Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja leikkasi liian lyhyet hiukset

Vierailija
02.04.2016 |

Tietääpähän ainakin olla koskaan enää menemättä ko. kampaamoon ja halvalla ei saa hyvää.
Latvoja piti hiukan tasata, sovittiin että otetaan n. 2 cm pois, näytin vielä sormillani sopivan määrän. No mitä tekee tämä kampaaja? Leikkaa jumalauta yli 10 cm pois hiuksista! Annoin kyllä palautetta, mutta hiuksia nyt ei saa takaisin päähän. :( Itkettää todella paljon, nyt hiuksia ei saa edes kunnolla kiinni ja työssäni niiden pitäisi olla kiinni. Lisäksi en todellakaan ole mikään missi, joten nämä uudet hiukset saavat minut näyttämään pikkupojalta.. Vertaistukea?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mene kampaajalle jos pitää sen jälkeen tulla inisemään. hiukset kasvaa, älä itke asian perään jolle et voi enää mitään.

Vierailija
42/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit lainannut siltä kampaajalta saksia ja kyninyt hänen pään. Olisitte voineet sen jälkeen antaa toisillenne vertaistukea.

Kai sitä kissatappelua voi vertaistueksikin kutsua. Ainakin noilla joka asiasta julkisuuteen ulkonäöllään itseään työntävillä tyrkyillä varmasti toimisikin - lisäjulkisuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 50v ja omaan ohuet suomalaiset hiukset. Hyvinleikattuna saan ne laitettua kauniisti. Kampaajilla on vain kumma tyyli väkisin leikata kananpersetyyliä muistuttavaan malliin, jos ei ole yhtään varuillaan. Sitten niitä ei enää laitetakkaan, koska liian lyhyeinä ne elävät omaa elämäänsä.

Vierailija
44/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps. Tuskailen samaa asiaa raidoituksen kanssa. En halua vaalentaa koko päätäni vanhanaikaisesti, enkä raidoitusaineella kuivattaa hiuksiani, mutta kaikki vain laittavat liikaa raitoja päähäni.

Mietin jälleen, alanko pikkuoperaatioon itse, mutta taakse ja pitkiin suortuviin se on hankalaa sotkematta ja ilman stressiä.

Olen nähnyt harvoin joillain ruskeahiuksisillakin ihanan simppeleitä raikkaita yksityiskohtia tuomassa valoa yleisilmeeseen. Lyhyessä tukassa jopa YKSI raita voi tehdä ratkaisevan eron.

En tiedä mistä löytää ja saada kampaamoalalle spesialisteja jotka tekevät ihan coolisti kiirettä sen mitä asiakas pyytää (sikäli kun on mahdollista). 

Kerrankin eräs hoputti sävyn vallinan suhteen että täytyisi alkaa värin sekoitus, ihan niin kuin sen "minkä tahansa" värin operaatioon laittaminen olisi se avainasia, eikä se m i n k ä  s ä v y i n e n  l o p p u t u l o s saadaan aikaiseksi. (vai valitsetteko te kaikki muut uuden sävyn kartalta noin yhdessä minuutissa?)

Joskus vieläpä tuntuu niinkuin tekijä suunnilleen silmät kiinni nostelisi osioita raidoitettavaksi kello mielessään. Itse kun katson hyvin tarkaan ne kohdat jolla tyvi saadaan osumaan jo vaalennettuun eikä meme liiaksi päällekäin.

Kampaajilla on kyllä ihan tietty tekniikka raidoittamiseen, ei yksikään kampaaja huiski niitä miten sattuu ja minne sattuu. Muistathan, että useissa mallikuvissa naisten hiukset on laitettu tietyllä tavalla, jolloin raidatkin erottuvat eri tavalla kuin laittamattomissa hiuksissa, vaikka samalla tekniikalla oltaisiin raidat tehtykin.

Vierailija
45/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kampaajien mokista puhutaan, niin olin tänään kampaajalla ja tämä värjäsi valehtelematta puoli naamaani! Otsani, korvani ja niskani ovat ihan tummassa värissä! Vinkkejä miten saan värin pois? Auttakaa kampaajat hyvät tai muutkin.

Vierailija
46/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 48 ja havainnut että nuoret kampaajat haluaa leikata mulle karsean tätitukan ja föönata kaiken palloksi. En käsitä, koska en ole mikään silo-ojennustyyppi.

Viimeksi juuri nuori kampaajanainen leikkasi liikaa vaikka olin selittänyt että haluan edestä pidemmän A -linjan pysyvän, pois ihan vain vähän ja käännän latvat ULOSPÄIN niin ei, tämä leikkasi 6 cm pois ja tasapolkan ja kun vahinko oli jo käynyt ja olin ilmaissut harmistukseni, tämä alkoi föönata kauheaa palloa jossa latvat taipuu alaspäin. Pyysin kaksi kertaa lopettamaan ja tämä sanoi että "laitetaan nyt niin että on SIISTI." Siis mun pää ei tullessa ollut kyllä mitenkään epäsiisti.

Sanoin että minä päätän mikä on siisti ja kuivaa se nyt vaan niin pääsen pois tästä.

En halunnut maksaa täyttä hintaa, ja tämä jankkasi, että hän kyllä oli kuunnellut mun ohjeita. Maksoin lopulta puolet hinnasta.

Vierailija
47/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa lähtee kyllä kaikki sympatiat kampaajia kohtaan. Asiakkaat pyytää ottamaan kaksi senttiä huonoja latvoja pois ja näyttävät kuitenkin jotain 5-10 senttiä. Kaksi senttiä on oikeesti aivan tosi vähän, mikä ei ees näy niissä hiuksissa. (Ottakaa vaikka mitta käteen ja katsokaa.)

No ilmankos. Minä kun olen pyytänyt leikkaamaan 5 senttiä, lähtee ainakin kymmenen. Jatkossa sitten tiedän pyytää kahta, niin kenties saan haluamani.

Vierailija
48/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa lähtee kyllä kaikki sympatiat kampaajia kohtaan. Asiakkaat pyytää ottamaan kaksi senttiä huonoja latvoja pois ja näyttävät kuitenkin jotain 5-10 senttiä. Kaksi senttiä on oikeesti aivan tosi vähän, mikä ei ees näy niissä hiuksissa. (Ottakaa vaikka mitta käteen ja katsokaa.)

Mitäh? Kyllä mulla on useinkin asiakkaita, jotka antavat leikata hiuksistaan VAAN sen kaksi senttiä. Yleensä joudun kertomaan, ettei se 2 cm kyllä kata kaikkia huonokuntoisia latvoja, ja näytän vielä sormilla, että "tämänkö verran vaan otetaan?", ja yleensä vastaus on ollut että kyllä. Eihän se kampaajien silmään näytä muutokselta, mutta asiakkaan omiin hiuksiinsa tottunut silmä huomaa eron heti. Jos asiakas puhuu "kahdesta sentistä", mutta näyttääkin sormilla viittä, otetaan mittaa se sormien näyttämä määrä. Ei asiakkailla välttämättä ole mittojen määritys hallussa.

Vierailija
49/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mullakin oli ollu sama kampaaja lapsuudesta lähtien, joka väkisin leikkasi mun luonnonkiharat hiukset lyhyeksi sellaiseen melkein olkapään mittaan. Ei kuulemma näytä hyvältä pidempinä. Mun naama on viä tosi pyöree, niin näytin monta vuotta semmoselta ilmapallopäältä. :/ onneks sain sit äitiltä luvan olla menemättä ja kun tukkani kasvoi pitkäksi, kiharani loiventuivat tosi näteiksi laineiksi, kun hiuksen paino avasi tiukat kiharat. Tämä pitkä malli sopii minulle ehdottomasti parhaiten, olen saanut kehuja jopa tuntemattomilta. Juu eipä sovi pitkä ei..

Vierailija
50/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, todella monella samaa tarinaa ja niin myös itselläni. En tiä mikä juttu tää on.

Vierailija
51/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hyödyntää opiskelijakampaamoita! Niissä ei ole koskaan, siis oikeasti KOSKAAN nyrhitty liikaa vyötärömittaisista hiuksistani. Enemmänkin sanovat että sääli ottaa niinkin paljon pois (yleensä pyydän leikkaamaan 5-10 cm pois, käyn leikkuuttamassa kerran vuodessa). Opiskelijakampaamoissa on sekin juttu, että jokaisen opiskelijan pitää hyväksytyttää tekemänsä asiat koko ajan ohjaajalla.

Vierailija
52/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukset kampaajilla käymisestä on aina ollu enemmä tai vähemmä huonoja, niin parhaimmaksi ratkaisuksi oon kokenut sen, että yksinkertaisesti itse siistin latvat ja kerrostukset. Säästyy rahaa, aikaa ja vaivaa. Toki on mulla pari kertaa tullu mokia oman kömpelyyteni vuoksi, mut eipä tarvi harmitella rahojen ja ajan tuhlaamisesta. Hiukset kuitenkin onneks kasvaa takasi.

Oon itekki kuullu, et on ollu hyviä kokemuksia opiskelijakampaajista!

Vierailija
53/116 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kampaajalla joka on laittanut hiuksiani jo vuosia ja voin luottaa häneen. Kampaajani on hieman yli 40 eli kokenut muttei vanha. Muutama kuukausi sitten kävin opiskelijakampaamossa kääntymässä ja työ oli niin kamalaa räpeltämistä että kauhusta kankeana poistuin paikalta ENNEN työn valmistumista. Meni taas usko nuoriin kampaajiin siinä.

Vierailija
54/116 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taas lyhyt malli. Ongelma on kampaajat, jotka ei raski lyhentää ihan kunnolla. En halua joka neljäs viikko maksaa leikkauksesta. Leikkautan hiukset 6-8 viikon välein

Sama. Mulla on vielä ohut tukka päälaelta, mutta niskasta vähän paksumpi, sekä kasvaa nopeasti, joten kamala hapsupehko. Enkä osaa itse leikata edes paperia suoraan, joten en todellakaan ala leikata hiuksia. Mulla oli luottokampaaja entisellä paikkakunnalla ja monta kokeiltuani uudella löysin nyt yhden, joka uskaltaa leikata. On kallis, mutta sen arvoinen. 

Vierailija
55/116 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ihmettelen useita kampaamoita läpikäyneenä: missä on ammattitaito? 

on koettu veden läiskiminen pestessä naamaan niin että kaikki meikit levisivät, hiusvärin tuhriminen otsaan, tätitupeeraus...

on vieläpä ilman laseja liki sokea, joten minun pitää pystyä luottamaan siihen mitä kampaaja tekee!

Vierailija
56/116 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there kirjoitti:

Sääntö nro 1: hiuksia ei leikata/tasata kampaajalla vaan aina itse. Poislukien erityiset malliin leikkaukset

Nro 2: kampaajille ei IKINÄ anneta vapaita käsiä

Nro 3: jos kampaaja ehdottaa kerrostamista niin vastaus on aina ehdoton EI

Heh, mä taas meen todella usein uudelle ja vanhallekin kampaajalle niillä sanoin että "vapaat kädet, leikkaa vaikka kaljuksi" ja "kerrostus on jees". Osa tasaa vaan latvoista, eikä uskalla tehdä mitään (niillä en käy toista kertaa), osa tekee jotain räväkämpää ja mikäli tykkään lopputuloksesta paljon niin sit käyn ylläpitämässä/muuttelemassa sitä mallia kunnes kyllästyn ja pyydän jotain uutta. Ikinä ei oo tullu niin rumaa mallia etteikö sillä kehtais näyttäytyä.

Mutta, oon silti kokenut tuon että leikataan liian lyhyeksi. Mun eräs luottokampaaja oli pirun hyvä, mutta tunnettu siitä että asiakkaan 5cm oli hänen 10cm. Nyt en oo käyny hällä enää vuosiin kun muutin toiselle paikkakunnalle ja vaikka usein kirosin hänen leikkausinnokkuuttaan, niin täytyy sanoo että välillä myös kaipaan sitä. Nytkun leikkaat mallin, se on oikean pituinen, mutta kasvaa heti ulos, koska ns. Yhtään kasvuvaraa ei ole. Hänellä kun leikkasit, se malli kesti paljon pidempään, koska se oli valmiiksi leikattu 3-5cm lyhyemmäksi kuin itse aatteli :D

Vierailija
57/116 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun huonot kokemukset eivät niinkään liity epäonnistuneisiin leikkauksiin, vaan epäonnistuneisiin värjäyksiin. En ole ollut tyytyväinen juuri koskaan kampaajan laittamaan väriin! Lukuunottamatta aikaa, kun olin teini (silloin olin tyytyväinen). Pari kertaa mulle on käynyt niin, että olen pyytänyt liukuvärjäystä ja saanut joko

a) järkyttävät tasapaksu,t palkkityyliset, ysäri seepra-/tiikeriraidat. Tyyliin:  http://www.modernsalon.com/how-to/hair-color/color-correction-chunky-90s-highlights-to-beautiful-blonde

tai

b) sellaisen "liukuvärin", että melkein viivottimen kanssa on vedetty raja missä menee tumma ja missä vaalea. Tyyliin: http://therocknrollhairdresser.blogspot.fi/2013/06/hair-help-dip-dye-gone-wrong.html

Värjään hiukset itse, kun haluan yksivärisen pään. Sen sijaan raidoitukset ja liukuvärit on mahdoton tehdä itse, joten on mentävä kampaajalle. Ja silloinkin aina pettyy...Mikä siinä on niin vaikeaa? Tehdä se liukuväri tai tarpeeksi ohuet ja "huomaamattomat" raidat, jotka kuitenkin tuovat eloa ja piristystä päähän?? Eikö näitä tekniikoita opeteta koulussa? Kertokaa pliis, kampaajat!

Ja mitä liian lyhyiksi nirhittyihin hiuksiin tulee, niin uskoisin, että kyse on silkasta rahastuksesta. Kampaajat voivat veloittaa enemmän, jos nyrhivät paljon pituudesta (=mallinmuutos). 

Vierailija
58/116 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taas lyhyt malli. Ongelma on kampaajat, jotka ei raski lyhentää ihan kunnolla. En halua joka neljäs viikko maksaa leikkauksesta. Leikkautan hiukset 6-8 viikon välein

Tämä ongelma poistuu parhaiten sillä, että pyydät kampaajaa leikkaamaan vielä lisää. Omista hiuksistani tiedän vain itse käsin kokeilemalla, että onko leikattu tarpeeksi vai ei.

Kävin tovi sitten uudella kampaajalla, sanoin muistaakseni kolme kertaa, että ota vielä vähän. Aion mennä samaan paikkaan uudestaan, koska lopputulos oli erittäin onnistunut, ja todennäköisesti ei tartte enää ensi kerralla vahtia että leikkaa riittävästi.

Vierailija
59/116 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla ja kumma kyllä kun ensin vuosia hiukseni leikannut kampasjani vaihtoi ammattia kylän toinen kampaaja oli yhtä hyvä ammatissaan. Hänen sitten jäädessä äituslomalle ja hoitovapaalle aloitti uusi hyvän ammattitaidon omaava nuori kampaaja.

Johtuisiko nuo kurjat kampaamokokemukset ihan vain siitä että hyvä kuntoisia pitkiä kiiltäviä hiuksia oikeasti näkee ehkä kahdella kymmenestä pitkähiuksisesta. Varsinkin blondatut ovat yksi takkuinen rasta.

Vierailija
60/116 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoin tuhansia euroja huippusalonkeihin ja aina väri, joka ei ollut mitä pyysin ja kuvistakin näytin. Ja ihan luonnollista, liukuvärityylistä hain aina, keveitä huomaamattomia raitoja. Aina meni jotenkin pieleen. Lopetin värjäämisen sitten kokonaan kun petyin joka kerta.

Annoin oman värin kasvaa ja päätin että voin käydä leikkauttamassa välillä kampaajalla. Uskaltaiduin sitten pari kk sitten pitkästä aikaa. Yleensä siis olen pyytänyt ettei leikata vaan olen ottanut vain värin. No, pieni tasaus oli sitten juuri se 10cm. Tilatessa pyysin kampaajaa joka osaa leikata todella kiharaa luonnonkiharaani. Sanoin vielä leikatessa että se sitten lyhenee HUOMATTAVASTI kun kuivuu. "Joojoo mä tiedän kyllä". No, ei tiennyt. Hiukset lyheni yhteensä noin 15cm koska tilaamani 2cm oli sille 10, ja siitä vielä luonnonkiharan kuivumisen noste 5cm. Enää en saanut kiinni ja tukka järkky moppipallo. Vihaisena lähdin TAAS ja päätin että se oli viimeinen kerta kun kampaajalla käyn.

Miten voi olla ammatti, jossa näemmä järjestäen kukaan ei osaa ammattiaan?? Oikeasti, millaknen koulutus ja ammattitaidon ylläpito tässä ammatissa on??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän