hoitaja ihmettelee: MIKSI vanhemmat eivät ota lastensa sairastumista vakavasti?
jos soitamme ja sanomme, että tyttärenne oksentelee ja on tulikuuma en todellakaan ilahdu siitä että saavut hakemaan vasta kolmen tunnin päästä tai
jos soitan, että pojallasi on vesirokko olet sitä mieltä, että voihan se olla hikinäppylöitäkin ja "tarkkaillaan tilannetta"
tajuatko yhtään, miten kurjaa kipeällä lapsella siellä tarhassa on ? :(
KAIKKIEN ENITEN KUITENKIN IHMETTELEN SITÄ, ETTÄ TUOT SEN KUUMEISEN/UUPUNEEN " KERRAN YÖLLÄ OKSENTANEEN "-LAPSESI POKKANA TARHAAN JA KEHTAAT OLLA YLLÄTTYNYT KUN SOITAMME TUNNIN PÄÄSTÄ HAKEMAAN POIS. ymmärrän kyllä, että lapsilla vuotaa usein nenä ja se ei ole syy pitää kotona, mutta jos lapsesi on nuhan ohella veltto ja kuuma niin pääset helpommalla kun alat vaan suosiolla soitella pomolta vapaata! sillä me kyllä soitamme sinut hakemaan, tykkäät tai et.
Kommentit (530)
Sivusta seurannut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuskasi totta kai, mutta joillakin meistä oikeasti kestää se kolme tuntia päästä pois töistä. Ei kaikkia hanskoja voi noin vain pudottaa tiskiin. Itse kökötän oikeudessa ja mies leikkaussalissa. Niistä ei kesken niin vain lähdetäkään.
Mutta muuten kyllä olen samaa mieltä kanssasi.
Teillä on varaa palkata hoitaja kotiin.
Sinäkö sen päätät? Ja vähän vaikea sitä hoitajaa on siihen hätään sen kummemmin palkata.
Jonkinlainen tilanteiden ennakointi on nykyvanhemmilta täysin hukassa, oltiin sitten korkeastikoulutettuja tai ei. Vinkkinä:moni voisi ottaa jo etukäteen harkintaan, että mitä tämänlaisessa tilanteessa tehdään, jos kumpikaan ei pääse hakemaan.
Oletko täysi idiootti???? Vaikka olisi kymmenen hoitajaa varalla, nämä voi olla muissa menoiss kiinni keskellä arkipäivää. Ainoa tapa taata että olisi aina päivystäjä viiden minsan päässä, olisi maksaa päivystyksestä 24/7.
Ja tajuat kai ettei sieltä ratikasta tai avoaydänleikkauksesta myöskään voi lähteä rimpauttelemaan niitä hoitajia läpi.
Taisi jollakin mennä herne nokkaan? Kuule, sitä voi miettiä jo etukäteen sen tilanteen läpi että kenelle ne hoitajat soittavat päikystä, jos vanhemmat ovat avosydänleikkauksessa/oikeudenkäynnissä /nelosen ratikan kuskina, eli tavoittamattomissa. Kyllä kai teillä joku suunnitelma B on olemassa? Jos ei, niin kuka se idiootti olikaan...
Kylläon, plan B. Meillä on lista maksullisia hoitajia tukiverkkona. Emme voi taata että heistä juuri joku sillä sekunnilla sinne repeää. Ja kyllä minä haluan että hoidamme itse kun lapsi on sairas eli mieluummin sitten teet jotain palkkasi eteen sen puoli tuntia. Sinä olet edelleen idiootti.
En työskentele päiväkodissa, joten ihan turhaan yrität purkaa muhun oman lapsesi päivähoitoon kohdistuvia aggressioita. Mutta jos se sua helpottaa, voit sanoa idiootiksikin, niinhän ne lapsetkin yleensä purkaa kiukkuaan. Puoli tuntia on hieman eri asia kuitenkin kuin 3 tuntia, joka äsken mainittiin viesteissä.
Huvittaa nämä idiootiksi nimittelevät avosydänleikkaustuomarikuskit. Miten mahtaa arki sujua, jos keskustelupalstalla pitää turvautua nimittelemään muita, jotka ilmaisevat eriävän mielipiteensä. Elämänhallinnasta se lähtee, sitä joko on tai ei ole.
Idiootti on idiootti. Ja tämä ääliö oli sellainen.
Loistavaa argumentointia sinultakin :-D Sinusta siis on idioottimaista, että pyytää miettimään sitä kuka lapsen hakee hoidosta, jos kumpikaan vanhemmista ei sitä pysty tekemään? Ok. Kypsä aikuinen ja vanhempi pitää sitä järkevänä ennakointina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidänkään varahakijat sukulaisia ole. He ovat alueella asuvia ihmisiä joiden kanssa olemme sopineet varahausta. Olemme löytäneet heidät ilmoituksen kautta. Lapsen repussa on kotiavain ja olemme tutustuttaneet heidät lapsiin aiemmin. Olemme sopineet korvauksesta. Tämä piti tehdä, sillä olemme molemmat vanhemmat työssä, josta emme voi lähteä kesken päivää pois. Sen vuoksi olemme järjestäneet asian. Onnistuu meiltä, niin onnistuu muiltakin.
T. Se kolmen äiti joka edelleen peräänkuuluttaa elämänhallintaa.
Hienosti järjestetty asiat. Itse en kuitenkaan ole nähnyt tarpeelliseksi tehdä vastaavia järjestelyjä, koska mikäli lapsi olisi vakavasti sairas tai pahoin loukkaantunut, hänet pitäisi joka tapauksessa toimittaa välittömästi hoitoon ambulanssilla eikä jäädä odottelemaan vanhempien saapumista. Muussa tapauksessa ei ole niin suurta vaaraa jos joutuu vaikka pari tuntia odottelemaan lääkäriin tai kotiin pääsyä.
Meidän päiväkoti on 15 kilsan päässä kotoa, julkisilla tunti. Minkä alueen varahakijaa meille ehdotat? Asuinalueen ja hoitoalueen? Eli lähteekö joku meiltä tunnin päähän hakemaan ja kolkuttaa toisen tunnin bussi-metro-ratikka-matkan oksentelevan lapsen kanssa? Vai hoitoalueen tyypin, joka joko ottaa kotiinsa sen sairaan esim mummoihminen raihnasta miestään tartuttamaan? Tai kotiäiti lapsiaan? Vai lähteekö hän kuskaamaan potilasta meille?
Vai onko sittenkin paras vaihtoehto vain odottaa se tunti että minä pääsen sinne?
Tekosyiltä nuo minusta kuulostavat. Lievä nuha ja kuume tai märkivä silmä ei tietystikään ole raamit kaulassa kiiruhtamista vaativa hätätila, mutta oksentelu kyllä on. Se on sekä lapselle miellyttävintä että epidemian rajoittamisen kannalta välttämätöntä. Silloin lähdetään töistä heti (isä tai äiti tai jos työtehtävät on sellaiset, ennalta sovittu varahakija) eikä tulla halvimmalla kulkuneuvolla vaan nopeimmalla (tarvittaessa siis taksilla). Näitä tilanteita varten minulla on kännykkä aina töissä mukana, myös leikkaussalissa. Mutta kuten sanottu, jos ei vie sairasta lasta päiväkotiin, ei soittoja yleensä kuulukaan. T. Kirurgiäiti
Vierailija kirjoitti:
Tekosyiltä nuo minusta kuulostavat. Lievä nuha ja kuume tai märkivä silmä ei tietystikään ole raamit kaulassa kiiruhtamista vaativa hätätila, mutta oksentelu kyllä on. Se on sekä lapselle miellyttävintä että epidemian rajoittamisen kannalta välttämätöntä. Silloin lähdetään töistä heti (isä tai äiti tai jos työtehtävät on sellaiset, ennalta sovittu varahakija) eikä tulla halvimmalla kulkuneuvolla vaan nopeimmalla (tarvittaessa siis taksilla). Näitä tilanteita varten minulla on kännykkä aina töissä mukana, myös leikkaussalissa. Mutta kuten sanottu, jos ei vie sairasta lasta päiväkotiin, ei soittoja yleensä kuulukaan. T. Kirurgiäiti
Kuten sanottu, oksennustauti voi iskeä yllättäen. Sitä ei voi ennustaa. Ja kaikilla ei ole sellaista palkkaa, että sitä voisi heitellä satasella taksikeikkaa plus varahakijan korvauksen.
Jos ja kun minun lapselleni oksennustauti iskee, hän odottaa siellä päiväkodissa kunnes jompikumpi meistä hakee autolla. Piste.
Ettekö oikeasti tajua että se oma velliperse sairastuttaa muita päiväkodissa? Pitää kyetä oma sairas lapsi hakemaan pois. Jos ei itse kykene on oltava joku omainen joka voi hakea. Lapset joutaisi pois vanhemmilta jotka eivät kykene pitämään sairasta lasta hakemaan pois koulusta/päiväkodista. Ei niitä lapsia pidä tehdä jos ei viitsi niihin panostaa eikä kykene edes poikkeustilanteissa hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö oikeasti tajua että se oma velliperse sairastuttaa muita päiväkodissa? Pitää kyetä oma sairas lapsi hakemaan pois. Jos ei itse kykene on oltava joku omainen joka voi hakea. Lapset joutaisi pois vanhemmilta jotka eivät kykene pitämään sairasta lasta hakemaan pois koulusta/päiväkodista. Ei niitä lapsia pidä tehdä jos ei viitsi niihin panostaa eikä kykene edes poikkeustilanteissa hoitamaan.
Etkö tajua että kyllä se epidemia tasan kiertää sen paikan silti, vaikka minun tai sinun lapsesi olisi siellä 20 minsaa pidempään odottamassa äitiä sen sijana että varahakija alkaa retuuttaa häntä kotiin kolmella menopelillä... Puhumattakaan siitä miten moni siinä matkalla saa sen tartunnan.
Ja tiedättekö kuinka paljon ne hoitajat levittää niitä tauteja kun tulevat sairaina töihin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidänkään varahakijat sukulaisia ole. He ovat alueella asuvia ihmisiä joiden kanssa olemme sopineet varahausta. Olemme löytäneet heidät ilmoituksen kautta. Lapsen repussa on kotiavain ja olemme tutustuttaneet heidät lapsiin aiemmin. Olemme sopineet korvauksesta. Tämä piti tehdä, sillä olemme molemmat vanhemmat työssä, josta emme voi lähteä kesken päivää pois. Sen vuoksi olemme järjestäneet asian. Onnistuu meiltä, niin onnistuu muiltakin.
miten voit luottaa ilmoituksen kautta löytyneisiin vieraisiin ihmisiin? Eihän kaikkiin tuttuihinkaan voi luottaa, vaikka heistä tietää paljon.
En ole valinnut päiväkodin työntekijöistä yhtäkään. 3 hoitajaa tuttujen suosituksilla, kahteen tutustuttiin ja kysyttiin muiden perheiden suositukset. Kyllä me heihin luotetaan. Päiväkotiin viedessä saattaa tulla ovella vastaan tuntematon sijainen jolle lapsi luovutetaan. Ennemmin minä niihin palkattuihin tuttuihin luotan.
Kyseinen kirjoittaja
Joka työssä on omat haittapuolensa ja ärsyttävyytensä. Päiväkodissa se on sairastavat lapset, jossain muualla se, ettei töitä voi jättää kesken vaikka maa järisisi. eikö ole vähän itsekästä pk tädeiltä vaatia että koko maailma pyörisi heidän mukaansa, ettei vain heidän työpäiväänsä tule kuprua. Ehkä pk:ssa pitäisi osata paremmin varautua kipeisiin lapsiin joita ei millään hyvällä tahdolla tai pyhällähengelläkään saada salamana haettua pois.
Teen yrittäjänä alihankintana töitä eräälle yritykselle. Nuorin lapsista aloitti hoidon viime talvena ja oli tietenkin aina kipeänä. Vanhin lapsi oli kuumeessa kaksi kertaa. Kummallekkaan ei näyttänyt influessarokote tehoavan, vaikka otin sen ennakoivana toimenpiteenä siltä varalta, että ei tulisi lasten takia paljon sairaslomia. Poissaoloja kuitenkin tuli. Nyt keväällä sain viestin, että minut irtisanotaan ensimmäisenä. Tälläistä tämä työelämä nykyään on. Edessä luultavasti köyhyys, koska olen yh. Seuraavaksi palkkaan lastenhoitajan kotiin, kun lapset sairastuu. Halvemmaksi se loppujen lopuksi tulee, kuin irtisanominen.
Järkevä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti järjestetty asiat. Itse en kuitenkaan ole nähnyt tarpeelliseksi tehdä vastaavia järjestelyjä, koska mikäli lapsi olisi vakavasti sairas tai pahoin loukkaantunut, hänet pitäisi joka tapauksessa toimittaa välittömästi hoitoon ambulanssilla eikä jäädä odottelemaan vanhempien saapumista. Muussa tapauksessa ei ole niin suurta vaaraa jos joutuu vaikka pari tuntia odottelemaan lääkäriin tai kotiin pääsyä.
Meidän päiväkoti on 15 kilsan päässä kotoa, julkisilla tunti. Minkä alueen varahakijaa meille ehdotat? Asuinalueen ja hoitoalueen? Eli lähteekö joku meiltä tunnin päähän hakemaan ja kolkuttaa toisen tunnin bussi-metro-ratikka-matkan oksentelevan lapsen kanssa? Vai hoitoalueen tyypin, joka joko ottaa kotiinsa sen sairaan esim mummoihminen raihnasta miestään tartuttamaan? Tai kotiäiti lapsiaan? Vai lähteekö hän kuskaamaan potilasta meille?
Vai onko sittenkin paras vaihtoehto vain odottaa se tunti että minä pääsen sinne?
Sä mieluummin annat lapses tartuttaa ryhmän 20 muuta lasta, hoitajat sekä sitä kautta ryhmän lasten ja hoitajien perheenjäsenet kuin kotiäidin ja sen pari lasta? Tosi loistavaa logiikkaa... Nyt se katse pois sieltä omasta navasta!
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei nyt ollut siitä etteikö niitä sairaita lapsia haettaisi pois, vaan siitä että siihen hakemiseen menee tilanteesta riippuen enemmän tai vähemmän aikaa. Yllättäen, kun av:lla ollaan, ei taaskaan tajuta että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja että se mikä onnistuu mulle ei välttämättä onnistukaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä mieluummin annat lapses tartuttaa ryhmän 20 muuta lasta, hoitajat sekä sitä kautta ryhmän lasten ja hoitajien perheenjäsenet kuin kotiäidin ja sen pari lasta? Tosi loistavaa logiikkaa... Nyt se katse pois sieltä omasta navasta!
Sieltä se minunkin lapseni sen on saanut.
Ymmärrän aloituksen pointin, ihmettelen myös että esim. yöllä oksennellut tai kuumeillut lapsi viedään päiväkotiin, kait järki pitäisi sanoa että sillon on kotona, en veisi muutenkaa koska päiväkodissa ties mitkä pöpöt vain pahentaisi, eri asia toki jos sairastuu kesken päivän, onhan lapsi silloinki haettava,mutta alotuksessa tarkoitettiin jo valmiiksi sairastunutta.
Minun lapseni ovat päiväkodissa, jossa sairastelu ei ole ongelma!
Sieltä tulee kyllä soitto, että nyt on tämmöinen tilanne, mutta ei mitään määräystä, että tultava heti. Siellä kyetään sairastunut lapsi laittamaan lepäämään, ketään ei syyllistetä, homma toimii. Tärkeintä on se, että lapsella on turvallinen olo, vaikka vanhempi tulisi noutamaan vasta työpäivän päätteeksi. Joskus on käynyt jopa niin, että ei edes soiteta vaan sanotaan lasta hakiessa, että kun tiedettiin hakijan tulevan tunnin päästä, niin turha soitella vaisuksi muuttuneesta lapsesta. Oksentavasta lapsesta on sanottu, että olkaa huomenna kotona, jos siltä tuntuu, mutta jos ei enempää oksentele, niin hyvin voi tulla hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuskasi totta kai, mutta joillakin meistä oikeasti kestää se kolme tuntia päästä pois töistä. Ei kaikkia hanskoja voi noin vain pudottaa tiskiin. Itse kökötän oikeudessa ja mies leikkaussalissa. Niistä ei kesken niin vain lähdetäkään.
Mutta muuten kyllä olen samaa mieltä kanssasi.
Oikeudesta kyllä lähdetään ja aika harvassa ne vasta alkaneet kolmen tunnin leikkaukset taitaa oikeasti olla. Kun lapsia on, niiden ehdoilla vanhemmat elävät ja kahden vanhemman perheessä yhteensattumat on epätodennäköisempiä syitä kuin vanhempien asenne. Etenkin keskustelupalstalle selitettynä tuollaisten wannabe uraohjusten selitys kertoo, että aikomus ei edes ole ajatella lasta ensimmäisenä.
Todella huono selitys, jos jää ilmoituksen jälkeen vielä useammaksi tunniksi. Jos sellaista selittää av:lla, tietää jo omat huonot tavat. Kun sellainen tapahtuu kerran, on syytä miettiä se mummon tai siskon puhelinnumero. Vaikka heilläkin saattaa olla työnsä tai askareensa, kolmesta ja neljästä hakemaan sovitusta aikuisesta on todennäköisempää löytää yksi vastuuntuntoinen.
Pakko nyt puuttua tähän keskusteluun. Kirjoitat mummon tai siskon puhelinnumeron kaivamisesta esiin. Etkö ihan oikeasti tiedä, että kaikilla EI ole mummoa eikä siskoa? Ja jos on, ei ainakaan samassa kaupungissa tai maassa. Eikä muitakaan. Ei ainuttakaan sellaista, jolle voisi soittaa. Jos työn vastaanottaminen eri paikkakunnalta tehdään pakolliseksi (vai onko se jo) karenssien uhalla, näitä perheitä löytyy paljon.
Ja pakko minun ilmoittautua. Itse lähdimme töiden perässä ulkomaille, eikä täällä ole meillä yhtäkään luottohenkilö, ystävää, saatika sitten sukulaista, siskoa tai mummia. Yhtään keneltäkään emme yhtään mitään apua tai tukea saa, että se siitä. Ja kyseessä ei ole pelkkä välimatka, vaan lastenhoito ei meidän mummeja kiinnosta. Vituttaa, että isovanhempia ja heidän antamaansa arvokasta apua pidetään jotenkun itsestäänselvyytenä. Sanokaa joskus kiitos niille, jotka teitä auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Äkillisiä sairastumisia varten on myös ne VARAHAKIJAT. Ne on pakollisia järjestää kun lapsen vie päivähoittoon. Silloin on turha selitellä että oli oikeudenkäynti tai leikkaus kesken, kun pk voi soittaa varahakijalle joka vie lapsen kotiin lepäämään.
ELÄMÄNHALLINTA!
T. 3 lapsen äiti, jolla päivähoidossa olevat lapset haetaan tunnin sisällä ilmoituksesta
Aina löytyy joku naapurin mummo tai muu jonka kanssa voi sopia varahausta ja korvauksusta!
Meille tämä varahakijoiden pakollisuus selitettiin sillä, että jos vanhempia ei näy hakuaikaan ja sulkemisaika lähestyy eikä heitä saa kiinni, niin soittavat varahakijalle. Ja tässäkään ei oleteta, että vanhemmat hylkäisivät lapsensa, vaan että heille olisi tapahtunut esim. Joku onnettomuus.
Meillä varahakija on miehen äiti, eli lapsen mummo. Hän on joskus hakenut lasta iltapäivällä sovitusti, jos minulla on ollut myöhäisempiä palavereja ja mies on ollut työreissussa. Mutta ei hänkään pääsisi käräjäoikeudesta livahtamaan kesken työpäivän, jos lapsenlapsi on sairas. Mistä ihmeestä te löydätte näitä varahakijoita, jotka pääsevät keskellä päivää teidän sairaita lapsianne hakemaan?
Itse olen opettaja, enkä koskaan vie kipeää lasta päivähoitoon. Mutta on meillekin tullut tilanteita, että aamupäivällä tai puolenpäivän aikaan on päiväkodista soitettu lapsen olevan sairas. Jos mies on ollut kaupungissa, on hän päässyt n. tunnissa lasta hakemaan. Jos hän on työreissussa, niin minulla on mennyt parikin tuntia. Ensin on täytynyt järjestää joku valvomaan luokkaani ja hoitaa käytännön asiat töissä kuntoon. Ei kai kukaan haluaisi, että jätän ekaluokkalaiset oman onnensa nojaan? Ja sitten vielä matkata sinne päiväkodille 45 minuutin ajomatka.
Ja toki, jos lapsi on kipeän oloinen, niin jäädään kotiin, mutta ainakin tuolla omallani on koko talven ollut nuhaa ja köhää, niin ei olla voitu vartoa koko ajan kotona, josko hänelle tänään nousee kuume... Tänään sitten jouduttiin jäämään kotiin, koska lapsi itki yön ja aamulla vein lääkäriin, niin korvatulehdushan sieltä löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Joka työssä on omat haittapuolensa ja ärsyttävyytensä. Päiväkodissa se on sairastavat lapset, jossain muualla se, ettei töitä voi jättää kesken vaikka maa järisisi. eikö ole vähän itsekästä pk tädeiltä vaatia että koko maailma pyörisi heidän mukaansa, ettei vain heidän työpäiväänsä tule kuprua. Ehkä pk:ssa pitäisi osata paremmin varautua kipeisiin lapsiin joita ei millään hyvällä tahdolla tai pyhällähengelläkään saada salamana haettua pois.
Ei ollut puhe, että muksu pitäisi hakea samalla minuutilla, mutta kyllä se yli puolen tunnin odottelu alkaa olla vanhempien tekosyistä johtuvaa. Miksi täällä selitetään busdista/metrosta/ratikasta? Taksi alle ja menoksi! Kannattaisi miettiä tällaisia asioita ennen lapsen hankintaa, jos ei ole varaa maksaa yhtä taksimatkaa kipeän lapsen takia, niin pitääkö se lapsi hankkia? Elämä on täynnä valintoja, lapsi on myös valinta!
Ja toinen argumentti, jos pk:n pitäisi varautua sairaisiin lapsiin, niin miksei muiden työpaikkojen pitäisi varautua lisätyöntekijöihin/sijaisiin?
Voisinkin ehdottaa pvhoitomaksun korotusta aina kun lapsi sairastuu pvkodissa ja haku kestää yli 30min. Taitaisi vanhemmat hakea lapsensa rivakammin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voit luottaa ilmoituksen kautta löytyneisiin vieraisiin ihmisiin? Eihän kaikkiin tuttuihinkaan voi luottaa, vaikka heistä tietää paljon.
En ole valinnut päiväkodin työntekijöistä yhtäkään. 3 hoitajaa tuttujen suosituksilla, kahteen tutustuttiin ja kysyttiin muiden perheiden suositukset. Kyllä me heihin luotetaan. Päiväkotiin viedessä saattaa tulla ovella vastaan tuntematon sijainen jolle lapsi luovutetaan. Ennemmin minä niihin palkattuihin tuttuihin luotan.
Kyseinen kirjoittaja
Tässä puhuttiin ilmoituksella palkatuista VARAHAKIJOISTA, ei mistään päiväkodin henkilökunnasta! Päiväkodin henkilökunta onkäyny läpi paitsi koulut, myös työhaastattelut ja sosiaalisen kontrollin. Päiväkodin työntekijät eivät työskentele yksin, eivätkä vie lasta yksin minnekään neljän seinän sisälle, vaan hiellä on aina työyhteisö ja myöskin lasten vanhemmat kontrolloimassa puuhaa! Toista on jokin vieras varahakija, joka ei ehkä toimikaan lapsen kanssa niin kuin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, eli jos ei ole varahakijaa, niin ei saa tehdä lapsia? Jos on vaikka paskat isovanhemmat, niin ei saa tehdä lapsia? No perkele, olisit nyt aiemmin kertonut. Täytyypä myöntää, ettei tullut tuollainen mieleenkään, kun lapsia lähdettiin suunnittelemaan. Live and learn...
No hei kuule kyllä tuntikin on nyt sitten aivan liian kauan!! Ajattelitko, että se sun lapses saa tunnin oksentaa vapaasti samassa tilassa kun muut syö lounasta häh?!? VARAHOITAJAN PITÄÄ ASUA NAAPURISSA!1 Ja paikalle HETIHETIHETI
Tää kun on ainakin meillä mentaliteetti.
T: Se miljoona kertaa väärästä hälytyksestä paikalle mennyt lääkäriäiti, jolla menee aina max puoli tuntia päiväkodille