Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan mies ihastunut kollegaansa...

Vierailija
30.03.2016 |

Mieheni on ajoittain pitkiä aikoja kerrallaan töissä ulkomailla (1-2 kk kerrallaan). Luottamuspulaa ei ole koskaan ollut kumpaankaan suuntaan, vaikka raskasta välillä onkin olla erossa.

Nyt hän on ollut poissa kuukauden, ja pari viikkoa vielä jäljellä. Tällä kertaa hänellä on mukana työkavereita, joista yksi on vastavalmistunut harjoittelijanainen. Jo ennen miehen lähtöä tunsin pienen mustasukkaisuuden pistoksen kun kuulin asiasta, mutta en tietenkään sanonut mitään ja olen tässä yrittänyt päästä tuon tunteen herraksi. Minua on aina mustasukkaisuuden iskiessä auttanut ajatus siitä, että mieheni on niin kiltti ja empaattinen, ettei satuttaisi minua. Ja toisaalta tiedän, että selviäisin vaikka hän jättäisi minut. (En ole siis mitenkään erityisen mustasukkainen, mutta kun osa ajasta ollaan etäsuhteessa, niin tällaisetkin tunteet on pakko kohdata.)

Mutta mutta... mies alkoi hiljalleen soitellessamme jutella tuosta naisesta. Ei paljoa, eikä mitään ihmeellistä, mutta ennen hän ei ole puhunut työkavereista mitään. Puhelumme ovat keskittyneet pääasiassa meihin kahteen. Tietenkin työpäivien tapahtumat tulee aina kerrattua, mutta koskaan hän ei ole puhunut yksittäisestä kollegasta mitään yksityiskohtaista, kuten mitä hän on johonkin asiaan sanonut, mikä on hänen koulutushistoriansa, missä ja miten hän asuu jne.

Tästä naisesta hän on puhunut tuollaisia asioita. Minua asia ärsyttää ja hieman pelottaa. En ole halunnut reagoida noihin puheisiin mitenkään, en siis pidä keskustelua käynnissä aiheesta. Mies aina hetken yrittää, mutta vaihtaa sitten aihetta kun en ala kyselemään tai kommentoimaan enempää. En ole saanut sellaista kuvaa että he olisivat erityisemmin ystävystyneet, mutta tutustuneet nyt ainakin. Ja jotain on eri tavalla kuin ennen, koska mies ei ole puhunut tällaisia ennen kenestäkään.

Ei ole mahdollista että mies olisi pettänyt. Onko hän ajatellut sitä, en tiedä. Olen aika varma, että tuo nainen kiehtoo häntä jossain määrin, mutta jos hän on ihastunut, niin tiedostaako hän sitä edes itse? Ei kai hän puhuisi minulle mitään, jos olisi ihastunut?

Kyllä minä tiedän, että parisuhteessa ollessaankin voi ihastua muihin. En kuitenkaan haluaisi tietää, jos miehelläni on tällainen vaihe. On tarpeeksi vaikeaa muutenkin olla erossa. Olen käyttänyt kaiken tahdonvoimani, enkä ole "stalkannut" naisesta mitään tietoa, en siis tiedä hänen tarkkaa ikäänsä, ulkonäköään tai mitään muuta. Vain pikkunippelitietoja joita mies on kertonut.

Mitä te ajattelisitte jos olisitte minun kengissäni?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää että huolestuttaa...

Vierailija
2/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää että huolestuttaa...

No voi että, toivoin vielä jotenkin että ylireagoin kun olen miettinyt asiaa yksikseni :( Ei tällaisesta voi oikein kenellekään kasvotusten puhua. En halua turhaan aiheuttaa mitään epäilyjä ulkopuolisten mielissä, kun asia on vielä niin pieni. 

Noh, pieni tai ei, niin en voi kiistää etteikö minusta tuntuisi pahalta. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla noin varma ettei mies ole pettänyt?

Vierailija
4/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kun miehesi tulee työmatkalta niin ehkä

kuulostelet miten matka meni jne. ja tarkkailet miehesi käytöstä 

vähän tarkemmin jatkossa...

Vierailija
5/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo pysty kertomaan pienintäkään valkoista valhetta paljastumatta heti. Mies on surkea valehtelija oikeudentuntonsa takia. Aika iso muutos olisi häneen tullut, jos hän yhtäkkiä voisi valehdella tuollaisesta asiasta. Hänelle on muutenkin kunnia-asia kohdella läheisiään hyvin, joten jos hän minuun kyllästyisi, niin jättäisi varmasti ennen uusia suhteita. Näin ainakin haluan uskoa sen pohjalta, että olen hänet vuosikausia tuntenut ja häntä rakastanut. 

Puhuisiko ylipäätään kukaan vaimolleen naisesta, jonka kanssa on pettänyt?

ap

Vierailija
6/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyin itse tismalleen samalla tavalla miestäni kohtaan, kun olin ihastunut kollegaani. Meni kuukausia, ennen kuin itse tiedostin ihastukseni - eihän kollegani ulkonäöllisesti ollut erityisen viehättävä tai muutenkaan omaa tyyppiäni. Hakeuduin vahingossa tai puolivahingossa jatkuvasti hänen seuraansa, mutta välillämme ei ollut muuta kuin työkaveruus, ennen kuin tämä kollega (kihloissa silloin itsekin) alkoi kännissä pyydellä minua luokseen jatkoille. Vasta tavallaan tuossa vaiheessa, kun tunteilleni tulikin jotain vastakaikua, kollegani muuttui suorastaan vastenmieliseksi, ja sittemmin olen vältellyt häntä. Oman mieheni ihmetellessä, miksen vietä enää ollenkaan vapaa-aikaa työkaverieni kanssa, olen selitellyt jotakin ympäripyöreää.

Näin jälkeen päin analysoin, että tuossa kollegassa varmaankin viehätti lähinnä se (luultavasti hänenkin puoleltaan) alitajuinen kiinnostus ja töihin liittyvät intohimon kohteet, joista oman mieheni kanssa en juttele. Eipä tuo kuitenkaan missään vaiheessa tarkoittanut, että olisin oikeasti mitään kaveruutta enempää kollegani kanssa halunnut.

Vierailija
7/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydyin itse tismalleen samalla tavalla miestäni kohtaan, kun olin ihastunut kollegaani. Meni kuukausia, ennen kuin itse tiedostin ihastukseni - eihän kollegani ulkonäöllisesti ollut erityisen viehättävä tai muutenkaan omaa tyyppiäni. Hakeuduin vahingossa tai puolivahingossa jatkuvasti hänen seuraansa, mutta välillämme ei ollut muuta kuin työkaveruus, ennen kuin tämä kollega (kihloissa silloin itsekin) alkoi kännissä pyydellä minua luokseen jatkoille. Vasta tavallaan tuossa vaiheessa, kun tunteilleni tulikin jotain vastakaikua, kollegani muuttui suorastaan vastenmieliseksi, ja sittemmin olen vältellyt häntä. Oman mieheni ihmetellessä, miksen vietä enää ollenkaan vapaa-aikaa työkaverieni kanssa, olen selitellyt jotakin ympäripyöreää.

Näin jälkeen päin analysoin, että tuossa kollegassa varmaankin viehätti lähinnä se (luultavasti hänenkin puoleltaan) alitajuinen kiinnostus ja töihin liittyvät intohimon kohteet, joista oman mieheni kanssa en juttele. Eipä tuo kuitenkaan missään vaiheessa tarkoittanut, että olisin oikeasti mitään kaveruutta enempää kollegani kanssa halunnut.

Jotain kuvailemasi kaltaista olen aavistellutkin :( Vaikka mies olisi ihastunut, niin en usko että hän lähtisi etenemään tuon tunteen kanssa. Jos hän nyt edes tiedostaa ihastustaan. Mutta kun minä jollain naisen vaistolla tämän kaiken huomaan (jos siis olen oikeassa), niin minulle tämä kaikki on hyvin ikävää. Oma mieheni kertoilee minulle ihastuksen kohteestaan, ja minä yritän olla suuttumatta tai puhkeamatta itkuun... Minua hänen pitäisi siellä kaukana ajatella :( Edelleen tiedän ihastumisen olevan normaalia, mutta minä EN haluaisi siitä tietää, jos niin pääsee tapahtumaan...

ap

Vierailija
8/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi ehkä petä, mutta voi rakastua toiseen ja jättää. Etäsuhteet ovat vaikeita ja joskus päättyvät huonosti. Tsemppiä!

Vierailija
9/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tilanteet ovat todella inhottavia, mutta yritä vain kestää. Yritä vaikka saada uutta ajateltavaa. Vaikutat ap kypsältä ja tasapainoiselta ihmiseltä. Sijassasi olisin varmaan pimahtanut totaalisesti, mutta minulla nyt onkin hieman ongelmia...

Entä onko itselläsi ollut ulkopuolisia ihastuksen tunteita? Itselläni on ollut ja kumppani on sen aistinut etäisyytenä ja tunteettomuutena. Itse en puhu ihastuksista mitään. En jotenkin siedä sitä itsessäni ja odotan itseltäni mahdottomia. On mielestäni paljon terveempääkin jos kumppani uskaltaa puhua näistä. Se kertoo luottamuksesta.

Ei kannata myöskään kuunnella näitä palstan seinäpirujen maalailijoita. Teilläkin on tosi terve ja hyvä suhde, suorastaan kadehdittava :-)

Vierailija
10/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehesi ehkä petä, mutta voi rakastua toiseen ja jättää. Etäsuhteet ovat vaikeita ja joskus päättyvät huonosti. Tsemppiä!

No sitähän olen käyttänyt lohduttavana ajatuksena, että pärjäisin yksinkin... vaikka kyllä totuus on silti se, että jätetyksi tuleminen musertaisi minut. Minä rakastan miestäni ja vaikka olemme olleet pitkään yhdessä, en ole ihastunut oikeastaan kehenkään muuhun tässä välissä, vaan hän on unelmien mieheni. En haluaisi loukata häntä millään tavalla, eikä hänkään ole koskaan loukannut minua. Nyt hän on niin tehnyt, vaikka asian takana ei olisikaan mitään hämärää. En minä halua kuulla minkään harjoittelijatytön elämästä, kun mieheni pystyy soittamaan nopean puhelun toisesta maasta :(

ap

Vierailija
11/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tilanteet ovat todella inhottavia, mutta yritä vain kestää. Yritä vaikka saada uutta ajateltavaa. Vaikutat ap kypsältä ja tasapainoiselta ihmiseltä. Sijassasi olisin varmaan pimahtanut totaalisesti, mutta minulla nyt onkin hieman ongelmia...

Entä onko itselläsi ollut ulkopuolisia ihastuksen tunteita? Itselläni on ollut ja kumppani on sen aistinut etäisyytenä ja tunteettomuutena. Itse en puhu ihastuksista mitään. En jotenkin siedä sitä itsessäni ja odotan itseltäni mahdottomia. On mielestäni paljon terveempääkin jos kumppani uskaltaa puhua näistä. Se kertoo luottamuksesta.

Ei kannata myöskään kuunnella näitä palstan seinäpirujen maalailijoita. Teilläkin on tosi terve ja hyvä suhde, suorastaan kadehdittava :-)

Kiitos kauniista sanoista! Olen vuosien varrella tietoisesti harjoitellut kärsivällisyyttä, sillä tällaisessa suhteessa ei vain voi olla mustasukkainen. Ei vain voi. Toisen menoja ei voi mitenkään vahtia, joten on luotettava. Se on ajoittain vaikeaa, ja erityisesti juuri nyt, mutta tiedän että vain pahentaisin tilannetta jos alkaisin tenttaamaan tuosta naisesta yhtään mitään, tai syyttämään miestä jostain. Hänen keskustelunavauksiinsa naista koskien en pysty ottamaan osaa, ja se on vähän kiusallista. Mies saattaa kertoa naisesta jotain, enkä saa aikaiseksi muuta kuin hymähdyksen tai yhden sanan vastauksen. Mies odottaa jos saisi minusta enemmän irti, mutta ei saa, ja sitten puheenaihe vaihtuu. En vain pysty kysymään tai sanomaan mitään tähän aiheeseen. Jos mies on ihastunut, niin minä en sitä ainakaan lähde ruokkimaan. 

Minä en ole ollut ihastunut kehenkään ollessani mieheni kanssa. Tietenkin saatan pitää joitain miehiä komeina, älykkäinä, hauskoina jne., mutta en ole kokenut mitään suurta ihastumisen tunnetta kehenkään.

ap

Vierailija
12/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin vajakeinkaan mies olisi niin hölmö, että ottaisi itse puheeksi pettämiskumppaninsa, mikäli jotain olisi tapahtunut. Tuskin mies ottaisi tätä naista puheeksi, jos edes tunnistaisi olevansa ihastunut.

Sinänsä en osaa sanoa, onko mies ihastunut kyseiseen naikkoseen. Voi hyvinkin olla, mutta toisaalta muut ihmiset saattavat tuntua kiehtovilta muussakin kuin seksuaalisessa mielessä. Itsekin pidän joskus uusia tuttavuuksia, yliopiston luennoitsijoita, kavereiden kavereita ym. kiehtovina ja saatan jopa stalkata heitä vähän somessa ja puhua heistä puolisolleni. Usein he ovat saman sukupuolen edustajia, vaikka olen täysi hetero, joten mistään romanttisesta kiinnostuksesta ei ole kyse. Mutta mikäli tässä tapauksessa on, niin toivottavasti mies osaa suhtautua ihastukseensa kuten tasapainoisen varatun ihmisen kuuluu.

Vierailija
13/62 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin vajakeinkaan mies olisi niin hölmö, että ottaisi itse puheeksi pettämiskumppaninsa, mikäli jotain olisi tapahtunut. Tuskin mies ottaisi tätä naista puheeksi, jos edes tunnistaisi olevansa ihastunut.

Sinänsä en osaa sanoa, onko mies ihastunut kyseiseen naikkoseen. Voi hyvinkin olla, mutta toisaalta muut ihmiset saattavat tuntua kiehtovilta muussakin kuin seksuaalisessa mielessä. Itsekin pidän joskus uusia tuttavuuksia, yliopiston luennoitsijoita, kavereiden kavereita ym. kiehtovina ja saatan jopa stalkata heitä vähän somessa ja puhua heistä puolisolleni. Usein he ovat saman sukupuolen edustajia, vaikka olen täysi hetero, joten mistään romanttisesta kiinnostuksesta ei ole kyse. Mutta mikäli tässä tapauksessa on, niin toivottavasti mies osaa suhtautua ihastukseensa kuten tasapainoisen varatun ihmisen kuuluu.

Minä jotenkin uskon, että ihastusta on ilmassa. Se tuntuu hirveältä, mutta minkä minä asialle voin :( Minä olen täällä, mies työkavereineen siellä. He työskentelevät samalla alalla, tekevät töitä samojen projektien kanssa, käyvät yhdessä syömässä ja iltaa viettämässä... Pikemminkin ihmettelisin jos mitään ihastumisia ei koskaan tulisi. Mutta kyllä se ajatus silti stressaa, että mies olisi ihastunut ihmiseen, joka on nuori ja todennäköisesti kaunis, älykäs ja vapaa. Voi se kotimaassa odottava tuttu ja turvallinen vaimo alkaa tuntumaan kuluneelta ja tylsältä... Ehkä itsetunnossani on parantamisen varaa, mutta kun mies ei oikeasti ole koskaan käyttäytynyt näin... 

ap

Vierailija
14/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, kyllä minusta tilanne vaikuttaa pahalta :-( Se on ihastumisen alkuvaihetta, kun ei malta olla ujuttamatta ihastuksen kohdetta kaikkiin keskusteluihin mukaan tavalla tai toisella. Se johtuu siitä että tuntuu niin hyvältä puhua ihastuksen kohteesta ja ajatella häntä. 

Tapaako miehesi tätä naista jatkossakin töissä? Voi meinaan olla paha tilanne, jos on erossa vaimostaan pari kuukauttakin ja samalla siinä ympärillä pyörii jatkuvasti joku ihana ja kiinnostava.

Vierailija
15/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole hyvä, että hän puhuu naisesta? Paljon enemmän olisin huolissani jos ei puhuisi mitään ja saisit jotenkin mutkan kautta selville, että esimerkiksi viestittelee naisen kanssa vapaa-ajallaan.

Parisuhde ei tee immuuniksi ihastumiselle. Salaileminen yleensä lietsoo ihastusta enemmän, joten ehkä miehesti yrittää "puhua ihastustaan pois".

Vierailija
16/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole hyvä, että hän puhuu naisesta? Paljon enemmän olisin huolissani jos ei puhuisi mitään ja saisit jotenkin mutkan kautta selville, että esimerkiksi viestittelee naisen kanssa vapaa-ajallaan.

Parisuhde ei tee immuuniksi ihastumiselle. Salaileminen yleensä lietsoo ihastusta enemmän, joten ehkä miehesti yrittää "puhua ihastustaan pois".

Jos jotain salaista vapaa-ajan viestittelyä tulisi ilmi muuta kautta, niin se olisi jo todella epäilyttävää. Kukaan ei sellaiseen lähde viattomin mielin. Tässä tapauksessa tuskin on kyse sellaisesta, mutta varuillaan kannattaisi miehenkin olla, ettei lipsahda loukkaamaan puolisoaan pahasti. Siinä voi mennä koko suhde luottamuksen myötä.

Vierailija
17/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös pohtia, eikö olisi erittäin poikkeuksellista, että tämä nuori harjoittelija olisi kiinnostunut miehestäsi seksuaalisesti. Miksi olisi? Tuskin onkaan, on vain kohtelias ja ystävällinen työkaverilleen. Miehesi mahdollinen ihastuminen ei siis koskaan johda mihinkään, kun se on mitä luultavimmin yksipuolista.

Vierailija
18/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös pohtia, eikö olisi erittäin poikkeuksellista, että tämä nuori harjoittelija olisi kiinnostunut miehestäsi seksuaalisesti. Miksi olisi? Tuskin onkaan, on vain kohtelias ja ystävällinen työkaverilleen. Miehesi mahdollinen ihastuminen ei siis koskaan johda mihinkään, kun se on mitä luultavimmin yksipuolista.

Tämä varmaan riippuu ko. miehen ulkonäöstä ja muista ominaisuuksista. Jos kyseessä on karismaattinen ja komea varhaiskeski-ikäinen mies, niin ainakin minä olisin nuorempana kuolannut sellaisen perään... Monille tuottaa myös huvia varattujen miesten viekottelu. Mikä ei välttämättä ole tämän naisen tapauksessa lähelläkään totuutta, mutta mahdollisuus on olemassa.

Vierailija
19/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan riippuu ko. miehen ulkonäöstä ja muista ominaisuuksista. Jos kyseessä on karismaattinen ja komea varhaiskeski-ikäinen mies, niin ainakin minä olisin nuorempana kuolannut sellaisen perään... Monille tuottaa myös huvia varattujen miesten viekottelu. Mikä ei välttämättä ole tämän naisen tapauksessa lähelläkään totuutta, mutta mahdollisuus on olemassa.

Stereotyyppistä naisvihaa. Ei, en usko, että monille naisille tuottaa huvia tai nautintoa varattujen miesten viekoittelu. 

Jos harjoittelija on kaunis, nuori ja älykäs nainen niin on selviö, että ap:n miehen lisäksi naisella olisi halutessaan varaa valita monista eri miehistä. On epätodennäköistä, että ap:n miehen mahdollinen ihastuminen johtaisi eroon ja parisuhteeseen. Mahdotonta toki mikään ei elämässä ole.

Vierailija
20/62 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stereotyyppistä naisvihaa. Ei, en usko, että monille naisille tuottaa huvia tai nautintoa varattujen miesten viekoittelu. 

Jos harjoittelija on kaunis, nuori ja älykäs nainen niin on selviö, että ap:n miehen lisäksi naisella olisi halutessaan varaa valita monista eri miehistä. On epätodennäköistä, että ap:n miehen mahdollinen ihastuminen johtaisi eroon ja parisuhteeseen. Mahdotonta toki mikään ei elämässä ole.

En tarkoittanut vaikuttaa naisvihaajalta (olen nainen sitäpaitsi itsekin), tiedän vain faktana että on ihmisiä joille varattujen iskeminen on kuin harrastus. Tällaisia on siis ollut ystäväpiirissäni. Kovin suurta osaa kaikista naisista sellaiset eivät tietenkään muodosta, olisi pitänyt muotoilla ajatus selkeämmin :)

On epätodennäköistä että miehen ihastuminen johtaisi mihinkään. Mutta ap:lle se saattaa olla merkitsevin tekijä että mies ylipäätään on ihastunut, eikä se miten nainen asiaan reagoi. En minä ainakaan jäisi suhteeseen, jossa mies voisi vaihtaa toiseen, jos tuo toinen vain näyttäisi vihreää valoa.