäkin ja "tarkkaillaan tilannetta"

tajuatko yhtään, miten kurjaa kipeällä lapsella siellä tarhassa on ? :(

KAIKKIEN ENITEN KUITENKIN IHMETTELEN SITÄ, ETTÄ TUOT SEN KUUMEISEN/UUPUNEEN " KERRAN YÖLLÄ OKSENTANEEN "-LAPSESI POKKANA TARHAAN JA KEHTAAT OLLA YLLÄTTYNYT KUN SOITAMME TUNNIN PÄÄSTÄ HAKEMAAN POIS. ymmärrän kyllä, että lapsilla vuotaa usein nenä ja se ei ole syy pitää kotona, mutta jos lapsesi on nuhan ohella veltto ja kuuma niin pääset helpommalla kun alat vaan suosiolla soitella pomolta vapaata! sillä me kyllä soitamme sinut hakemaan, tykkäät tai et.

Kommentit (530)

Vierailija
141/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni ovat päiväkodissa, jossa sairastelu ei ole ongelma!

Sieltä tulee kyllä soitto, että nyt on tämmöinen tilanne, mutta ei mitään määräystä, että tultava heti. Siellä kyetään sairastunut lapsi laittamaan lepäämään, ketään ei syyllistetä, homma toimii. Tärkeintä on se, että lapsella on turvallinen olo, vaikka vanhempi tulisi noutamaan vasta työpäivän päätteeksi. Joskus on käynyt jopa niin, että ei edes soiteta vaan sanotaan lasta hakiessa, että kun tiedettiin hakijan tulevan tunnin päästä, niin turha soitella vaisuksi muuttuneesta lapsesta. Oksentavasta lapsesta on sanottu, että olkaa huomenna kotona, jos siltä tuntuu, mutta jos ei enempää oksentele, niin hyvin voi tulla hoitoon.

Jos sinä sairastut kesken työpäivän, vaikka kuume nousee tai alkaa oksettuttaa, niin jäätkö töihin sinne vaikka neljää asti? Vai lähtisitkö sittenki kotii tai lääkärii? Miksi lapsi olisi tässä poikkeus? Ainiin, sinun itsekkyys unohtu, oma olo tärkein, kyllä sen sairaan lapsen ehtii myöhemminki hoitaa.

Vierailija
142/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tajuan sen, jos matkassa/töissälähdossä kestää, mutten sitä miksi valmiiksi kipeä lapsi koitetaan änkeä tarhaan. Joskus näkee niitä kun lapsella 38 astetta kuumetta ja oksennellut automatkallakin ja silti koitetaan tuoda hoitoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon vanhempi ei voi olla kirurgi tai lentoperämies. Kunnon vanhempi on kotona odottamassa, josko päikystä vaikka soitettaisiin.

Harvoin ne kummatkin vanhemmat on sellaisessa työssä, ettei sieltä pääse pian irtautumaan, ja jos ovat niin eikö silloin pitäisi saada joku isovanhempi, sukulainen, hoitaja hakemaan se lapsi sieltä tarhasta? Jos ei tällaiseen järjestelyyn pysty, niin silloin täytyy jo miettiä onko kypsä vanhemmaksi.

Vierailija
144/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka työssä on omat haittapuolensa ja ärsyttävyytensä. Päiväkodissa se on sairastavat lapset, jossain muualla se, ettei töitä voi jättää kesken vaikka maa järisisi. eikö ole vähän itsekästä pk tädeiltä vaatia että koko maailma pyörisi heidän mukaansa, ettei vain heidän työpäiväänsä tule kuprua. Ehkä pk:ssa pitäisi osata paremmin varautua kipeisiin lapsiin joita ei millään hyvällä tahdolla tai pyhällähengelläkään saada salamana haettua pois.

Ei ollut puhe, että muksu pitäisi hakea samalla minuutilla, mutta kyllä se yli puolen tunnin odottelu alkaa olla vanhempien tekosyistä johtuvaa. Miksi täällä selitetään busdista/metrosta/ratikasta? Taksi alle ja menoksi! Kannattaisi miettiä tällaisia asioita ennen lapsen hankintaa, jos ei ole varaa maksaa yhtä taksimatkaa kipeän lapsen takia, niin pitääkö se lapsi hankkia? Elämä on täynnä valintoja, lapsi on myös valinta!

Ja toinen argumentti, jos pk:n pitäisi varautua sairaisiin lapsiin, niin miksei muiden työpaikkojen pitäisi varautua lisätyöntekijöihin/sijaisiin?

Voisinkin ehdottaa pvhoitomaksun korotusta aina kun lapsi sairastuu pvkodissa ja haku kestää yli 30min. Taitaisi vanhemmat hakea lapsensa rivakammin?

Kas kun se työssäkulkualue on aika laaja. Vai kuvitteletko että kaikki on sen päiväkodin vieressä töissä? Meillä me asumme Itä-Helsingissä, päiväkoti on Länsi-Helsingissä ja mies kulkee usein Saloon töihin. Revi siitä.

Vierailija
145/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka työssä on omat haittapuolensa ja ärsyttävyytensä. Päiväkodissa se on sairastavat lapset, jossain muualla se, ettei töitä voi jättää kesken vaikka maa järisisi. eikö ole vähän itsekästä pk tädeiltä vaatia että koko maailma pyörisi heidän mukaansa, ettei vain heidän työpäiväänsä tule kuprua. Ehkä pk:ssa pitäisi osata paremmin varautua kipeisiin lapsiin joita ei millään hyvällä tahdolla tai pyhällähengelläkään saada salamana haettua pois.

Ei ollut puhe, että muksu pitäisi hakea samalla minuutilla, mutta kyllä se yli puolen tunnin odottelu alkaa olla vanhempien tekosyistä johtuvaa. Miksi täällä selitetään busdista/metrosta/ratikasta? Taksi alle ja menoksi! Kannattaisi miettiä tällaisia asioita ennen lapsen hankintaa, jos ei ole varaa maksaa yhtä taksimatkaa kipeän lapsen takia, niin pitääkö se lapsi hankkia? Elämä on täynnä valintoja, lapsi on myös valinta!

Ja toinen argumentti, jos pk:n pitäisi varautua sairaisiin lapsiin, niin miksei muiden työpaikkojen pitäisi varautua lisätyöntekijöihin/sijaisiin?

Voisinkin ehdottaa pvhoitomaksun korotusta aina kun lapsi sairastuu pvkodissa ja haku kestää yli 30min. Taitaisi vanhemmat hakea lapsensa rivakammin?

Vaikka mä matkustaisin hälytysajoneuvolla pillit vinkuen töistä päiväkotiin, on matka siltikin lähes tunnin. Normaalisti menee puolitoista tuntia suurinpiirtein, jos heti lähden. Kaikki ei käy töissä kävelymatkan päässä.

Vierailija
146/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi totta kai, mutta joillakin meistä oikeasti kestää se kolme tuntia päästä pois töistä. Ei kaikkia hanskoja voi noin vain pudottaa tiskiin. Itse kökötän oikeudessa ja mies leikkaussalissa. Niistä ei kesken niin vain lähdetäkään.

Mutta muuten kyllä olen samaa mieltä kanssasi.

Teillä on varaa palkata hoitaja kotiin.

Kaikiksi arkipäiviksi siltä varalta että päiväkodista soitetaan yllättäen? Melko tyyristä toi lasten hankkiminen.

On olemassa myös sellainen kuin sairaan lapsen hoitaja.

Vierailija
147/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidänkään varahakijat sukulaisia ole. He ovat alueella asuvia ihmisiä joiden kanssa olemme sopineet varahausta. Olemme löytäneet heidät ilmoituksen kautta. Lapsen repussa on kotiavain ja olemme tutustuttaneet heidät lapsiin aiemmin. Olemme sopineet korvauksesta. Tämä piti tehdä, sillä olemme molemmat vanhemmat työssä, josta emme voi lähteä kesken päivää pois. Sen vuoksi olemme järjestäneet asian. Onnistuu meiltä, niin onnistuu muiltakin.

T. Se kolmen äiti joka edelleen peräänkuuluttaa elämänhallintaa.

miten voit luottaa ilmoituksen kautta löytyneisiin vieraisiin ihmisiin? Eihän kaikkiin tuttuihinkaan voi luottaa, vaikka heistä tietää paljon.

En ole valinnut päiväkodin työntekijöistä yhtäkään. 3 hoitajaa tuttujen suosituksilla, kahteen tutustuttiin ja kysyttiin muiden perheiden suositukset. Kyllä me heihin luotetaan. Päiväkotiin viedessä saattaa tulla ovella vastaan tuntematon sijainen jolle lapsi luovutetaan. Ennemmin minä niihin palkattuihin tuttuihin luotan.

Kyseinen kirjoittaja

Tässä puhuttiin ilmoituksella palkatuista VARAHAKIJOISTA, ei mistään päiväkodin henkilökunnasta! Päiväkodin henkilökunta onkäyny läpi paitsi koulut, myös työhaastattelut ja sosiaalisen kontrollin. Päiväkodin työntekijät eivät työskentele yksin, eivätkä vie lasta yksin minnekään neljän seinän sisälle, vaan hiellä on aina työyhteisö ja myöskin lasten vanhemmat kontrolloimassa puuhaa! Toista on jokin vieras varahakija, joka ei ehkä toimikaan lapsen kanssa niin kuin pitäisi.

En nyt halua pelotella, mut olihan tuossa vähän aikaa sitten uutisissa tapaus, jossa päiväkodissa työntekijä oli käyttänyt ainakin 4 lasta hyväksi...

Vierailija
148/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos me ei asuttaisi täällä missä asutaan, me asuttaisiin Lohjalla. Sieltä on edelleen sinne Saloon se lähemmäs tunti ja minun työpaikalleni Helsinkiin vähintään tunti.

Vierailija
149/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi totta kai, mutta joillakin meistä oikeasti kestää se kolme tuntia päästä pois töistä. Ei kaikkia hanskoja voi noin vain pudottaa tiskiin. Itse kökötän oikeudessa ja mies leikkaussalissa. Niistä ei kesken niin vain lähdetäkään.

No, millaista palkkaa leikkaussalihoitaja ja käräjäsihteeri saavat? 1800 € / kk?

Vierailija
150/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikiksi arkipäiviksi siltä varalta että päiväkodista soitetaan yllättäen? Melko tyyristä toi lasten hankkiminen.

On olemassa myös sellainen kuin sairaan lapsen hoitaja.

Juu, on, mutta luuletko että sellaisen saa alle tunnissa sinne lasta hakemaan?

Vierailija
151/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lakimies+kirurgi -pariskunnalla olisi varaa jo ihan lastenhoitajaankin?

Vierailija
152/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys sille, että kirurgi ja oikeustieteen ammattilainen päätyvät yhteen, ja että tämä oikeustieteen ammattilainen vielä kertoisi siitä vauvapalstalla kaikkien kuullen, ja että tämä oikeustieteen ammattilainen vielä väittäisi, että hätätilassa ei oikeudesta niin lähdetäkään, on kyllä aivan mahdollinen. Unissa. Mahdollinen.

Vierailija
153/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päiväkodin hoitaja, kyllä minä lapseni sairastelut otan vakavasti, mutta sitten kun sieltä toistuvaasti soitellaan, että lapsi oksensi ja hakiessa on ihan terve eikä itse muista oksentaneensa, niin minä en ota enää sinua vakavasti.

Missä näin on? Mikset ota yhteyttä johtajaan ja selvitä?

Vierailija
154/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lakimies+kirurgi -pariskunnalla olisi varaa jo ihan lastenhoitajaankin?

Ja? Tiedätkö miten vaikea on löytää lastenhoitajaa? Ja kuinka he mahtaa sairastaa? Eli tilanne voi olla se, että maksat hoitajalle palkkaa, tämä makaa kotona sairaana, ja silti joudut palkkaamaan esimerkiksi toisen? Jatkuvaa epävarmuutta. Kokeiltu on.

Ja ainakin meille suositeltiin puheenkehityksen kannalta sitä päiväkotia, ja lapsi nelivuotiaana sinne sitten meni. Ja siellä päikyssä oli myös ne tulevat koulukaverit. Aika tylsää yksin hoitajan kanssa istua.

Vierailija
155/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mä matkustaisin hälytysajoneuvolla pillit vinkuen töistä päiväkotiin, on matka siltikin lähes tunnin. Normaalisti menee puolitoista tuntia suurinpiirtein, jos heti lähden. Kaikki ei käy töissä kävelymatkan päässä.

Missä se toinen vanhempi on? o.O

Vierailija
156/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se toinen vanhempi on? o.O

Töissä 1 - 1,5 tunnin päässä?

Vierailija
157/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vaan ekan sivun.. mutta päiväkotitädit, eikö tuo ole jo ihan hyvä syy tehdä lasu? ties mitä muuta vikaa niissä vanhemmissa on kun tuovat kipeän lapsen hoitoon, eivät tajua sitä että se lapsi sairastuttaa ne muut lapset ja henkilökunnan siellä.

Lasu voisi säikäyttää välinpitämättömät/ajattelemattomat vanhemmat ja seuraavalla kerralla ei laitetakaan lasta buranan voimalla hoitoon vaan pirautetaan työnantajalle ettei voi tulla töihin, tai jos se ei käy työnantajalle niin sit vaan on pokkana menemättä töihin.. potkuja ei voi antaa, varoituksen kylläkin ja en itse haluaisi työskennellä tollasessa työpaikassa jossa ei jousteta lapsen sairastumisen takia.

Vierailija
158/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vaan ekan sivun.. mutta päiväkotitädit, eikö tuo ole jo ihan hyvä syy tehdä lasu? ties mitä muuta vikaa niissä vanhemmissa on kun tuovat kipeän lapsen hoitoon, eivät tajua sitä että se lapsi sairastuttaa ne muut lapset ja henkilökunnan siellä.

Lasu voisi säikäyttää välinpitämättömät/ajattelemattomat vanhemmat ja seuraavalla kerralla ei laitetakaan lasta buranan voimalla hoitoon vaan pirautetaan työnantajalle ettei voi tulla töihin, tai jos se ei käy työnantajalle niin sit vaan on pokkana menemättä töihin.. potkuja ei voi antaa, varoituksen kylläkin ja en itse haluaisi työskennellä tollasessa työpaikassa jossa ei jousteta lapsen sairastumisen takia.

Ai lasu kun ei ole meedio eikä asu tarpeeksi lähellä päiväkotia?

Vierailija
159/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olisikin, mutta koska olen aika vaikuttunut päiväkodin sosiaalistavasta vaikutuksesta ja varhaiskasvatuksesta, sen takia pidän lapseni kunnallisessa lähipäiväkodissa. Myöskään sillä sekunnilla kun se yrjöäminen alkaa hoitajan saaminen kotiin ei valitettavasti onnistu mitenkään. Etenkään, jos kätesi on jonkun tyypin sisäelimissä.

Tasan tarkkaan kukaan ei sulle soittele kesken leikkauksen..Mikäli olet kertonut hoitajille asian?

Vierailija
160/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos soitamme ja sanomme, että tyttärenne oksentelee ja on tulikuuma en todellakaan ilahdu siitä että saavut hakemaan vasta kolmen tunnin päästä tai

jos soitan, että pojallasi on vesirokko olet sitä mieltä, että voihan se olla hikinäppylöitäkin ja "tarkkaillaan tilannetta"

tajuatko yhtään, miten kurjaa kipeällä lapsella siellä tarhassa on ? :(

KAIKKIEN ENITEN KUITENKIN IHMETTELEN SITÄ, ETTÄ TUOT SEN KUUMEISEN/UUPUNEEN " KERRAN YÖLLÄ OKSENTANEEN "-LAPSESI POKKANA TARHAAN JA KEHTAAT OLLA YLLÄTTYNYT KUN SOITAMME TUNNIN PÄÄSTÄ HAKEMAAN POIS. ymmärrän kyllä, että lapsilla vuotaa usein nenä ja se ei ole syy pitää kotona, mutta jos lapsesi on nuhan ohella veltto ja kuuma niin pääset helpommalla kun alat vaan suosiolla soitella pomolta vapaata! sillä me kyllä soitamme sinut hakemaan, tykkäät tai et.

Pakko olla provo tai koskea joitain harvoja vanhempia. En voi uskoa tälläiseen ainakin omassa tuttavapiirissä toimitaan toisin. Jos tämä on totta, silloin on kyse terveenäkin lapsen jonkinasteista heittelejätöstä, en voi uskoa että noin toimivat vanhemmat ovat terveenkään lapsen kanssa kovin läsnäolevia ja huolehtivaisia. Jos ei ole provo, niin olisi kiva kuulla MIKSI niiltä jotka noin toimivat.Itse en haluaisia olla minuuttiakaan pois sairaan lapseni luota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi