Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mies ihastunut kollegaansa...

Vierailija
30.03.2016 |

Mieheni on ajoittain pitkiä aikoja kerrallaan töissä ulkomailla (1-2 kk kerrallaan). Luottamuspulaa ei ole koskaan ollut kumpaankaan suuntaan, vaikka raskasta välillä onkin olla erossa.

Nyt hän on ollut poissa kuukauden, ja pari viikkoa vielä jäljellä. Tällä kertaa hänellä on mukana työkavereita, joista yksi on vastavalmistunut harjoittelijanainen. Jo ennen miehen lähtöä tunsin pienen mustasukkaisuuden pistoksen kun kuulin asiasta, mutta en tietenkään sanonut mitään ja olen tässä yrittänyt päästä tuon tunteen herraksi. Minua on aina mustasukkaisuuden iskiessä auttanut ajatus siitä, että mieheni on niin kiltti ja empaattinen, ettei satuttaisi minua. Ja toisaalta tiedän, että selviäisin vaikka hän jättäisi minut. (En ole siis mitenkään erityisen mustasukkainen, mutta kun osa ajasta ollaan etäsuhteessa, niin tällaisetkin tunteet on pakko kohdata.)

Mutta mutta... mies alkoi hiljalleen soitellessamme jutella tuosta naisesta. Ei paljoa, eikä mitään ihmeellistä, mutta ennen hän ei ole puhunut työkavereista mitään. Puhelumme ovat keskittyneet pääasiassa meihin kahteen. Tietenkin työpäivien tapahtumat tulee aina kerrattua, mutta koskaan hän ei ole puhunut yksittäisestä kollegasta mitään yksityiskohtaista, kuten mitä hän on johonkin asiaan sanonut, mikä on hänen koulutushistoriansa, missä ja miten hän asuu jne.

Tästä naisesta hän on puhunut tuollaisia asioita. Minua asia ärsyttää ja hieman pelottaa. En ole halunnut reagoida noihin puheisiin mitenkään, en siis pidä keskustelua käynnissä aiheesta. Mies aina hetken yrittää, mutta vaihtaa sitten aihetta kun en ala kyselemään tai kommentoimaan enempää. En ole saanut sellaista kuvaa että he olisivat erityisemmin ystävystyneet, mutta tutustuneet nyt ainakin. Ja jotain on eri tavalla kuin ennen, koska mies ei ole puhunut tällaisia ennen kenestäkään.

Ei ole mahdollista että mies olisi pettänyt. Onko hän ajatellut sitä, en tiedä. Olen aika varma, että tuo nainen kiehtoo häntä jossain määrin, mutta jos hän on ihastunut, niin tiedostaako hän sitä edes itse? Ei kai hän puhuisi minulle mitään, jos olisi ihastunut?

Kyllä minä tiedän, että parisuhteessa ollessaankin voi ihastua muihin. En kuitenkaan haluaisi tietää, jos miehelläni on tällainen vaihe. On tarpeeksi vaikeaa muutenkin olla erossa. Olen käyttänyt kaiken tahdonvoimani, enkä ole "stalkannut" naisesta mitään tietoa, en siis tiedä hänen tarkkaa ikäänsä, ulkonäköään tai mitään muuta. Vain pikkunippelitietoja joita mies on kertonut.

Mitä te ajattelisitte jos olisitte minun kengissäni?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltäsi suoraan että onko hän pettänyt? Ei kertomatta jättäminen ole valehtelua.

Vierailija
22/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös pohtia, eikö olisi erittäin poikkeuksellista, että tämä nuori harjoittelija olisi kiinnostunut miehestäsi seksuaalisesti. Miksi olisi? Tuskin onkaan, on vain kohtelias ja ystävällinen työkaverilleen. Miehesi mahdollinen ihastuminen ei siis koskaan johda mihinkään, kun se on mitä luultavimmin yksipuolista.

Tämä varmaan riippuu ko. miehen ulkonäöstä ja muista ominaisuuksista. Jos kyseessä on karismaattinen ja komea varhaiskeski-ikäinen mies, niin ainakin minä olisin nuorempana kuolannut sellaisen perään... Monille tuottaa myös huvia varattujen miesten viekottelu. Mikä ei välttämättä ole tämän naisen tapauksessa lähelläkään totuutta, mutta mahdollisuus on olemassa.

Stereotyyppistä naisvihaa. Ei, en usko, että monille naisille tuottaa huvia tai nautintoa varattujen miesten viekoittelu. 

Jos harjoittelija on kaunis, nuori ja älykäs nainen niin on selviö, että ap:n miehen lisäksi naisella olisi halutessaan varaa valita monista eri miehistä. On epätodennäköistä, että ap:n miehen mahdollinen ihastuminen johtaisi eroon ja parisuhteeseen. Mahdotonta toki mikään ei elämässä ole.

En tarkoittanut vaikuttaa naisvihaajalta (olen nainen sitäpaitsi itsekin), tiedän vain faktana että on ihmisiä joille varattujen iskeminen on kuin harrastus. Tällaisia on siis ollut ystäväpiirissäni. Kovin suurta osaa kaikista naisista sellaiset eivät tietenkään muodosta, olisi pitänyt muotoilla ajatus selkeämmin :)

On epätodennäköistä että miehen ihastuminen johtaisi mihinkään. Mutta ap:lle se saattaa olla merkitsevin tekijä että mies ylipäätään on ihastunut, eikä se miten nainen asiaan reagoi. En minä ainakaan jäisi suhteeseen, jossa mies voisi vaihtaa toiseen, jos tuo toinen vain näyttäisi vihreää valoa.

Ilmaisit tosiaan huonosti. Sinun omakohtaiset havaintosi ystäväpiiristäsi eivät oikeuta kutsumaan tuota käyttäytymistä "monen" huvitukseksi. Itse en kylläkään tunne yhtäkään naista, joka olisi tehnyt noin, mutta toki ei sekään yleinen totuus ole.

Ja naisvihaa harjoittavat naiset yhtälailla. Ei ole kiinni missään nimessä vihaajan sukupuolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös pohtia, eikö olisi erittäin poikkeuksellista, että tämä nuori harjoittelija olisi kiinnostunut miehestäsi seksuaalisesti. Miksi olisi? Tuskin onkaan, on vain kohtelias ja ystävällinen työkaverilleen. Miehesi mahdollinen ihastuminen ei siis koskaan johda mihinkään, kun se on mitä luultavimmin yksipuolista.

Tämä varmaan riippuu ko. miehen ulkonäöstä ja muista ominaisuuksista. Jos kyseessä on karismaattinen ja komea varhaiskeski-ikäinen mies, niin ainakin minä olisin nuorempana kuolannut sellaisen perään... Monille tuottaa myös huvia varattujen miesten viekottelu. Mikä ei välttämättä ole tämän naisen tapauksessa lähelläkään totuutta, mutta mahdollisuus on olemassa.

Stereotyyppistä naisvihaa. Ei, en usko, että monille naisille tuottaa huvia tai nautintoa varattujen miesten viekoittelu. 

Jos harjoittelija on kaunis, nuori ja älykäs nainen niin on selviö, että ap:n miehen lisäksi naisella olisi halutessaan varaa valita monista eri miehistä. On epätodennäköistä, että ap:n miehen mahdollinen ihastuminen johtaisi eroon ja parisuhteeseen. Mahdotonta toki mikään ei elämässä ole.

En tarkoittanut vaikuttaa naisvihaajalta (olen nainen sitäpaitsi itsekin), tiedän vain faktana että on ihmisiä joille varattujen iskeminen on kuin harrastus. Tällaisia on siis ollut ystäväpiirissäni. Kovin suurta osaa kaikista naisista sellaiset eivät tietenkään muodosta, olisi pitänyt muotoilla ajatus selkeämmin :)

On epätodennäköistä että miehen ihastuminen johtaisi mihinkään. Mutta ap:lle se saattaa olla merkitsevin tekijä että mies ylipäätään on ihastunut, eikä se miten nainen asiaan reagoi. En minä ainakaan jäisi suhteeseen, jossa mies voisi vaihtaa toiseen, jos tuo toinen vain näyttäisi vihreää valoa.

Ilmaisit tosiaan huonosti. Sinun omakohtaiset havaintosi ystäväpiiristäsi eivät oikeuta kutsumaan tuota käyttäytymistä "monen" huvitukseksi. Itse en kylläkään tunne yhtäkään naista, joka olisi tehnyt noin, mutta toki ei sekään yleinen totuus ole.

Ja naisvihaa harjoittavat naiset yhtälailla. Ei ole kiinni missään nimessä vihaajan sukupuolesta.

Kyllä se varmasti monen huvitusta on, vaikka nuo "monet" eivät muodostaisikaan suurta osuutta kaikista naisista. Oliko minulla vähän kyseenalaisia ystäviä parikymppisenä, no varmaan oli, mutta olen kuullut paljonkin kehuskelua näillä asioilla. Inhottavaa, mutta totta. Alkuperäinen ajatukseni oli siis vain se, että on varmaan olemassa marginaalinen mahdollisuus että juuri tuo yksittäinen nainen ei välittäisi miehen avioliitosta, jos häneen tykästyisi. Todennäköisemmin näin ei kuitenkaan ole, suurimmalla osalla ihmisistä kun on jonkinlainen moraalinen kompassi. Mutta edelleen pidän ap:n kannalta isompana ongelmana miehen tunteita ja toimintaa, ei sitä miten tuo nainen toimisi missäkin tilanteessa. Jos mies sattuisi olemaan valmis pettämään, niin ei sillä ole enää merkitystä suostuuko joku tuon aikeen hänen kanssaan toteuttamaan.

Vierailija
24/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sinua kun sanot, että miehesi ei ole pettänyt. En siis missään nimessä halua masentaa! Kerron vain kuinka itselläni asia meni.

Mies meni siis uuteen työpaikkaam ja siellä oli eräs nainen. Itse en pitänyt tästä naisesta, mutta mies viihtyi. Alkoi puhua naisesta minulle, siitäk mitä harrastaa, mitä hauskaa sanoi tänään. Kun sanoin etten itse pidä naisesta, mies tiuski tyyliin 'sulle se ei kukaan kelpaa'. Nainenkin yritti kaverustua kanssani... Kunnes sain selville että useamman kuukauden salasuhde heillä.

Vierailija
25/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon sinua kun sanot, että miehesi ei ole pettänyt. En siis missään nimessä halua masentaa! Kerron vain kuinka itselläni asia meni.

Mies meni siis uuteen työpaikkaam ja siellä oli eräs nainen. Itse en pitänyt tästä naisesta, mutta mies viihtyi. Alkoi puhua naisesta minulle, siitäk mitä harrastaa, mitä hauskaa sanoi tänään. Kun sanoin etten itse pidä naisesta, mies tiuski tyyliin 'sulle se ei kukaan kelpaa'. Nainenkin yritti kaverustua kanssani... Kunnes sain selville että useamman kuukauden salasuhde heillä.

Uskomattoman härskiä toimintaa :O Että mies on sinulle hehkuttanut naista, jonka kanssa pettää... Menee usko koko maailmaan, kun tällaisia juttuja kuulee. Toivottavasti erosit, tuollaisesta miehestä ei ole mihinkään.

Vierailija
26/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mielestäni analysoinut tilannetta hyvin, ap. Ihastumiseltahan tuo kuulostaa. Eikö voisi mieheltä kysyä suoraan, että onko tämä ihastunut tyttöön, kun haluaa aina puhua hänestä?

Vierailija
27/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mies? Eivät nuoret koulutetut naiset sekaannu kollegoihin ja harvoin myöskään vanhempiin miehiin.

Vierailija
28/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla noin varma ettei mies ole pettänyt?

Tuskin vajakeinkaan mies olisi niin hölmö, että ottaisi itse puheeksi pettämiskumppaninsa, mikäli jotain olisi tapahtunut. Tuskin mies ottaisi tätä naista puheeksi, jos edes tunnistaisi olevansa ihastunut.

Sinänsä en osaa sanoa, onko mies ihastunut kyseiseen naikkoseen. Voi hyvinkin olla, mutta toisaalta muut ihmiset saattavat tuntua kiehtovilta muussakin kuin seksuaalisessa mielessä. Itsekin pidän joskus uusia tuttavuuksia, yliopiston luennoitsijoita, kavereiden kavereita ym. kiehtovina ja saatan jopa stalkata heitä vähän somessa ja puhua heistä puolisolleni. Usein he ovat saman sukupuolen edustajia, vaikka olen täysi hetero, joten mistään romanttisesta kiinnostuksesta ei ole kyse. Mutta mikäli tässä tapauksessa on, niin toivottavasti mies osaa suhtautua ihastukseensa kuten tasapainoisen varatun ihmisen kuuluu.

Minä jotenkin uskon, että ihastusta on ilmassa. Se tuntuu hirveältä, mutta minkä minä asialle voin :( Minä olen täällä, mies työkavereineen siellä. He työskentelevät samalla alalla, tekevät töitä samojen projektien kanssa, käyvät yhdessä syömässä ja iltaa viettämässä... Pikemminkin ihmettelisin jos mitään ihastumisia ei koskaan tulisi. Mutta kyllä se ajatus silti stressaa, että mies olisi ihastunut ihmiseen, joka on nuori ja todennäköisesti kaunis, älykäs ja vapaa. Voi se kotimaassa odottava tuttu ja turvallinen vaimo alkaa tuntumaan kuluneelta ja tylsältä... Ehkä itsetunnossani on parantamisen varaa, mutta kun mies ei oikeasti ole koskaan käyttäytynyt näin... 

ap

On myös mahdollista, että miehesi aistii epävarmuutesi ja haluaa puhua hänestä arkipäiväisiä/työasioita tarkoituksella. Tavallaan ollakseen korostetun avoin, ettet vaan saa aihetta turhiin epäilyihin. Sopisi kuvaukseesi, että hänelle on kunnia-asia kohdella kaikkia hyvin.

Vierailija
29/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mies? Eivät nuoret koulutetut naiset sekaannu kollegoihin ja harvoin myöskään vanhempiin miehiin.

Ai ei sekannuta kollegoihin? Työpaikkaromanssithan ovat mielettömän yleisiä :D Varmasti vielä yleisempiä jos työhön kuuluu matkustamista ja oleskelua vieraassa maassa. Eikä ole ollenkaan tavatonta että miehen ja naisen ikäero on vaikka 10-15 vuotta. En tosin tiedä ap:n miehen ikää, mutta tuskin hän aivan ikäloppu on.

Vierailija
30/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, todellakin jätin miehen! Ei huolta siitä!

Vierailija
31/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25, todellakin jätin miehen! Ei huolta siitä!

Good for you :) :) :) Eiköhän ukko kohtele seuraavia naisiaankin samalla tavalla.

Vierailija
32/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin klassiset ihastumisen oireet kuin olla ja voi :( Ei välttämättä tiedosta ollenkaan itse ihastumistaan, vielä ainakaan. Minä puuttuisin asiaan kysymällä suoraan. Tämä tosin voi johtaa siihen, että pettäjämatskua oleva mies (mikä ap:n mies ei kuitenkaan taida olla) oppii varomaan eikä jää kiinni mahdollisen salasuhteen aloittaessaan. Mutta ap:n kuvailun perusteella tämä olisi sellainen mies, jonka kanssa asian ottaisin puheeksi.

Vierailija
33/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjan aiheesta ja siinä kehotettiin ottamaan asia suoraan puheeksi. Ystävällisesti tietysti.

Vierailija
34/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheeksi ottaminen on erityisen helppoa, jos mies jo valmiiksi juttelee naisesta. Ei kannata alkaa syyttämään miestä petturiksi, vaan ihan suoraan kysyä että onko ehkä ihastunut. Tietääkö edes, että ihan on ihastumisen merkkejä ilmassa. Ihastumiselleen ei kukaan mitään voi, mutta asiaan kannattaa ottaa kiinni nyt, kun se on vielä jonkinlaisissa rajoissa. Ikä, lapset tai parisuhdestatus eivät tee immuuniksi tämmöisille asioille.

Se on tietysti sitten asia erikseen, jos ukko on tuollainen edellämainitun kaltainen käärme, että yrittää kaverustuttaa vaimoaan salarakkaaseensa ihan vaan "kaverimielessä" ja taustalla on kuukausia jatkunut suhde. Hyi olkoon.

Vierailija
35/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vastakkaista sukupuolta oleva työkaveri, josta tuli minulle tosi tärkeä ja jollain tapaa kiinnyinkin. Ikinä ei välillämme kuitenkaan tapahtunut mitään "sopimatonta", emmekä sitä halunneetkaan. Varmaan vielä tuollaisessa tilanteessa, jossa ollaan pitkiä aikoja poissa kotoa, helpommin hakee seuraa ihmisestä, josta pitää.

Vierailija
36/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, täällähän on keskustelu jatkunut :) 

Joku kyseli mieheni ikää. Hän on 35, minä joitain vuosia nuorempi. Eli mikään ikäloppu hän ei ole... Kuvittelisin tämän naisen olevan 23-24, mutta en tiedä...

En tiedä miten voisin kysyä asiasta suoraan. Pelkään etten pysty puhumaan asiasta kevyeen sävyyn vaan alan joko itkeä, syyttää tai jotain muuta. Ja miehelle tuollainen keskustelunavaus olisi varmaan järkytys. Emme ole olleet tällaisessa tilanteessa koskaan. Pelkään myös mahdollista lopputulosta: mitä jos mies myöntääkin olevansa ihastunut, miten voisin unohtaa sen? Miten voisin luottaa enää itseeni, ja päästää hänet mielihyvin töihin jatkossakin? Tietenkin olisi parasta saada kaikki informaatio, mutta...

ap

Vierailija
37/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. En ole uskaltanut suoraan kysyä mieheltä asiasta, mutta sain johdateltua keskusteluumme kysymyksen siitä, ovatko työporukan miehet ihan lääpällään harjoittelijaan. Mies kertoi, että kaikki kollegat kuulemma vitsailevat hänestä ja tuosta naisesta :( Mieheni on hänen lähin kollegansa, ja kuulemma vitsiä tulee mm. siitä, istuvako he sylikkäin töitä tehdessään :( Ja jotain vitsailua on ollut mm. naisen alushousuista. Tähän mies ei kuulemma itse ota osaa, ja tiedänkin ettei hänellä ole kovin härski huumorintaju, mutta miksi nuo muut puhuisivat hänestä ja naisesta tuollaisia, jos jotain ei olisi ilmassa? Nyt oloni on todella, todella kamala :( Mies kysyi että kai tiedän hänen olevan luotettava, mutta mikään määrä luottamusta ei nyt muuta sitä faktaa, että jokin on pielessä.

ap

Vierailija
38/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, "kiva" kuulla että tuollaisia siellä "vitsaillaan" kun ollaan kaukana kotoa :-( Ei tämäkään tarkoita että miehesi olisi jotain väärää tehnyt, mutta mies ei ainakaan saisi lähteä tuollaisiin juttuihin mukaan kun kerran varattu on.

Vierailija
39/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, "kiva" kuulla että tuollaisia siellä "vitsaillaan" kun ollaan kaukana kotoa :-( Ei tämäkään tarkoita että miehesi olisi jotain väärää tehnyt, mutta mies ei ainakaan saisi lähteä tuollaisiin juttuihin mukaan kun kerran varattu on.

Ei hän ollenkaan siltä vaikuttanutkaan että olisi tehnyt jotain pahaa, mutta ei tunnu kovin kivalta että tuollaisia siellä muutkin miettivät ja puhuvat.

ap

Vierailija
40/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano et sua jäi häiritsemään se, mitä miehesi kertoi. Sitten kerrot uskovasi, että miehesi ei petä. Mut sit täräytät kysymyksen suoraan, et onko miehes ihastunu siihen naiseen, kun sulle jäi sellanen fiilis kytemään. Jos kerta miehes on surkea valehtelija, tuskin pystyy kiertämään suoraa kysymystä.