Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja leikkasi liian lyhyet hiukset

Vierailija
02.04.2016 |

Tietääpähän ainakin olla koskaan enää menemättä ko. kampaamoon ja halvalla ei saa hyvää.
Latvoja piti hiukan tasata, sovittiin että otetaan n. 2 cm pois, näytin vielä sormillani sopivan määrän. No mitä tekee tämä kampaaja? Leikkaa jumalauta yli 10 cm pois hiuksista! Annoin kyllä palautetta, mutta hiuksia nyt ei saa takaisin päähän. :( Itkettää todella paljon, nyt hiuksia ei saa edes kunnolla kiinni ja työssäni niiden pitäisi olla kiinni. Lisäksi en todellakaan ole mikään missi, joten nämä uudet hiukset saavat minut näyttämään pikkupojalta.. Vertaistukea?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin. Olin kaksi kertaa aiemmin käynyt tällä kampajalla, ja vahtinut tarkkaan, ja sanonut mitä haluan. Edellisestä kerrasta oli 6 viikkoa, ja samalla värjättiin. Sanoin haluavani saman kun ekalla, oli kirjoittanut ylös tietoihinin. Koko ajan yritti myydä mulle jotain, pesun ikna kallista hoitoa, ja sit värin jälkeen odoteltaessa erilisia järkyn kalliita tuotteita. Sitten rupesi leikkaamaan, ja päälaelta läksi liikaa. Parin sksimisen jälkeen sanoin, että haluan vain ihan vähän pois, eikä päältä, koska on voimakkaat pyörteet." Minusta tää sopii sulle hyvin, ei tästä tuu kovin lyhyt". Lopputulos oli kamala, lyhyt, epätasainen ja epäsiisti ja värikin oli lähinnä harmaa. Meni yli 3 kk, ennenkuin saatoin mennä kampaajalle uudestaan. Onneksi luottokampaaja oli palannut äitiyslomalta, ja sain hyvät hiukset, vaikkei paljon päällä vieläkään tarvinnut leikata.

Vierailija
22/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miettikää mitkä bimbot sinne kampaamolinjalle päätyy. Ei ole ihme etteivät tajua mitään. Mieheni sisko on kampaaja ja jos hänelle yrittää selittää vähänkään haastavampaa asiaa, oikein näkee sen tyhjyyden mikä silmistä paistaa. Kun. Päässä. Ei. Tapahdu. Mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanon aina ettei saa kerrostaa vaan haluan tasa leikkauksen. näin oon viime vuosina välttynyt ylileikkauksilta. pääasia että kiellätte kerrostamisen. latvoja saa ohentaa mutta ei kerrostuksia.

Vierailija
24/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

Sääntö nro 1: hiuksia ei leikata/tasata kampaajalla vaan aina itse. Poislukien erityiset malliin leikkaukset

Nro 2: kampaajille ei IKINÄ anneta vapaita käsiä

Nro 3: jos kampaaja ehdottaa kerrostamista niin vastaus on aina ehdoton EI

Kolmonen kävi mulle kantapään kautta. Pyysin kampaajaa kerrostamaan latvoja takaa viiden sentin mitalta. Hän leikkasi ensin hiuksista pois kokonaan sen viisi senttiä, ja alkoi sitten kerrostamaan. Kun reklamoin, hän oli sitä mieltä että hiuksia ei voi kerrostaa ilman että niitä lyhentää. Ööö, niin ne kerrokset on ehkä lyhyempiä mutta se ei ole kerros että leikkaat hiukset kokonaan pois...

Tulikin hyvään saumaan tämä keskustelu, tuosta on nimittäin jo muutama vuosi ja olin ajatellut että seuraavan kerran kampaajalla pyytäisin... kerrostamaan latvoja takaa!

Siis mun on pakko näin kampaajana kysyä, mitä tarkoittaa hiusten kerrostaminen TAKAA? Onko sulla siis keskipitkä eteenpäin pitenevä malli vai miten? Koska jos sulla on pitkät hiukset niin eihän se hyvältä näytä olla kerrostamatta muualta kuin takaa? Ihan siis mielenkiinnolla kysyn, kun en ymmärrä millaista mallia mahdat tarkoittaa (hiuksesi näkevä kampaaja varmasti tajuaa paremmin). Mietin myös, olisiko mahdollista että veisit kampaajallesi esimerkkikuvan haluamastasi mallista? Noin epämääräiset selittelyt voi mennä kampaajalta vähän ohi. :)

Vierailija
25/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tuttu aihe, varsinkin meidän hiustenkasvattajien keskuudessa. Oletan että aika monella on käynyt just noin. Itse kannattaa tasata niitä latvoja kotona, sen oppii nopeasti. Hiukseni olivat n. 6 vuotta suht saman pituiset kun kävin pari kertaa vuodessa tasaamassa. Kampaaja oli sitä mieltä että latva pysyy hyvänä kun välillä vähän tasottaa. Noh, mulla kasvaa tukka n. sentin kuukaudessa, eli 12 senttiä vuodessa. Puolen vuoden välein kampaajani leikkasi multa n. 6 cm pois eli kaiken kasvaneen. Ja ei, latvani ei ollut huonossa kunnossa. Lopetin kampaajalla käynnit päästyäni opiskelemaan, kun ei vain ollut varaa ja nyt tukkani on ihan mielettömän pitkä ja ihana! Muistan vielä ihmeteltyäni joskus kampaajalleni, miten tukkani ei vain kasva ja kampaajani sanoi että olen vain niitä ihmisiä, joiden tukka ei kasva tiettyä pituutta pidemmäksi. Muahhahhaaa, se varmaan nauroi partaansa. Ja jos joku siis ihmettelee, etten ennen huomannut kuinka paljon se leikkasi, niin se johtuu varmaan siitä että tukkani oli juuri sen pituinen pitkä, että siitä oli vaikea nähdä paljonko oli leikattu. Ei sitä silloin jotenkin osannut kiinnittää huomiota.

Vierailija
26/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tasaamaan todella pitkiä hiuksiani kampaajalle. Virhe! Kampaaja lyhensi hiuksia 25 cm, ja kehtasi vielä kehua, että näin hyväkuntoisia hiuksia harvoin näkee.

Vierailija
27/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että kampaajat tekevät just niinkuin asiakas haluaa ja ovat varovaisia, vaan ei niin ei! Asiakkaita ei ainakaan saa pidettyä tuolla menolla.

Nro 25, minulle on sanonut kampaaja ihan samoin, ettei hiukset muka kasva tiettyä mittaa pidemmälle.

Vierailija
28/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin tasaamaan todella pitkiä hiuksiani kampaajalle. Virhe! Kampaaja lyhensi hiuksia 25 cm, ja kehtasi vielä kehua, että näin hyväkuntoisia hiuksia harvoin näkee.

No huh huh! Oikeasti 25cm? Mitä teit? Kuinka nopeasti kasvoivat takaisin?

Vierailija
29/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

Sääntö nro 1: hiuksia ei leikata/tasata kampaajalla vaan aina itse. Poislukien erityiset malliin leikkaukset

Kolmonen kävi mulle kantapään kautta. Pyysin kampaajaa kerrostamaan latvoja takaa viiden sentin mitalta. Hän leikkasi ensin hiuksista pois kokonaan sen viisi senttiä, ja alkoi sitten kerrostamaan. Kun reklamoin, hän oli sitä mieltä että hiuksia ei voi kerrostaa ilman että niitä lyhentää. Ööö, niin ne kerrokset on ehkä lyhyempiä mutta se ei ole kerros että leikkaat hiukset kokonaan pois...

Tulikin hyvään saumaan tämä keskustelu, tuosta on nimittäin jo muutama vuosi ja olin ajatellut että seuraavan kerran kampaajalla pyytäisin... kerrostamaan latvoja takaa!

Siis mun on pakko näin kampaajana kysyä, mitä tarkoittaa hiusten kerrostaminen TAKAA? Onko sulla siis keskipitkä eteenpäin pitenevä malli vai miten? Koska jos sulla on pitkät hiukset niin eihän se hyvältä näytä olla kerrostamatta muualta kuin takaa? Ihan siis mielenkiinnolla kysyn, kun en ymmärrä millaista mallia mahdat tarkoittaa (hiuksesi näkevä kampaaja varmasti tajuaa paremmin). Mietin myös, olisiko mahdollista että veisit kampaajallesi esimerkkikuvan haluamastasi mallista? Noin epämääräiset selittelyt voi mennä kampaajalta vähän ohi. :)

Anteeksi, nyt vähän naurattaa :) Toki et näe millaiset hiukset minulla oli, mutta ketjussa jossa puhutaan miksi kampaajat tekee aina kaikenlaista mitä ei ole pyydetty, että "takaa" olisi hirmu epämääräinen käsite, noh, eipä se ainakaan voinut siihen viiden sentin lyhentämiseen vaikuttaa...

Minulla onkasvoja reunustavat sivuhiukset leikattu roimasti muita hiuksia lyhyemmäksi, siksi minulla on pidempää hiusta vain siellä takana.

Vierailija
30/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

No täällä on toinen (ex)kampaaja ja ymmärsin kyllä mitä tuossa haettiin. Mulla ei tuohon kyllä ole mitään selitystä, itse en lyhyellä urallani pätkinyt kenenkään hiuksia ainakaan liikaa (olin erikoistunut värjäyksiin), mutta mulla on itselläni nuoruudesta samoja kokemuksia ja ai että kun inhosin sitä.. Meilläkin oli naapurin täti, kampaaja, joka leikkasi mun ja sisarusten hiukset ja aina se pätki mun hiukset samaan malliin, aivan sama mitä koitit sanoa. Oli vissiin päättänyt että korvan alle nyrhitty rikottu polkka oli mun juttu ja sen sain joka kerta, kunnes lakkasin käymästä ja aloin leikkaamaan omat hiukseni. Luulen että joillain on myös halu leikata joku lyhyempi malli, jota täytyy tasaisin väliajoin käydä leikkauttamassa, enpä tiedä. Ehkä jotkut vaan vihaa pitkiä hiuksia.

Vierailija
31/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä on joku hiusalan ammattilainen paikalla, niin voitko selittää mikä tämä kampaajien leikkausinto on? Itselleni ja todella monelle kaverille on käynyt näin, joten nämä eivät todellakaan ole yksittäistapauksia.

Itseasiassa tämä riippuu ihan kampaajasta. Itse olen todella tarkka paljonko asiakkaaltani hiuksia leikkaan. Jos asiakas sanoo, että mittaa otetaan pois 2 cm, se todellakin on se 2 cm. Välillä on asiakkaita, jotka istuvat penkkiin ja pyytävät leikkaamaan "huonot latvat pois". Yleensä, siis suurimmalla osalla asiakkaista, ne huonot latvat tarkoittavat oikeasti jopa 5-10 cm, vaikka asiakkaan päässä on ajatus parista sentistä. Meille ainakin koulussa opetettiin, että ennen leikkausta asiakkaalle näytetään paljonko sitä mittaa ollaan ottamassa, jottei käy kuten aloittajalle. Valitettavasti näitä omapäisiäkin kampaajia löytyy, silloin ei auta kuin äänestää jaloillaan ja suunnata seuraavalla kerralla toiseen liikkeeseen. :) tiedän monia kollegoitani, jotka eivät leikkaa enempää kuin on pyydetty! On todella inhoittavaa, jos asiakkaalle jää tällaisesta yhdestä hutiloijasta paha mieli ja "traumat" ja jättää sen takia kunnollisetkin kampaajat väliin.

- parturi-kampaaja

Vierailija
32/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit lainannut siltä kampaajalta saksia ja kyninyt hänen pään. Olisitte voineet sen jälkeen antaa toisillenne vertaistukea.

Vierailija
33/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani opiskelin parturi-kampaajaksi, mutta lopetin, kun ihmiset olivat niin hankalia. Eräs naisasiakas tuli leikkauttamaan hiukset ja sanoi, että tasataan latvasta, niin että ne hiukset näyttävät terveiltä. Tällä naisella oli pitkät hiukset, siis luonnottoman pitkät, alle takamuksen ja todella huonokuntoiset. Tasasin hänen latvat ja 10 cm lähti pituudesta, mutta sitä ei tosiaan huomannut millään tavalla, muulla kuin sillä, että latvat näyttivät paljon paremmilta ja terveimmiltä. Hiukset olivat edelleen alle takapuolen. Sain hirveät haukut ja huudot naiselta, kun olin leikannut hänen hiukset ihan lyhyiksi ja ne olivat nyt pilalla. Justiinsa joo..

Vierailija
34/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tuttu aihe, varsinkin meidän hiustenkasvattajien keskuudessa. Oletan että aika monella on käynyt just noin. Itse kannattaa tasata niitä latvoja kotona, sen oppii nopeasti. Hiukseni olivat n. 6 vuotta suht saman pituiset kun kävin pari kertaa vuodessa tasaamassa. Kampaaja oli sitä mieltä että latva pysyy hyvänä kun välillä vähän tasottaa. Noh, mulla kasvaa tukka n. sentin kuukaudessa, eli 12 senttiä vuodessa. Puolen vuoden välein kampaajani leikkasi multa n. 6 cm pois eli kaiken kasvaneen. Ja ei, latvani ei ollut huonossa kunnossa. Lopetin kampaajalla käynnit päästyäni opiskelemaan, kun ei vain ollut varaa ja nyt tukkani on ihan mielettömän pitkä ja ihana! Muistan vielä ihmeteltyäni joskus kampaajalleni, miten tukkani ei vain kasva ja kampaajani sanoi että olen vain niitä ihmisiä, joiden tukka ei kasva tiettyä pituutta pidemmäksi. Muahhahhaaa, se varmaan nauroi partaansa. Ja jos joku siis ihmettelee, etten ennen huomannut kuinka paljon se leikkasi, niin se johtuu varmaan siitä että tukkani oli juuri sen pituinen pitkä, että siitä oli vaikea nähdä paljonko oli leikattu. Ei sitä silloin jotenkin osannut kiinnittää huomiota.

Kyllä TÄSSÄ näette sen mitä tapahtuu niin paljon, että monelle on oikeasti iskostunut kalloon että hiukset eivät vaan kasva. Toki jos latva on todella kuiva niin se katkeilee ennenkuin ehtii kasvaa, mutta muuten, etenkin nuorien ihmisten hiukset kyllä kasvavat. Itselläni on sellainen hius, että ihan sama kuinka pitkä, aina ovat latvat kuivahkot ja lakkasinkin käymästä kampaajalla, koska tukkani senkun lyheni kerta kerran jälkeen. Nyt hiukseni ovat pitkät, hyväkuntoiset mutta latvasta se sama 3 cm on kuivaa ja taipuisaa ja suoraan sanottuna mielummin pitkä tukka vähän kuivalla latvustolla, kuin lyhyt polkka kuivalla latvustolla.

Vierailija
35/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on myös hyviä kampaajia, joiden luona on kiva käydä. Varsinkin kun löytää sen luottokampaajan, jonka kanssa puhutaan samaa " kieltä" , eli miten leikataan ja mitä lopputulosta haetaan. Onneksi minulla on kiva, fiksu kampaaja, joka on taas töissä äitiyslomalta. Tuolla aiemmin valittanut siis jatkaa,

. Kun on hiukset hyvin, ja itse tyytyväinen, niin koko olo piristyy pitkäksi aikaa.

Vierailija
36/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin uskomattoman yleiseltä kuullostava moka, johon omien kokemusteni mukaan syyllistyy useammin vanha kuin nuori kampaaja. Ne vanhat kampaajamammat on sitä sukupolvea jolloin kaikilla naisilla oli lyhyt permanenttipää ja ne on päättäny että 20-30 luvun polkka tai korkeintaan viiskytlukulainen olkapäämitta on ne mairittelevimmat pituudet . Etenkin jos lapsi on siirtymässä nuoreen aikuisuuteen tulee lapsen nuorekas pitkä letti pätkäistä konttorin Pirkko -mittaan ja ihan viimeistään jos nainen on rouva ja lapsiakin siunaantunut, niin äkkiä neitseellinen pitkä kruunu lyhyeksi ja mielellään volyymia permanentista.

Vierailija
37/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Tuskailen samaa asiaa raidoituksen kanssa. En halua vaalentaa koko päätäni vanhanaikaisesti, enkä raidoitusaineella kuivattaa hiuksiani, mutta kaikki vain laittavat liikaa raitoja päähäni.

Mietin jälleen, alanko pikkuoperaatioon itse, mutta taakse ja pitkiin suortuviin se on hankalaa sotkematta ja ilman stressiä.

Olen nähnyt harvoin joillain ruskeahiuksisillakin ihanan simppeleitä raikkaita yksityiskohtia tuomassa valoa yleisilmeeseen. Lyhyessä tukassa jopa YKSI raita voi tehdä ratkaisevan eron.

En tiedä mistä löytää ja saada kampaamoalalle spesialisteja jotka tekevät ihan coolisti kiirettä sen mitä asiakas pyytää (sikäli kun on mahdollista). 

Kerrankin eräs hoputti sävyn vallinan suhteen että täytyisi alkaa värin sekoitus, ihan niin kuin sen "minkä tahansa" värin operaatioon laittaminen olisi se avainasia, eikä se m i n k ä  s ä v y i n e n  l o p p u t u l o s saadaan aikaiseksi. (vai valitsetteko te kaikki muut uuden sävyn kartalta noin yhdessä minuutissa?)

Joskus vieläpä tuntuu niinkuin tekijä suunnilleen silmät kiinni nostelisi osioita raidoitettavaksi kello mielessään. Itse kun katson hyvin tarkaan ne kohdat jolla tyvi saadaan osumaan jo vaalennettuun eikä meme liiaksi päällekäin.

Vierailija
38/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähtee kyllä kaikki sympatiat kampaajia kohtaan. Asiakkaat pyytää ottamaan kaksi senttiä huonoja latvoja pois ja näyttävät kuitenkin jotain 5-10 senttiä. Kaksi senttiä on oikeesti aivan tosi vähän, mikä ei ees näy niissä hiuksissa. (Ottakaa vaikka mitta käteen ja katsokaa.)

Vierailija
39/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin uskomattoman yleiseltä kuullostava moka, johon omien kokemusteni mukaan syyllistyy useammin vanha kuin nuori kampaaja. Ne vanhat kampaajamammat on sitä sukupolvea jolloin kaikilla naisilla oli lyhyt permanenttipää ja ne on päättäny että 20-30 luvun polkka tai korkeintaan viiskytlukulainen olkapäämitta on ne mairittelevimmat pituudet . Etenkin jos lapsi on siirtymässä nuoreen aikuisuuteen tulee lapsen nuorekas pitkä letti pätkäistä konttorin Pirkko -mittaan ja ihan viimeistään jos nainen on rouva ja lapsiakin siunaantunut, niin äkkiä neitseellinen pitkä kruunu lyhyeksi ja mielellään volyymia permanentista.

Minun kokemukseni mukaan vaikeampia ovat nuoret. He ovat vasta valmistunita, kokemusta ei ole, mutta usko omiin kykyyn ja näkemykseen on horjumaton. He totoeuttavat enemmän itseään kuin palvlevat asiakasta, kuuntelevat adiakkaan toiveita.

Vierailija
40/116 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan vaikeampia ovat nuoret. He ovat vasta valmistunita, kokemusta ei ole, mutta usko omiin kykyyn ja näkemykseen on horjumaton. He totoeuttavat enemmän itseään kuin palvlevat asiakasta, kuuntelevat adiakkaan toiveita.[/quote]

Minulla kyllä toisenlainen kokemus, johtuuko sitten siitä kun olen iäkkäämpi asiakas niin noudattavat paremmin toiveita. Itseni-ikäiset kampaajat haluavat pätkiä liikaa, laittaa värejä (punaista, ei kiitos!). Pidän huolen että kun käyn kampaajalla on hän nuori ja tietysti huoliteltu itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän