Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan mies ihastunut kollegaansa...

Vierailija
30.03.2016 |

Mieheni on ajoittain pitkiä aikoja kerrallaan töissä ulkomailla (1-2 kk kerrallaan). Luottamuspulaa ei ole koskaan ollut kumpaankaan suuntaan, vaikka raskasta välillä onkin olla erossa.

Nyt hän on ollut poissa kuukauden, ja pari viikkoa vielä jäljellä. Tällä kertaa hänellä on mukana työkavereita, joista yksi on vastavalmistunut harjoittelijanainen. Jo ennen miehen lähtöä tunsin pienen mustasukkaisuuden pistoksen kun kuulin asiasta, mutta en tietenkään sanonut mitään ja olen tässä yrittänyt päästä tuon tunteen herraksi. Minua on aina mustasukkaisuuden iskiessä auttanut ajatus siitä, että mieheni on niin kiltti ja empaattinen, ettei satuttaisi minua. Ja toisaalta tiedän, että selviäisin vaikka hän jättäisi minut. (En ole siis mitenkään erityisen mustasukkainen, mutta kun osa ajasta ollaan etäsuhteessa, niin tällaisetkin tunteet on pakko kohdata.)

Mutta mutta... mies alkoi hiljalleen soitellessamme jutella tuosta naisesta. Ei paljoa, eikä mitään ihmeellistä, mutta ennen hän ei ole puhunut työkavereista mitään. Puhelumme ovat keskittyneet pääasiassa meihin kahteen. Tietenkin työpäivien tapahtumat tulee aina kerrattua, mutta koskaan hän ei ole puhunut yksittäisestä kollegasta mitään yksityiskohtaista, kuten mitä hän on johonkin asiaan sanonut, mikä on hänen koulutushistoriansa, missä ja miten hän asuu jne.

Tästä naisesta hän on puhunut tuollaisia asioita. Minua asia ärsyttää ja hieman pelottaa. En ole halunnut reagoida noihin puheisiin mitenkään, en siis pidä keskustelua käynnissä aiheesta. Mies aina hetken yrittää, mutta vaihtaa sitten aihetta kun en ala kyselemään tai kommentoimaan enempää. En ole saanut sellaista kuvaa että he olisivat erityisemmin ystävystyneet, mutta tutustuneet nyt ainakin. Ja jotain on eri tavalla kuin ennen, koska mies ei ole puhunut tällaisia ennen kenestäkään.

Ei ole mahdollista että mies olisi pettänyt. Onko hän ajatellut sitä, en tiedä. Olen aika varma, että tuo nainen kiehtoo häntä jossain määrin, mutta jos hän on ihastunut, niin tiedostaako hän sitä edes itse? Ei kai hän puhuisi minulle mitään, jos olisi ihastunut?

Kyllä minä tiedän, että parisuhteessa ollessaankin voi ihastua muihin. En kuitenkaan haluaisi tietää, jos miehelläni on tällainen vaihe. On tarpeeksi vaikeaa muutenkin olla erossa. Olen käyttänyt kaiken tahdonvoimani, enkä ole "stalkannut" naisesta mitään tietoa, en siis tiedä hänen tarkkaa ikäänsä, ulkonäköään tai mitään muuta. Vain pikkunippelitietoja joita mies on kertonut.

Mitä te ajattelisitte jos olisitte minun kengissäni?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toisekseen, eikös sitä sanota et ihastumiset suhteessa menee ohi sillä, että kertoo kumppanille siitä?

Vierailija
42/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komennusmiesten 11. käsky on "Se mikä tapahtuu ulkomailla, se myös jää sinne".

Eli ei siis siis huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komennusmiesten 11. käsky on "Se mikä tapahtuu ulkomailla, se myös jää sinne".

Eli ei siis siis huolta.

Millaista elämää sellainen sitten on, että ei olla rehellisiä omalle puolisolle? Kaksoiselämä ei ole reilua kenellekään, miksi sitä vaimoa ei sitten voi jättää ja elää rehellisesti sinkkuelämää.

Vierailija
44/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano et sua jäi häiritsemään se, mitä miehesi kertoi. Sitten kerrot uskovasi, että miehesi ei petä. Mut sit täräytät kysymyksen suoraan, et onko miehes ihastunu siihen naiseen, kun sulle jäi sellanen fiilis kytemään. Jos kerta miehes on surkea valehtelija, tuskin pystyy kiertämään suoraa kysymystä.

Tuskin pystyisi. Uskon oikeasti että ei ole pettänyt, mutta nyt jotenkin tuntuu jo varmemmalta se että en kuvittele hänen olevan ihastunut. Ja tuosta vitsailupaljastuksesta päättelen, että nainenkin saattaa mahdollisesti olla kiinnostunut. Voi asia olla ihan toisinpäinkin, mutta joka tapauksessa minua kuvottaa että tilanne on tällainen. Minä vielä tunnen monet noista työkavereista, ja nyt selkäni takana puhutaan tuollaisia. Tekisi mieli itkeä :(

ap

Vierailija
45/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle jäi paha mieli, kun kuulin työkavereittesi vitsailevan sinusta ja harjoittelijasta. Luotan sinuun, mutta pelkään, että ihastut häneen, koska vietätte niin paljon aikaa yhdessä."

Vierailija
46/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko harjoittelija vaan harjoittelujakson miehesi työpaikalla..kysy kuinka pitkä harjoittelujakso on..?

Vai jääkö harjoittelun jälkeen työpaikalle ?

Vierailija
47/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko harjoittelija vaan harjoittelujakson miehesi työpaikalla..kysy kuinka pitkä harjoittelujakso on..?

Vai jääkö harjoittelun jälkeen työpaikalle ?

Jää luultavasti, hän on jo valmistunut kuitenkin. Ajatus ei tunnu erityisen mukavalta. Mutta järjellä tiedostan ettei juuri tämä nainen ole ongelma. En ole koskaan joutunut tuntemaan epäilystä tai merkittävää mustasukkaisuutta kun mies on ollut poissa, mutta juuri nyt tuntuu että jatkossa tulen aina miettimään "mitä jos". Jokin tuntuu vain muuttuneen... Mies on loukannut minua puheillaan, vaikkei se ole ollut hänen tarkoituksensa, ja nyt nöyryytys tuntuu jotenkin julkiselta, kun tiedän koko porukan osallistuneen näihin vitsailuihin. Kuten sanoin niin tunnen heistä useita, joidenkin kanssa olemme vapaa-ajallakin käyneet syömässä tai muuta vastaavaa, ja näin paljon kunnioitusta minulle sitten heruikin... Ei kotona olevan puolison osa ole helppo, mutta minkäänlaista arvostustakaan en silti osakseni saa.

ap

Vierailija
48/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhealta tuntuisi minustakin jos ne itsellekin tutut työkaverit noin kevyesti pilailisivat pettämisaiheella! Todella mautonta, enkä ollenkaan ihmettele jos sellaisessa ilmapiirissä joku lopulta päätyy pettämään. Se ikään kuin hyväksytään porukan toimesta. Inhottavaa.

Vierailija
49/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhealta tuntuisi minustakin jos ne itsellekin tutut työkaverit noin kevyesti pilailisivat pettämisaiheella! Todella mautonta, enkä ollenkaan ihmettele jos sellaisessa ilmapiirissä joku lopulta päätyy pettämään. Se ikään kuin hyväksytään porukan toimesta. Inhottavaa.

Sellaisia kai ovat ihmiset, sekä miehet että naiset. Kyllä sen jokainen tietää, että etäsuhteissa pettäminen on todella yleistä. Menee usko ihmiskuntaan taas...

Vierailija
50/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskoisin,että pettämistä on jo tapahtunut.Mies on valinnut peittelystrategian,jossa voi vedota siihen,että:"en kai mä niin tyhmä ole,että olisin puhunut naisesta,jos välillämme olisi jotain".Työkaveritkasn eivät voi sanoa mitään uutta,koska tavallaan tietävät jo asiasta.

Vierailija
51/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskoisin,että pettämistä on jo tapahtunut.Mies on valinnut peittelystrategian,jossa voi vedota siihen,että:"en kai mä niin tyhmä ole,että olisin puhunut naisesta,jos välillämme olisi jotain".Työkaveritkasn eivät voi sanoa mitään uutta,koska tavallaan tietävät jo asiasta.

Jos näin olisi niin haluaisin kyllä asiasta tietää, koska sitten mies ei olisi se ihminen joksi häntä luulin :( En silti voi uskoa tähän vaihtoehtoon, en mitenkään. 

ap

Vierailija
52/62 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan.Jos vastaus on juuri tuo em.,on pettänyt.On miettinyt vastauksen valmiiksi.

Vierailija
53/62 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/62 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voisit sanoa suoraan että tilanne häiritsee? Mutta jos mies on jo jollain lailla pettänyt luottamuksesi tai jonkun kuvan mikä sinulla oli hänestä niin en tiedä kannattaako siitä keskustella puhelimessa, jossain vaiheessa kyllä.

Vierailija
55/62 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kysyisin suoraan. Oma mies on sellainen johon monet naiset ihastuvat koska on mukava kaikille mutta ehkä sellaisella viattomalla tavalla. Ei ole siis mikään adonis mutta luonne on kultaa. Saatan joskus kysyä jostakin tyypistä että onko se ihastunut suhun ja kiusoitella. Luotan kuitenkin 100 prosenttisesti. Mutta olisin huolissani jos alkaisi puhua paljon jostakin tietystä ja varsinkin jos olisi kyse älykkäästä henkilöstä.

Minullakin on pari "ihailijaa" ja mies aina nakkelee niistä huumorilla mutta olen kyllä havainnut aitoa huolta vitsailun takana.

Vierailija
56/62 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies itsekin pitää itseään tosi rehtinä ja reiluna moraalin selkärankana niin ei välttämättä itsekään tajua olevansa ihastunut, jos niin ei ole käynyt aiemmin. Eihän se tarkoita että on rakastunut ja jättämässä mutta on kai se vähän jollain lailla kiinnostunut jos sinulle naisesta puhuu ja muutkin asiasta vitsailee.

Vierailija
57/62 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/62 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää miten tässä on käynyt

Vierailija
59/62 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ihminen on ihastunut niin haluaa puhua kyseisestä henkilöstä eli miehesi taitaa olla ihastunut mutta mitään ei ehkä ole tapahtunut.

Mun mieskin on sortunut siihen ja kyllä ne jutut aikanaan loppui, kun nainen alkoi seurustella työkaverinsa kanssa eli selkeesti etsi suhdetta työporukasta. Kyseessä nuori kaunis nainen.

Itse tein samoin kun sinä eli en suostunut keskustelemaan kyseisestä naisesta.

Musta se on moukkamaisuuden huippu että vaimon pitäisi jutustella oman mehensä ihastuksesta, siihen ei pidä suostua. Kyllä sen ihastumisen vaistoaa.

Vierailija
60/62 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun ihminen on ihastunut niin haluaa puhua kyseisestä henkilöstä eli miehesi taitaa olla ihastunut mutta mitään ei ehkä ole tapahtunut.

Mun mieskin on sortunut siihen ja kyllä ne jutut aikanaan loppui, kun nainen alkoi seurustella työkaverinsa kanssa eli selkeesti etsi suhdetta työporukasta. Kyseessä nuori kaunis nainen.

Itse tein samoin kun sinä eli en suostunut keskustelemaan kyseisestä naisesta.

Musta se on moukkamaisuuden huippu että vaimon pitäisi jutustella oman mehensä ihastuksesta, siihen ei pidä suostua. Kyllä sen ihastumisen vaistoaa.

Nyt teet sellaisia oletuksia, joista sinulla ei ole mitään tietoa. Jos on nuori ja kaunis nainen valtaosa miehistä ihastuu, nainen vain itse saa parisuhteen sen kanssa, johon itse sattuu ihastumaan.