Palautetta postimyyntifirmalle
Soitin postimyyntifirmalle, johon olen ollut aiemmin tyytyväinen koska en ole joutunut tekemisiin heidän asiakaspalvelijoidensa kanssa. Postimyyntifirman sivut oli koodattu uusiksi ja entistä huonommiksi eli minun pitää painella "näytä lisää" nappia joka välissä sen sijaan, että olisin nähnyt enemmän tuotteita kerralla kuten ennen.
Asiakaspalvelija selvästi harmistui palautteestani sekä väitti, että on vika on joko minussa tai koneessani. Hän kertoi näkevänsä omalta koneeltaan firman tuotteet kun painaa "näytä lisää"-nappia. Hän ei ottanut kuuleviin korviinsa mielipidettäni että uudelleen koodatuilla sivuilla tulee lisää myyntiä. Totesin, ettemme ilmeisesti ymmärrä toisiamme tässä asiassa. Asiakaspalvelija suuttui ja pyysi sekä nimeäni että sähköpostiosoitettani. Annoin ne hänelle.
Kysyin, onko paikalla hänen esimiestään tai koodaria. Hän vastasi kieltävästi. En voinut muuta kuin toivottaa hyvää jatkoa ja vaihtaa nettisivua. Ihmettelen, miksi asiakaspalvelijalle on täysin yhdentekevää onko hänen työpaikallaan myyntiä. Luulisi myös hänenkin työpaikkansa olevan nettikaupan myynnin varassa.
Olin aiemmin kyseisen firman asiakas mutta viimeisimmän kokemuksen jälkeen heräsi epäilys ettei firmassa asiakkaan mielipiteellä ole mitään väliä. Olen tottunut nettishoppailija eli en ole yhden nettikaupan varassa. Jään odottamaan firman palautetta. En tiedä onko se sitten asiakaspalvelijan, hänen pomonsa vaiko koodarin laatimaa mutta pakko myöntää, että ärsytti todella paljon kun asiakaspalvelija ei edes yrittänyt ymmärtää minua ja sen jälkeen käytti ilmeisesti tahallaan väärinymmärtämistaktiikkaa.
Onko tällainen yleistäkin nettikauppojen asiakaspalveluissa?
Miksi?